Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

PureWhey 2015-12-14 11:20

Zlatan!

MackeJuve 2015-12-14 11:39

Nu är ni som kommenterar här mycket mer insatta än mig men reagerar ändå på en del kommentarer. Några säger att Conor hade tur, att Aldo var nervös. Består en fighters kompetens endast av vad han kan uträtta fysiskt? Det psykiska borde ju vara enormt viktigt i alla sporter, och nästan framförallt i fighting. Ska man börja plocka bort variabler känns det fel: "ja men om Aldo inte hade varit nervös så hade det här och det där skett". Var avgör man när man slutar plocka bort variabler: "ja men om xxx hade haft bättre kondition så hade det aldrig skett"? Lite samma sak med Mayweather. För den som inte själv är boxare och kan uppskatta det så boxades han rätt tråkigt. Men han vann också, rättvist. Har han någon skyldighet att öppna upp sig och chansa med lite slag för att tillfredsställa publiken? Han borde ju göra allt han kan för att vinna, vilket han gjorde. Jag är inget större fan av Messi eller Barca(håller alltid på RM i El Classico) men kan ändå erkänna att de är bäst i världen. Varför ska de börja lira mer rakt och i djupled när det spelsätt de har brukat i snart 10 års tid har gett dem massa ligatitlar, 4-5 CL och oändligt antal cuper?

qozmox 2015-12-14 11:56

Citat:

Ursprungligen postat av MackeJuve (Inlägg 7484675)
Nu är ni som kommenterar här mycket mer insatta än mig men reagerar ändå på en del kommentarer. Några säger att Conor hade tur, att Aldo var nervös. Består en fighters kompetens endast av vad han kan uträtta fysiskt? Det psykiska borde ju vara enormt viktigt i alla sporter, och nästan framförallt i fighting. Ska man börja plocka bort variabler känns det fel: "ja men om Aldo inte hade varit nervös så hade det här och det där skett". Var avgör man när man slutar plocka bort variabler: "ja men om xxx hade haft bättre kondition så hade det aldrig skett"? Lite samma sak med Mayweather. För den som inte själv är boxare och kan uppskatta det så boxades han rätt tråkigt. Men han vann också, rättvist. Har han någon skyldighet att öppna upp sig och chansa med lite slag för att tillfredsställa publiken? Han borde ju göra allt han kan för att vinna, vilket han gjorde. Jag är inget större fan av Messi eller Barca(håller alltid på RM i El Classico) men kan ändå erkänna att de är bäst i världen. Varför ska de börja lira mer rakt och i djupled när det spelsätt de har brukat i snart 10 års tid har gett dem massa ligatitlar, 4-5 CL och oändligt antal cuper?

inga ursäkter. man vinner eller förlorar.

men hade personligen gärna sett nån av dom vinna mer övertygande.
och med det menar jag tex Holm/Rousey.
en sån där knock tycker jag bevisar väldigt lite.

Yes 2015-12-14 12:32

Citat:

Ursprungligen postat av MackeJuve (Inlägg 7484631)
Häftigt med atleter som "snackar" OCH levererar. Finns många som stör sig på det men tycker att det blir ett helt annat underhållsvärde med det adderat. Vad har vi för andra exempel? Mayweather och Ali är det jag kommer på på rak arm.

Jag tycker tvärtom snacket är oerhört tröttsam. I bästa fall är det bullshit för att skapa hype, och i värsta fall en psykdiagnos. Conor verkar rätt sympatisk i normala intervjuer så i hans fall är det kanske bara BS-hypeande. Drygt är det i vilket fall.

kaer 2015-12-14 13:00

Citat:

Ursprungligen postat av Yes (Inlägg 7484708)
Jag tycker tvärtom snacket är oerhört tröttsam. I bästa fall är det bullshit för att skapa hype, och i värsta fall en psykdiagnos. Conor verkar rätt sympatisk i normala intervjuer så i hans fall är det kanske bara BS-hypeande. Drygt är det i vilket fall.

Helt enig. I mina ögon blir Conor betydligt mindre 'likeable' pga allt sitt snack.

Derbel McDillet 2015-12-14 13:01

http://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aMGeZmW_700b.jpg

MackeJuve 2015-12-14 13:02

Citat:

Ursprungligen postat av Yes (Inlägg 7484708)
Jag tycker tvärtom snacket är oerhört tröttsam. I bästa fall är det bullshit för att skapa hype, och i värsta fall en psykdiagnos. Conor verkar rätt sympatisk i normala intervjuer så i hans fall är det kanske bara BS-hypeande. Drygt är det i vilket fall.

Känns väl tyvärr(beroende på hur man ser det) att det är det fetstilta som är fallet 9 gånger av 10.

andeem 2015-12-14 13:12

Anywayz, vad sägs om returmatch för Aldo?

Egentligen tycker jag att idén med returmatcher är fel. Efter en förlust borde man vara tvungen att förtjäna en ny titelmatch genom åtminstone en seger. Men uppenbarligen är det inte så det funkar, Ronda får en retur trots att hon blev utklassad, Silva fick en mot Weidman, och det finns fler exempel.

Inte för att knocken var ett resultat av en turträff, det var den ju inte (vi kan diskutera begreppet ”tur” i sportsammanhang om någon är intresserad), men matchen blev väldigt kort (duh!) och det vore helt enkelt intressant att se vad som sker om båda får visa lite mer av sina förmågor.

