Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

svenbanan 2018-10-17 07:57

Äääääääh! :(

https://www.mmafighting.com/2018/10/...bout-this-life

svenbanan 2018-10-18 00:27

Mycket jävla dravel mellan Khabib och Floyd nu också.

Finns det verkligen folk som vill se dem boxas mot varandra?

Hur jävla ointressant kan det bli...

Hemi 2018-10-18 00:55

Helt ointressant, de kunde gjort en film i hop, eller nåt. Man vill väl se Kahabib mot någon i sina bästa år i så fall. Finns väl nån l'tt mellanviktare eller nåt, jag tycker att det är att dissa de som är aktiva nu, att utmana nån "king" från det förflutna.
Fast allt händer på instagram och twitter, hänger man inte med i allt tjafs där så fattar man nog inte sporten längre.

svenbanan 2018-10-18 02:17

Citat:

Ursprungligen postat av Hemi (Inlägg 7981121)
Helt ointressant, de kunde gjort en film i hop, eller nåt. Man vill väl se Kahabib mot någon i sina bästa år i så fall. Finns väl nån l'tt mellanviktare eller nåt, jag tycker att det är att dissa de som är aktiva nu, att utmana nån "king" från det förflutna.
Fast allt händer på instagram och twitter, hänger man inte med i allt tjafs där så fattar man nog inte sporten längre.

Framförallt känns det ju helt ointressant at se Khabib gå en boxningsmatch. Om inte Floyd åldrats extremt och glömt av att träna så kommer inte Khabib ha mer chans än Conor hade.

Kanske kan Khabib utmana Usain Bolt på straffläggning i fotboll också. Eller Karolina Klüft i sjukamp. Suveränt!

Hemi 2018-10-18 02:23

Han ville ju själv ha matchen mot McGregor, nu vore det mest intressant med en riktig match,finns ju andra också, men då skall han tr'na i en evighet, som det tar i MMA, för att gå nån plojmatch som ocksp såklart skall ta en evighet, vad skall händas sen, dags att pensionera sig...?

svenbanan 2018-10-18 02:36

Citat:

Ursprungligen postat av Hemi (Inlägg 7981124)
Han ville ju själv ha matchen mot McGregor, nu vore det mest intressant med en riktig match,finns ju andra också, men då skall han tr'na i en evighet, som det tar i MMA, för att gå nån plojmatch som ocksp såklart skall ta en evighet, vad skall händas sen, dags att pensionera sig...?

Vem pratar du om Kahbib eller Floyd?

Om du pratar om Khabib så var väl matchen mot Conor en "riktig" match. Så det var väl inga konstigheter, eller?

Självklart borde Kahabib hålla sig till MMA. Alla jävla MMA-fighters som ska boxas gör mig spyfärdig. Men man förstår ju Floyd. Lätta pengar för honom att boxas mot sådana som inte alls har vanan. Finns en anledning att det funkar för honom att gå dessa matcher trots att han är för gammal.

Khabib mot Ferguson vill jag se. Eller kanske mot Nate Diaz. Han kanske har nåt bjj-game på marken att komma med mot grapplingen...

Men Nate är väl en viktklass tyngre tror jag.

Och floyd kommer såklart aldrig gå en MMA-match, om det var detta du antydde.

Hemi 2018-10-18 02:49

Jag menar Khabib. Det finns väl någon inom mma som vill gå match mot honom antar jag, eller retur med McGregor. Istället för att slösa iväg tid och pengar på cirkus.

svenbanan 2018-10-18 03:11

Citat:

Ursprungligen postat av Hemi (Inlägg 7981127)
Jag menar Khabib. Det finns väl någon inom mma som vill gå match mot honom antar jag, eller retur med McGregor. Istället för att slösa iväg tid och pengar på cirkus.

Tony Ferguson är väl rimligen den som rent sportsligt borde stå på tur.

Men UFC är ju något av en cirkus så det är svårt att säga vem som kommer få chansen.


