Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2010-05-08 14:20

Haha, ja matchen var intressant om inte så värst bra.
Pudz visade prov på Sapp-boxning och ingen kondis utöver de första 1-2 minuterna. Han gjorde inget på marken för att han verkade inte orka helt enkelt. Brottningen såg iaf inte så illa ut - snygga kast. Men det ser inte bra ut inför matchen med fågelskrämman Salivia.
Verkade som han också hade problem med ena knät, och inte ens ville sparka - kanske ville han pröva sina övriga "färdigheter"?
Han sade själv att han trodde det var kört i andra ronden, för han hade ingen ork kvar, och att han hade kallt litat på att det skulle vara över inom 2-3 minuter, men att publiken som hejade gav honom ork. :D
Han säger vidare att han fortfarande är gröngöling (som han iof har sagt hela tiden, även om han varit kaxig) och månad för månad ska bli bättre för att tillslut kunna slåss om världsmästar-titeln (vilken titel han nu än menar) om 2 år.

Tigerkotten 2010-05-08 14:24

Citat:

Ursprungligen postat av Tonto (Inlägg 4349593)
Härmed förklarar jag snacket om Pudzian slutfört

--------------------------------------------------------------

Dags för UFC 113

GSP vs vinnaren av Kos/Daley fighten kommer vara tränare i TUF 12. I lol'd. Vinnaren får då även(rätt solklart för vissa, inte för andra) en titlefight efter TUF 12. Paulo Thiago är enligt mig bättre än både Kos och Daley.

F.ö. riktigt bra videoblog av dana (day 2) gillade att dom klippte med alla staredowns!

Sjukt trist att GSP ska vara coach, kommer man inte få se honom på 6månader minst säkert :/ Tycker Paulo Thiago vs Kos tog slut lite väl abrupt. Samt om jag inte minns fel var det ett litet för snabbt stoppage.
Men visst är det inte så kul att se rematches, men anser att både kos samt fitch står före Paulo Thiago på tur.

pedersen1980 2010-05-08 14:27

Hur ser jag Pudz matchen?

davve 2010-05-08 14:28

Citat:

Ursprungligen postat av pedersen1980 (Inlägg 4350135)
Hur ser jag Pudz matchen?

Prova http://www.mma-core.com/videos/_Mari...010700&tid=100

pedersen1980 2010-05-08 14:30

Verkar funka :o)

Doctor Snuggles 2010-05-08 17:20

Från sherdog:
"Interview with Polish web portal Wirtualna Polska:

My own translation, if anyone still cares to see what this guy has to say.

(WP) Have you regained your strength after the fight?

(Pudzianowski) I am recovered, but I must say I have very, very much to learn in MMA. I've repeated this many times, I'm green in MMA, and not some big time fighter.

Did you expect such a tough fight?

Truth be told, Kawaguchi didn't really do much to hurt me, I'm not bruised or battered. He did land some shots. Kawaguchi turned out to be a very tough opponent, because after 3 minutes of bombarding him I saw that his eyes were turning grey, but he didn't give up. After the first 3 minutes my strikes became less powerful. Even Pudzian is not a machine, I was unable to finish him.

Kawaguchi turned out to be very tough, I was convinced that in the first round he would succumb under the avalanche of your punches.

I am shocked that he withstood the 3 minute bombardment! I can now say that I made a few mistakes. I wanted to finish him too fast, but I could have tried to soften him up first, "mount him" and throw a punch every ten seconds, then the punches would have been harder.

As the fight wore on, it was clear that you were losing strength.

I was too confident in my abilities, I thought I could finish him in 3 minutes and that was a mistake. Another lesson in humility.

It can be said that this was your real MMA debut, and in full length (full fight).

First time I've ever fought for ten minutes and I'm a little bit shocked.

You defeated Najman with low kicks, but in this fight Kawaguchi was doing more kicking.

His kicks didn't hurt me. I didn't kick because I had a different strategy, and I must admit it wasn't the best.

Right after the fight you admitted having moments of doubt. At what moment?

In the first round I couldn't finish him, just scoring points. But in the second....if it wasn't for my entire team, it could have ended badly for me. My teams experience came into play.

Other than from your trainers, you probably received some help from the fantastic fans at KSW XIII.

