Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

David R 2011-01-04 20:30

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4787002)
Hoppas på OVereem och Fedor i finalen.

Ja, händer det då kan man dö lycklig, förutsatt att Fedor vinner förstås :naughty:

eternallord 2011-01-04 20:32

Citat:

Ursprungligen postat av Konvex (Inlägg 4786984)
Eternal: jepp overeem ska vara med, dock ingen schysst första match för werdum(imo). :D
http://www.mmafighting.com/2011/01/0...urnament-pair/
Sjukt taggad. :D

Nej det var verkligen ingen schysst matchning. Kan det vara att Strikeforce inte känner att Werdum att marknadsföringsbar?

Doctor Snuggles 2011-01-04 20:49

Citat:

Ursprungligen postat av David R (Inlägg 4787027)
Ja, händer det då kan man dö lycklig, förutsatt att Fedor vinner förstås :naughty:

Förstår fortfarande inte denna typen av känslor, oavsett om just du nu skämtar eller ej. Ok, om Sonnen hade vunnit mot Silva hade det varit lite tråkigt pga att Sonnen är för mig en tråkig fighter. Men när två bra, spännande, fighters möts där utgången är oviss så spelar det väl ingen roll vem som vinner. Den "bättre mannen" vinner, och det är ju det som är hela poängen med kampsport.

David R 2011-01-04 20:58

Den här turneringen är väldigt svårtippad men här är ett försök:


Fedor/Silva
Fedor bör ta denna men han har varit borta länge och hans senaste match gav ingen indikation om hans form. Fedor tar inga risker och vinner decision via stabil ground and pound.
Arlovski/Kharitonov
Kharitonov tar denna på ren och skär hårdhet. Han kan ge men främst ta stryk på ett sätt Arlovski har visat sig inte klara av. Kharitonov på KO.

Fedor/Kharitonov

Fedors snabbhet och mjukhet fäller avgörandet. Kharitonov vevar tungt men Fedor träffsäkert. Fedor på KO.



Barnett/Rogers

Barnett på nedtagning, position och ground and pound till TKO/tap out.

Overeem/Werdum
Intressant match! Overeem får sitt markgame prövat maximalt och det tar ett tag innan han finner sin rytm. Overeem hamnar överst i guard efter en misslyckad nedtagning från Werdum sent i matchen och ground and poundar Werdum till TKO/Decision.

Barnett/Overeem
Barnett klarade inte av Cro-Cop och han kommer inte att klara av Übereem. Efter några lyckade nedtagningar som Overeem lyckas ta sig upp ifrån orkar inte Barnett försöka mera, prövar sig på att veva och smakar på två korta overhands som slutar med besök från John Blund.

Fedor/Overeem
No comment... Men jag hoppas på Fedor*cupid*

eternallord 2011-01-04 20:59

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4787079)
Förstår fortfarande inte denna typen av känslor, oavsett om just du nu skämtar eller ej. Ok, om Sonnen hade vunnit mot Silva hade det varit lite tråkigt pga att Sonnen är för mig en tråkig fighter. Men när två bra, spännande, fighters möts där utgången är oviss så spelar det väl ingen roll vem som vinner. Den "bättre mannen" vinner, och det är ju det som är hela poängen med kampsport.

Jag har definitivt en känslomässig koppling till flertaler fighters som jag följer. Några som står ut är Fedor, Carwin och Anderson Silva. När jag såg Fedor och Carwin förlora sina senaste blev jag i båda fallen illa till mods efteråt.

Edgar vs Maynard, Machida vs Shogun, Pettis vs Henderson och dylika är helt annorlunda dock, där uppskattar jag bara de grymma striderna, då jag inte har samma koppling till några av de inblandade.

Jag ser inte hur det är annorlunda att ha en känslomässig koppling till en fighter eller att fotbollslag. Fråga Manchester United-supporters varför dom är besvikna efter en förlust, och inte bara uppskattade den grymma matchen framför dom :D

Doctor Snuggles 2011-01-04 21:03

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4787109)
Jag har definitivt en känslomässig koppling till flertaler fighters som jag följer. Några som står ut är Fedor, Carwin och Anderson Silva. När jag såg Fedor och Carwin förlora sina senaste blev jag i båda fallen illa till mods efteråt.

Edgar vs Maynard, Machida vs Shogun, Pettis vs Henderson och dylika är helt annorlunda dock, där uppskattar jag bara de grymma striderna, då jag inte har samma koppling till några av de inblandade.

