Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

davve 2010-03-16 09:38

Citat:

Ursprungligen postat av Nitrometan (Inlägg 4237988)
Vet inte om det har rapporterats tidigare.

Eddy Bengtsson matchas mot Fedors lillebror! Alexander Emilianenko.

Jo, nämnde det på s.393, men det försvann nog bland alla Overeem gif´s och annat så värt att uppmärksamma igen. :)

Kwon 2010-03-16 09:42

Det e ju de som e problemet Davve, vissa trådar går fort framåt, så det e mkt som man missat bland dessa 400 sidor.

EDIT: Fasiken, missade just att det blev sidoskifte!

Nitrometan 2010-03-16 09:43

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4238040)
EDIT: Fasiken, missade just att det blev sidoskifte!

Ja, det går undan... ;)

davve 2010-03-16 09:43

Fördelen är ju att man alltid hittar tråden på första sidan i allmänt å andra sidan. :)

Tonto 2010-03-16 10:09

400 sidor? hörrni forum-noobs. den här tråden är 61sidor.

Nitrometan 2010-03-16 10:10

Citat:

Ursprungligen postat av Tonto (Inlägg 4238078)
400 sidor? hörrni forum-noobs. den här tråden är 61sidor.

Alla trådar är en sida.

krellik 2010-03-16 11:16

Jag vill tro på en så pass meriterad svensk brottare i mma, förra matchen såg han verkligen inte bra ut och att sen direkt gå mot A-Emelianenko...??

Modigt eller dumt är frågan, han har väll rätt att han inte förlorar något -sålänge- han gör en bra match. Blir han knockad på 2 sekunder så kommer han ha med det på resten av sin karriär.

Jag håller tummarna.

Kwon 2010-03-16 11:21

En match mot ett stornamn vill man dock inte tacka nej till, om man känner att man inte förlorar för mkt på det.

Hade jag blivit erbjuden en match mot Fedor hade jag lätt tagit det, även om jag blivit knockad efter 2 mins.

Då hade jag iaf vart med på alla Fedor-highlights! :D

krellik 2010-03-16 11:23

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4238200)
En match som ett stornamn vill man dock inte tacka nej till, om man känner att man inte förlorar för mkt på det.

Hade jag blivit erbjuden en match mot Fedor hade jag lätt tagit det, även om jag blivit knockad efter 2 mins.

Då hade jag iaf vart med på alla Fedor-highlights! :D

Sant men hepatit Alex på dekis är inte Fedor....;)

Kwon 2010-03-16 11:24

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4238204)
Sant men hepatit Alex på dekis är inte Fedor....;)

Nej, men du vet vad jag menar.... ;)

krellik 2010-03-16 11:33

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4238207)
Nej, men du vet vad jag menar.... ;)

haha ja jag bara jävlas med dej, fast lite allvar är det.

Hade Alexander varit contender i UFC tidigare hade det varit större för hans karriär, vinner han mot Alexander ger det honom främst credd i Japan och jag tvivlar på att det är där de siktar på att han ska hamna (shooters verkar ha schysta UFC kontakter). Kombinerat med den stora risken att Eddie blir knockad och ser riktigt jävla dålig ut i matchen efter en annan där han såg kass ut, med det faktum att varje knock man går på gör det lättare att bli knockad i framtiden så tycker jag ärligt talat att det är kass matchmaking.

De kan uppenbarligen hur man matchar fram en talang, kolla på Alexander Gustaffson eller Kampman, jag förstår att Eddie känner att det är bråttom för honom. Min åsikt är dock att det är för tidigt för honom och en kass ide, jag håller dock tummarna för honom och hoppas jag har fel.

Kwon 2010-03-16 11:35

Känner man att det är bråttom (och att chanser inte dyker upp igen), så är det bara att köra på imho. :)

krellik 2010-03-16 11:40

Han är i samma ålder med vad Radny Coutore var när han började, med hans grund i brottningen så behöver han inte ha bråttom.

Handlar väll om fighter hjärta och om att värdera en utmaning högre än karriären, något som man förstås omöjligt kan se ner på.

olwe 2010-03-16 12:27

Jag tror att det är helt rätt satsat. Om han tar det lugnare så tror jag aldrig att han kommer att få möta ett så stort namn igen. Det här fallet hamnar under "all publicitet är bra publicitet". En förlust mot Aleksander Emilianenko ser mycket bra ut i en fighter i Eddies nivås CV.

krellik 2010-03-16 12:37

Citat:

Ursprungligen postat av olwe (Inlägg 4238334)
Jag tror att det är helt rätt satsat. Om han tar det lugnare så tror jag aldrig att han kommer att få möta ett så stort namn igen. Det här fallet hamnar under "all publicitet är bra publicitet". En förlust mot Aleksander Emilianenko ser mycket bra ut i en fighter i Eddies nivås CV.

Med hans brottarbakgrund så efter en 10 vettigt matchade vinster så hade han kunnat vara aktuell för UFC utan att ha tagit en sån här risk. 2 raka förluster och en där han tok knockas är inte positivt för att ta sig till UFC.
Sen är det inte världens undergång heller ifall han förlorar och det är inte slutet för hans karriär, men klokt matchat är det inte.

Teoretiskt om han förlorar den här och har 2 raka förluster, de tar in någon som han bör vinna dominant mot och den kliver in med ett hårt lyckoslag och sänker honom, -det- skulle däremot kunna vara slutet för hans karriär. Ingen proffsfighter mår bra av att ha 2 raka förluster efter varandra.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:29.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)