Aldo är kanske inte den mest marknadsföringsvänliga, men jag vet inte om t ex Edgar är så mycket intressantare. Här finns det i alla fall redan en färdig rivalitet.

Så: retur, bu eller bä?

Derbel McDillet 2015-12-14 13:50

Citat:

Ursprungligen postat av andeem (Inlägg 7484744)
Anywayz, vad sägs om returmatch för Aldo?

Egentligen tycker jag att idén med returmatcher är fel. Efter en förlust borde man vara tvungen att förtjäna en ny titelmatch genom åtminstone en seger. Men uppenbarligen är det inte så det funkar, Ronda får en retur trots att hon blev utklassad, Silva fick en mot Weidman, och det finns fler exempel.

Inte för att knocken var ett resultat av en turträff, det var den ju inte (vi kan diskutera begreppet ”tur” i sportsammanhang om någon är intresserad), men matchen blev väldigt kort (duh!) och det vore helt enkelt intressant att se vad som sker om båda får visa lite mer av sina förmågor.

Aldo är kanske inte den mest marknadsföringsvänliga, men jag vet inte om t ex Edgar är så mycket intressantare. Här finns det i alla fall redan en färdig rivalitet.

Så: retur, bu eller bä?

Returmatch för nån som varit champ såpass länge tycker jag är givet. Oddsen är att både tidigare champ och utmanare redan mött top 5 och vunnit så det är fullt rimligt med automatisk returmatch. Aldo, med sin dominans i klassen kan inte vara nåt annat än nr 1 contender

PureWhey 2015-12-14 13:58

Citat:

Ursprungligen postat av andeem (Inlägg 7484744)
Anywayz, vad sägs om returmatch för Aldo?

Egentligen tycker jag att idén med returmatcher är fel. Efter en förlust borde man vara tvungen att förtjäna en ny titelmatch genom åtminstone en seger. Men uppenbarligen är det inte så det funkar, Ronda får en retur trots att hon blev utklassad, Silva fick en mot Weidman, och det finns fler exempel.

Inte för att knocken var ett resultat av en turträff, det var den ju inte (vi kan diskutera begreppet ”tur” i sportsammanhang om någon är intresserad), men matchen blev väldigt kort (duh!) och det vore helt enkelt intressant att se vad som sker om båda får visa lite mer av sina förmågor.

Aldo är kanske inte den mest marknadsföringsvänliga, men jag vet inte om t ex Edgar är så mycket intressantare. Här finns det i alla fall redan en färdig rivalitet.

Så: retur, bu eller bä?

Ronda är också speciell, fighten sätts inte förens hon känner sig redo - självklart skall mästaren (Holly) har mer att säga här som vanligt. Men andra regler gäller för sportens guldbarn. Nämndes lite kort i Joe's senaste (tror jag) podcast.

qozmox 2015-12-14 14:02

är helt med på en aldo/conor returmatch.
förstår varför rousey får en, men tycker själv inte hon borde.
att silva fick en förstår jag också, och hade inget emot den.

aldo/conor bevisade väldigt lite tycker jag, och folk hoppades på mer.
samma gäller weidman/silva, men då för att silva dumma sig.
rousey/holm visade dock helt klart vem som är bäst.

HVR 2015-12-14 14:18

Citat:

Ursprungligen postat av qozmox (Inlägg 7484775)
är helt med på en aldo/conor returmatch.
Förstår varför rousey får en, men tycker själv inte hon borde.
Att silva fick en förstår jag också, och hade inget emot den.

Aldo/conor bevisade väldigt lite tycker jag, och folk hoppades på mer.
Samma gäller weidman/silva, men då för att silva dumma sig.
Rousey/holm visade dock helt klart vem som är bäst.

+1

qozmox 2015-12-14 14:22

men kom på ett annat fall då tanken på en rematch inte ens slog mig.
pettis/henderson.
den var väl över på liknande tid? har för mig den var över väldigt fort iallfall.
men kanske inte blev en rematch för att den matchen i sig var lite av en rematch.

Tricklew 2015-12-14 14:40

För min del kunde Aldo gärna ha fått en returmatch, men inte på ett litet tag. Det finns ingen anledning att hoppa direkt in i träning igen och förbereda inför nästa match när han blivit knockad på det sättet. Låt Aldo ta lite tid av, så kan Mcgregor och Edgar mötas så länge.

Samma sak gäller Ronda, tycker de hetsar på returmatcher för snabbt om ingen är skadad, chansen att vi får se en bättre match ökar rejält ifall de får tid att återhämta sig efter en KO.

Bailah 2015-12-14 15:37

Handlar ju om ufc 200 kortet. De behöver ronda där. Att ufc inte låter Holly slåss innan tycker jag är fult. Tänk på miesha som blev lovad titel chans, Holly fick den. Nu så Holly att hon inte vill.vila så mycket.mellan fighter och att hon gärna hade slagits mot miesha. Då går pappa dana och säger nej, det är ronda. För mycket smuts med ufc nu, därför jag verkligen ville att aldo skulle vinna. För att förstöra för ufc, conor gillar jag när han är i ringen. Allt annat är bara tråkigt.

