Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2011-11-09 23:14

Finns en replay på fox pre fight press att se någonstans?

davve 2011-11-11 01:27

Akira's match i TuF ligger ute nu. Synd att det inte blev en KO-vinst.

High1ander 2011-11-11 09:15

Citat:

Ursprungligen postat av davve (Inlägg 5408201)
Akira's match i TuF ligger ute nu. Synd att det inte blev en KO-vinst.

Tycker det var skönt att Akira förlora, han var sämre eftersom han inte kunde utnyttja de gånger han träffa hårt. Sen att han är en dryg pajas gör det hela bättre också.

Doctor Snuggles 2011-11-11 13:52

Uppfriskande med att den mest högprofilerade matchen i UFC:s historia, har minst drama. De två kanske bästa tungviktarna i världen är också de snällaste. Dubbel jackpot för mma-mainstreamingen.

krellik 2011-11-11 14:16

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5405696)
Hur kommer det sig att GSP säljer så mycket mer PPVs än tex Anderson Silva? Kanada?

Känns som att Anderson Silvas stil går ihop med många tittare. Standup med knockouts höger och vänster. GSP är primärt en brottare, och har fått kritik för att inte avsluta etc.

Han är vit nordamerikan, pratar någorlunda bra engelska och lägger mycket tid på den biten av jobbet som mästare som att ställa upp på tv, tidningsartiklar, etc.
Vidare är det nog många som gillar hans personlighet utanför ringen och han ser bra ut.

För att använda prowrestling termer lite löst så är han en "good guy" som man ska gilla, det är hans nisch. Medan Brock som också säljer mycket är en "heel" en bad guy som man ska älska att hata.
Anderson Silva vid sidan av språkförbistringen är lite mer komplex, han har sidor av både ont och gott, kanske mer intressant i slutändan i verkligheten men svårare att paketera på ett flingpaket så att säga.

Det här är nog bara en del av sanningen men lite så...

Bailah 2011-11-11 14:18

Synd att Hamid förlorade. Såg bra ut som fan i början men aja, shit happends. Sen att han beter sig som han gör i shower är en helt annan femma. Han är egentligen en jävligt lugn kille, men han har ju haft lite issues när han var yngre.

I vilket fall som helst, med hjälp av all hype och shit han startade så tror jag verkligen inte det är sista gången vi ser Hamid i UFC. Man kommer ihåg störiga folk som dummar sig och jävlas.

Sen denna ufc'n som kommer kommer bli epic. Jag älskar både Cain och JDS så jag kan verkligen inte bestämma mig för vem jag ska hålla på. Hur som helst kommer fighten bli magisk, sen är det ju Ben som är lite av en favorit vs Guida som jag också gillar mycket. Älskar hans tempo, men här håller jag faktiskt på Ben. Han måste bara sluta preacha så jävla mycket!

Fultjack 2011-11-11 15:33

UFC on fox ska bli riktigt fint. Ser nästan mest framemot Clay mot Ben Smooth Henderson!

Tycker det var trist att Akira förlorade även om han beter sig jävligt drygt och jobbigt i huset så måste man ju hålla på en svensk :)

cero 2011-11-11 15:37

Bailah: Det är meningen att folk ska "dumma" sig i en reality-serie. Det lockar tittare. Ta det med en stor skopa salt.

Krellik: Tack, låter logiskt!

spoon 2011-11-11 15:39

Hur coolt hade det inte varit med en Svensk segrare i TUF. Dryg eller inte...

Bailah 2011-11-11 15:44

Jo jo jag vet, jag känner ju killen så jag bryr mig inte så mycket vad andra tycker hehe.

Men jag undrar var guidas gameplan är, hendo är en bra wrestler och har bra cardio. Sen kan du typ inte submitta karln, hans lemmar är ju av gummi. Kommer hur som helst bli en riktigt bra fight tror jag.

eternallord 2011-11-11 15:56

Citat:

Ursprungligen postat av spoon (Inlägg 5409148)
Hur coolt hade det inte varit med en Svensk segrare i TUF. Dryg eller inte...

Det är bara "coolt" om segraren i fråga representerar ett Sverige man är stolt över. I detta fallet har vi en halvpinsam wannabe-gangster, knappast någon jag kan eller vill relatera till.

spoon 2011-11-11 16:01

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 5409175)
Det är bara "coolt" om segraren i fråga representerar ett Sverige man är stolt över. I detta fallet har vi en halvpinsam wannabe-gangster, knappast någon jag kan eller vill relatera till.

Man vet inte hur mycket som är spel för kameran heller. Men "jag är gangster från Sverige" är ju ganska pinsamt.


Sent from my HTC Desire using Tapatalk

eternallord 2011-11-11 16:04

Nej det håller jag med om, men när han sitter och pratar om hur tuff hans svenska uppväxt har varit och spenderar majoriteten av tiden i huset med att oprovocerat jävlas med folk blir det definitivt bara pinsamt. Enda gången jag sätt honom ödmjuk och genuin var när han vaknade upp efter att ha blivit strypt medvetslös. Lite wake-up-call kanske? Go figure...

Doctor Snuggles 2011-11-11 16:18

Olika personligheter kommer ju fram i ett sådant scenario. Kolla på meathead t.ex. som var hatad i TUF, men har vänt på steken helt.

spoon 2011-11-11 16:26

Jag tror det är många fighters som är rövhål men jag ser hellre en svensk i buren än en till amerikan med brottarbakgrund. Väl i ringen behöver jag inte bry mig om personligheten.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:48.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)