Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Sebbe_H 2009-07-11 20:27

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 3767750)
Han kommer dock ej gå efter Mazagatti i octagonen utan fokusera på Mir.

Haha ibland är du klockren!

Och jag hade också lackat om jag hade fått tap´a i fem sekunder.

ossie 2009-07-11 21:45

Då var det bara drygt 5h kvar...

ossie 2009-07-11 21:47

Vad tror ni om coleman? hade varit kul om han vann men det känns mer som ett jippo att ha med honom

MAXX 2009-07-11 21:55

kommer matchen streamas någonstans? har inte tv4 sport..

Flygplan 2009-07-11 22:32

http://www.youtube.com/watch?v=FKx6_K5MgxE

lolz

Hank 2009-07-11 22:36

Citat:

Ursprungligen postat av ossie (Inlägg 3767858)
Vad tror ni om coleman? hade varit kul om han vann men det känns mer som ett jippo att ha med honom

Den gamle skruttgubben ska ju vara glad om han klarar sig upp för trappan till oktagonen.

Beef-Cake 2009-07-11 22:38

Citat:

Ursprungligen postat av ossie (Inlägg 3767858)
Vad tror ni om coleman? hade varit kul om han vann men det känns mer som ett jippo att ha med honom

Coleman kommer helt klart vara mer tränad inför denna, jag tror han har goda chanser till seger faktiskt.

Kwon 2009-07-11 22:57

Hoppas ofta att Oldman Coleman skall vinna , men han känns lite för gammal just nu.

Han var roligare förr (runt Mark Kerr-eran), då han var ganska dominant, rocked och on a meteoric rise, Welcome to the Octagon.

-squat- 2009-07-11 23:15

Nä. Man kanske ska sova sig lite innan det börjar.

Sebbe_H 2009-07-11 23:19

Citat:

Ursprungligen postat av ossie (Inlägg 3767858)
Vad tror ni om coleman? hade varit kul om han vann men det känns mer som ett jippo att ha med honom

Gammal, avdankad och lär inte få en syl i vädret utan sina roids.

ManuelIT 2009-07-11 23:36

Citat:

Ursprungligen postat av -squat- (Inlägg 3767987)
Nä. Man kanske ska sova sig lite innan det börjar.

Already done! :thumbup: Blir att ladda upp med nachos och cola sen. Så jävla spännande kort! Can't fucking wait :D

Beef-Cake 2009-07-11 23:54

Jag är i valet och kvalet om man ska sitta uppe och se....blir så jevla sent så....

Sebbe_H 2009-07-11 23:57

Citat:

Ursprungligen postat av Beef-Cake (Inlägg 3768019)
Jag är i valet och kvalet om man ska sitta uppe och se....blir så jevla sent så....


Lika bra att tanka det. Då är man helt 100 när man ser det och man har dom amerikanska kommentatorerna.

Beef-Cake 2009-07-12 00:03

Citat:

Ursprungligen postat av Sebbe_H (Inlägg 3768023)
Lika bra att tanka det. Då är man helt 100 när man ser det och man har dom amerikanska kommentatorerna.

Mjo, bröderna roberto är tyvärr ingen höjdare att lyssna på...nej det ska vara mike och joe, får nog bli så

Jorpa 2009-07-12 00:06

oohh hatar alla er som inte gillar the roberto bro's. Spela roll om dom inte är insatta till 1000. Dom bjuder på en bra show, paolo e ball :D

Slutar jobbet strax innan 4, olé olé ! fan va nice, MMA, UFC100 frank mir får pisk till lite gorbys och chips i sängen... Mmmmm

Sebbe_H 2009-07-12 00:14

Citat:

Ursprungligen postat av Jorpa (Inlägg 3768030)
oohh hatar alla er som inte gillar the roberto bro's. Spela roll om dom inte är insatta till 1000. Dom bjuder på en bra show, paolo e ball :D

Slutar jobbet strax innan 4, olé olé ! fan va nice, MMA, UFC100 frank mir får pisk till lite gorbys och chips i sängen... Mmmmm


Rogan är asskön och är grymt insatt. Det är sånt man vill höra och inte OJOJOJOJ VILKEN KÄNGA!!!!

Beef-Cake 2009-07-12 00:15

Citat:

Ursprungligen postat av sebbe_h (Inlägg 3768037)
rogan är asskön och är grymt insatt. Det är sånt man vill höra och inte ojojojoj vilken kÄnga!!!!

+1

ManuelIT 2009-07-12 00:23

Därför kollar man på live stream :D

Sebbe_H 2009-07-12 00:25

Citat:

Ursprungligen postat av ManuelIT (Inlägg 3768042)
Därför kollar man på live stream :D

Man vill dessutom ha det i 720p :D

Jorpa 2009-07-12 00:36

Inget ont om rogan, jag är ett fan av honom med :D riktigt skön standup f.ö.

Men tycker verkligen inte paolo är dålig på något vis !