Doctor Snuggles 2015-12-14 15:57

Citat:

Ursprungligen postat av HerrLuta (Inlägg 7484555)
Ni som kikar mycket MMA, var håller man sig bäst uppdaterad för uppkommande fighter? Vill inte ständigt behöva ligga snäppet efter utan vill kunna streama live eller liknande :)

r/mma på reddit kanske. Finns uppkommande fighter i högerkolumnen.

High1ander 2015-12-14 16:10

Tycker returmatcher är givet om:
Man varit en champ länge 4-10 title defense (Typ Aldo, Jones, Silva, GsP, Ronda, nu finns det dock inga som har "långa titelförsvar")
Det inte finns någon annan som grovt förtjänar en titelfight.
Första fighten är enormt jämn.


T.ex. så tycker jag Weidman/Rockhold förtjänar en returmatch, mest för att de var jämna och t.ex. Weidman förlora "mest" på sin blåst spark. Sen att det inte finns några super-intressanta i den divisionen som "grovt förtjänar titelfight på direkten". Men i deras fall så skulle det vara OK om de inte heller blev retur på direkten.

För övrigt var det helt rätt av Herb att ställa upp Weidman och Rockhold, han kolla ju med Luke, och Luke visa att han inte skulle försöka göra något och Weidman tog upp sin hand och visa att han inte hade något problem och undra vad som skulle göras. Det var uppenbart att ingen av dem ville riskera något, som Luke även sa efter på press-konfen.

Agitator 2015-12-14 18:43

Förhoppningsvis så vinner Conor bältet i sin nästa viktklass och käkar upp Frankie innan eller efter.

Conor är precis vad ufc behöver, hoppas det blir returmtch också. Mycket pengar där för alla inblandade.

http://i30.photobucket.com/albums/c3...psicwu5pmb.gif

cero 2015-12-14 20:32

Till och med JAG säger att Aldo inte borde få något returmöte. Alltså, att slå den bästa fightern som någonsin levt är svårt som det är... bara löjligt att man ska behöva göra det två gånger i rad för att det ska räknas som legitimt. Ser fram emot att se hur hungrig Aldo kommer vara nu i jakt på sitt bälte. *drool*

Kommer bli hysteriskt roligt att få se Conor snacka skit nu.

PureWhey 2015-12-14 21:32

Citat:

Ursprungligen postat av qozmox (Inlägg 7484775)
är helt med på en aldo/conor returmatch.
förstår varför rousey får en, men tycker själv inte hon borde.
att silva fick en förstår jag också, och hade inget emot den.

aldo/conor bevisade väldigt lite tycker jag, och folk hoppades på mer.
samma gäller weidman/silva, men då för att silva dumma sig.
rousey/holm visade dock helt klart vem som är bäst.

Kommer dock bli kul att se Ronda bli ägd igen :D

Tror hennes coach fortfarande att hon kan boxa bättre än alla i hennes viktklass med bara en arm? Han verkar inte riktigt ha koll på grejorna. Han spottade ut massa härliga citat när han var med på JRE-podcasten.

High1ander 2015-12-14 23:21

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 7485046)
Till och med JAG säger att Aldo inte borde få något returmöte. Alltså, att slå den bästa fightern som någonsin levt är svårt som det är... bara löjligt att man ska behöva göra det två gånger i rad för att det ska räknas som legitimt. Ser fram emot att se hur hungrig Aldo kommer vara nu i jakt på sitt bälte. *drool*

Kommer bli hysteriskt roligt att få se Conor snacka skit nu.

Jag tycker inte det nödvändigtvis behöver vara så att Aldo ska få retur på direkten, men jag tycker inte att han behöver slåss mot 2-3-4, etc. för att få en till titelfight, låt Connor möta den som är närmast (om det inte är någon Connor redan slagit 2-3 fighter sen), sen får Aldo direkt möta vinnaren av den fighten. Det är liksom inte ofta man har 2-3st i varje division som "förtjänar" en titelfight, för oftast har champen och 1-2:an redan nyligen vunnit mot dom. Dvs. oftast bara någon per division som har en bra 4-6 win streak med relevant motstånd. Samma sak med Ronda, eftersom hon är skadad också så är det lagom att Holm får köra en titelfight mot t.ex. Tate, så är Ronda frisk nog sen att ta en fight mot vinnaren av det mötat. För Ronda har ju redan rullat igenom allt motstånd där tillsammans med Holm (T.ex. 2 gånger Tate). Sen är det ju i UFC marknadsföringsintresse att ha matcher mellan stora stjärnor som Ronda och Aldo vs McGregor var ju enormt lyckat (mest tack vare Connor, men ingen annan i den division har den "dramaturgin att återta sitt bälte").

Sen är det också den "simpla" anledningen att ibland har folk bara inte sin dag, de är är fysiskt sjuka eller något psykiskt stör dem pga. familjeliv, press, etc... T.ex. Luke tog det lugnt pga. sin fot, han var trött som fan, samma sorts saker händer ju självklart champs också till o från, ibland kan man komma undan med skadat revben (typ Aldo) och ibland blir man tvungen att fightas... Även om det var skicklighet av Connor att slå ut på första slaget, så tycker jag att man ska ge någon som Aldo värdigheten att få försvara sig från "den fluken" (jag vet att folk inte tycker det var en fluke, men jag tror ju inte att han knockar Aldo 9 av 10 gånger på första utbytet, utan att det tillhör ovanligheten).

