Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

cero 2014-06-04 11:39

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 7023240)
"Diego Brandao replaces injured Cole Miller against Conor McGregor at UFC Fight Night Dublin"

*drool*

Goda nyheter imo. Brandao är mer spännande än Miller och extremt aggressiv, kommer bli ett krig.

AronP 2014-06-04 11:41

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 7023618)
Gjort allt för att få chansen igen genom att slå Manuwa? Lol. Att han nästan vann matchen betyder inte att han förtjänar ett returmöte. Jag tycker inte man ska få en titelmatch efter 1 vinst, oavsett vem man vinner mot. Cormier har iofs inte heller haft några supervinster, men han har ändå en lång streak med matcher i olika viktklasser och har inte fått en chans på titeln.

Jag menade mer i termer om dom krav som UFC ställt på honom.

cero 2014-06-04 11:45

Vad syftar du på exakt?

AronP 2014-06-04 11:47

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 7023635)
Vad syftar du på exakt?

Göra det som UFC ber honom om, i det här fallet att ta hand om Manuawa och gissningsvis promotion. Han har ju gjort det som krävs för att bli lovad matchen. Inte ställt till problem.

olwe 2014-06-04 12:32

Jag gillar egentligen inte snabba returmatcher om det inte finns ett väldigt starkt stöd för att göra dem. Nu finns det dock det, väldigt många vill se gus vs bones 2. Sen vet jag inte vem som gjort sig MER förtjänt än gus utöver DC. Slutligen så vet jag inte om "förtjänt" är rätt anledning, eller snarare störst anledning. Det finns ingen annan som skulle ha en rimlig chans (utöver DC och Gus).

PS. Jag tror både Gus och DC skulle vinna över Bones. DC är nog den bästa LHW i världen.

Vem skulle annars få titelchansen?

AronP 2014-06-04 12:39

Jag tycker Gus kan få chansen först så han får vara champ ett litet tag innan dc tar över :)

olwe 2014-06-04 12:41

Citat:

Ursprungligen postat av AronP (Inlägg 7023704)
Jag tycker Gus kan få chansen först så han får vara champ ett litet tag innan dc tar över :)

Jag håller med =)

cero 2014-06-04 12:42

Citat:

PS. Jag tror både Gus och DC skulle vinna över Bones. DC är nog den bästa LHW i världen.
Baserat på vaddå? Jones record krossar Cormiers. Många av den senares vinster är ganska lamt motstånd, medan Jones har mött de absolut bästa varenda match.

Egentligen hade jag velat se Cormier mot någon som Glover/Alex/Rashad innan han får chans på titeln. Men det vore iofs synd att "förbruka" en contender när de knappt finns några.

olwe 2014-06-04 12:54

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 7023713)
Baserat på vaddå? Jones record krossar Cormiers. Många av den senares vinster är ganska lamt motstånd, medan Jones har mött de absolut bästa varenda match.

Egentligen hade jag velat se Cormier mot någon som Glover/Alex/Rashad innan han får chans på titeln. Men det vore iofs synd att "förbruka" en contender när de knappt finns några.

Det är förståss baserat på ett intryck han gett i buren snarare än meritlistan. Däremot har han ägt upp allt han mött, vilket inkluderar Mir, Bigfoot och Barnett som är betydligt större herrar än han själv. Bäst brottarcredentials i MMA? Sen är det även så att sättet han har steamrollat sina motståndare på leder mig till att tro att hans nivå ligger hiskligt högt.

cero 2014-06-04 13:08

Citat:

Bäst brottarcredentials i MMA?
Yoel Romero. ;)

Hur som helst är Cormier givetvis otroligt skicklig och det kommer bli ett tufft test för Jones. Sedan har vi fortfarande inte sett Jones jobba från ryggen särskilt mycket, vilket gör denna match ännu mer spännande. Får han Cormier över sig kan det bli problem.

Doctor Snuggles 2014-06-04 13:12

Citat:

Ursprungligen postat av mottat (Inlägg 7023262)
Örfilat en barista och vunnit mot en gubben som gått av trt precis och väger 190lbs. Har inge emot att se Jones - Cormier men när har en titelhållare väntat på en motståndare som är skadad istället för att fightas mot en annan som är redo?

Man kan nedvärdera alla vinster, men faktum är att Cormier har gått 3 matcher sedan det citatet du gav, och det finns mycket mer intresse för att se honom möta Jones nu.

cero 2014-06-04 13:16

Cormier hade haft 1 tråkig vinst i UFC när Jones sade det där. Nu har han 4 vinster varav 1 KO och 1 submission. Han har även jobbat mycket med broadcasting osv vilket har ökat hans popularitet en hel del. Motståndet har varit lite sådär ja, men man får inte glömma att han var bokad mot Rashad som blev skadad.

eternallord 2014-06-04 16:11

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 7023713)
Baserat på vaddå? Jones record krossar Cormiers. Många av den senares vinster är ganska lamt motstånd, medan Jones har mött de absolut bästa varenda match.

Man ska komma ihåg att Shogun, Rampage och Rashad alla var skuggor av sina forna jag när dom mötte Jones. Lägg därtill att han hade två titelförsvar i rad mot MW's så blir hans streak något mindre imponerande. Hans mest imponerande framträdande är mot Machida (numera också en MW) samt Glover. Gustafsson var han ju en spinning elbow från att förlora mot.

Jag säger inte att Jones' record inte är extremt imponerande för det är det, men att Jones har mött de absolut bästa i varje match får man kanske ta med en nypa salt.

tano 2014-06-04 16:25

Det är ju tveklöst nu som det är mest intressant att se Gus mot Jones. Cormier får sin chans efteråt oavsett vem som står på tronen.

Doctor Snuggles 2014-06-04 16:31

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 7023976)
Man ska komma ihåg att Shogun, Rampage och Rashad alla var skuggor av sina forna jag när dom mötte Jones. Lägg därtill att han hade två titelförsvar i rad mot MW's så blir hans streak något mindre imponerande. Hans mest imponerande framträdande är mot Machida (numera också en MW) samt Glover. Gustafsson var han ju en spinning elbow från att förlora mot.

Jag säger inte att Jones' record inte är extremt imponerande för det är det, men att Jones har mött de absolut bästa i varje match får man kanske ta med en nypa salt.

Shogun hade precis slagit Machida och såg skitbra ut i båda av deras fighter.
Rampage är fortfarande väldigt farlig.
Och Rashad en skugga? Va? Han höll ut mot Jones till en decision och såg fantastisk ut mot Tito och Chael.
Och menar du att Alex är en dålig fighter?

Apropå att Shogun numer är en skugga, så är det intressant vad som sades på Rogans podcast med TJ sist.
Att på Kings mma så försöker de regelbundet knocka varandra, och sparras löjligt hårt.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:44.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)