Beef-Cake 2009-07-12 00:47

Citat:

Ursprungligen postat av ManuelIT (Inlägg 3768042)
Därför kollar man på live stream :D

Man kollar inte live stream, blir ju aldrig bra kvalité, då ser jag hellre med bröderna tomatsås.

ManuelIT 2009-07-12 00:50

Citat:

Ursprungligen postat av Beef-Cake (Inlägg 3768064)
Man kollar inte live stream, blir ju aldrig bra kvalité, då ser jag hellre med bröderna tomatsås.

Har dock donator stream som jag payar för, så bättre kvalité. Fast såklart, inte bättre än TV. Fast jag är enormt stort Joe Rogan fan så det kompenserar :)

Beef-Cake 2009-07-12 00:55

Citat:

Ursprungligen postat av ManuelIT (Inlägg 3768067)
Har dock donator stream som jag payar för, så bättre kvalité. Fast såklart, inte bättre än TV. Fast jag är enormt stort Joe Rogan fan så det kompenserar :)

Ja med den kvallen jag får fram lär det inte bli streamat, får tanka helt enkelt. Godnatt, Heja lesnar!

Tonto 2009-07-12 01:19

^2

det är väl bara att ha ljudet från din stream och bilden på tvn?

Beef-Cake 2009-07-12 01:28

Citat:

Ursprungligen postat av Tonto (Inlägg 3768078)
^2

det är väl bara att ha ljudet från din stream och bilden på tvn?

Nja det lär nog släpa en aning eller komma före är jag rädd för

hahavaffan 2009-07-12 02:00

Amagad nu är jag vaken. SNART SÅ JÄVLAR.

snatch914 2009-07-12 02:04

timmen kvar :D

Vem har varit uppe hela natten nu då? :D

hahavaffan 2009-07-12 02:04

Jag har sovit 00:00 till 02:45 :)

Sebbe_H 2009-07-12 02:14

Dags att lägga sig, blir till att hålla sig lååångt borta från den här tråden imorn! :D

Flexipop 2009-07-12 02:14

Det här ska fanimej ses live. Håller mig vaken.

dared 2009-07-12 02:24

mumma

snatch914 2009-07-12 02:27

Varit vaken sen 09:00 :D Ska kolla igenom hela ufc 100, o se sen ifall det blir till att vara vaken till 09:00 bara för att vara vaken i 24h :D

Kabuto 2009-07-12 03:02

Citat:

Ursprungligen postat av Sebbe_H (Inlägg 3768100)
Dags att lägga sig, blir till att hålla sig lååångt borta från den här tråden imorn! :D

Yep. Blir härligt att se det i bra kvalité imorgon istället :)

Hank 2009-07-12 03:02

Vakna nu!!

Kwon 2009-07-12 04:07

underbar 2a rond Hendo vs Bisping

rife 2009-07-12 04:29

Det är vackert att se GSP slåss.. :)

NKC 2009-07-12 04:52

Jag vill inte skriva nån spoiler och kanske förstöra för någon så jag nöjer mig med: :hbang:

ManuelIT 2009-07-12 04:54

Jao, vad ska man säga. GSP är på en helt annan nivå. Alltid kul att se honom i ringen. Så lugn, metodisk och professionell, så verkar han jävligt ödmjuk med. Gilla hans ringhörna med, dagens garv var nog "Hit him with your groin!".

NKC 2009-07-12 05:01

Nu gäller det :)

Håller kvar mitt bet på Mir men känner mig inte alls säker på utgången här

NKC 2009-07-12 05:20

OK, vad säger man? Inte mycket snack om saken Lesnar - Mir

Hank 2009-07-12 05:26

Det är sorgligt att säga, men den enda som kan stoppa Brock är nog den här mannen, när han tar sig till UFC så småningom http://www.totalprosports.com/blog/w...hes-to-mma.jpg

clinteastwood 2009-07-12 05:28

Sköna kommentarer av lesnar...

Ashenshugar777 2009-07-12 05:28

Brock Lesnar, synd att publiken är så omogen att dom måste bua. Lesnar är het på gröten efter fighten dock, helt priceless : )

Kwon 2009-07-12 05:29

underhållande matcher! Nästan så man fick åderBrock.

Fõrstår han vill humpa frugan.

CroCop 2009-07-12 05:36

Tycker helt ärligt lite synd om brock. Vad begär folk av honom? Det är väl inte hans fel att han fått titelmatch så snabbt? Han har ju krossat alla hitills (nästan) alla amerikaner i publiken är ju helt efterblivna... Tror fan det att man blir förbannad och sårad när man efter en superbra match blir totalt-utbuad! Klassiskt fall av skolgårds-mobbing. Ja man kan bli mobbad även om man är stor och stark... Han är så skön!

CroCop 2009-07-12 05:38

Det var ju inte som att han var som Josh "filten" Koscheck var i början av hans kariärr (han är inte det längre!) dvs tar ner folk och ligger som en filt på dom hela matchen utan att göra skada utan han har ju skitbra ground and pound! Vad vill folk se? Fyfan vad jag äcklas av publiken...

