Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

delta_mats 2013-02-03 16:51

Cormier vs Cain vore en rolig fight.

dluddeckens 2013-02-03 17:04

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6249480)
JDS-Cormier? Såg jag inte någonstans.

Vem tror du Cormier får möta efter han manglat sönder Mir?

Bailah 2013-02-03 17:19

Vill se JDS mot Reem!
De hatar varandra och har trashtalkat varandra. Its a win win!

Sen saknade jag Aldos vänster krok höger legkick combo. Så snygg och effektiv!

panzerpig 2013-02-03 17:24

jds-overeem låter kul. vet inte hur logiskt det är när båda förlorat?
får vinnaren struve-hunt titelmatch?
nelson kanske kan möta overeem?
rätt tjock gröt runt plats 2-10 men ingen känns direkt redo för cain :)

dluddeckens 2013-02-03 17:55

Citat:

Ursprungligen postat av panzerpig (Inlägg 6249615)
jds-overeem låter kul. vet inte hur logiskt det är när båda förlorat?
får vinnaren struve-hunt titelmatch?
nelson kanske kan möta overeem?
rätt tjock gröt runt plats 2-10 men ingen känns direkt redo för cain :)

Hunt vs Reem vore både skoj och kul.

Doctor Snuggles 2013-02-03 18:04

Citat:

Ursprungligen postat av dluddeckens (Inlägg 6249582)
Vem tror du Cormier får möta efter han manglat sönder Mir?

Jon Jones? Eftersom det är vad han uttryckligen velat.

Doctor Snuggles 2013-02-03 18:05

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 6249604)
Sen saknade jag Aldos vänster krok höger legkick combo. Så snygg och effektiv!

Exakt. Vad fan hände där? Känns som Aldo överlag var lite för förutsägbar. Var nog lite för orolig för nedtagningen av ngn anledning. Det kostade dock honom nästan matchen.

Hackenschmidt 2013-02-03 18:07

http://i.qkme.me/3p4wde.jpg

cero 2013-02-03 18:10

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 6249152)
José måste styra upp lite mer cardio och borde kört mer leg kicks.

Krävs enormt med energi för att sparka så hårt som José gör. Möter man någon som Edgar i en 5-rondare så får man nästan antingen sparka halvhårt, eller inte sparka så ofta vilket Aldo gjorde. Men sen sa han ju själv att han inte ville bli nedtagen.

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6249373)
Varför Aldo inte gjorde kombos och avslutade med sparkar förstår jag inte alls. Klart en snabb snubbe kommer börja fånga dina sparkar om du inte sätter upp dem.
Och vad i helvete höll Rashad på med?

Aldo slarvar med det ibland. Han vill ofta använda sin sjuka explosivitet och bara sparka från ingenstans. Men långa kombinationer med både slag och sparkar mot någon som har fantastiska nedtagningar, och som inte bara backar iväg är svårt.

Men Aldo är så jävla bra. När har man någonsin sett Edgar bli skolad i boxning som i de två första ronderna? Han är bättre än Jones och Anderson (pga TDD, lugna er nu) enligt mig. Fler vinster, och lite bättre kondition möjligtvis, är det enda som saknas för att han ska ta sig upp på min #2 P4P.

Och jag fattar inte heller vad det var med Rashad? Ville ju bara få det överstökat och åka hem såg det ut som. Får se vad han säger nu i efterhand.

Ang Overeem så är det nu uppenbart hur dålig hans striking har blivit pga massan. Fotarbetet borta, överkroppsrörelsen borta, bara powerstrikes, inga finter, ingenting. Egentligen har han ju tekniken, bara att han inte kan använda den.

delta_mats 2013-02-03 18:11

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6249717)
Exakt. Vad fan hände där? Känns som Aldo överlag var lite för förutsägbar. Var nog lite för orolig för nedtagningen av ngn anledning. Det kostade dock honom nästan matchen.

Förstår inte varför han slutade med bensparkarna när han nästan kapat benet på edgar.

cero 2013-02-03 18:13

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 6249735)
Förstår inte varför han slutade med bensparkarna när han nästan kapat benet på edgar.

Kondition, och nedtagningar. Rond 3, 4 och 5 var ju jämna.

Doctor Snuggles 2013-02-03 18:20

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6249737)
Kondition, och nedtagningar. Rond 3, 4 och 5 var ju jämna.

Poängen är setups. Det är svårt att få in sparkar regelbundet utan att finta. Aldo lyckas såpass mycket för att han är snabb och att "brottare" ofta har sämre sparkförsvar pga sin stance och brist på rutin.

Doctor Snuggles 2013-02-03 18:35

Feelgood stunden var dock Kimura som var så glad att få prata med Rogan. :D

Bailah 2013-02-03 18:37

Kolla Aldo Faber, där kickade aldo Faber säkerligen 5468 ggr. Då orkade han och det var beautiful. Så tror säkerligen att han var lite nojjig för takedowns men han sprintar upp lätt och det är nog värt det för honom att få in 10ish sparkar för en takedown.

Håller med, han hade ju nästan kapat benet helt på edgar!

eternallord 2013-02-03 19:21

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6249449)
Kanske sådant som gör att jag inte gillar Bigfoot. Det är en sak att vara arrogant, det är en annan att vara småsint och att "rub your face in it". Fighten är över, det borde vara slut med skitsnacket. Dålig stil, helt enkelt.

Äh, snackar man skit får man väl skiten tåla också.


Overeem och Rashad såg riktigt dåliga ut, känns som att de borde ha vunnit båda sina fighter om de bara hade mer konkreta gameplans. Undrar vad som pågår hos Blackzilians egentligen.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:28.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)