Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Styrkesport (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=37)
-   -   Allt inom strongman! (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=209067)

Bjorneman 2017-06-01 17:00

Citat:

Ursprungligen postat av rattlesnake61 (Inlägg 7772801)
Det var 10 kilo tyngre också 2014. Istället för att sänka vikten skulle de ha ökat till 360kg, då hade nog Eddie Hall kommit mer till sin rätt som är bättre på lägre repsantal.

Det ska bli intressant att se hur stark Eddie är om han håller sitt löfte och går ner till 150kg igen. Antagligen starkare och kvickare än när han vägde så mycket sist, 2012 eller nåt.

Var det inte 700 lbs då också? Ja, då hade Eddie verkligen briljerat. Om nu finalen var så anpassad till Eddie som en del påstår så borde böjen varit runt 360 kg och vikingpressen 200. Då hade de andra inte haft mycket att sätta emot.

rattlesnake61 2017-06-01 18:25

Citat:

Ursprungligen postat av Bjorneman (Inlägg 7773156)
Var det inte 700 lbs då också? Ja, då hade Eddie verkligen briljerat. Om nu finalen var så anpassad till Eddie som en del påstår så borde böjen varit runt 360 kg och vikingpressen 200. Då hade de andra inte haft mycket att sätta emot.

Nästan det var 725 i finalen 2014. Ja verkligen tycker det är löjligt med dessa jättehöga reps, var något år när Pudz gjorde 18 reps på en 125kg stock. Det behöver inte vara som på Arnolds men det räcker väl om den starkaste gör 10 reps. De borde också slopa anordningen de har nu som tillåter Brian Shaw göra sina grunda good mornings, hellre de gamla tunnorna i så fall, bara det blir rättvist. Tror inte Shaw skulle vara så jämn med Hall om han tvingades göra riktiga böjar.

Bjorneman 2017-06-01 20:31

Det håller jag med om. 10 reps hade varit lagom för vinnaren.

Bjorneman 2017-06-01 20:47



Kolla här från 3:08 och framåt. Det är fortfarande bland det mest brutala lyft jag sett. Numera är vikten inte så speciell och redan vid den tidpunkten hade Savickas gjort 5 reps, men Big Glenn hade verkligen ingen proper teknik över huvud taget. Bara ren råstyrka. Hur fan tar han upp den till pressposition liksom? Håller stången ojämnt som jag vet inte vad och bara trycker upp den.

Monster.

345.5 i bänk 2017-06-02 08:05

Infon innan finalen var ju att det skulle vara 345 men verkar blivit samma som i kvalet alltså 320. Sedan är dom dålig på att ställa in djup. Nästan alla är ju grunt. SSM kvalet i Ystad ifjol var det Apollon böj. Inga problem att ställa in så alla kom i hyfsat bra djup.

PKtarzan 2017-06-02 10:19

Det finns inte någonstans man kan se finalenn va?

ccm 2017-06-02 13:07

Citat:

Ursprungligen postat av PKtarzan (Inlägg 7773454)
Det finns inte någonstans man kan se finalenn va?

Nix. Man får glatt vänta till vinter.

PKtarzan 2017-06-02 13:19

Citat:

Ursprungligen postat av ccm (Inlägg 7773512)
Nix. Man får glatt vänta till vinter.

Härligt :)

rattlesnake61 2017-06-02 16:37

Citat:

Ursprungligen postat av 345.5 i bänk (Inlägg 7773407)
Infon innan finalen var ju att det skulle vara 345 men verkar blivit samma som i kvalet alltså 320. Sedan är dom dålig på att ställa in djup. Nästan alla är ju grunt. SSM kvalet i Ystad ifjol var det Apollon böj. Inga problem att ställa in så alla kom i hyfsat bra djup.

Ja det borde inte vara något problem på en så stor tävling som WSM.

Citat:

Ursprungligen postat av Bjorneman (Inlägg 7773302)


Kolla här från 3:08 och framåt. Det är fortfarande bland det mest brutala lyft jag sett. Numera är vikten inte så speciell och redan vid den tidpunkten hade Savickas gjort 5 reps, men Big Glenn hade verkligen ingen proper teknik över huvud taget. Bara ren råstyrka. Hur fan tar han upp den till pressposition liksom? Håller stången ojämnt som jag vet inte vad och bara trycker upp den.