ManuelIT 2009-07-12 05:42

De bua väl honom för att han gick fram till Mir efter matchen och dryga sig. Mycket osportsligt, även om jag misstänker att mycket var en akt, han är ju trots allt en tidigare WWE:are. Så han försöker väl leka lite bad guy.

Hursomhelst stör jag mig som fan på honom. Han verkar helt iq-befriad. Det ända han egentligen lyckas göra är att använda sig av sin kroppsvikt, finns inget imponerande med honom förutom faktumet att han är ett monster, en produkt av inavel och testosprutor.

simpan 2009-07-12 05:44

Undrar lite om publiken inte gillar Lessnar för att han kommer ifrån wrestling cirkusen...?

NKC 2009-07-12 05:48

SPOILERS!

Ja publiken buar ju för att de inte gillar honom och för att de tycker han beter sig illa, inte för att han gör det dåligt. Men man måste ju ge honom creds för vad han gjort. Tycker det är synd att Mir torskade men det var som sagt inte mycket snack om saken. Bra gjort av Lesnar.

GSP är underbar att se, helt klart min favoritfighter. Hans nedtagningar är fantastiska :hbang:

Skönt att Hendo tog det också! In your face ni som räknade ut honom :D

NKC 2009-07-12 05:55

Citat:

Ursprungligen postat av ManuelIT (Inlägg 3768137)
De bua väl honom för att han gick fram till Mir efter matchen och dryga sig. Mycket osportsligt, även om jag misstänker att mycket var en akt, han är ju trots allt en tidigare WWE:are. Så han försöker väl leka lite bad guy.

Hursomhelst stör jag mig som fan på honom. Han verkar helt iq-befriad. Det ända han egentligen lyckas göra är att använda sig av sin kroppsvikt, finns inget imponerande med honom förutom faktumet att han är ett monster , en produkt av inavel och testosprutor .

Han är en duktig brottare med bra nedtagningar och farlig ground´n pound. Och han utnyttjar sina styrkor bra imo. Vad ska han göra för att imponera, butterfly kicks?

Jag gillar inte heller Lesnar men det kanske är dags att börja ge honom lite creds? Det är ju inte som att han är någon Bob Sapp. Han är helt klart farlig

CroCop 2009-07-12 05:55

Citat:

Ursprungligen postat av ManuelIT (Inlägg 3768137)
De bua väl honom för att han gick fram till Mir efter matchen och dryga sig. Mycket osportsligt, även om jag misstänker att mycket var en akt, han är ju trots allt en tidigare WWE:are. Så han försöker väl leka lite bad guy.

Hursomhelst stör jag mig som fan på honom. Han verkar helt iq-befriad. Det ända han egentligen lyckas göra är att använda sig av sin kroppsvikt, finns inget imponerande med honom förutom faktumet att han är ett monster, en produkt av inavel och testosprutor.

Ja det han gör verkar han ju göra bra.:) Trist att det inte är en Taekwondo-tävling eller amatörboxning. Det handlar liksom om att försätta motståndaren i ett försvarslöst tillstånd. Vilket han bevisligen lyckas med trots att han är så kass.

Jag medger att Mir verkar smartare och har bättre social kompetens men han använder det jävligt fult till att vara en översittare.

Nu har jag inte sett reprisen men jag tror skälet till att Brock springer fram är att Mir reser sig upp och låtsas vara upprörd över att matchen stoppats! Då lackar väl Lesnar lite. Sen är det ju hans aggresivitet som gjort honom så jävla bra så att han är lite uppumpad efter matchen och allt snack är väl förståeligt.

Han fortsätter ju tex inte slå Mir efter att domarn har brytit vilket händer då och då i matcher.

Konvex 2009-07-12 06:23

Haha fifan det var fint att se hendersson landa släggan, gjorde kvällen för min del.
OCh ang. brock, inte direkt den bästa ambassadören för sporten... :P

Tigerkotten 2009-07-12 06:46

skönt event, o så wunderbar att Bisping åkte på däng. Vart förvånad dock att Bisping kom in i matchen där i rond 2 lite, men var inte det minsta förvånad att han vann.

Oh gsp e ren njutning, synd att han inte hade så bra ground n pound denna fight dock. Men Alves är galet stark. Var impad på han

Ashenshugar777 2009-07-12 07:34

Jag tycker det var synd att Bisping åkte på däng. Men han kommer nog tillbaka - han har en skön karaktär, man får inte vara för seriös för att uppskatta den dock. (;

Rahf 2009-07-12 10:02

Citat:

Ursprungligen postat av Ashenshugar777 (Inlägg 3768149)
Jag tycker det var synd att Bisping åkte på däng. Men han kommer nog tillbaka - han har en skön karaktär, man får inte vara för seriös för att uppskatta den dock. (;

Dryg och uppkäftig mot folk menar du?