Daniiiel 2015-12-14 23:42

Aldo tvärdog av en av mcgregors signum slog. Han kommer bara göra bort sig i en rematch. Tagit för mycket stryk i sina titelfighter han kommer aldrig vinna mot bigmac. Han hade snacket och levde upp till hypen. Så jävla grymt han kommer tjäna mer stålar än nån annan i ufc tror jag.

High1ander 2015-12-14 23:45

Citat:

Ursprungligen postat av Daniiiel (Inlägg 7485238)
Aldo tvärdog av en av mcgregors signum slog. Han kommer bara göra bort sig i en rematch. Tagit för mycket stryk i sina titelfighter han kommer aldrig vinna mot bigmac. Han hade snacket och levde upp till hypen. Så jävla grymt han kommer tjäna mer stålar än nån annan i ufc tror jag.

Ja, men låt honom göra bort sig i en till returmatch, precis som Silva. Jag ser hellre en returmatch än att Connor får gå och äta massa nybörjare, ungefär som Ronda fick göra fram till Holm.

PureWhey 2015-12-14 23:48

Citat:

Ursprungligen postat av High1ander (Inlägg 7485240)
Ja, men låt honom göra bort sig i en till returmatch, precis som Silva. Jag ser hellre en returmatch än att Connor får gå och äta massa nybörjare, ungefär som Ronda fick göra fram till Holm.

Sant, dock har Ronda inte mycket på Holm... *popcorn* Någon mer som hört podden när Ronda och hennes coach är med på JRE?

Daniiiel 2015-12-14 23:51

Citat:

Ursprungligen postat av High1ander (Inlägg 7485240)
Ja, men låt honom göra bort sig i en till returmatch, precis som Silva. Jag ser hellre en returmatch än att Connor får gå och äta massa nybörjare, ungefär som Ronda fick göra fram till Holm.

Varför ge en rematch till någon som dog på 13 sekunder. Mcgregor har inget kvar å göra i divisionen än att tjäna massa pengar på en garanterad rematch vinst mot Aldo eller slåss mot brottare på 1,55. Det har han redan bevisat mot den bästa av dem. Hoppas han hoppar till nästa division. Han kan bli en legend.

Hank 2015-12-15 00:19

Man är inte en äkta mästare förrän man har försvarat sin titel. Jag tycker definitivt att en match mot F.Edgar är berättigad och intressant. SEN är det dags att ta klivet upp.

Yes 2015-12-15 00:21

Citat:

Ursprungligen postat av MackeJuve (Inlägg 7484735)
Känns väl tyvärr(beroende på hur man ser det) att det är det fetstilta som är fallet 9 gånger av 10.

Ja, jag tror det också. Det är dock svårt att avgöra. I vilket fall så, vadfan... uppför dig respektfullt mot dina motståndare. Hur jävla svårt ska det vara egentligen?

Praktexemplet är Matt Hughes. Det är/var en herre med klass. Ingen jävla BS, vilket förvisso ibland fick honom att framstå som dryg.

Sen Mohammad Ali har den där skiten varit trött och tråkig. Det är inte särskilt imponerande att vara en narcisistisk *****. Det handlar om att vinna. Nu gjode för all del Conor det ändå, men det hade inte skadat att vara en mer genuin och vettig champ.

High1ander 2015-12-15 00:22

Citat:

Ursprungligen postat av Daniiiel (Inlägg 7485244)
Varför ge en rematch till någon som dog på 13 sekunder. Mcgregor har inget kvar å göra i divisionen än att tjäna massa pengar på en garanterad rematch vinst mot Aldo eller slåss mot brottare på 1,55. Det har han redan bevisat mot den bästa av dem. Hoppas han hoppar till nästa division. Han kan bli en legend.

Det är bara larvigt att pissa på Aldo som varit obesegrad i 10 år för att han blir knockad på direkten i en match. Jag vill också se Connor köra två divisioner samtidigt, men det gör ju inte så att bältet i flyweight ska gå utan titelförsvar, och jag säger inte heller att Aldo ska ha "första tjing" på att få tillbaka bältet, men att han ska få den som vinner efter nästa titelfight iaf.



Citat:

Ursprungligen postat av PureWhey (Inlägg 7485242)
Sant, dock har Ronda inte mycket på Holm... *popcorn* Någon mer som hört podden när Ronda och hennes coach är med på JRE?

Men folk får ju rematches "utan" att vara champs hela tiden, typ Gustafsson, han behövde inte gå 3-4st vinster för att få slåss om bältet igen. Innan sin sista titelfight var hans senaste fight en förlust...

Ronda åkte på stryk innan hon förlora, så hon kan ändra sin gameplan och träna på sina svagheter för att få en bättre retur, men som sagt, den divisionen är tunn och det känns som att Ronda och Holm är klass 10 av 10 och de andra topp 5 är runt 6-7 av 10.

PureWhey 2015-12-15 00:36

Citat:

Ursprungligen postat av High1ander (Inlägg 7485264)
Det är bara larvigt att pissa på Aldo som varit obesegrad i 10 år för att han blir knockad på direkten i en match. Jag vill också se Connor köra två divisioner samtidigt, men det gör ju inte så att bältet i flyweight ska gå utan titelförsvar, och jag säger inte heller att Aldo ska ha "första tjing" på att få tillbaka bältet, men att han ska få den som vinner efter nästa titelfight iaf.





