Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Allergi? (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=45514)

gf_ 2005-06-08 19:15

Allergi?
 
Är pollenallergisk sedan några år tillbaka och äter en massa allergimedicin. Nu i några veckor har det kliat och haft sig i halsen. Har funderat på om de kanske kan vara pollenallergin? Kan man få ont i halsen när man har pollenallergi? Vet inte fall jag vågar träna eller inte, kanske är det riktig halsont? Vad tror ni?
/GF

arne 2005-06-08 19:17

Är nästan sådär tillochfrån jämt under mig på våren, men jag har även dammkvalsterallergi. Blir ofta mycket värre om jag vistas i dammiga miljöer.

gf_ 2005-06-08 19:19

Har du något smart tips hur jag gör för att lindra det?

arne 2005-06-08 19:25

Vet ju inte om du har dammkvalsterallergi. Men sånt som hjälper för mig är att ta mina mediciner, dricka mycket, försöka göra så att svalget och halsen inte är så torr på div vis, försöka hålla så dammfritt som möjligt osv. Men det är ofta så att det är mer torrt och svidigt i svalget än den är kliande känslan i halsen på sistone.

gf_ 2005-06-08 19:30

För mig är det också torrt och svidigt, försöker dricka massor med vatten men det hjälper inte så mycket. Tränar du på som vanligt fastän att känns sådär i halsen?

arne 2005-06-08 19:33

Japp, tränar som vanligt. Mår ju prima i övrigt. :)

arne 2005-06-08 19:37

Kollade i dina gamla trådar och såg att du skrev att det var värre på morgonen, vilket det är för mig med. Är du täppt i näsan ofta? Jag är det pga allergin, och synnerligen om kvällarna, detta medför att jag ofta ligger och sover och andas knappt med näsan vilket torkar ut svalg och dyl en hel del under nattens gång. Blir dock mycket bättre efter frukosten när man fått i sig vätska och dyl.

gf_ 2005-06-08 19:37

Då ska jag nog ner och provköra lite lungt imorgon. Jag mår också prima annars, pigg och osnuvig... tackar för hjälpen!
/GF

arne 2005-06-08 19:39

Ärligt tror jag inte det är någon fara överhuvudtaget. Är i princip hundra på att det är allergin bara. Kör på!

JoelR 2005-06-08 19:44

Brukar jämt bli torr och äcklig i halsen pga min pollen allergi.
I år så har jag sluppit det, jag har nämligen tagit en mumsig spruta mot pollen allergi. Det har funkat super :thumbup: rekommenderas!

emmzan 2005-06-08 19:45

Citat:

Ursprungligen postat av JoelR
Brukar jämt bli torr och äcklig i halsen pga min pollen allergi.
I år så har jag sluppit det, jag har nämligen tagit en mumsig spruta mot pollen allergi. Det har funkat super :thumbup: rekommenderas!

Depå-medrol?

JoelR 2005-06-08 19:46

ingen aning vad det hette, tyvärr. :(

gf_ 2005-06-08 19:46

Det var värre förut, opererade bort mina halsmandlar för 7 veckor sen och sen några veckor tillbaka känns det helt ok på mornarna. Snarkade mycket på nätterna förut. Kan kanske vara därför jag hade ont när jag vaknade. Jag är lite små täppt i näsan mest på kvällarna. Har nån allergispray jag tar varje morgon. Fast jag tycker inte mina allergimediciner fungerar så bra ändå kan de inte skriva ut något bättre. Hoppas det kommer något vaccin snart!

JoelR 2005-06-08 19:49

Citat:

Ursprungligen postat av gf_
Det var värre förut, opererade bort mina halsmandlar för 7 veckor sen och sen några veckor tillbaka känns det helt ok på mornarna. Snarkade mycket på nätterna förut. Kan kanske vara därför jag hade ont när jag vaknade. Jag är lite små täppt i näsan mest på kvällarna. Har nån allergispray jag tar varje morgon. Fast jag tycker inte mina allergimediciner fungerar så bra ändå kan de inte skriva ut något bättre. Hoppas det kommer något vaccin snart!

Gå till din husläkare och be om nya mediciner.

gf_ 2005-06-08 19:49

Depå-medrol? Mig ville de ge en kortison spruta, men jag tackade nej. Den skulle hålla i en månad. Emmzan vad är depå-medrol?


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:27.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)