Jag kan hålla med om att Bisping är rätt skön i vissa situationer. Men av vad man sett från honom så tycker jag att han är en skitstövel.

hahavaffan 2009-07-12 10:07

Skitstövel eller inte, han är jävligt underhållande!

Fyfan vilket event! GSP är kusligt bra. Nu blir det högre viktklass hoppas jag, så han kan täppa till truten på mesen Silva.

Tonto 2009-07-12 10:40

Bisping hade recept på vinst, låt inte hendo träffa overhand righten. pang exakt vad han fick göra såklart the count förlorar. fyfan va sne jag är på galan och mig själv. Halvsov igenom hela galan tills jag vaknade pigg precis när mainevent började som även den matchen va en besvikelse.

Jense 2009-07-12 12:03

Citat:

Ursprungligen postat av ManuelIT (Inlägg 3768137)
De bua väl honom för att han gick fram till Mir efter matchen och dryga sig. Mycket osportsligt, även om jag misstänker att mycket var en akt, han är ju trots allt en tidigare WWE:are. Så han försöker väl leka lite bad guy.

Hursomhelst stör jag mig som fan på honom. Han verkar helt iq-befriad. Det ända han egentligen lyckas göra är att använda sig av sin kroppsvikt, finns inget imponerande med honom förutom faktumet att han är ett monster, en produkt av inavel och testosprutor.

han har bra teknik med, och 50% av alla fighters är rätt blåsta, så där ligger han snarare högt. han är tung och använder det smart, han kontrollerar samtliga motståndare på golvet utan större bekymmer, och det är knappast bra hans tyngd som spelar in. sen att han är otrevlig osv mot publiken är ganska löjligt. Kolla "hemma hos" reportaget

och del två

Kabuto 2009-07-12 12:08

Jag vill se Jon Jones match och stephan bonner mot mark coleman! Fan besviken att det inte var med i releasen jag hittade :/

krellik 2009-07-12 13:13

Några kommentarer om UFC efter att ha sovit ut ordentligt efter...;)

Först och främst jävligt bra gala! Oerhört underhålande, var just att de hade fläskat på rejält här som gjorde att man kände sig tillbaka i guldåldern där Pride och UFC kämpade för att överglänsa varandra. Ofta brukar det bli antiklimax när UFC kör sina stora satsningar och till skillnad från gamla pride tycker jag ofta man hittar mest underhållning på det som på papret ska vara UFCs svagare kort, men icke ikväll dock.

Sen kommer jag säkert få skit för det här men tycker redan kombinationen lill Roberto och Omar är bland de bättre komentator paren jag hört i mma, både Wecs nuvarande, Goldie/Rogan och gamla Bas/Quadros har/hade sina klara poänger men tycker det är väldigt trevligt att lyssna på Omar och Roberto, dumpar de Paolo till fördel för Omar så tror jag snabbt att det skulle kunna bli mitt favorit mma kommentator par. Å bara för att jag skriver det här så är det säkert 100 andra som stört sig rejält på dem hela kvällen...
Omar är verbal, analyserar bra och kan bidra med anekdoter från proffsfigthing och Roberto står för mma nörd kunskapen... Kan bli bra.

Tror Bisping gjorde en rejäl miss att reta upp Hendo, trodde faktiskt inte att Hendo var uppretad på allvar av Bispings fjant fasoner men det var han uppenbarligen. Bisping hade nån ide om att det skulle sabba Hendos gameplan till fördel Bisping, men att reta upp en gammal sliten gladiator med fruktade skills och som varit med överallt och sett allt i en burr och vars främsta problem kan vara en viss sömnighet och att han inte presterar fullt ut, att medvetet reta upp en sån är en dålig ide. Bisping hade nog haft bättre chans om han varit ödmjukare, varit lite mer ninja och lagt mer energi på att lära sig cirkla bort från högerslägan istället.

GSP är en fighting dröm, han kom in i UFC med enorm talang, han har hanterat sina motgångar väll (en av de viktigaste bitarna i proffsfighting), han har rundat ut sin fysik sen han bytte fys coach och kanske främst tack vare hans samarbete med "mma yoda" Greg Jackson som lägger ruggigt starka gameplans för honom som han faktiskt följer, allt detta sammantaget så tror jag han blir svårslagen. Han har inte bättre haka att han alltid kan bli plockad med lite slump och skicklighet inblandad, men jag tror att han skulle kunna vara mästare länge.
Tycker nästan att det är lite synd att de hetsar honom att gå upp i vikt, jag skulle vilja att han cementerar en rad vinster i weltervikt innan han går upp i vikt. Jag förstår att Anderson Silva kanske inte planerar att vara kvar i mma så länge och att alla vill se matchen speciellt nu sen Silva varit tråkig att se på några matcher. Men skulle heller vänta med att GSP går upp i vikt. Den här överdrivna hypen att bli "best ever" kan förstöra fighters, kolla bara på BJ Penn som slösat bort mycket av sin prime med att klänga runt i viktklasserna istället för att etablera sig som den bästa lättviktaren någonsing (vilket är nog så bra).
Och Thiago Silva imponerade, ge honom några år att blomma ut på riktigt och jag tror vi har ytterligare en av de stora i honom.