Men folk får ju rematches "utan" att vara champs hela tiden, typ Gustafsson, han behövde inte gå 3-4st vinster för att få slåss om bältet igen. Innan sin sista titelfight var hans senaste fight en förlust...

Ronda åkte på stryk innan hon förlora, så hon kan ändra sin gameplan och träna på sina svagheter för att få en bättre retur, men som sagt, den divisionen är tunn och det känns som att Ronda och Holm är klass 10 av 10 och de andra topp 5 är runt 6-7 av 10.

Ronda 8, Holm 10 och resten ett bra steg under de båda imho.

UppviglarUno 2015-12-15 02:30

Måste bara säga att de är underbart att se Snuggles tillbaka. Visste att den besserwissern skulle vara här och provocera om/när McgreGOAT vann bältet.
Äntligen Blir det lite diskussion och aktivitet i den tråden*popcorn*

Citat:

Ursprungligen postat av PureWhey (Inlägg 7485242)
Sant, dock har Ronda inte mycket på Holm... *popcorn* Någon mer som hört podden när Ronda och hennes coach är med på JRE?

Ja och jag förstår inte hur jag orkade mig igenom skiten. Edmond är så högfärdig och obegåvad att man blir utmattad utav att höra människan tala.

När man hör honom säga att Honda inte behöver sparkar och att hennes boxning är exceptionellt bra...*facepalm*

Första JRE podden som Ronda var med på är betydligt bättre.

PureWhey 2015-12-15 02:35

Citat:

Ursprungligen postat av UppviglarUno (Inlägg 7485301)
Måste bara säga att de är underbart att se Snuggles tillbaka. Visste att den besserwissern skulle vara här och provocera om/när McgreGOAT vann bältet.
Äntligen Blir det lite diskussion och aktivitet i den tråden*popcorn*



Ja och jag förstår inte hur jag orkade mig igenom skiten. Edmond är så högfärdig och obegåvad att man blir utmattad utav att höra människan tala.

När man hör honom säga att Honda inte behöver sparkar och att hennes boxning är exceptionellt bra...*facepalm*

Första JRE podden som Ronda var med på är betydligt bättre.

+1 Haha, kul att höra vilken värld han lever i iaf.

Cooks 2015-12-15 02:41

Citat:

Ursprungligen postat av andeem (Inlägg 7484744)
Anywayz, vad sägs om returmatch för Aldo?

Egentligen tycker jag att idén med returmatcher är fel. Efter en förlust borde man vara tvungen att förtjäna en ny titelmatch genom åtminstone en seger. Men uppenbarligen är det inte så det funkar, Ronda får en retur trots att hon blev utklassad, Silva fick en mot Weidman, och det finns fler exempel.

Inte för att knocken var ett resultat av en turträff, det var den ju inte (vi kan diskutera begreppet ”tur” i sportsammanhang om någon är intresserad), men matchen blev väldigt kort (duh!) och det vore helt enkelt intressant att se vad som sker om båda får visa lite mer av sina förmågor.

Aldo är kanske inte den mest marknadsföringsvänliga, men jag vet inte om t ex Edgar är så mycket intressantare. Här finns det i alla fall redan en färdig rivalitet.

Så: retur, bu eller bä?

Never go full retard m8. Obesegrad i 11 år och har totalt dominerat divisionen och du snackar om att han inte förtjänar en retur direkt? Mörkhyad, snälla. Om du vill snacka om någon som får en titelchans men inte förtjänar det så kan vi prata om Gus istället. ;)

High1ander 2015-12-15 02:58

Citat:

Ursprungligen postat av PureWhey (Inlägg 7485271)
Ronda 8, Holm 10 och resten ett bra steg under de båda imho.

Rondas "problem" var att hon gjorde det hon gjorde mot andra (som funkat till den grad att hon är offensiv med slag som öppnar upp för hennes nedtagningar). Dvs. hon tror att hon är bra på striking och försöker bevisa det (hybris), istället för att krympa avståndet och gå in på kroppen vilket är det som behövs mot exceptionella strikers som Holm.

Det är en ny gameplan som behövs för att få Ronda att eventuellt vinna en returfight, självklart ska hon träna striking, men det är inte det som gör att hon får vinstchans. Ronda ska ta matchen till mattan, annars förlorar hon mot Holm, striking ska hon bara träna för att försvara sig bättre och få lite mer i utväxlingarna, men målet måste vara att ta sig in i clinch och sen ner på mattan.

andeem 2015-12-15 07:25

Citat:

Ursprungligen postat av Cooks (Inlägg 7485304)
Never go full retard m8. Obesegrad i 11 år och har totalt dominerat divisionen och du snackar om att han inte förtjänar en retur direkt? Mörkhyad, snälla. Om du vill snacka om någon som får en titelchans men inte förtjänar det så kan vi prata om Gus istället. ;)

That escalated quickly. Jag skrev att jag tycker idén med returer är fel, inte att någon specifik inte förtjänat en.

Vad gäller Gus så visst, den matchen skulle ha varit Baders.

