Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

sz0 2010-03-08 01:34

Bra fighters i bra matcher, stackars åskådare.

Rahf 2010-03-08 03:02

Citat:

Ursprungligen postat av spoon (Inlägg 4219212)
WEC levererar som vanligt. Synd att jänkarna tydligen inte kan uppskatta sport. Utan mer verkar se det som en happening där man kan dricka öl och bua.

Välkommen till USA... Mer hjärndöd publik får man leta efter.

Det är betryggande att antalet "bros" i Sverige är försvinnande lite. MMA är en "bro sport" av rang.

Folke50 2010-03-08 03:03

På tal om Sverige. Är ju en gala den 26.e ? I liserbergshallen ( Göteborg)

Någon mer än jag som ska på den?

way 2010-03-11 14:58

Har någon klippet där Anderson förlorar? Boxningen asså.

Doctor Snuggles 2010-03-11 15:13

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4219070)
Stämmer, tydligen gick han en match 98 och förlorade i andra ronden, samt senare gick en match mot någon som inte gått en proffsmatch tidigare mot och vann. Inget fantastiskt proffsrekord direkt, inte konstigt att Dana White inte vill att han ska möta Roy Jones junior i en proffsboxningsmatch... ... ...

Du tror inte han har utvecklats på 10 år?
Det är iof osannolikt att han skulle vinna mot Roy, men jag tror han numer iaf är i samma liga.

krellik 2010-03-11 15:41

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4227898)
Du tror inte han har utvecklats på 10 år?
Det är iof osannolikt att han skulle vinna mot Roy, men jag tror han numer iaf är i samma liga.

Jo naturligtvis, men att skicka upp honom mot en elitboxare utan att han har presterat bättre än så tidigare tror jag är en rejält dålig ide.

Jag tycker inte att proffsboxare utan mma erfarenhet ska kastas in mot toppnamnen i mma utan att först förberedas med några lämpliga matchningar och på samma sätt känner jag med en mma toppfighter.



Över är en film på den senare boxningsmatchen han gick, mot en mostståndare utan proffsboxnings erfarenhet. Han vinner matchen dominant men har man sett en del proffsboxningsmatcher så är det inte så man tänker "shit låt honom gå en match mot Roy Jones Jr"...

davve 2010-03-11 19:19

Verkar som Eddy Bengtsson är signad för en match mot Aleksander Emelianenko.

Kommer nog bli jävligt tufft men kul att han får möta en såpass meriterad fighter.

Doctor Snuggles 2010-03-11 19:26

Verkar som Pudzianowski inte ska gå mot europamästarn i sumo, utan mot den olympiska mästaren i Judo, Pawel Nastula. Han har inte haft den bästa starten på sin mma-karriär (1-4-0), men svårt vore det kanske då han slagits mot Noguiera, Barnett och Fedor.

Doctor Snuggles 2010-03-11 19:31

Äh, jag menade Alex, inte Fedor.

krellik 2010-03-11 19:43

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4228542)
Verkar som Pudzianowski inte ska gå mot europamästarn i sumo, utan mot den olympiska mästaren i Judo, Pawel Nastula. Han har inte haft den bästa starten på sin mma-karriär (1-4-0), men svårt vore det kanske då han slagits mot Noguiera, Barnett och Fedor.

Vad hände med Tim Sylvia matchen? Var det bara snack.

Pudzi lär få stryk tror jag i den matchen. Har man inte set Natsulas matcher utan bara kollar på record så kanske man har svårt att tro det men han var jävligt game och med i matchen mot de bästa, på den nivån tror jag inte Pudzi är riktigt än. Blir kul att se ifall jag har fel...

Doctor Snuggles 2010-03-11 19:47

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4228584)
Vad hände med Tim Sylvia matchen? Var det bara snack.

Pudzi lär få stryk tror jag i den matchen. Har man inte set Natsulas matcher utan bara kollar på record så kanske man har svårt att tro det men han var jävligt game och med i matchen mot de bästa, på den nivån tror jag inte Pudzi är riktigt än. Blir kul att se ifall jag har fel...

Har inte sett Nastulas senaste matcher, men jag misstänker att han kommer ha svårt att hantera Pudzians styrka, och han verkar inte vara särskilt bra stående. Det blir däremot intressant att se Pudzians groundgame, d.v.s. om Nastula överlever den initiella bullrushen och legkicks of doom.

psirus 2010-03-11 19:47

Citat:

Ursprungligen postat av davve (Inlägg 4228525)
Verkar som Eddy Bengtsson är signad för en match mot Aleksander Emelianenko.

Kommer nog bli jävligt tufft men kul att han får möta en såpass meriterad fighter.

Eddy blir knockad.

schmecker 2010-03-11 19:48

Citat:

Ursprungligen postat av psirus (Inlägg 4228599)
Eddy blir knockad.

av hepatiten?

krellik 2010-03-11 19:52

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4228598)
Har inte sett Nastulas senaste matcher, men jag misstänker att han kommer ha svårt att hantera Pudzians styrka, och han verkar inte vara särskilt bra stående. Det blir däremot intressant att se Pudzians groundgame, d.v.s. om Nastula överlever den initiella bullrushen och legkicks of doom.

Judokillar brukar dock vara relativt fysiskt starka, jag menar inte Pudzi klass här nu men jag tror inte han är vek på något sätt, han lär också ha en helt annan möjlighet att applicera sin styrka genom år av judoträning.

Mitt främsta minne av hans Pridefighter är hans första mot stor Nog, vill minas att han hängde med ganska hyfsat mot honom på marken till att börja. Även ett svagt minne av att han såg helt ok ut mot Josh Barnett till han blev klappad... Hursomhelst spännande match, jag tippar att han kniper matchen i andra ronden genom slag från dominant position på marken.

Doctor Snuggles 2010-03-11 19:58

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4228631)
Judokillar brukar dock vara relativt fysiskt starka, jag menar inte Pudzi klass här nu men jag tror inte han är vek på något sätt, han lär också ha en helt annan möjlighet att applicera sin styrka genom år av judoträning.

Mitt främsta minne av hans Pridefighter är hans första mot stor Nog, vill minas att han hängde med ganska hyfsat mot honom på marken till att börja. Även ett svagt minne av att han såg helt ok ut mot Josh Barnett till han blev klappad... Hursomhelst spännande match, jag tippar att han kniper matchen i andra ronden genom slag från dominant position på marken.

Hmm, har sett Barnett och Alex matchen nu och i båda kändes det som han klappade lite väl tidigt. Alex hade ju inte ens fått in choken och han borde kunnat sparka/kravla sig ut toeholden. Han såg dock lite bättre stående ut än vad jag trodde (men inte mycket) och visst var han med i matcherna. Jag har förut sagt att mma-utövare skulle må bra av mer judo-träning.
Men visst blir det intressant, den förra påstådda matchupen var ju också mot någon som kunde judo och sumo.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:41.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)