Vad kan man säga om Brock, man bör nog ha i åtanke att han tillsammans med GSP var de som tjänade mest på det här stora cardet och det av en anledning i Brocks fall som inte enbart har att göra med hans meriter som mma idrottare. Jag har aldrig gillat de tendenser mma har haft att närma sig showbrottning så jag gillar inte hur Brock beter sig, men jag tror i ärlighetens namn att hur han beter sig i buren/promotion materialet inte reflekterar vad han är för person. Han tränar med trevliga killar som tex Erik Paulson tvivlar på att han springer runt och apar sig i sitt privatliv som han gör i rampljuset.

dared 2009-07-12 13:24

Rutten/Quadros och sedan Rogan är mina favoriter. Tycker nog nästan Paulo och Omar hade varit ett bättre par än Ian/omar. En snackare och en expert.

Tyvärr tyckte jag det var lite för mycket, "han har dålig gard" "han borde ställa sig upp här" "fattar inte varför han ligger still" etc. Om man droppar sånna kommentarer tycker jag man kan förklara olika tekniker lite mer och hur/vad de tycker fightern borde göra.

---

Bra event annars, GSP är ju onekligen ruggigt imponerande, lägger han på sig lite och siktar in på A.Silva har jag svårt och se Spindeln stoppa nedtagningarna. Stående skulle det nog bli rätt jobbigt utan reach för GSP, vore iaf en jävla match.

----
Undrar också vem som ska på Lesnar nu, Bobby Lashley har ju ruggigt långt kvar (och inte ens i UFC) och verkar inte ha samma branta utvecklingskurva heller.

krellik 2009-07-12 13:58

Citat:

Ursprungligen postat av dared (Inlägg 3768457)
Undrar också vem som ska på Lesnar nu, Bobby Lashley har ju ruggigt långt kvar (och inte ens i UFC) och verkar inte ha samma branta utvecklingskurva heller.

Vilka har de i tungvikten som har en realistisk chans på Brock?

Shane Carwin och Cain Velazques ska väll mötas ufc 104, det är väll också de två fighters som jag kan tänka mej har bättre chanser på Brock eventuellt, men tror ingen av dem är redo för Brock än. Frågan blir om inte den som vinner den matchen mellan dem kommer få utmana om titeln?

Sen blir frågan om det i väntan på det läggs in yterligare nån fight för Brock för att mjölka hans hype men mot vem?

Frågan är också vad som händer ifall Randy eller Nog vinner dominant i sin fight, får de då automatiskt en chans på Brock?

Glömer jag någon i mixen? Mirko? (nääe), Gonzaga?

ahl- 2009-07-12 14:04

http://i27.tinypic.com/2qs70d3.gif


http://i29.tinypic.com/fub70p.jpg


Hatten av för GSP.
Brock är fortfarande ett monster och han har bett om förlåtelse för sitt beteende efter fighten. Är man känslomässig och har en viss hormon-obalans i kroppen så är det lätt hänt :)
Hendo gjorde det väntade. När sista smällen levererades så ligger han horisontellt i luften. Vackert! :D

Coleman skrällde, ofattbart att de inte hade tid att sända fighten på maincard.

Någon som sett the prelims? Ska kolla nu!

Beef-Cake 2009-07-12 14:12

OMG Brock e grym, varit en fan av honom sedan första MMA fighten. Sen hans beteende efter matchen har han som sagt bett om ursäkt för. Still en jäkla talang och ett freak.
Hade på känn att coleman skulle ta hem det, se bak i tråden...hade hoppats Bisping skulle kunna göra mer skada men han har en bit kvar. GSP ja vad ska man säga? Det är nog dags för honom och Andersson att mötas framöver, finns inte så mycket annat just nu. Best pound for pound fighter in the world, vilken match det skulle bli.

Jense 2009-07-12 14:57

tycker tungvikten ser lite gles ut, hoppas nu där kommer in nya fighters snart. t.ex Fedor. så kan fedor möta GSP och silva i en handicap 2on1 match.

ossie 2009-07-12 14:58

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 3768491)
Vilka har de i tungvikten som har en realistisk chans på Brock?

Shane Carwin och Cain Velazques ska väll mötas ufc 104, det är väll också de två fighters som jag kan tänka mej har bättre chanser på Brock eventuellt, men tror ingen av dem är redo för Brock än. Frågan blir om inte den som vinner den matchen mellan dem kommer få utmana om titeln?

Sen blir frågan om det i väntan på det läggs in yterligare nån fight för Brock för att mjölka hans hype men mot vem?

Frågan är också vad som händer ifall Randy eller Nog vinner dominant i sin fight, får de då automatiskt en chans på Brock?