PureWhey 2015-12-15 11:45

Citat:

Ursprungligen postat av High1ander (Inlägg 7485307)
Rondas "problem" var att hon gjorde det hon gjorde mot andra (som funkat till den grad att hon är offensiv med slag som öppnar upp för hennes nedtagningar). Dvs. hon tror att hon är bra på striking och försöker bevisa det (hybris), istället för att krympa avståndet och gå in på kroppen vilket är det som behövs mot exceptionella strikers som Holm.

Det är en ny gameplan som behövs för att få Ronda att eventuellt vinna en returfight, självklart ska hon träna striking, men det är inte det som gör att hon får vinstchans. Ronda ska ta matchen till mattan, annars förlorar hon mot Holm, striking ska hon bara träna för att försvara sig bättre och få lite mer i utväxlingarna, men målet måste vara att ta sig in i clinch och sen ner på mattan.

Jopp, det är som du säger... Hybris. Mer judo!

Doctor Snuggles 2015-12-15 15:55

Citat:

Ursprungligen postat av UppviglarUno (Inlägg 7485301)
Måste bara säga att de är underbart att se Snuggles tillbaka. Visste att den besserwissern skulle vara här och provocera om/när McgreGOAT vann bältet.
Äntligen Blir det lite diskussion och aktivitet i den tråden*popcorn*

Ja, inte får jag något mer ut av att vara här nuförtiden än att provocera. ;)

Men jag vet inte hur tillbaka jag är, jag har tröttnat rätt mycket på mma, iaf att diskutera mma. Bara samma diskussioner om och om igen. Tyckte mest att det var roligt att min förutsägelse slog in, över förväntan. Om inget annat, så är snubben bra för sporten.

Agitator 2015-12-16 00:47

http://giant.gfycat.com/ExhaustedWindingDassie.gif

Cooks 2015-12-16 01:50

Någon ny info ang. en retur? :)

Ohjo 2015-12-16 17:17

http://images.tapatalk-cdn.com/15/12...4502857e09.jpg

Tapatalk

Bailah 2015-12-16 20:51

Luke Rockhold - do you spit or swallow

http://dai.ly/x3id5bg

eternallord 2015-12-16 20:59

*suck*

eternallord 2015-12-18 17:59

Dags att börja hypa helgens helgrymma kort grabbar! Tror på RDA men hoppas på Cerrone, som resten av världen antagligen.

Agitator 2015-12-18 18:08

I väntan på det så tittar vi på en konstig match men klassiker!


Grazzafukkinrazzi 2015-12-18 18:25

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 7487939)
Tror på RDA men hoppas på Cerrone, som resten av världen antagligen.

Nä :)

Skulle i såna fall vara för att Conor då kan gå upp till 155 och förbättra tiden ytterligare några sekunder för snabbaste KO'n någonsin i en titelfight men annars håller jag stenhårt på RDA :)

Agitator 2015-12-18 18:41


Bailah 2015-12-18 19:24

Fet gala, håller alltid på Diaz!
Blev någon scuffle mellan dom nu idag läste jag.

spoon 2015-12-18 20:36

Innan jag peppar för kommande på gala så vill jag flika in att matchen mellan Barboza och Ferguson var grym!

Med det sagt så håller jag alltid på Cerrone! Go get some! Donald Cerrone :)

Cooks 2015-12-18 20:58

Är det inatt Cerrone kör? Eller natten till söndag?

eternallord 2015-12-18 21:02

Citat:

Ursprungligen postat av Cooks (Inlägg 7488089)
Är det inatt Cerrone kör? Eller natten till söndag?

Till söndag

Bailah 2015-12-19 21:56

Fet första fight.

Agitator 2015-12-19 21:58

Vilka är intressanta detta event?

Bailah 2015-12-19 22:06

Diaz - Johnson
Jds - overeem
Rda - cerrone

PureWhey 2015-12-19 22:41

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 7488743)
Fet första fight.

Vart finns stream?

Bailah 2015-12-19 22:44

Fightpass

PureWhey 2015-12-19 23:22

Tråkigt -.-

Bailah 2015-12-19 23:41

Shit vad lentz är stor.

PureWhey 2015-12-20 01:18

Vafan gjorde CB?!

UppviglarUno 2015-12-20 03:11

Haha Nates post fight intervju...

Cooks 2015-12-20 03:36

Citat:

Ursprungligen postat av UppviglarUno (Inlägg 7488861)
Haha Nates post fight intervju...

Vem var det han calla ut och sa att han slåss mot nobodies? Råkade komma åt mute...

Fin KO på co-main event av Alistar :D

Hoppas på Cerrone nu!!

UppviglarUno 2015-12-20 03:51


Cooks 2015-12-20 04:05

Aj aj aj, inte ens nära för Cerrone :(

Cooks 2015-12-20 04:07

Ngt snabbt stopp? :S Såg ut som att han skyddade sig ganska bra på marken, iaf om man jämför med Weidman förra veckan och den stoppades inte av Herb.

PureWhey 2015-12-20 04:29

Haha, skön.

Bailah 2015-12-20 13:05

Bra gala, sjukt nice att Diaz vann. Blir bara så ledsen att de aldrig aldrig lär sig checka lowkicks. Så jävla korkat.

