Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Mackan58 2011-12-04 19:42

Blir irriterad på att Rogan och Goldberg hela tiden tjatar om att Bedford tjänar på att va så mycket större. Tyckte snarare att Guidot sög ruskigt mycket, han gjorde inte ett skit under hela matchen. Dessutom är ju Dodson i samma size som Guidot och ko.ade Bedford.

Färssen 2011-12-04 19:46

Jag måste säga att stoppet i Dodson/Dillashaw-matchen var lite suspekt. Visst var grabben i trubbel, men ändå.. Sköna backflips av Dodson hursom, lagom underhållande snubbe.

spoon 2011-12-04 20:14

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 5452094)
Bisping kan ju glömma Chael Sonnen, Dan Henderson, Wanderson Silver etc

Bisping har ju ganska nice boxning. Om inte det funkar så får han fett med stryk. Jag är nöjd hursomhelst. Mayhem var verkligen inget vidare. Nån som har sett han innan?

Grazzafukkinrazzi 2011-12-04 20:17

Citat:

Ursprungligen postat av spoon (Inlägg 5452181)
Bisping har ju ganska nice boxning. Om inte det funkar så får han fett med stryk. Jag är nöjd hursomhelst. Mayhem var verkligen inget vidare. Nån som har sett han innan?

Någon som sett honom innan? hur menar du? Om någon har sett en match med Miller förut? I såna fall, ja foe helvidde. Han har gått över 30 matcher och fightats professionellt i 10år.

spoon 2011-12-04 20:19

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 5452191)
Någon som sett honom innan? hur menar du? Om någon har sett en match med Miller förut? I såna fall, ja foe helvidde. Han har gått över 30 matcher och fightats professionellt i 10år.

Hur var gårdagens prestation jämfört med det han gjort innan?

Doctor Snuggles 2011-12-04 20:31

Citat:

Ursprungligen postat av spoon (Inlägg 5452196)
Hur var gårdagens prestation jämfört med det han gjort innan?

Han blev trött. I de andra blev han det inte. Han lyckades knyta fast Bisping i första iaf. Det händer inte ofta, om alls.


Riktigt bra gala i övrigt. Men jag fattade inte varför Joe babblade om 5 ronder hela tiden. Miller gick ju 5 mot Shields.

spoon 2011-12-04 20:33

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5452226)
Han blev trött. I de andra blev han det inte.

Äsch då ändrar jag också mig...

Jo det var en riktigt bra gala. Kanske den bästa tuf-galan som har varit.

cero 2011-12-04 21:01

Bisping mot Miller var ett skämt. Att detta skulle förställa ett "main event" är skrattretande.

Dodson ser mycket lovande ut. Av det lilla jag har sett från honom, ser han ut att vara en otrolig atlet med väldigt fin teknik. Ser fram emot att se mer.

Citat:

Inget snack om att Miller hade det tufft. Men frågan är, om Miller nu är så dålig som många tycks tro, vad säger det egentligen om Bisping, som förlorade första ronden?
Tycker inte han är särskilt imponerande. Medioker på allt. Men det är väldigt låg nivå på MMA i allmänhet, så han lyckas vinna en del endå.

Doctor Snuggles 2011-12-04 21:28

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5452298)
Bisping mot Miller var ett skämt. Att detta skulle förställa ett "main event" är skrattretande.

Dodson ser mycket lovande ut. Av det lilla jag har sett från honom, ser han ut att vara en otrolig atlet med väldigt fin teknik. Ser fram emot att se mer.



Tycker inte han är särskilt imponerande. Medioker på allt. Men det är väldigt låg nivå på MMA i allmänhet, så han lyckas vinna en del endå.

"Låg nivå på mma i allmänhet?". Jämfört med vad?

thatice 2011-12-04 21:34

Har inte sett galan än så jag undrar om matchen Bisping/Miller går i 185 eller 205 för jag tyckte bägge två såg enormt stora ut under säsongen av TUF?

davve 2011-12-04 22:04

Citat:

Ursprungligen postat av thatice (Inlägg 5452371)
har inte sett galan än så jag undrar om matchen bisping/miller går i 185 eller 205 för jag tyckte bägge två såg enormt stora ut under säsongen av tuf?

185

cero 2011-12-05 17:37

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5452354)
"Låg nivå på mma i allmänhet?". Jämfört med vad?

Andra sporter som fotboll, basket, amerikansk fotboll, tennis, golf, boxing etc.

Men det är förståeligt med tanke på att MMA är relativt nytt. Sporten har utvecklats väldigt mycket, men det finns fortfarande en hel del att jobba på.