Monster.

Glenn Ross, grymt stark i pressar och i knäböj. Men tyvärr tävlade han i fel era, sjukt att t ex Marc Iliffe som vägde 115kg kunde vinna mot honom. :d

Bjorneman 2017-06-03 15:20

Grym i marklyft också. 400 eller till och med 410 helt raw vilket var underligt med tanke på hans kroppsbyggnad. Han såg/ser inte ut som en typisk marklyftare direkt, tänk Mark Felix.

Nej, den tidens tävlingar gynnade inte honom men innan Savickas kom in på allvar fanns det ingen som kunde mäta sig med Glenn om vi snackar ren råstyrka.

rattlesnake61 2017-06-04 22:55

Citat:

Ursprungligen postat av Bjorneman (Inlägg 7774050)
Grym i marklyft också. 400 eller till och med 410 helt raw vilket var underligt med tanke på hans kroppsbyggnad. Han såg/ser inte ut som en typisk marklyftare direkt, tänk Mark Felix.

Nej, den tidens tävlingar gynnade inte honom men innan Savickas kom in på allvar fanns det ingen som kunde mäta sig med Glenn om vi snackar ren råstyrka.

Ja han var lätt en av de starkaste i lyftmoment under första halvan av 00-talet tillsammans med Karlsen, Girard och Savickas.

Lalas och Savickas vann Strongest Team tävlingen idag. Lalas verkar vara i riktigt bra form, tror han lätt kan ta en pallplats på WSM igen.

Bjorneman 2017-06-05 10:44

Citat:

Ursprungligen postat av rattlesnake61 (Inlägg 7774800)
Ja han var lätt en av de starkaste i lyftmoment under första halvan av 00-talet tillsammans med Karlsen, Girard och Savickas.

Lalas och Savickas vann Strongest Team tävlingen idag. Lalas verkar vara i riktigt bra form, tror han lätt kan ta en pallplats på WSM igen.

Såg en bild från teamtävlingen. Väger Big Z verkligen över 170 kg i den formen? Han har minst sagt slopat en hel del fett.

rattlesnake61 2017-06-05 16:54

Citat:

Ursprungligen postat av Bjorneman (Inlägg 7774922)
Såg en bild från teamtävlingen. Väger Big Z verkligen över 170 kg i den formen? Han har minst sagt slopat en hel del fett.

Låter märkligt eftersom han var mycket tjockare när han vägde lika mycket på WSM 2010 men ändå starkare. Kanske så har han mer muskelmassa nu bara att skadorna hindrar styrkan. Han skriver själv att han ska vara tillbaka i toppform nästa år men vi får väl se...

Bjorneman 2017-06-05 17:23

Citat:

Ursprungligen postat av rattlesnake61 (Inlägg 7775064)
Låter märkligt eftersom han var mycket tjockare när han vägde lika mycket på WSM 2010 men ändå starkare. Kanske så har han mer muskelmassa nu bara att skadorna hindrar styrkan. Han skriver själv att han ska vara tillbaka i toppform nästa år men vi får väl se...

Det verkar konstigt att lägga på sig massa muskler efter så många år. Dunderhonung lär ju inte ha varit främmande för honom de senaste 20 åren. Ja, vi får se. Han hade uppenbarligen problem med axlarna eller ena armen som jag läste någonstans.

rattlesnake61 2017-06-05 17:34

Citat:

Ursprungligen postat av Bjorneman (Inlägg 7775088)
Det verkar konstigt att lägga på sig massa muskler efter så många år. Dunderhonung lär ju inte ha varit främmande för honom de senaste 20 åren. Ja, vi får se. Han hade uppenbarligen problem med axlarna eller ena armen som jag läste någonstans.

Det har du rätt i, jag tror han vägde mer än 170kg tidigare, vad jag vet så skriver alla själva in sin vikt på WSM på papper.

Shaw har nog alltid minst vägt 20kg mer än han sagt, och det är väl inte omöjligt att Big Z vägde runt 190kg förut.

Tror inte han har någon anledning att överdriva sin vikt nu, i så fall är det väl häftigare att kunna säga ''nu väger jag bara 150kg men kan ändå kvala till WSM''.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:56.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)