Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Grazzafukkinrazzi 2015-10-17 19:13

Citat:

Ursprungligen postat av -squat- (Inlägg 7445398)
Inga flera avsnitt av TUF 22?

Har då inte sett skymten av det som skulle komma i onsdags/torsdags.

Doctor Snuggles 2015-10-17 19:19

Citat:

Ursprungligen postat av Yes (Inlägg 7445232)
Nej, det är ingen optisk illusion. Det är så perspektiv funkar. Bilderna är tagna med hyfsat vidvinklig optik och de är skalade och placerade olika i kollaget. Små skillnader i bilderna kan vara väldigt stora i verkligheten.

Det stämmer inte. Även som du själv mätt är Aldos ben längre - han är placerad lägre i bilden än vad Connor är.

Isf finns det ingenting att prata om, som sagt.

Och jag har konstaterat att du antingen trollar, eller ser i syne.

I vilket fall, så är det dags att knyta säcken på denna högst givande diskussion. ;)

Grazzafukkinrazzi 2015-10-17 19:31

Oftast så hänger proportionerna ihop vad gäller armlängd och benlängd så att Aldo skulle ha 10cm kortare arm-reach men 10cm längre ben-reach känns inte speciellt troligt.

Tricklew 2015-10-17 19:58

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 7445401)
Har då inte sett skymten av det som skulle komma i onsdags/torsdags.

Det var uppehåll en vecka pga något stort inom baseball, det rullar på som vanligt i fortsättningen.

Agitator 2015-10-17 20:19

Citat:

Ursprungligen postat av Ohjo (Inlägg 7445376)
Jävla tönt

Tapatalk

För att jag ogillar folk på grund av deras förflutna? Ja, då är jag väl tönt. Ibland är det så bara att man inte gillar folk. Du är välkommen att inte gilla mig!

Tänk om det var din syster som blev misshandlad eller någon annan i din familij av gustafsson. Hade du klämt ur dig samma sak då?

Hans prestation med att vända ryggen till tyckte jag var extremt dålig. Slåss om bälte i en sådan organisation och ser ut som ett frågetecken och springer ifrån sin motståndare konstant och tittar mot sin ringhörna konstant för att han inte vet vad han ska göra. Ja, det känns lite orutinerat och dåligt.


Yes 2015-10-17 21:38

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 7445407)
Isf finns det ingenting att prata om, som sagt.

Och jag har konstaterat att du antingen trollar, eller ser i syne.

I vilket fall, så är det dags att knyta säcken på denna högst givande diskussion. ;)

Du påstod att de hade samma proportioner. Det stämmer inte.

Snarare du som ser fel med tanke på att du både saknar träning och kunskap. Jag trollar inte, men det är alltid ett nöje att påtala när du har fel.

Aping 2015-10-17 22:09

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 7445413)
Oftast så hänger proportionerna ihop vad gäller armlängd och benlängd så att Aldo skulle ha 10cm kortare arm-reach men 10cm längre ben-reach känns inte speciellt troligt.

http://bonytobeastly.com/wp-content/...h-deadlift.jpg

Grazzafukkinrazzi 2015-10-17 22:22

Citat:

Ursprungligen postat av Aping (Inlägg 7445503)
[IMG]http://bonytobeastly.com/wp-content/uploads/2013/02/Lamar-gant-ectomorph-deadlift.jpg[IMG]

Ja, Lamar Gant är ju inte alls once in ever mongo-proportionell och kan därmed statuera som ett perfekt exempel. Jag skrev till och med "oftast" men tar du dig en titt på Gant's benlängd så ser du att benen är väldigt långa de också.

https://c1.staticflickr.com/9/8108/8...7a71502d85.jpg
http://forcexdist.com/wp-content/upl...3cf5c974_o.jpg

Men nu ska vi inte fortsätta på något som redan var så gott som avslutat.

Ohjo 2015-10-17 22:35

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7445444)
För att jag ogillar folk på grund av deras förflutna? Ja, då är jag väl tönt. Ibland är det så bara att man inte gillar folk. Du är välkommen att inte gilla mig!

Tänk om det var din syster som blev misshandlad eller någon annan i din familij av gustafsson. Hade du klämt ur dig samma sak då?

Hans prestation med att vända ryggen till tyckte jag var extremt dålig. Slåss om bälte i en sådan organisation och ser ut som ett frågetecken och springer ifrån sin motståndare konstant och tittar mot sin ringhörna konstant för att han inte vet vad han ska göra. Ja, det känns lite orutinerat och dåligt.


Så du går runt och ogillar människor för att dem har misshandlat någon/några när dem var tonåringar?

Sen så orkar du klämma ut dig "Hur man joggar runt och vänder ryggen till konstant som en fegis". Men visst, är man rankad top 5 i ufc LHW så kan man inte föreläsa om något.