Glömer jag någon i mixen? Mirko? (nääe), Gonzaga?

Hade varit kul att se honom mot Fedor om nu han hade fightas i UFC

Bobbokrull 2009-07-12 15:56

GSP imponerade stort!! typ 10 takedown och ja....Thiago hade aldrig en chans...var inte ens nära. Blir intressant att se om GSP kan ta sig upp en viktklass..han säger ju själv att han vil ha en ny utmaning nu när han är the champ.

Brock Lesnar.....vem kan ta honom nu? Stor, snabb, stark!! Mir var inte med i matchen för 5 öre.

Klockrena kommentarer efter matchen! :hbang:

Kul att Hendo visade alla tvivlare att han inte enbart är en f.d pride stjärna...Bisping roterade in fint i högerkroken....godnatt!!

Revolt 2009-07-12 17:36

Känner mig väldigt sugen på att börja med MMA träning men har absolut ingen koll vart jag ska vända mig för att få lite överblick om hur det går till och vilka moment som skulle kunna vara viktiga att tänka på. Någon som känner sig lite trevlig och skulle vilja hjälpa en liten klenis? :)

F.ö så tycker jag att det hade varit roligt med att börja på någon kampsport, boxning har jag testat men det va inte riktigt min grej.

Edit. Finns bergis redan svar på allt detta i tråden, men det kan ju tålas att upprepas, haha.

Spiffy 2009-07-12 17:38

Citat:

Ursprungligen postat av Revolt (Inlägg 3768818)
Känner mig väldigt sugen på att börja med MMA träning men har absolut ingen koll vart jag ska vända mig för att få lite överblick om hur det går till och vilka moment som skulle kunna vara viktiga att tänka på. Någon som känner sig lite trevlig och skulle vilja hjälpa en liten klenis? :)

F.ö så tycker jag att det hade varit roligt med att börja på någon kampsport, boxning har jag testat men det va inte riktigt min grej.

Edit. Finns bergis redan svar på allt detta i tråden, men det kan ju tålas att upprepas, haha.

Om du börjar med att säga var du bor, så är det nog fler som kan hjälpa dig. Lite svårt att peka ut någon lämplig klubb annars.

Kabuto 2009-07-12 18:03

Citat:

Ursprungligen postat av Jense (Inlägg 3768593)
tycker tungvikten ser lite gles ut, hoppas nu där kommer in nya fighters snart. t.ex Fedor. så kan fedor möta GSP och silva i en handicap 2on1 match.

The Ultimate Fighter som spelas in nu är ju tungvikt, kommer nog några där som är dugliga. Men jag håller ändå med dig.

Kabuto 2009-07-12 18:04

Citat:

Ursprungligen postat av Revolt (Inlägg 3768818)
Känner mig väldigt sugen på att börja med MMA träning men har absolut ingen koll vart jag ska vända mig för att få lite överblick om hur det går till och vilka moment som skulle kunna vara viktiga att tänka på. Någon som känner sig lite trevlig och skulle vilja hjälpa en liten klenis? :)

F.ö så tycker jag att det hade varit roligt med att börja på någon kampsport, boxning har jag testat men det va inte riktigt min grej.

Edit. Finns bergis redan svar på allt detta i tråden, men det kan ju tålas att upprepas, haha.

Varför gillar du inte boxning?

Kwon 2009-07-12 18:09

Bispings match gick som jag hade hoppats på och var mycket Hendolserik!
Underbart avslut!

Revolt 2009-07-12 18:10

Citat:

Ursprungligen postat av Spiffy (Inlägg 3768823)
Om du börjar med att säga var du bor, så är det nog fler som kan hjälpa dig. Lite svårt att peka ut någon lämplig klubb annars.

Bor drygt en timmes färd ifrån Växjö.

Citat:

Ursprungligen postat av Kabuto (Inlägg 3768867)
Varför gillar du inte boxning?

Jag vet inte riktigt, kanske bara inte trivdes med det där jag bor. Fick ingen direkt inspiration till att fortsätta med det. Gillar inte de stora handskar och "hjälmarna" fick mig bara mer ur balans, dock så förstår jag ju att de möjligen behövs eftersom att det är/kan vara en våldsam sport.

Är intresserad av träningen runtomkring kampsporten, inte bara slagträning osv utan även hur man bör tänka på sin styrketräning.

dared 2009-07-12 19:18

Citat:

Ursprungligen postat av ossie (Inlägg 3768594)
Hade varit kul att se honom mot Fedor om nu han hade fightas i UFC

Enligt MMajunkie verkar Dana vara mer inställt på att försöka få över Fedor nu, så ser iaf lite ljusare ut. Han sa att han verkligen skulle försöka efter Affliction 3. Sen får man ju se vad som händer. Skulle iaf vara väldigt bra för UFC Hw-div.

