Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

JusupWillkosz 2011-01-07 00:00

Jusup tycker det är kul med turneringar, men det Strikeforce gör är bara en ploj för att Fedor och M-1 ska få sitt.

Detta är ingen sann turnering menar Jusup då det säkerligen kommer pågå i mer än 6 månader. Jusup tycker Bellators upplägg är en riktig turnering!

Jusup kommer så klart titta men tycker detta är mest ett spel för galleriet, ett desperat försök att locka till sig uppmärksamhet.

eternallord 2011-01-07 00:21

Citat:

Ursprungligen postat av JusupWillkosz (Inlägg 4791530)
J
Jusup kommer så klart titta men tycker detta är mest ett spel för galleriet, ett desperat försök att locka till sig uppmärksamhet.

Och vad är det för fel med det? Fan vad folk ska sura, otroligt.

Det finns ett logiskt upplägg till turneringen:

Werdum är no 1 contender och Werdum - Overeem är således första fighten i bältesledet.

No 2 contender kommer bestämmas mellan Silva - Fedor, som kommer möta Overdum i nästa fight i bältesledet.

No 3 contendern kommer vara vinnaren i två relativt tuffa fighter på höger-sidan och på så vis kommer den personen ha lite legitimitet bakom sig när han tar sig an Overdum Silvanenko.


Strikeforce är inte dumma. De inser att om man sätter Fedor, Werdum, Kharitonov och Arlovski på ena sidan och Overeem, Rogers, Silva och Barnett på andra sidan finns risken att finalen är "Arlovski vs Rogers". Det scenariot är värre än att folk bitchar om seedningen.


Ja, turneringsformatet är lite av ett spel, men det skapar intriger och spänning kring det hela och gör även de lägre fighterna lite mer intressanta. Var glada och uppskatta att Strikeforce är ambitiösa istället.

Salus 2011-01-07 01:08

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4791566)
Och vad är det för fel med det? Fan vad folk ska sura, otroligt.

Det finns ett logiskt upplägg till turneringen:

Werdum är no 1 contender och Werdum - Overeem är således första fighten i bältesledet.

No 2 contender kommer bestämmas mellan Silva - Fedor, som kommer möta Overdum i nästa fight i bältesledet.

No 3 contendern kommer vara vinnaren i två relativt tuffa fighter på höger-sidan och på så vis kommer den personen ha lite legitimitet bakom sig när han tar sig an Overdum Silvanenko.


Strikeforce är inte dumma. De inser att om man sätter Fedor, Werdum, Kharitonov och Arlovski på ena sidan och Overeem, Rogers, Silva och Barnett på andra sidan finns risken att finalen är "Arlovski vs Rogers". Det scenariot är värre än att folk bitchar om seedningen.


Ja, turneringsformatet är lite av ett spel, men det skapar intriger och spänning kring det hela och gör även de lägre fighterna lite mer intressanta. Var glada och uppskatta att Strikeforce är ambitiösa istället.

skönt med någon som förstår :)

Tycker också upplägget är helt rätt, på alla sätt.

Dessutom tror jag Fedor visar att gammal är äldst, och vinner på KO rakt igenom :)

Epson 2011-01-07 11:01

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4791566)
Och vad är det för fel med det? Fan vad folk ska sura, otroligt.

Det finns ett logiskt upplägg till turneringen:

Werdum är no 1 contender och Werdum - Overeem är således första fighten i bältesledet.

No 2 contender kommer bestämmas mellan Silva - Fedor, som kommer möta Overdum i nästa fight i bältesledet.

No 3 contendern kommer vara vinnaren i två relativt tuffa fighter på höger-sidan och på så vis kommer den personen ha lite legitimitet bakom sig när han tar sig an Overdum Silvanenko.


Strikeforce är inte dumma. De inser att om man sätter Fedor, Werdum, Kharitonov och Arlovski på ena sidan och Overeem, Rogers, Silva och Barnett på andra sidan finns risken att finalen är "Arlovski vs Rogers". Det scenariot är värre än att folk bitchar om seedningen.


Ja, turneringsformatet är lite av ett spel, men det skapar intriger och spänning kring det hela och gör även de lägre fighterna lite mer intressanta. Var glada och uppskatta att Strikeforce är ambitiösa istället.