Såg resten av galan nu. Jävligt underhållande matcher. Hakan föll i golvet säkert 3 gånger under Brandao - Bermudez.

Doctor Snuggles 2011-12-05 17:51

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5453827)
Andra sporter som fotboll, basket, amerikansk fotboll, tennis, golf, boxing etc.

Men det är förståeligt med tanke på att MMA är relativt nytt. Sporten har utvecklats väldigt mycket, men det finns fortfarande en hel del att jobba på.

Såg resten av galan nu. Jävligt underhållande matcher. Hakan föll i golvet säkert 3 gånger under Brandao - Bermudez.

Du kan egentligen bara jämföra en sport, med andra tidsperioder i samma sport. Säger du att nivån är låg i mma, så är det en gissning mot hur det kommer se ut i framtiden - du har inget att egentligen jämföra med.
Dessutom, även om det är sannolikt att sporten utvecklas, och det verkar så sett till hur mer atletiska och jämna atleterna ser ut, så kan det även vara svårt att jämföra fighters från olika tidsperioder. Hur skulle t.ex. Fedor när han var som bäst se ut mot Cain eller JDS?

Jag skulle vilja säga att nivån är relativt hög idag om jag ska vara med o leka ( sett till något hypotetiskt absolut max), och utvecklingen kommer gå slöare och slöare. Visst finns det fortfarande endimensionella fighters kvar, och säkert många tekniker outnyttjade/ouppfunna, men de är relativt sett få.
Vad jag tror kommer komma mer, är hyperatleter från andra sporter i främst USA, när pengarna börjar bli bättre, och sporten blir mer mainstream.

cero 2011-12-05 18:17

Vi kan väl jämföra GSP med Fedor. Där har vi två som anses/ansågs vara allra bäst. Ingen tvekan om att GSP utklassar Fedor tekniskt.

Varför skulle man inte kunna jämföra olika sporter? Tänk dig UFC 1 och fotboll. Där kan man se en stor skillnad. Den ena var i princip barslagsmål, och den andra är full med atleter av världsklass med extremt utvecklade tekniska färdigheter. Extremexempel, men du förstår hur jag resonerar.

Utvecklingen kommer givetvis planas ut en del. Men det finns många i sporten som började träna vid senare åldrar, och det finns nog en del att förbättra när det gäller HUR man tränar. Med mer pengar i sporten kommer det finnas bättre tränare tillgängliga, bättre atleter som du säger, och fler utövare. Tänk dig barn som börjar träna MMA redan vid 8 års ålder med optimala träningsförutsättningar som finns i större sporter som fotboll tex.

Även om vi har bra talanger i MMA som GSP, Jose Aldo, Dominick Cruz, Anderson osv så finns det fortfarande folk som: Leben, Carwin, Kongo, Hardy, Barry som anses vara "stora" namn men som endå är tekniskt odugliga. Ingenting jag imponeras av i alla fall. Titta tex vilka som var involverade i PRIDE.

Det finns inte särskilt mycket talang helt enkelt.

Doctor Snuggles 2011-12-05 18:33

Nej, du drar paralleller som inte går att underbygga med annat än obevisbara hypoteser. Du vet inte vad den absoluta genomsnittsnivån på utövare i MMA är, även om det är rimligt att anse att den kommer öka. Den enda jämförelse man kan göra är att sporter utvecklas, men du vet inte HUR mycket MMA kommer att utvecklas. Det som du tycker är en låg genomsnittlig nivå kanske är en relativt hög nivå, jämfört med hur MMA kommer se ut om 20 år.
Och även om sporten utvecklas lika mycket som du säger, kanske det alltid kommer finnas folk som ser ut som Leben et al, därför att ha en bra haka alltid kommer vara ett bra attribut som räcker långt, eller pga av att de ökade färdigheterna kommer ta ut varandra.


Ditt antagande är inte orimligt, men jag vänder mig mot den tvärsäkerhet som du uttrycker det med. Visst kommer sporten fortsätta att utvecklas, men vi snackar inte om UFC 1 längre. Där kan vi säga att genomsnittsnivån var låg. Visst kan vi anta att Fedor hade lättare motstånd än vad det är idag, men vi VET inte det, pga att prime-Fedor kommer aldrig att slåss mot någon topp-HW idag. Att han såg lite klumpig ut i stilen säger egentligen inte lika mycket som du tror. Många fighters som ser tekniskt skickliga ut förlorar likväl.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:05.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)