Tycker JDS ser sämre och sämre ut hela tiden. Han är väldigt lätt att läsa. Overeem såg ut som en väldigt annorlunda fighter. Nu frodas väl hästarna igen.

RDA är for reals. Han mördade ju Pettis helt, så såg inte denna fighten gå annorlunda. Sen fick folk lite svar på deras vanliga "alla brassar juicar, efter usada är de sämst"

Frågan är nu. Kommer Connors camp tacka nej till titelfighten med tanke på att Cerrone inte vann? Tror connor hade haft en decent chans mot Donald, men inte mot RDA. Hade inte förvånat mig om de gick ut med att de skulle ge Frankie en chans, eller ta en non titlefight i 155 ändå. Fastän de gick ut häromdagen med att hans nästa fight blir titelfight i 155. Intradesting.

eternallord 2015-12-20 13:52

Kul att se fokuserad Nate. När han är så on-point som han var i denna och mot Cerrone så är han så jävla bra. Han landar den där 1-2'n på ett sätt som får hans motståndare att se ut som nybörjare.

Tigerkotten 2015-12-20 14:41

Dåligt stoppage på Cerrone tycker jag. Han försvarade sig och de kunde likaväl låtit den fortsätta lite till.

spoon 2015-12-20 14:52

Vilken jäkla krok av the Reem!

Agitator 2015-12-20 16:22

Grym gala, och jag älskade Nates boxning. Riktigt snabb ändå i slagväxlingarna.

Doctor Snuggles 2015-12-20 16:40

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 7489052)
Bra gala, sjukt nice att Diaz vann. Blir bara så ledsen att de aldrig aldrig lär sig checka lowkicks. Så jävla korkat.

Tycker JDS ser sämre och sämre ut hela tiden. Han är väldigt lätt att läsa. Overeem såg ut som en väldigt annorlunda fighter. Nu frodas väl hästarna igen.

RDA är for reals. Han mördade ju Pettis helt, så såg inte denna fighten gå annorlunda. Sen fick folk lite svar på deras vanliga "alla brassar juicar, efter usada är de sämst"

Frågan är nu. Kommer Connors camp tacka nej till titelfighten med tanke på att Cerrone inte vann? Tror connor hade haft en decent chans mot Donald, men inte mot RDA. Hade inte förvånat mig om de gick ut med att de skulle ge Frankie en chans, eller ta en non titlefight i 155 ändå. Fastän de gick ut häromdagen med att hans nästa fight blir titelfight i 155. Intradesting.

Overeem har numer typ 25 kg mindre muskler, och betydligt mindre axlar och traps. Det är snarare extremt tydligt att han inte hästar längre. Han ser ut som en annorlunda fighter för att han tränar i ett camp som är bra på gameplans och att stila en fighter efter sina förutsättningar. Att vara tjuren i buren funkar inte så bra längre när man inte har massan eller käken. Bättre att vara matadoren.

Conor kommer att slåss mot RDA om inte UFC sätter käppar i hjulet misstänker jag. Kan kan visserligen sälja vilken fight som helst, men RDA är inte direkt box-office.

Cooks 2015-12-20 17:00

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 7489191)
Overeem har numer typ 25 kg mindre muskler, och betydligt mindre axlar och traps. Det är snarare extremt tydligt att han inte hästar längre. Han ser ut som en annorlunda fighter för att han tränar i ett camp som är bra på gameplans och att stila en fighter efter sina förutsättningar. Att vara tjuren i buren funkar inte så bra längre när man inte har massan eller käken. Bättre att vara matadoren.

Conor kommer att slåss mot RDA om inte UFC sätter käppar i hjulet misstänker jag. Kan kan visserligen sälja vilken fight som helst, men RDA är inte direkt box-office.

Ååh det hade varit så guld att se Conor sönderslagen!

Doctor Snuggles 2015-12-20 20:22

Citat:

Ursprungligen postat av Cooks (Inlägg 7489201)
Ååh det hade varit så guld att se Conor sönderslagen!

Good luck with that. Har ju funkat så bra hitintills.

Lance Uppercut 2015-12-22 09:57

Finns inte en chans i världen att Conor väljer RDA som motståndare över Frankie. Conor vägde enligt rapporter 174 pounds dagen efter invägningen, med andra ord klippet han ca 13 kg vätska. Conor är den bästa weight-cuttern i UFC just nu och därför har han lyckats göra en grymt framgångsrik karriär på att spöa upp folk som inte är i närheten av hans storlek. Conors kommer få svåra problem om han går upp till 155. Han är väldigt träffbar just nu pga hans oexisterande head movement samt dåliga fotarbete. Han har blivit träffad cleant av alla motståndare hittils förutom Aldo men Conors haka är grymt bra, tyvärr bygger hans game på att hans haka alldeles för mycket, detta kommer bli påtagligt när/om han går upp till 155 där folk har mer power och mer range.

andeem 2015-12-22 10:12

Bloody Elbows redaktion diskuterar vilken Conors nästa match bör bli. Lite intressant.

Bailah 2015-12-22 14:38

Tibau måste väl fortfarande vara den sjukaste weight cuttarn.

Kabuto 2015-12-22 18:26

Jag har svårt att tro att mcgreger är den bästa weightcuttern.

Spiffy 2015-12-22 18:43

Tar han "bara" 13 kg så tror jag inte han är nära att vara bäst. Om nu bäst var att ta mest vikt.