Såg förresten denna, där Dana White säger att Khabib i alla fall inte tänker hoppa av från UFC. Han hotade ju med att hoppa av om hans kusin/bror blev utsparkad. Dessutom svävar Dana lite på målet om kusinen verkligen kommer bli utsparkad...


xan 2018-10-19 10:27

Någon som tittat på Derrick Lewis intervjuer om hans titelmatch mot Cormier? Han gör verkligen sitt allra yttersta för att övertyga journalisterna och alla fans att han absolut inte kommer vara redo för denna match. Oavsett så lär han ju bara ha en puncher's chance, men lite intresse kan man väl skapa i alla fall?

Citat:

Såg förresten denna, där Dana White säger att Khabib i alla fall inte tänker hoppa av från UFC. Han hotade ju med att hoppa av om hans kusin/bror blev utsparkad. Dessutom svävar Dana lite på målet om kusinen verkligen kommer bli utsparkad
Conor slog ju Khabibs bror i buren först, och det var därför den andra killen från Khabibs hörna (kusin?) hoppade in och slog Conor i bakhuvudet. Olycklig situation, men fair game. Så som jag ser det bör ingen bli utsparkad.

svenbanan 2018-10-19 20:01

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7981406)
Conor slog ju Khabibs bror i buren först, och det var därför den andra killen från Khabibs hörna (kusin?) hoppade in och slog Conor i bakhuvudet. Olycklig situation, men fair game. Så som jag ser det bör ingen bli utsparkad.

Jag håller med om att han inte borde bli utsparkad. De andra två fjantarna som hoppade på Conor kan de dock få sparka ut.

När jag tänker efter så är jag inte säker på vilken av dessa ryssar som Khabib tänkte bryta kontraktet för.

Jag tog för givet att det var den där snubben som är hans kusin/bror, men det är jag nog inte säker på...

xan 2018-10-19 21:47

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7981538)
Jag håller med om att han inte borde bli utsparkad. De andra två fjantarna som hoppade på Conor kan de dock få sparka ut.

När jag tänker efter så är jag inte säker på vilken av dessa ryssar som Khabib tänkte bryta kontraktet för.

Jag tog för givet att det var den där snubben som är hans kusin/bror, men det är jag nog inte säker på...

Varför? De alla försvarade ju Khabibs bror som fick en smäll i ansiktet av Conor (till synes oprovocerat).

svenbanan 2018-10-19 22:20

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7981566)
Varför? De alla försvarade ju Khabibs bror som fick en smäll i ansiktet av Conor (till synes oprovocerat).

Nej, jag tycker inte att deras inhoppande och påhoppande är försvarbart för att brorsan/kusinen fick en smäll en halvminut tidigare.

Speciellt inte han som sopade till Conor bakifrån.

Agitator 2018-10-19 23:03

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7981566)
Varför? De alla försvarade ju Khabibs bror som fick en smäll i ansiktet av Conor (till synes oprovocerat).

Haha oprovocerat. Ja precis! Bra trollat!

svenbanan 2018-10-19 23:17

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7981581)
Haha oprovocerat. Ja precis! Bra trollat!

På vilket sätt provocerade Khabibs brorsa/kusin Conor?

Att Conor blev provocerad av att Khabib hoppade ut är inte en provokation från kusinen. Dvs det är inget han ska behöva få en smäll för.

Om du tycker Conor hade rätt att sopa till honom för att han trodde att kusinen var på väg över och skulle misshandla någon i Conors team så borde även motsatsen gälla. Dvs att kusinen borde ha lika stor rätt att sopa till Conor ifall han trodde att Conor skulle hoppa ut och misshandla någon. Så det köper jag inte heller.

Eller var det nån annan provokation du menade?

xan 2018-10-20 15:02

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7981574)
Nej, jag tycker inte att deras inhoppande och påhoppande är försvarbart för att brorsan/kusinen fick en smäll en halvminut tidigare.

Speciellt inte han som sopade till Conor bakifrån.

Så killen ska bli portad från organisationen men Conor och Khabib får inget straff alls? UFC är ett företag som givetvis kommer skydda värdefulla anställda, men någon form av rättvisa måste man väl kunna upprätthålla? Förstår inte vad organisationen ens skulle tjäna på att sparka någon fighter som ingen ändå känner till, alla kommer glömma av att han var involverad i detta om några veckor.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:43.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)