Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

svenbanan 2017-07-29 23:45

Booom!
Hyfsad start på galan. :D

An Iron Soul 2017-07-30 02:51

Äntligen dags för kvällens Main card.
Nu plockar jag fram chilinötterna och en 2l cola zero. Woho. Let's get this party started. :hbang: *popcorn*

Min tipsrad:
Cormier - DC
Woodley - DC
Justino - K.O
Lawler - K.O
Manuwa - K.O

Min tipsrad med hjärtat:
Cormier - Dc
Maia - Sub
Justino - K.O
Lawler - 50/50. Spelar ingen roll för mig vem som vinner.
Oezdemir - DC. En nykomling. Skräll gärna. "säkrar" gustafssons chans på titelmatch. En match som Manuwa bara ska vinna. Men han har bara ett vapen och det är hans enda vapen. Han har ingen brottning t.e.x.

An Iron Soul 2017-07-30 03:22

Fy fan vad kul med en "semi-debutant" som skräller och knockar Manuwa.
En match som Manuwa bara ska vinna. Men det här skvallrar mer om hur svag vitklassen är för tillfället.

Volkan Oezdemir är precis vad den här viktklassen behöver, nytt blod. Gratulerar.
Samtidigt lider jag med Manuwa. Men det är också en del av vara proffs. Det är ingen ideell sport precis.

svenbanan 2017-07-30 03:27

Svårt att tro att Manuwa får en titelmatch efter detta. Alex mot Volkan för att sålla fram en utmanare kanske? Volkan lär ju kunna fightas när som helst, med tanke på att han inte ens blev svettig idag... :D

An Iron Soul 2017-07-30 03:34

Om man ska vara PK så fick faktiskt Alexander gustafsson en re-match (titelmatch) mot Daniel Cormier efter förlust mot Anthony Johnson på TKO.

Inte för att jag tror att det kommer att hända Jimi Manuwa men ändå. :)

UFC:s drömscenario är nog..

1. DC vinner mot JJ ikväll
2. JJ vs Gustafsson
3. Vinnaren av dom två får en titelmatch.
4. Fortsätta bygga upp Volkan Oezdemir. Ge honom några matcher till. På sikt blir det en titelutmanare. Redan inom 1-2 år.

Cooks 2017-07-30 03:45

Fan vad härligt att Manuwa fick spö, för Gus skull :D

svenbanan 2017-07-30 03:59

Vem vann? Lawler?

EDIT: Oh yeah!!! :D

Fan, man måste ju älska Robbie!!!

Cooks 2017-07-30 04:23

Lider med Tonyas familj/vänner/pojkvän, kan inte vara enkelt att titta på det här för dom, känns som att det bara är en tidsfråga innan Cyborg får in en fullträff!

Jävla mäktigt skägg på domarn :D

An Iron Soul 2017-07-30 04:36

Det är inte värdigt en titelmatch. Så pass överlägsen i alla aspekter att det är löjligt.
Tråkigt att det skulle behöva såhär långt innan Cristiane Justino blir sedd i folks ögon som GOAT.


Jag menar. Det var inte längesen folk på allvar trodde att Ronda Rousey skulle ha en chans mot henne. Dom börjar nog inse vilken sten dom har levt under.

Germaine de Randamie ligger säkert hemma med nerkissade byxor. Lol. :D

svenbanan 2017-07-30 04:37

Jag trodde Evinger skulle bli knockad inom en minut, men hon slogs rätt smart.

svenbanan 2017-07-30 04:40

Citat:

Ursprungligen postat av An Iron Soul (Inlägg 7799587)
Det är inte värdigt en titelmatch. Så pass överlägsen i alla aspekter att det är löjligt.
Tråkigt att det skulle behöva såhär långt innan Cristiane Justino blir sedd i folks ögon som GOAT.


Jag menar. Det var inte längesen folk på allvar trodde att Ronda Rousey skulle ha en chans mot henne. Dom börjar nog inse vilken sten dom har levt under.

Germaine de Randamie ligger säkert hemma med nerkissade byxor. Lol. :D

Ronda själv trodde väl att hon skulle kunna spöa Jon Jones. *screwy* Och vissa tror att Conor kan vinna en boxningsmatch mot Floyd... :D

svenbanan 2017-07-30 04:43

Nu vill jag se Maia dra några riktigt sjuka ess ur rockärmarna och låsa upp Woodley i nån sjuk submission, typ en twister eller nåt osannolikt. *drool*

mottat 2017-07-30 04:47

Maia blir knockad rätt snabbt skulle jag gissa på.

svenbanan 2017-07-30 05:03

Två ronder och ingen knockout ännu. Däremot 11 (tror jag) misslyckade nedtagningsförsök. Woodley ser ut att ha bra kontroll...

svenbanan 2017-07-30 05:10

Jag fattar inte buropen. Det är ju fullkontaktsschack. Ett misstag av Maia så är han knockad. Ett misstag av Woodley så har Maia fått sin nedtagning, och då kan Woodley ligga pyrt till... superspännande ju.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:27.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)