Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (http://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Träningsjournaler & Bilder (http://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Tompee:s väg mot CrossFit SM 2012 (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=177057)

HookersUnited 2012-10-10 19:32

Var och när kan man läsa reportaget?

Ekkan 2012-10-10 23:09

Citat:

Ursprungligen postat av tompee (Inlägg 6030507)
Tack Erik! Burpee pullups borde passa dig?;)

Jo jag borde faktiskt prova det. Problemet är ju bara att chinsstången är ju typ 7 meter upp i luften på mitt gym så jag vet inte hur jag ska lösa det :)

tompee 2012-10-12 15:05

Citat:

Ursprungligen postat av HookersUnited (Inlägg 6030960)
Var och när kan man läsa reportaget?

Jag vet faktiskt i te ännu. Men förhoppningsvis kan vi lägga upp den på bloggen när det är färdigt!

Citat:

Ursprungligen postat av Ekkan (Inlägg 6031462)
Jo jag borde faktiskt prova det. Problemet är ju bara att chinsstången är ju typ 7 meter upp i luften på mitt gym så jag vet inte hur jag ska lösa det :)

Ähh, större utmaning bara;) haha

tompee 2012-10-12 15:09

De senaste dagarna har jag haft lite gruppträning.

Igår ledde jag:

CX WORX
Spinning

Så detta fick bli träning igår

& idag ledde jag:

Bodypump

Direkt efter gick jag upp i gymmet och körde lite clean & jerk upp till 80kg för att sedan avsluta passet med 15 reps på 60kg. Alltså halva grace!

Lyckades göra 12st unbroken, vilket är
PB
på 60kg. 10st tog 33s

Tid: 1:05 för 15 reps på 60kg. Kändes helt ok efter, men jag vet att Flåset kommer vid 20 reps oavsett hur man går tillväga!

XFactor 2012-10-12 16:36

sådär kaxig skulle du ha varit på första eventet på RCFFC!

tompee 2012-10-13 18:07

Dagens träning 13/10

Ryck

4 x 40kg
4 x 50kg
1 x 60kg FAIL
1 x 61kg
1 x 66kg FAIL FILM
1 x 66kg PB FILM
1 x 68kg PB FILM
1 x 71kg FAIL FILM
1 x 71kg PB FILM

Tekniken satt riktigt bra mot slutet och 71kg var LÅNGT ifrån tungt! Riktigt skön känsla.

Marklyft Med döda starter och utan bälte & remmar

5 x 130kg
5 x 140kg
5 x 150kg
5 x 160kg PB

En hel del bananrygg, men det går framåt iaf ;)

Var på ÖAK, Öjebyns atlet klubb och tränade idag. Jag kommer träna där varje Lördag nu under en längre tid för att kunna utvecklas i OL lyften. Riktigt bra känsla, riktigt skön stämmning, Jag gillar det. Tack Robban för hjälpen.

Äntligen kändes tekniken bra i rycket, När det väl sitter så känns det så sjukt lätt, känns som man har 80kg i sig då.

jokem 2012-10-13 19:03

Snygga ryck idag! Grattis till PB! Jävligt skönt när man får till så fina träffar, filar man nog mycket på tekniken kanske alla träffar blir så!

mycketbrännvin 2012-10-13 19:44

ser bra ut kör hårt!

Phantom duck 2012-10-13 20:29

Jävligt kul att du kommer och kör med oss. Det roliga var att det såg bättre och bättre ut ju tyngre det blev. Tänk hur fan det sett ut om du prövat 80? Starkt jobbat och grattis till PBna.

Jonithan 2012-10-13 23:15

Du lyckas få en sån jäkla expert-aura när du kör alla olika former av OL, det ser liksom sådär krispigt vackert ut! :D Alla dina resultat som jag missat kommentera (skärpning), är mycket imponerande! (Jag läser allt du skriver här inne flera gånger om, av stressanledningar glömmer jag helt enkelt att kommentera)

Summa summarum: Tro inte att du kan relaxa och chilla på träningen, jag har ögonen på dig!