Lance Uppercut 2015-12-22 18:48

13 kg ren vätska för en fighter i 145 pounds är sjukt mycket.

qozmox 2015-12-22 20:08

Citat:

Ursprungligen postat av Lance Uppercut (Inlägg 7490569)
13 kg ren vätska för en fighter i 145 pounds är sjukt mycket.

han går alltså ner från 78-65?
bisarrt.

andeem 2015-12-22 20:12

Tibau går upp från 155 lbs till strax över 180 mellan invägning och match. McGregor från 145 till 174. McGregor vinner.

PureWhey 2015-12-22 20:13

Citat:

Ursprungligen postat av qozmox (Inlägg 7490621)
han går alltså ner från 78-65?

bisarrt.


Helt sjukt. Det är då droppen åker fram (bra att dom ska förbjuda/har förbjudit det) samt hjärnskador blir vanligare.

spoon 2015-12-22 21:09

Trodde att dropp redan var borttaget?

Tapatalk

Bailah 2015-12-22 21:24

Det är det.

Tycker det är lite skumt att vi inte fått ta del av doping testerna från de sista galorna.

eternallord 2015-12-22 21:36

Det är inte alla regioner som rapporterar annat än positiva tester tror jag.

3bz 2015-12-24 05:32

RIP Emmanuel. Hans höjdpunkt i mma-karriären kan ses nedan.


Cooks 2015-12-24 08:16

Citat:

Ursprungligen postat av Lance Uppercut (Inlägg 7490232)
Finns inte en chans i världen att Conor väljer RDA som motståndare över Frankie. Conor vägde enligt rapporter 174 pounds dagen efter invägningen, med andra ord klippet han ca 13 kg vätska. Conor är den bästa weight-cuttern i UFC just nu och därför har han lyckats göra en grymt framgångsrik karriär på att spöa upp folk som inte är i närheten av hans storlek. Conors kommer få svåra problem om han går upp till 155. Han är väldigt träffbar just nu pga hans oexisterande head movement samt dåliga fotarbete. Han har blivit träffad cleant av alla motståndare hittils förutom Aldo men Conors haka är grymt bra, tyvärr bygger hans game på att hans haka alldeles för mycket, detta kommer bli påtagligt när/om han går upp till 155 där folk har mer power och mer range.

Kunde inte sagt det bättre själv. Självklart dominerar han i en viktklass han inte hör hemma i.

eternallord 2015-12-24 09:29

Har ni hört om One FCs nya viktregler? Verkar egentligen vara ett utmärkt system, men tror knappast One har resurser att implementera det.

http://www.bloodyelbow.com/2015/12/2...-in-program-to

Spiffy 2015-12-24 12:00

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 7491399)
Har ni hört om One FCs nya viktregler? Verkar egentligen vara ett utmärkt system, men tror knappast One har resurser att implementera det.

http://www.bloodyelbow.com/2015/12/2...-in-program-to

Kan ju hoppas att de lyckas med det, och att det sprider sig.
Men med tanke på hur omfattande det är så blir det nog svårt.

Agitator 2015-12-24 13:03

Borde gjorts ett lättare system. Men det går ju i rätt riktning. Gillar framför allt att man tvingas fightas i sin rätta viktklass.

Bailah 2015-12-24 19:29

Anderson Silva vs. Michael Bisping slated for UFC Fight Pass event in London

carloskar 2015-12-24 23:30

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 7491601)
Anderson Silva vs. Michael Bisping slated for UFC Fight Pass event in London

Bisping by movement

juckeyy 2015-12-24 23:32

Känns gött att Viaplay har köpt rättigheter för UFC nu :D :D

mottat 2015-12-25 12:33

Citat:

Ursprungligen postat av juckeyy (Inlägg 7491716)
Känns gött att Viaplay har köpt rättigheter för UFC nu :D :D

Varför? kommer ju att bli dyrare.

juckeyy 2015-12-25 13:01

Citat:

Ursprungligen postat av mottat (Inlägg 7491881)
Varför? kommer ju att bli dyrare.

Det är ju inte säkert.

Bailah 2015-12-28 15:59


Cooks 2015-12-28 18:04

Citat:

Ursprungligen postat av mottat (Inlägg 7491881)
Varför? kommer ju att bli dyrare.

Är ju gratis i början iaf.

Riktigt sketet i övrigt, kan bara se galorna genom att "spola bak" och det kan du göra i max 4h efter galans slut om jag inte minns fel. Vilket också är uselt. Bara fortsätta ladda ner och inte ge dem en krona så länge villkoren suger.

Bailah 2015-12-30 18:36

Rykte: RDA vs Conori mars.

http://www.kimura.se/conor-mcgregor-...njos-i-dallas/

Cooks 2015-12-30 21:07

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 7494528)

:laugh:

Bailah 2015-12-31 10:48

Gaby... Ja hens striking. Vad ska man säga..


PureWhey 2015-12-31 10:59

"Hen" i dess rätta bemärkelse :D Ja det var inte mycket att hurra för, ser ut som en 8-åring som skall slåss i sandlådan...

"viktklass han inte hör hemma i." - Vad är detta för idiotsnack?

delta_mats 2015-12-31 11:11

Haha! Såg ut som Bob Sapp ungefär.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:19.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)