Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Tigerkotten 2010-05-06 20:01

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 4346893)
Meh! vem möter han imorgon då?

http://www.sherdog.com/fighter/Yusuke-Kawaguchi-21975

Doctor Snuggles 2010-05-06 20:25

Citat:

Ursprungligen postat av Kabuto (Inlägg 4346866)
Förstår inte hur eller varför du nämner skadade sparringpartners som positivt. Tecken på flera dåliga saker..

Dåligt hur?

eternallord 2010-05-06 20:29

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4347071)
Dåligt hur?

Tecken på dålig teknik och slarvigt utförande.

Doctor Snuggles 2010-05-06 20:34

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4347089)
Tecken på dålig teknik och slarvigt utförande.

Snarare ett tecken på styrka och att han inte vet hur stor den är.
Om motståndaren skadas så spelar det ingen roll hur slarvig han är (det är förstås tråkigt för sparringpartners, men i en match).

Kabuto 2010-05-06 20:47

eternallord skrev det. Köper inte det att han inte vet om att han är stark.. Duktiga starka människor har även kontroll.

eternallord 2010-05-06 20:49

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4347107)
Snarare ett tecken på styrka och att han inte vet hur stor den är.
Om motståndaren skadas så spelar det ingen roll hur slarvig han är (det är förstås tråkigt för sparringpartners, men i en match).

Har du sysslat med kampsport själv eller? Att bryta ett revben är väldigt enkelt om motståndaren inte är beredd på smällen. Mycket sällan sparrar man så hårt så att man ska behöva vara beredd på att ta attacker av den magnituden. Sparring är en övning i teknisk färdighet och svårigheter att balansera hur hårt man anfaller kommer bara resultera i utmattning när man träder in i ringen.
Pudzi slår knappast hårdare än erfarna strikers bara för att han varit strongman, inte en chans.

En axel ur led säger verkligen ingenting i praktiken, jag tvivlar på att han försökte sig på ett Jiujitsu-axellås, vilket leder mig att tro att sparringpartnern bara landat olyckligt vid en nedtagning. Den sortens skador är ohyggligt vanliga, titta bara på senaste avsnittet av TUF.

nmanradnävna 2010-05-06 20:59

Jo, känns väl mest som att han är ny kampssportsgymmet helt enkelt.

Doctor Snuggles 2010-05-06 21:08

Citat:

Ursprungligen postat av Kabuto (Inlägg 4347140)
eternallord skrev det. Köper inte det att han inte vet om att han är stark.. Duktiga starka människor har även kontroll.

Kontroll och kontroll. Blir man exalterad eller gör rutinsaker så kan man glömma att backa på defaultstyrkan ibland. Det är väl delvis en vanesak, ja, men han har slutat att mecka med bilen av denna anledning har han sagt ...


Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4347144)
Har du sysslat med kampsport själv eller? Att bryta ett revben är väldigt enkelt om motståndaren inte är beredd på smällen. Mycket sällan sparrar man så hårt så att man ska behöva vara beredd på att ta attacker av den magnituden. Sparring är en övning i teknisk färdighet och svårigheter att balansera hur hårt man anfaller kommer bara resultera i utmattning när man träder in i ringen.
Pudzi slår knappast hårdare än erfarna strikers bara för att han varit strongman, inte en chans.

En axel ur led säger verkligen ingenting i praktiken, jag tvivlar på att han försökte sig på ett Jiujitsu-axellås, vilket leder mig att tro att sparringpartnern bara landat olyckligt vid en nedtagning. Den sortens skador är ohyggligt vanliga, titta bara på senaste avsnittet av TUF.

Vad jag förstår så bröts revbenet i clinch eller dyl, d.v.s. att han kramade sönder revbenet, och axeln tror jag drogs ur led när han själv skulle komma ur ett grepp eller försökte sig på ngt judokast. Jag säger inte att det är ett bevis på någonting, vi vet redan att han är hyggligt stark, jag gav bara informationen som kuriosa. Finns ingen poäng med att bli analfixerad - vi får helt enkelt se i morgon och om två veckor vad han har lärt sig.
Ja, jag har tränat kampsport, för en evighet sedan.

Vem pratar om slag för övrigt?

Pudzianovski 2010-05-06 21:12

Gott med ännu än freakmatch! Sjukt spännande! Vad kommer pudz hitta på den här gången? Roidrage kombinerat med fotbollssprak och vulkanutbrottsattack kanske!? Kul att han får möta en motstånade som, vad jag förstått, är av något bättre klass. :thumbup:

eternallord 2010-05-06 21:37

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4347184)
jag gav bara informationen som kuriosa.

Njä, du använde hans skadade sparringpartners som argument för att spekulera i hans färdigheter som MMA-utövare, något som jag invände mot. Jag är inte analfixerade... eller, det kanske jag är, men det har inget med kampsport att göra isåfall :D

Doctor Snuggles 2010-05-06 21:56

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4347257)
Njä, du använde hans skadade sparringpartners som argument för att spekulera i hans färdigheter som MMA-utövare, något som jag invände mot. Jag är inte analfixerade... eller, det kanske jag är, men det har inget med kampsport att göra isåfall :D

Snarare att påpeka hans styrka, inte färdigheter.

Salus 2010-05-06 23:58

Jag tankade nyss DEEP - Cage impact 2009.... Där Pudzis motståndare senast fightades, och han imponerade inte alls på mig iaf.. Tror han blir utslagen i första ronden.

Tigerkotten 2010-05-07 00:08

Kan ju ställa samma fråga, har Pudz imponerat? :)

Verbatim 2010-05-07 00:15

Ja, han är ju en av de mest framstående strongmen genom tiderna.

Tigerkotten 2010-05-07 00:40

Citat:

Ursprungligen postat av Verbatim (Inlägg 4347534)
Ja, han är ju en av de mest framstående strongmen genom tiderna.

MMA handlar denna tråd om.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:22.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)