Nano-Sekund 2012-10-13 23:54

Fina resultat !!
Dock tråkigt med guldfisk-tendenser. Att inte gå för 80 kastruller på rycket (nöja sig med 71) !! Inga mera Jelena Isenbajeva takter vid PB ska skiten upp TTTT tills du FAILAR på riktigt !!

FiremasterX 2012-10-14 00:33

Håller med Nano, vid PB-försök kör du till fail! ;)

Och grattis! Jävligt snygga ryck!

HookersUnited 2012-10-15 11:00

Du har väl inte missat att det körs veckoutmaning i crossfit-tråden?

asareborn 2012-10-15 14:17

Riktigt kul och inspirerande pass du lägger upp här samt i 4-klöverbloggen! :) Kollar mycket på dina lyft osv, alla genomföranden ser så "cleana" och lätta ut. Försöker efterlikna så gott jag kan ;) keep it up!

tompee 2012-10-15 16:40

Citat:

Ursprungligen postat av jokem (Inlägg 6036123)
Snygga ryck idag! Grattis till PB! Jävligt skönt när man får till så fina träffar, filar man nog mycket på tekniken kanske alla träffar blir så!

Tack Jocke! Jo, när det väl sitter så känns det som papper, helt sjukt!

Citat:

Ursprungligen postat av mycketbrännvin (Inlägg 6036237)
ser bra ut kör hårt!

Kul med ett nytt ansikte. Tack så mycket!

Citat:

Ursprungligen postat av Phantom duck (Inlägg 6036305)
Jävligt kul att du kommer och kör med oss. Det roliga var att det såg bättre och bättre ut ju tyngre det blev. Tänk hur fan det sett ut om du prövat 80? Starkt jobbat och grattis till PBna.

Haha, jag vet. Det blev bara bättre och bättre. Var väl tvungen att shapa till mig lite. Btw, skulle va kul och se att du startade upp en journal här på kollo, så man kan hålla koll på dig :P

Citat:

Ursprungligen postat av Jonithan (Inlägg 6036549)
Du lyckas få en sån jäkla expert-aura när du kör alla olika former av OL, det ser liksom sådär krispigt vackert ut! :D Alla dina resultat som jag missat kommentera (skärpning), är mycket imponerande! (Jag läser allt du skriver här inne flera gånger om, av stressanledningar glömmer jag helt enkelt att kommentera)

Summa summarum: Tro inte att du kan relaxa och chilla på träningen, jag har ögonen på dig!

Kul att du tycker det jonithan. Det finns fortfarande saker att slipa på gällande tekniken. Dock anser jag att det är helt OK teknk iaf
Haha, jat vet att du kommer mosa sönder något pass snart.

Citat:

Ursprungligen postat av Nano-Sekund (Inlägg 6036601)
Fina resultat !!
Dock tråkigt med guldfisk-tendenser. Att inte gå för 80 kastruller på rycket (nöja sig med 71) !! Inga mera Jelena Isenbajeva takter vid PB ska skiten upp TTTT tills du FAILAR på riktigt !!

haha, ville gå därifrån med en bra känsla. hade säkert fått upp 75kg minst i lördags, men jag sparar på det. Så blir det kul nästa gång. haha.

Citat:

Ursprungligen postat av FiremasterX (Inlägg 6036643)
Håller med Nano, vid PB-försök kör du till fail! ;)

Och grattis! Jävligt snygga ryck!

Haha, okej då. Skärpning!

Citat:

Ursprungligen postat av HookersUnited (Inlägg 6038918)
Du har väl inte missat att det körs veckoutmaning i crossfit-tråden?

Det har jag faktiskt missat. Vilken tråd är det?

Citat:

Ursprungligen postat av asareborn (Inlägg 6039226)
Riktigt kul och inspirerande pass du lägger upp här samt i 4-klöverbloggen! Kollar mycket på dina lyft osv, alla genomföranden ser så "cleana" och lätta ut. Försöker efterlikna så gott jag kan keep it up!

Kul att höra att du försöker efterlika mig. tack så mycket! Det är bara nöta, nöta, nöta, så ska du se att tekniken kommer.

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:21.