Håller med helt. Det här är nog det jag har sett fram emot mest på mycket länge, det kommer bli grymt.

kalle96 2011-01-07 12:01

Villken är eran favorit k1 match? Min är : http://www.youtube.com/watch?v=4ZUr4xeaCKU . Zambidis mot chahid. k1 max final 2010 =)

Doctor Snuggles 2011-01-07 12:05

Citat:

Ursprungligen postat av kalle96 (Inlägg 4791984)
Villken är eran favorit k1 match? Min är : http://www.youtube.com/watch?v=4ZUr4xeaCKU . Zambidis mot chahid. k1 max final 2010 =)

Jävligt bra match, men det var inte finalen, det var final 16 - åttondelen. Zambidis förlorade sedan i semin mot Petrosyan som var matchen jag postade några inlägg sedan.

kalle96 2011-01-07 12:10

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4791985)
Jävligt bra match, men det var inte finalen, det var final 16 - åttondelen. Zambidis förlorade sedan i semin mot Petrosyan som var matchen jag postade några inlägg sedan.

Inte imponerad av den matchen!

Doctor Snuggles 2011-01-07 12:11

Citat:

Ursprungligen postat av JusupWillkosz (Inlägg 4791530)
Jusup tycker det är kul med turneringar, men det Strikeforce gör är bara en ploj för att Fedor och M-1 ska få sitt.

Detta är ingen sann turnering menar Jusup då det säkerligen kommer pågå i mer än 6 månader. Jusup tycker Bellators upplägg är en riktig turnering!

Jusup kommer så klart titta men tycker detta är mest ett spel för galleriet, ett desperat försök att locka till sig uppmärksamhet.

Det finns problem med mer sedvanliga turneringar också, nämligen skador och att lottningen är viktigare. Titta bara på senaste k-1 GP, där trots att Overeem gör bra ifrån sig, så möter han en skadad motståndare i semin och vinner därför mycket lättare, samt en härjad motståndare i finalen och samma visa där. Mycket är mao tur i en turnering, och risken är också därför att folk safear för att inte skada sig.
Nu vet jag inte hur strikeforce tänkt lägga upp semin och finalen dock.

Doctor Snuggles 2011-01-07 12:14

Citat:

Ursprungligen postat av kalle96 (Inlägg 4791991)
Inte imponerad av den matchen!

Nähe. För att vad, de slog varandra i huvudet mindre? Visst är det jättetufft med slagfester, men har man det som enda kriteriet så kan man ju lika gärna gå och kolla på folk som står och slår varandra i huvudet med basebollträn eller ngt. Jag är extremt imponerad av Petrosyan t.ex. som även om han inte är den mest spännande fightern är kirurgiskt skicklig. Inte för inte som han kallas "the doctor". Zambidis som är en mycket bra boxare kunde knappt träffa honom en handfull ggr, och inte med ett enda ordentligt slag (förutom kanske knockdownen som iof jag tycker mer var en slip).

Grazzafukkinrazzi 2011-01-07 12:22

Kalle96 goes GSP.

Kalle, vem är den snobb schtekigaste fightern då?

Azklund 2011-01-07 12:24

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 4792003)
Kalle96 goes GSP.

Kalle, vem är den snobb schtekigaste fightern då?

Vafan grazza, skulle ju precis skriva "Kalle96 is not impressed by the performance...."
=)

kalle96 2011-01-07 12:27

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4791994)
Nähe. För att vad, de slog varandra i huvudet mindre? Visst är det jättetufft med slagfester, men har man det som enda kriteriet så kan man ju lika gärna gå och kolla på folk som står och slår varandra i huvudet med basebollträn eller ngt. Jag är extremt imponerad av Petrosyan t.ex. som även om han inte är den mest spännande fightern är kirurgiskt skicklig. Inte för inte som han kallas "the doctor". Zambidis som är en mycket bra boxare kunde knappt träffa honom en handfull ggr, och inte med ett enda ordentligt slag (förutom kanske knockdownen som iof jag tycker mer var en slip).

Ja han är teknikst skikllig, tycker de är lågt tempo. Tycker mer om matcher då det alltid händer ngt nytt.

kalle96 2011-01-07 12:32

http://www.youtube.com/watch?v=ujMgPDUGYUs

Här är bra knockar!!!

kaer 2011-01-07 12:55

Citat:

Ursprungligen postat av kalle96 (Inlägg 4792023)

Varför har de tjocka farbröderna ingen guard?

Allvarligt talat, vafan, ser det ut sådär? Eller missförstår jag något?

joko 2011-01-07 13:03

Citat:

Ursprungligen postat av kaer (Inlägg 4792050)
Varför har de tjocka farbröderna ingen guard?

Allvarligt talat, vafan, ser det ut sådär? Eller missförstår jag något?

De har ingen guard för om man boxar nåns tjocka skalle utan handskar så bryter man händerna (potentiellt career ending). Därav får de nån konstig uppfattning att de hinner upp med guarden mot en spark kan man tänka.

Däremot tycker jag de ser klena ut mot leverträffar. Det är förvisso onice som satan, men det borde ju de vara väldigt varse sedan tidigare.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:10.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)