Inte första gången UFC försökt men iom Danas uttalande kanske han är beredd på att vika sig i någon fråga. Man kan ju tycka det är relativt lätt att tillåta Fedor köra Sambo någon gång per år.

Hoppas de kan komma fram till något!

stevebc 2009-07-12 19:20

Citat:

Ursprungligen postat av dared (Inlägg 3768985)
Enligt MMajunkie verkar Dana vara mer inställt på att försöka få över Fedor nu, så ser iaf lite ljusare ut. Han sa att han verkligen skulle försöka efter Affliction 3. Sen får man ju se vad som händer. Skulle iaf vara väldigt bra för UFC Hw-div.

Inte första gången UFC försökt men iom Danas uttalande kanske han är beredd på att vika sig i någon fråga. Man kan ju tycka det är relativt lätt att tillåta Fedor köra Sambo någon gång per år.

Hoppas de kan komma fram till något!

Det där med att han inte ska få slåss på ett visst sätt är så jävla fult. Så länge han håller sig till reglerna så släpp honom lös. Hade gärna velat se honom i UFC men inte som en marionettdocka i Danas händer.

lul 2009-07-12 19:20

Var kan man se alla matcher? Tider,kanaler?

Sebbe_H 2009-07-12 19:29

Citat:

Ursprungligen postat av stevebc (Inlägg 3768989)
Det där med att han inte ska få slåss på ett visst sätt är så jävla fult. Så länge han håller sig till reglerna så släpp honom lös. Hade gärna velat se honom i UFC men inte som en marionettdocka i Danas händer.

Det handlar inte om att slåss på ett visst sätt, utan att han ska få fightas några gånger per år i Sambo.

Spiffy 2009-07-12 19:29

Citat:

Ursprungligen postat av stevebc (Inlägg 3768989)
Det där med att han inte ska få slåss på ett visst sätt är så jävla fult. Så länge han håller sig till reglerna så släpp honom lös. Hade gärna velat se honom i UFC men inte som en marionettdocka i Danas händer.

Varför skulle han inte få slåss som han vill? inom reglerna så klart.

ManuelIT 2009-07-12 19:35

Citat:

Ursprungligen postat av dared (Inlägg 3768985)
Enligt MMajunkie verkar Dana vara mer inställt på att försöka få över Fedor nu, så ser iaf lite ljusare ut. Han sa att han verkligen skulle försöka efter Affliction 3. Sen får man ju se vad som händer. Skulle iaf vara väldigt bra för UFC Hw-div.

Vilket jävla antiklimax det skulle bli om han skulle råka torska mot Barnett :D

stevebc 2009-07-12 19:38

Citat:

Ursprungligen postat av Sebbe_H (Inlägg 3769009)
Det handlar inte om att slåss på ett visst sätt, utan att han ska få fightas några gånger per år i Sambo.

Vad menar du? Jag har hört att Dana White sa till Fedor att han får komma över till UFC om han låter bli att använda sina Sambo-tekniker men jag har nog missförstått.

Citat:

Ursprungligen postat av Spiffy (Inlägg 3769010)
Varför skulle han inte få slåss som han vill? inom reglerna så klart.

Jag vet inte.

stevebc 2009-07-12 19:42

Ursäkta, det var som sagt ett missförstånd från min sida. Förstår nu vad du menar Sebbe. Fedor menade att han ville ställa upp i ett visst antal Sambo-tävlingar per år, och samtidigt ha UFC-kontrakt, vilket Dana inte ville.

snatch914 2009-07-12 21:44

Jag tycker det är löjligt utav Dana att inte låta Fedor att tävla Sambo parallellt med att slåss i UFC. Att få över Fedor till UFC hade gjort mycket för sporten...

Men men, hoppas Dana inser att hans plånka redan är smällfet och fixar ett fint win-win kontrakt med Fedor...

Spiffy 2009-07-12 22:11

Citat:

Ursprungligen postat av snatch914 (Inlägg 3769242)
Jag tycker det är löjligt utav Dana att inte låta Fedor att tävla Sambo parallellt med att slåss i UFC. Att få över Fedor till UFC hade gjort mycket för sporten...

Men men, hoppas Dana inser att hans plånka redan är smällfet och fixar ett fint win-win kontrakt med Fedor...

Kanske ingen klockren jämförelse.
Men om du lirar i något topplag i fotboll, så tror jag inte ledningen blir så överlycklig om du samtidigt spelar korpen fotboll på din fritid och sabbar knäet.

ManuelIT 2009-07-12 22:32

Bara jag som tycker att Chuck Liddell inte förtjänar sin plats i hall of fame? Visst, han hade en helt okej run ett tag med LHW-bältet, och han var sjukt duktig, men det känns som att UFC överdrivet alltid överpromotat honom, mer än han förtjäna. Och nu fick han en plats i hall of fame med.... Meh.

hahavaffan 2009-07-12 22:36

Tycker gott Iceman förtjänar en plats. Han ÄR nog ufc för många. Folk som inte har en aning om vem Gracie, Coleman eller Ken Shamrock är vet alltid vem Liddell är.

