Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

eternallord 2012-04-09 23:25

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5706059)
Förstår ni verkligen inte poängen? Om någon testar positivt så vet man till i princip 100% att de inte kommer få licens. Det är inte ens i närheten lika säkert i Diaz scenariot, särskilt med tanke på att han har missat presskonferenser förut och man vet att han är strulig med media osv, men aldrig missat en fight innan.

Jag tror inte någon tvivlade på att han skulle komma på fighten, för UFCs del drog de nog Diaz titelshot för att de kände att han inte uppfyllde kontraktet, dvs inte promotade fighten tillräckligt. Detta var naturligtvis puckat i sig eftersom en badboy som vägrar uppfylla mediaobligationer i princip promotar sig självt, men det spelar ingen roll.

Det finns ingen anledning att byta ut Overeem genast, UFC 146 går av stapeln mer än en månad efter hans datum är satt så de har gott om tid att promota en eventuell ersättare. Som sagt, ersättaren är säkerligen informerad och tränar därefter så för denne spelar det heller ingen större roll. Jag tror chansen är noll, men Overeem måste ju tro att där finns någon sorts teoretisk chans eftersom han nu ansöker.

Doctor Snuggles 2012-04-09 23:38

Du förstår fortfarande inte poängen, vilken är att Dana agerar ej karaktäristiskt i min mening. Han är oftast inte sinnebilden av rationalitet och eftertänksamhet i dylika situationer (vilket du själv påpekade).
Overeem och Dana har säkerligen diskuterat situationen, så även Dana måste tro att han har en chans.
Det lustiga är att egentligen så kanske det bästa beslutet vore att ha tagit bort honom direkt, eftersom att om han får licens efter allt detta och vinner, så kommer många tycka att vinsten är oförtjänt och det kommer sätta UFC i dåligt ljus.

Krampus 2012-04-10 00:00

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5706059)
Förstår ni verkligen inte poängen? Om någon testar positivt så vet man till i princip 100% att de inte kommer få licens. Det är inte ens i närheten lika säkert i Diaz scenariot, särskilt med tanke på att han har missat presskonferenser förut och man vet att han är strulig med media osv, men aldrig missat en fight tidigare. Att Dana då inte knärycker Overeem ur fighten leder mig till att misstänka att någon har ett äss i kortärmen.

Gäss i ändtarmen? Kort i rockarmen?

Tricklew 2012-04-10 00:02

Det kanske är något sådant här du funderar på DS?

http://mmajunkie.com/news/28166/ufc-...n-april-24.mma

Doctor Snuggles 2012-04-10 00:34

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 5706122)
Gäss i ändtarmen? Kort i rockarmen?

Akta så jag inte skickar Ronda på dig. Vi är tweeps.

Doctor Snuggles 2012-04-10 00:35

Citat:

Ursprungligen postat av Tricklew (Inlägg 5706123)
Det kanske är något sådant här du funderar på DS?

http://mmajunkie.com/news/28166/ufc-...n-april-24.mma

Nu förstår jag inte. Den nyheten är ju vad jag pratar om .

Vandraren 2012-04-10 06:25

Dom kommer säkert att köra något i stil med "eftersom han inte hade licens kan han inte straffas för något han gjorde under den tiden oavsett avtal för den tidigare temporära licensen. Dessutom var han skadad och här ser du ett intyg från läkare som lämpligt nog är daterat väldigt lägligt *host host*"

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

Kwon 2012-04-10 07:03

So, what's new with brock? :D
http://nsa21.casimages.com/img/2012/...5030238964.gif

TheIsh 2012-04-10 12:41

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5705710)
Varför väntar UFC då? Det är inte som Dana White brukar vara särskilt tålmodig eller eftertänksam med sina beslut. Jag misstänker att han har snackat med Overeem och iaf har en rimlig förhoppning om att han får licens. Kanske på en teknikalitet, men ändå. Vi får la se.

Vad jag tycker är skummare är varför hans förra fight inte blir påverkad av detta, oavsett resultat, då två slumpmässiga test var ett av villkoren för hans tillfälliga licens. Varför var det ens ett villkor egentligen? CSAC har ju rätt att slumpmässigt testa vem de vill när de vill, de har bara inte haft pengar till det hittills. Men kommission har gjort skumma grejer förut. T.ex. när Sherk bevisade att hans prov var "contaminated" men ändå fick straff, de drog bara av 6 månader. Det är ungefär som om man felaktigt fängslat någon för mord, men ändå låter honom sitta av halva straffet.

Spelar ingen roll. Är värdena för höga är de för höga. Spelar ingen roll om du har videobevis på när 3 män klämmer ner dig på marken och injicerar dig.

Pdaddy 2012-04-10 13:13

Dana's videblogg, finns de nån ute än ?

Pd

cero 2012-04-10 13:26

Frågan är hur många fler som skulle torska om något organ börjar införa fler slumpmässiga drogtester.

Kwon 2012-04-10 13:36

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5706759)
Frågan är hur många fler som skulle torska om något organ börjar införa fler slumpmässiga drogtester.

You really wanna know? :D

Doctor Snuggles 2012-04-10 14:05

Citat:

Ursprungligen postat av TheIsh (Inlägg 5706669)
Spelar ingen roll. Är värdena för höga är de för höga. Spelar ingen roll om du har videobevis på när 3 män klämmer ner dig på marken och injicerar dig.

Vad pratar du om? Är provet kontaminerat så vet man ju inte om värdena är höga eller ej.

eiri 2012-04-10 14:15

De flesta är dopade, så tycker de lika gärna kan skippa dessa tester. Eller testa folk hela tiden så de absolut inte kan fuska.

spoon 2012-04-10 14:33

Citat:

Ursprungligen postat av eiri (Inlägg 5706850)
De flesta är dopade, så tycker de lika gärna kan skippa dessa tester. Eller testa folk hela tiden så de absolut inte kan fuska.

Antingen eller. Som vanligt på internet.

Men visst. Jag hade gärna sett fler tester.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:09.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)