When I had no strength left, they stood and yelled "go Pudzian!" And that really helps.

That kind of help will be useful in two weeks. Tim Sylvia, former UFC champ, is a much more experienced fighter than Kawaguchi.

This opponent will be a bit slower. A completely different opponent-- firstly, very tall. I'll have to use my head in this fight and conserve energy. I will have to lay him out and dismantle him. I'll have to count on two strong strikes, very strong strikes.

Krzysztof Kosedowski said that you don't know what pain is. After the fight with Kawaguchi, do you know?

Those were his words. I know what pain is. If someone says that I don't know, they had a chance to see that if I get hit in the face, I don't sit (give up). I got hit a few times and I didn't feel that."

Tigerkotten 2010-05-08 18:40

ufc inatt! får se om jag ser det live eller ser det imorgon med polarna. Lite trist att mina vänner inte e nattugglor som jag

Kross 2010-05-08 19:14

Citat:

Ursprungligen postat av Tigerkotten (Inlägg 4350719)
ufc inatt! får se om jag ser det live eller ser det imorgon med polarna. Lite trist att mina vänner inte e nattugglor som jag

Live fo sho bro. Ska själv glo på pay-per-view med polare. Vill inte gå miste om en så fet gala och har redan börjat förtagga med gamla UFC och Machida-Shogun 1. Frågan är bara hur man överlever söndagen...

Salus 2010-05-08 20:18

Citat:

Ursprungligen postat av Kross (Inlägg 4350814)
Live fo sho bro. Ska själv glo på pay-per-view med polare. Vill inte gå miste om en så fet gala och har redan börjat förtagga med gamla UFC och Machida-Shogun 1. Frågan är bara hur man överlever söndagen...

Jag har UFC 34 klar att dra igång med polarna som uppvärmning :)

Sir Klabbe 2010-05-08 20:24

Jag förstår inte varför Pudzianowski inte körde samma roidrage-stil som förra matchen ...

krellik 2010-05-08 20:26

Citat:

Ursprungligen postat av Sir Klabbe (Inlägg 4350964)
Jag förstår inte varför Pudzianowski inte körde samma roidrage-stil som förra matchen ...

För att han inte mötte en snubbe som gick sin första mma match utan för att han mötte en tuff japan som hade 11-1 i record kanske...;)

Kross 2010-05-08 20:36

Någon som har erfarenhet av de här små handskarna med gel och handledslinda som ska på nåt sätt fungera som vanliga lindor? Är det något att ha eller är det lika att fortsätta med vanliga lindor?

Doctor Snuggles 2010-05-08 20:54

Citat:

Ursprungligen postat av Sir Klabbe (Inlägg 4350964)
Jag förstår inte varför Pudzianowski inte körde samma roidrage-stil som förra matchen ...

Han trodde att han lätt skulle kunna köra igenom honom och hade en annan taktik (antagligen stå o banga lite och sen gnp), och erkände att han nog hade underskattat japanen och hade fel strategi. Sen hade han ju en knävärmare på sig så kanske var det ngn lätt skada?

Yes 2010-05-08 20:57

Citat:

Ursprungligen postat av Sir Klabbe (Inlägg 4350964)
Jag förstår inte varför Pudzianowski inte körde samma roidrage-stil som förra matchen ...

Han försökte ju, men japanen tålde smällarna och kunde hålla huvudet kallt. Sen blev Pudzi trött.

Nitrometan 2010-05-08 21:05

Citat:

Ursprungligen postat av Sir Klabbe (Inlägg 4350964)
Jag förstår inte varför Pudzianowski inte körde samma roidrage-stil som förra matchen ...

Det är som de andra har sagt. Men med lite bakgundskoll borde han ha vetat att japanska fighters för det mesta tål kopiösa mängder stryk.

Citat:

Ursprungligen postat av Kross (Inlägg 4350990)
Någon som har erfarenhet av de här små handskarna med gel och handledslinda som ska på nåt sätt fungera som vanliga lindor? Är det något att ha eller är det lika att fortsätta med vanliga lindor?

Lindor är bättre. Men gelhandskar är mer high-tech och lite koolare för de som ska ha senaste prylarna. Om inte annat så svettas du inte i klubbens handskar. Men även där gör lindorna samma nytta.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:17.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)