Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

FoolsGold 2018-10-07 16:18

En annan vinkel av efterbråket:

https://twitter.com/RamGilboa/status...gregor_live%2F

oath5 2018-10-07 16:19

Kan vi inte prata om matchen i sig istället? Trodde aldrig jag skulle få se Conor utboxad av Khalabeeb :MrT:

Fattar inte hans gameplan heller. Öppnade upp sig direkt för att bli nedtagen och blev det inom 30 sek. Man såg efter rond 1 hur gasad han redan var när han satte sig på stolen. Sen kommer han ut och blir nästan knockad :laugh:

Conors sämsta match. Fick inget uträttat. Delade han ens ut ett slag? Som träffade? I 155an är han bara en i mängden tyvärr. Tänk er om Ferguson hade mött Conor *popcorn*

Agitator 2018-10-07 16:24

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 7977976)
De håller tydligen på Khabibs check hörde jag. Löjligt.

Det är inte UFC utan commisionen som håller den.

Bra match, ska se den igen nu. Helt galet att Conor överlevde vissa stunder och sedan kom tillbaka. Trodde det var över i rond 2 när khabib hade han vid proper 12 loggan och skulle maula sönder honom. Det var då jag skrev fun ride här inne och att det var över.

Jag ser fram emot analyserna som kommer sen av deras möte. Jag undrar helt ärligt talat vad Conor höll på med med tanke på vad men förväntade sig av han. Men Khabib är ju på en helt annan nivå och hade bra press. Jag såg hela galan. Varenda match levererade och Ferguson vs Pettis var episkt. Ifall någon inte såg den matchen så se den. Galet vad Ferguson lyckas pressa konstant även efter skadan och första bensparken. Skön han var på post pressern också.

Agitator 2018-10-07 16:29

För övrigt borde weigh ins vara samma dag som fighten med backup fighters redo.

Lite tröttsamt att se killar utanför sina viktklasser slåss mot folk som hör hemma i viktklasserna, pratar inte bara om Conor och Khabib nu utan rent generellt.

svenbanan 2018-10-07 16:33

Citat:

Ursprungligen postat av oath5 (Inlägg 7977985)
Kan vi inte prata om matchen i sig istället? Trodde aldrig jag skulle få se Conor utboxad av Khalabeeb :MrT:

Fattar inte hans gameplan heller. Öppnade upp sig direkt för att bli nedtagen och blev det inom 30 sek. Man såg efter rond 1 hur gasad han redan var när han satte sig på stolen. Sen kommer han ut och blir nästan knockad :laugh:

Conors sämsta match. Fick inget uträttat. Delade han ens ut ett slag? Som träffade? I 155an är han bara en i mängden tyvärr. Tänk er om Ferguson hade mött Conor *popcorn*

Jag tyckte inte alls Conor såg dålig ut. Khabib var jävligt bra helt enkelt.

Inte heller tyckte jag han såg överdrivet trött ut nån gång under matchen. Klart man är trött i slutet av ronderna. Men det är ju en del i konceptet att man ska kunna ta ut sig ordentligt och sedan hinna vila så man är fräsch igen till nästa rond. Tyckte inte Conor kom ut till ny rond och blev supertrött inom 30s, så jag tror inte det var nåt större fel på hans uthållighet.

Vad är det som är skrattretande med att han nästan blev knockad av Khabib? Precis som att Khabib inte fått folk ur balans stående förut eller? Det är väl hela grejen med den där "eagle-punchen", att folk tror han ska gå på nedtagning men istället kommer det en knytnävsmacka.

Svårt att få mycket uträttat om man sitter fast i en brottningsmatch mot en sån som Kahbib.

Jag tror Conor träffade honom ett antal gånger i rond tre. Ingen riktigt klockren träff kanske. Men jag har för mig det ver ett par gånger man hajade till...

En i mängden? Alla utom den som är champ är en i mängden då eller?

svenbanan 2018-10-07 16:37

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7977988)
För övrigt borde weigh ins vara samma dag som fighten med backup fighters redo.

Lite tröttsamt att se killar utanför sina viktklasser slåss mot folk som hör hemma i viktklasserna, pratar inte bara om Conor och Khabib nu utan rent generellt.

Eller nån variant där man håller koll på vikten lite mer kontinuerligt under sista veckorna, och skippar själva invägningen helt.

svenbanan 2018-10-07 16:51

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7977793)
Det hoppade först in en kille i grå tröja som måttade ett slag mot Conor, och Conor slog tillbaka. Då kom snubben i röd tröja upp bakifrån och sopa till Conor, som inte ens sett honom.