Beef-Cake 2009-07-12 22:39

Citat:

Ursprungligen postat av ManuelIT (Inlägg 3769346)
Bara jag som tycker att Chuck Liddell inte förtjänar sin plats i hall of fame? Visst, han hade en helt okej run ett tag med LHW-bältet, och han var sjukt duktig, men det känns som att UFC överdrivet alltid överpromotat honom, mer än han förtjäna. Och nu fick han en plats i hall of fame med.... Meh.

Han är ju bästa polare med Dana typ så det är väl inte så konstigt, dock tycker jag han helt klart förtjänar en plats där. Chuck har alltid fightats fans vänligt och det är så mycket mer än bara skillen som avgör en hall of fame plats enligt mig.

Beef-Cake 2009-07-12 22:41

Vad tror ni om kommande TUF då? Ska bli riktigt kul att se vad Kimbo Slice kan åstadkomma, han har talang helt klart.

ManuelIT 2009-07-12 22:47

Citat:

Ursprungligen postat av hahavaffan (Inlägg 3769364)
Tycker gott Iceman förtjänar en plats. Han ÄR nog ufc för många. Folk som inte har en aning om vem Gracie, Coleman eller Ken Shamrock är vet alltid vem Liddell är.

Ja, men det är väl snarare för att UFC tryckte in så jävla mkt cash i röven på Lidell och promota honom under perioden då UFC verkligen växte till. De gjorde ju honom i stort sett till ansiktet av UFC, fick figurera på omslaget av tidningar, skicka honom på tv-intervjuer, kallade honom "worlds most dangerous man" eller vad fan det va osv.
Han är ju som sagt Dana White's lilla gullunge.

ahl- 2009-07-12 22:51

http://i28.tinypic.com/347fcpl.jpg

shut teh face 2009-07-12 22:53

Är detta en tråd om UFC eller? HUr gör man för att kolla på det? :D

jocke12 2009-07-12 22:55

Hahahaha!

Mago 2009-07-12 22:58

Ah, rätt skönt event. :) Alla matcher på main card slutade som jag trodde, även om jag är lite tveksam till Akiyamas vinst (gnäller dock inte eftersom jag är ett fan).
Njöt allra mest till Hendos KO. :D Trodde dock inte alls att Coleman skulle vinna, men är jävligt glad att han gjorde det!

Kwon 2009-07-12 23:16

Brock ursäktar sig, så även Hendo.
http://blog.ronin5.com:80/ufc-100-vi...-2-video-clip/

Kaboffastar 2009-07-13 00:36

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 3769422)
Brock ursäktar sig, så även Hendo.
http://blog.ronin5.com:80/ufc-100-vi...-2-video-clip/


Vart ursäktar sig hendo?

Fedor vs Brock - vad tror du Kwon? ;D

Duffman 2009-07-13 01:00

Shit, vilken gala. Kalasbra av Hendo! Men SOM JAG HATAR Brock Lesnar.... Vilket AS... :)

ManuelIT 2009-07-13 01:46


Spiffy 2009-07-13 06:14

Citat:

Ursprungligen postat av ManuelIT (Inlägg 3769383)
Ja, men det är väl snarare för att UFC tryckte in så jävla mkt cash i röven på Lidell och promota honom under perioden då UFC verkligen växte till. De gjorde ju honom i stort sett till ansiktet av UFC, fick figurera på omslaget av tidningar, skicka honom på tv-intervjuer, kallade honom "worlds most dangerous man" eller vad fan det va osv.
Han är ju som sagt Dana White's lilla gullunge.

Worlds dangerous man är väl Ken Shamrock.
Kan Ken vara med i hall of fame, så kan dom i mina ögon ta med vem som helst, det säger lixom inget då.

Coffe 2009-07-13 07:38

Citat:

Ursprungligen postat av Duffman (Inlägg 3769484)
Shit, vilken gala. Kalasbra av Hendo! Men SOM JAG HATAR Brock Lesnar.... Vilket AS... :)


Du såg inget problem med att Hendo hoppade in med hela sin kroppsvikt bakom för att nita en medvetslös i ansiktet?

Nitrometan 2009-07-13 07:42

Citat:

Ursprungligen postat av Coffe (Inlägg 3769569)
Du såg inget problem med att Hendo hoppade in med hela sin kroppsvikt bakom för att nita en medvetslös i ansiktet?

Jo. Men han har snackat en massa skit innan och skrutit om hur lätt han kommer att sänka Hendo och att Hendo inte kan skada honom - då får han räkna med en smäll...

Nitrometan 2009-07-13 07:44

Citat:

Ursprungligen postat av Kabuto (Inlägg 3768866)
The Ultimate Fighter som spelas in nu är ju tungvikt, kommer nog några där som är dugliga. Men jag håller ändå med dig.

Kimbo - Lesnar ?? :laugh:


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:23.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)