Luktar mer som om du är avis, men ger upp nu. Trevlig lördag!

Tapatalk

Agitator 2015-10-17 22:52

Citat:

Ursprungligen postat av Ohjo (Inlägg 7445525)
Så du går runt och ogillar människor för att dem har misshandlat någon/några när dem var tonåringar?

Sen så orkar du klämma ut dig "Hur man joggar runt och vänder ryggen till konstant som en fegis". Men visst, är man rankad top 5 i ufc LHW så kan man inte föreläsa om något.

Luktar mer som om du är avis, men ger upp nu. Trevlig lördag!

Tapatalk

Vad ska jag vara avis på tänkte du?

Vissa individer gillar man bara inte, det räckte med att läsa domarna för att ogilla människan. Självklart är killen en annan individ idag, men med domarna i bagagaget känns det fel, för mig dvs.

Struligt folk som börjar med kampsport och blir stjärnor är inget jag beundrar.
Kul för honom givetvis, och att han har chans på bälte osv. Jag led även lite med killen när han förlorade i Globen, tråkigt osv för han själv. Men för min del så ser jag någon annan mästare i den viktklassen.

Bones gillar jag inte heller. Nya gullponken Sage som praisade Jesus jättemycket ogillade jag direkt, men hans frontflip var awsome och hans style var grym. Men det där praisandet fick mig att dislika killen direkt.

Aping 2015-10-17 22:53

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 7445517)
Ja, Lamar Gant är ju inte alls once in ever mongo-proportionell och kan därmed statuera som ett perfekt exempel. Jag skrev till och med "oftast" men tar du dig en titt på Gant's benlängd så ser du att benen är väldigt långa de också.
[...]
Men nu ska vi inte fortsätta på något som redan var så gott som avslutat.

Jag ville egentligen bara vara en someone-is-wrong-on-the-internet-person och skriva "källa på det?" för att dryga mig mot ditt dåliga argument:
Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 7445413)
Oftast så hänger proportionerna ihop vad gäller armlängd och benlängd så att Aldo skulle ha 10cm kortare arm-reach men 10cm längre ben-reach känns inte speciellt troligt.

..."oftast"-samband (på populationsnivå) är knappast relevant om man plockar ut endast två individer för att försöka dra några långtgående antropomorfiska slutsatser angående deras lemlängd :)

Ohjo 2015-10-17 22:59

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7445532)
Vad ska jag vara avis på tänkte du?

Vissa individer gillar man bara inte, det räckte med att läsa domarna för att ogilla människan. Självklart är killen en annan individ idag, men med domarna i bagagaget känns det fel, för mig dvs.

Struligt folk som börjar med kampsport och blir stjärnor är inget jag beundrar.
Kul för honom givetvis, och att han har chans på bälte osv. Jag led även lite med killen när han förlorade i Globen, tråkigt osv för han själv. Men för min del så ser jag någon annan mästare i den viktklassen.

Bones gillar jag inte heller. Nya gullponken Sage som praisade Jesus jättemycket ogillade jag direkt, men hans frontflip var awsome och hans style var grym. Men det där praisandet fick mig att dislika killen direkt.

Okey! Fel av mig att bli så hetsig kanske.


Tror ni att Conor går upp i en viktklass efter matchen(förlust eller vinst) mot Aldo?

Tapatalk

Sebbe_H 2015-10-17 23:37

Citat:

Ursprungligen postat av Ohjo (Inlägg 7445535)
Tror ni att Conor går upp i en viktklass efter matchen(förlust eller vinst) mot Aldo?

Tapatalk

Ja, oavsett hur fightenn slutar.

Grazzafukkinrazzi 2015-10-17 23:54

Citat:

Ursprungligen postat av Aping (Inlägg 7445533)
Jag ville egentligen bara vara en someone-is-wrong-on-the-internet-person och skriva "källa på det?" för att dryga mig mot ditt dåliga argument:

..."oftast"-samband (på populationsnivå) är knappast relevant om man plockar ut endast två individer för att försöka dra några långtgående antropomorfiska slutsatser angående deras lemlängd :)

Ok.

Tycker du Aldos eller Conors kroppsliga proportioner ser ut som något extremvärde utifrån bilden?

Doctor Snuggles 2015-10-18 03:21

Citat:

Ursprungligen postat av Yes (Inlägg 7445485)
Du påstod att de hade samma proportioner. Det stämmer inte.

Snarare du som ser fel med tanke på att du både saknar träning och kunskap. Jag trollar inte, men det är alltid ett nöje att påtala när du har fel.

Ja, det kräver en massa träning för att mäta hur långt ett snöre är.
Så mao, du vill leka besserwisser även när det är pinsamt uppenbart att du har fel, och inte ens kan hålla dina argument i ordning eller läsa innantill. Ok. Trevligt. Jag försökte iaf avsluta med glimten i ögat.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:17.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)