Så Conor slog definitivt inte först.

Däremot tror jag att Conor slängde nåt (kanske en vattenflaska) mot Khabib då han var ute bland publiken och skulle ha tag i Dillon. Dvs han gjorde detta strax innan killen i grå tröja hoppade klättrade in i ringen.

Jag såg nu att Conor sopade till en annan snubbe (han som höll i pälsmössan) då de bägge två var på väg över stängslet för att följa efter Khabib ut i publiken, innan de där två jokrarna klättrade in.

Så det kanske var förståeligt att Conor inte ville göra nån polisanmälan eftersom han faktiskt slog först...

Agitator 2018-10-07 17:07

Nu hoppas vi omgående på Khabib får detta utagerat och att han möter Ferguson omgående. En match man velat se länge känner jag.

svenbanan 2018-10-07 17:17

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7978004)
Nu hoppas vi omgående på Khabib får detta utagerat och att han möter Ferguson omgående. En match man velat se länge känner jag.

https://scontent.fsdv3-1.fna.fbcdn.n...68&oe=5C5429DD

Jag har för mig att Joe Rogan pratade om att det tydligen var nåt på gång med GSP mot vinnaren i denna matchen också. Eller var det kanske bara aktuellt om Conor var vinnaren?

Men jag vet inte. Då skulle väl Khabib få gå upp en eller två viktklasser. Så det låter ju lite tveksamt.

Ferguson såg riktigt vass ut så Khabib mot Ferguson låter smaskigt! :)

oath5 2018-10-07 17:33

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7977989)
Jag tyckte inte alls Conor såg dålig ut. Khabib var jävligt bra helt enkelt.

Inte heller tyckte jag han såg överdrivet trött ut nån gång under matchen. Klart man är trött i slutet av ronderna. Men det är ju en del i konceptet att man ska kunna ta ut sig ordentligt och sedan hinna vila så man är fräsch igen till nästa rond. Tyckte inte Conor kom ut till ny rond och blev supertrött inom 30s, så jag tror inte det var nåt större fel på hans uthållighet.

Vad är det som är skrattretande med att han nästan blev knockad av Khabib? Precis som att Khabib inte fått folk ur balans stående förut eller? Det är väl hela grejen med den där "eagle-punchen", att folk tror han ska gå på nedtagning men istället kommer det en knytnävsmacka.

Svårt att få mycket uträttat om man sitter fast i en brottningsmatch mot en sån som Kahbib.

Jag tror Conor träffade honom ett antal gånger i rond tre. Ingen riktigt klockren träff kanske. Men jag har för mig det ver ett par gånger man hajade till...

En i mängden? Alla utom den som är champ är en i mängden då eller?

Fatta inget av vad du skrev. Var det din första gala?

svenbanan 2018-10-07 17:51

Citat:

Ursprungligen postat av oath5 (Inlägg 7978014)
Fatta inget av vad du skrev. Var det din första gala?

Du fattade inte vad jag skrev och då tror du att jag inte sett MMA förut. :laugh:

Bra försök. Men du kanske borde gå om högstadiet om du hade svårt att greppa det där.

oath5 2018-10-07 18:13

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7978018)
Du fattade inte vad jag skrev och då tror du att jag inte sett MMA förut. :laugh:

Bra försök. Men du kanske borde gå om högstadiet om du hade svårt att greppa det där.

Om du säger så Jan Banan.

svenbanan 2018-10-07 18:15

Citat:

Ursprungligen postat av oath5 (Inlägg 7978025)
Om du säger så Jan Banan.

Det kanske kan funka med komvux också.

Agitator 2018-10-07 18:31

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7978007)
Jag har för mig att Joe Rogan pratade om att det tydligen var nåt på gång med GSP mot vinnaren i denna matchen också. Eller var det kanske bara aktuellt om Conor var vinnaren?

Men jag vet inte. Då skulle väl Khabib få gå upp en eller två viktklasser. Så det låter ju lite tveksamt.

Ferguson såg riktigt vass ut så Khabib mot Ferguson låter smaskigt! :)

Ferguson mot Khabib har man velat se länge. Problemt är ju Fergusons skador.

GSP har redan legitim legacy. Enda anledningen för han att fightas är pengar. Det skulle varit en mega fight mot Conor ifall han vunnit.
GSP kommer troligen vänta tills Conor återuppstår innan den fighten händer.

Agitator 2018-10-07 18:39

Khabib stormat ut och gör första attacken. Conor Slår sedan första slaget och blir sedan överrumplad av khabibs team mates i ringen.



https://media1.giphy.com/media/v7AY0...4f5231365048f4


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:07.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)