Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

panzerpig 2011-02-27 15:45

Synd att inte Fitch fick segern (även om han är tråkig)
Sjukt att Nick Ring vann.. (wtf liksom)
Kul att Bisping vann, nu har UFC en riktig badboy som alla kommer älska se få spö.
Nice knock av Hunt, svårt att se honom vinns så många matcher dock, den fighten såg ut som två feta alkisar som slogs om en flaska vodka..

Doctor Snuggles 2011-02-27 15:46

Some Ebersouling at 5:35

Doctor Snuggles 2011-02-27 16:29

Dåligt ärsel!
https://lh6.googleusercontent.com/-8...s1600/last.gif

Varför har ingen skapat en spinoff på k-1 med 4 inch gloves, än?
UFC borde köpa k-1 och göra det. :D
Man skulle kunna använda handskar i den tjockleken fast i boxningsform, typ skinnhandskar (så det inte blir risk för ögonpet med fingrarna).
Helt seriöst så borde det kunna bli en kassako, då alla rednecks vill bara se stående fighter.

nmanradnävna 2011-02-27 16:51

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4893453)
Dåligt ärsel!
https://lh6.googleusercontent.com/-8...s1600/last.gif

Varför har ingen skapat en spinoff på k-1 med 4 inch gloves, än?
UFC borde köpa k-1 och göra det. :D
Man skulle kunna använda handskar i den tjockleken fast i boxningsform, typ skinnhandskar (så det inte blir risk för ögonpet med fingrarna).
Helt seriöst så borde det kunna bli en kassako, då alla rednecks vill bara se stående fighter.

I Joe Rogans podcast där Bas Rutten gästade så berättade faktiskt Bas Rutten att det var tal om en helt stående fight i Pride med MMA handskar

Bas Rutten vs Wanderlei Silva

Blev ju dock aldrig av tyvärr

Konvex 2011-02-27 17:02

Fyfan vad fint att både hunt och gustafsson vann, hoppas att hunt går på en atomic buttdrop comeback tour ända tills titeln nu! :D

Doctor Snuggles 2011-02-27 17:09

Citat:

Ursprungligen postat av Konvex (Inlägg 4893499)
Fyfan vad fint att både hunt och gustafsson vann, hoppas att hunt går på en atomic buttdrop comeback tour ända tills titeln nu! :D

Om han skulle träna pur tdd och defensiv juju i ett år kanske han skulle. Men jag tvivlar, tyvärr.
Hunt borde däremot gå till Strikeforce och slåss mot Sefo! Vore askul att se di gamla k-1 veteranerna mot varandra i en bur.

eternallord 2011-02-27 17:22

Citat:

Ursprungligen postat av panzerpig (Inlägg 4893363)
Sjukt att Nick Ring vann.. (wtf liksom)

Vettefan alltså. Jag ser mycket väl hur man kunde ge första och andra ronden till Nick, han landade definitivt fler strikes och Fukuda gjorde bokstavligen INGET med sina takedowns, är de verkligen värda så mycket då?



Det verkar som att det var ett puckat beslut av Fitch att bli vegan. Jag bryr mig inte om han säger att hans cardio är "through the roof", har det varit ett problem innan liksom? Det kvittar om han inte övat på wrestling-defense under campet, han är NCAA Div I captain som fightas mot en naturlig LW, BJ Penn borde inte ha en chans i världen att ta ner honom. Men när han nu istället bara är 5kg tyngre istället för närmare 10-15kg som han hade varit förr så öppnade det i min mening upp för takedown-möjligheter. Är det någon i världen som tror att gårdagens Jon Fitch hade haft någon som helst chans mot GSP?

Doctor Snuggles 2011-02-27 17:35

Fast det kanske visar på hur talangfull BJ är. Att han så sent i karriären kan förbättra sin offensiva brottning. Det är ju populärt att säga att BJ:s främsta problem har alltid varit BJ själv. Jag tror att om han skulle tränat 90% brottning i några månader innan GSP fighterna (och bara underhållstränat allt annat) med någon av samma kaliber, så skulle han kunnat vinna. Men det verkar som att den bästa formulan för en tdd-boxare verkar vara att de var brottare från början, a la Lidell. Även om BJ har utmärkt tdd, så är det mer juju tdd han har, d.v.s. "hoppa på ett ben singeleg tdd". :D
Nästan alla icke-brottare verkar ha svårt för dubelleggen och cagehumpingen.

Tror att Fitch har blivit vegan mer av "hälsoskäl" än något annat, det är iaf intrycket jag fått. Han har ju lättare att hålla vikten nu också.

Doctor Snuggles 2011-02-28 00:10

WAR Alexander "it's really funny to train" Gustavsson. :D


kohai 2011-02-28 12:41

"Tystnaden som uppstår när Alexander Gustafsson stryper ut Te Huna" :-)

young_george 2011-02-28 13:19

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4892761)

Extremt osportsligt och fegt. Inget ärofyllt med det där.

krellik 2011-02-28 15:03

Citat:

Ursprungligen postat av young_george (Inlägg 4895063)
Extremt osportsligt och fegt. Inget ärofyllt med det där.

Även om jag inte alls gillar Bisping så håller jag med. Känns som återstående Team Quest är jävligt fula typer när de tävlar.

Kanske så de blir uppfostrade i brottningen i de delarna. "Big, cornfed and mean" liksom och att vinna är allt som räknas...

Jävligt nöjd med Alexander i den fighten, hur lugnt och metodiskt han jobbade när han nästan fick sin arm pinnad var det största styrkebeskedet för mej. Det andra var att han gör allt utan att tveka och är ändå kall.

Grazzafukkinrazzi 2011-02-28 15:19

Citat:

Ursprungligen postat av young_george (Inlägg 4895063)
Extremt osportsligt och fegt. Inget ärofyllt med det där.

Det sitter i ryggmärgen att fullfölja när man får chansen, hur ska han kunna veta på 1 millisekund om han knockat honom helt medvetslös eller inte? Det gäller att ta vara på de chanserna man får och inte tveka. Inte direkt så att man ställer sig och kollar hur motståndaren mår efter varje slag man får in.

Petoria 2011-02-28 15:21

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 4895259)
Det sitter i ryggmärgen att fullfölja när man får chansen, hur ska han kunna veta på 1 millisekund om han knockat honom helt medvetslös eller inte? Det gäller att ta vara på de chanserna man får och inte tveka. Inte direkt så att man ställer sig och kollar hur motståndaren mår efter varje slag man får in.

+1

inget fel med att fortsätta till att domaren säger till (i de flesta fallen)

krellik 2011-02-28 15:38

Jag skulle kunna slå vad om att Hendo visste precis vad han gjorde där...

Ser man att motståndaren ligger och rycker i spasmer är det inte snyggt att slänga hela sin kroppsvikt in i slaget.

Tror ni seriöst att vi kommer få ha kvar mma pl den här nivån om mycket sånt här händer?


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:14.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)