Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Kosttillskott (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=6)
-   -   Världsmarknadspriset stigit på proteiner (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=2907)

The Dwag 2002-01-13 19:43

Världsmarknadspriset stigit på proteiner
 
Satt just och fundera på en sak

Om världsmarknadspriset stigit på proteiner med ungefär 40 % (enligt en viss herre). Varför följer då inte Hi Whey inte den procentuella ökningen som ProTec gör?

Något bra svar på gång ?

Regards / The Dwag
:D

windsurfer 2002-01-13 19:57

Med tanke på att minimjölk har samma innehåll som protec bör ju priset stiga
på minimjölk. Om inte, köp mjölk så
slipper ni prishöjningen. ;)

rogerQ 2002-01-15 12:15

Det är utbud och efterfråga som bestämmer priset. Efterfrågan har antagligen ökat på protec.

GhostFace 2002-01-15 12:18

Efterfrågan har ökat därför blir det dyrare?
Efterfrågan?? Finare ord för; XXXXXXXX.

:D

...tror iofs att det finns lite mera att förklara av de ansvariga bakom detta än så här...?

HenkeGr 2002-01-15 12:48

Har efterfrågan ökat så får de väl se till att tillverka mer då! För övrigt väntar jag med spänning på att försäljarna ska börja beklaga sig över hur jobbigt och fattigt det är att handla med kosttillskott. Minns hur det var i höstas när vi hade en liknande diskussion.
Jag förstår inte varför det ska vara så svårt att ta fram ett "basic"-protein utan alla dessa ultramegasuperhydrated-tillskotten. Vad jag vet så fanns inte dessa "superprotein" för t.ex. 20 år sedan, men folk blev ganska grova på den tiden också.
Själv har jag kört på både råvassle direkt från Arla (20 kr kilot) och proteinpulver från en rad olika tillverkare och inte märkt någon skillnad. Protein som protein, det absolut viktigaste är att sköta den övriga kosten och träningen.

/Henke

[ 15 Januari 2002: Inlägget har ändrats av: Henrik ]

Sverker 2002-01-15 12:59

Råvassle, 65 % ?
Visst lite konstig smak och mycket, mycket svårblandat. Mixa med O´boy i fem minuter så blir klumparna mindre.
För egen del betalar jag nog lite till för att få en godare produkt.
För 10 år sedan fanns det ett stort överskott av vassle som skulle vräkas bort. Idag säljer alla vassleprotein och det är brist på det.
Ät mer ost så kommer priset på proteinet att falla ?

GhostFace 2002-01-15 13:47

Sverker skrev;
Citat:

Ät mer ost så kommer priset på proteinet att falla ?

Nej nej nej...då blir man bara hård i magen...Och tanken på att käka ännu mera ost, vad fett det ska bli?
Nej, vi byter kosttillskottsmärke till en konkurrent istället, en billigare bara...!!
:D :D :D

Fairing 2002-01-15 15:52

Våra inköpspriser har stigit med ca. 40 % men bara på Kasein och Soja Isolat.
Vasslet ligger högt och stabilt :)

Icke genmanipulerad Soja Isolat är nästan lika dyrt som Vassle idag.

/Lasse

Orion911 2002-01-15 18:04

Håller med Henrik lite ett så kallat "basic protein" vore nog inte en sådan dum ide, och sen de som vill satsa lite mer seriösare på träningen kan köpa det dyrare proteinet....

The Dwag 2002-01-15 18:07

Då menas det alltså följande !

Tidigare har alla kört med att casein är ett såkallat >> inferior protein och används EJ i super produkt A som bara innehåller 100% Whey.

Det har ansett som ett riktigt skit protein var bland de billigaste.
Nu när forskning börjar visa att det är bättre en Vassle proteiner i flera avseenden med tanke på de antikatabol egenskaperna det besitter mm.

Så nu höjs priserna med 40% på casein protein för att det börjar bli en het produkt igen.

Vilken fin industri ;)

Regards / The Dwag
:D

Stålkrull 2002-01-15 21:29

>Lasse
Jag trodde det var i det närmaste omöjligt att finna icke genmanipulerad soja kommersiellt. :confused:

//Janne


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:15.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)