Jag ser inte hur det är annorlunda att ha en känslomässig koppling till en fighter eller att fotbollslag. Fråga Manchester United-supporters varför dom är besvikna efter en förlust, och inte bara uppskattade den grymma matchen framför dom :D

Förstår inte det där med lag heller egentligen, men jag kan ha förståelse för det iaf, för där handlar det om att tillhöra en grupp. De lag man hejar på är ju oftast hemmalag, från där man växte upp eller kände sig hemma.
Visst kan man ha favoritfighters, och det är kul att se helt dominanta mästare, men nästan roligare är det när två till synes oövervinnliga motståndare möts och ger en bra match, oavsett vem som vinner. Jag kan hålla med om att Fedor mot Werdum var lite meh, onödigt klanteri - trist.

EDIT: Deja Vu - har vi inte haft denna diskussion förut? :D

F.ö. ser jag inte riktigt hur någon kommer vinna mot Overeem.
Förresten - om Overeem förlorar ngn match, kommer vinnaren få hans bälte? Eller om han slåss i finalen och förlorar? Tycker alltid sånt där är lite skumt, om båda är i samma viktklass - hur kan man inte slåss om bältet när man slåss mot ngn som har bältet?

David R 2011-01-04 21:11

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4787079)
Förstår fortfarande inte denna typen av känslor, oavsett om just du nu skämtar eller ej. Ok, om Sonnen hade vunnit mot Silva hade det varit lite tråkigt pga att Sonnen är för mig en tråkig fighter. Men när två bra, spännande, fighters möts där utgången är oviss så spelar det väl ingen roll vem som vinner. Den "bättre mannen" vinner, och det är ju det som är hela poängen med kampsport.

Det beror på vem man föredrar och identifierar sig med.

eternallord 2011-01-04 21:19

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4787123)
EDIT: Deja Vu - har vi inte haft denna diskussion förut? :D

F.ö. ser jag inte riktigt hur någon kommer vinna mot Overeem.
Förresten - om Overeem förlorar ngn match, kommer vinnaren få hans bälte? Eller om han slåss i finalen och förlorar? Tycker alltid sånt där är lite skumt, om båda är i samma viktklass - hur kan man inte slåss om bältet när man slåss mot ngn som har bältet?

Haha, det är möjligt!

Men säg inte för mycket, sådär har man tänkt med många fighters. Jag såg INGEN chans i hela vida världen hur Lesnar skulle vinna mot Carwin, men tji fick jag! Overeem är mycket mer pricksäker och confident numera, men har visat time-and-time-again att hans achilles-häl är att han kan vika under press. Overeem såg i min mening uppenbart besvärad ut när han TKOades av Badr Hari i deras rematch och vi vet alla hur hårt Fedor slår. Vad händer om Fedor lyckas träffa en signatur overhand-right och och börja regna Nog-liknande GnP, kommer Overeem kunna gruppera om eller kommar han curla ihop sig?

Håller med om bältet, det är lite svårt. Men om bältet nu är on the line så kommer ju vinnaren av turneringen oavsett bli bälteshållaren eftersom bältet kommer arbeta sig igenom delfinalerna tillsammans med respektive vinnare.

Doctor Snuggles 2011-01-04 21:32

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4787182)
Haha, det är möjligt!

Men säg inte för mycket, sådär har man tänkt med många fighters. Jag såg INGEN chans i hela vida världen hur Lesnar skulle vinna mot Carwin, men tji fick jag! Overeem är mycket mer pricksäker och confident numera, men har visat time-and-time-again att hans achilles-häl är att han kan vika under press. Overeem såg i min mening uppenbart besvärad ut när han TKOades av Badr Hari i deras rematch och vi vet alla hur hårt Fedor slår. Vad händer om Fedor lyckas träffa en signatur overhand-right och och börja regna Nog-liknande GnP, kommer Overeem kunna gruppera om eller kommar han curla ihop sig?

Håller med om bältet, det är lite svårt. Men om bältet nu är on the line så kommer ju vinnaren av turneringen oavsett bli bälteshållaren eftersom bältet kommer arbeta sig igenom delfinalerna tillsammans med respektive vinnare.

Nja, jag tycker att Overeems pressvikningar är överdrivna, och baseras mest på när han var underpresterande LHW både mentalt och fysiskt. Badr Hari matchen så vek han sig knappast, det är t.o.m. diskutabelt om det borde ha brutits. Han blev träffad några bra gånger under GP:n och fortsatte efter några sekunders återhämtning. Han verkar växa med självförtroendet iaf, och det verkar vara på topp fn. Visst kan allt hända, men jag tippar på honom som favorit. Fedor hade problem med Rogers styrka, så vad händer mot Overeem som ragdollade Rogers och har mycket bättre Juju (och redan har rullat med Fedor på träning dessutom)?
Jag tror att Fedors problem kan vara att han har för mycket självförtroende, däremot. Det skulle lätt kunna göra att han vandrar in i en hammare från Overeem, och Overeem är ingen Fujita. Det blir thaiclinch och knädöden efter det. Har Fedor ens mött ngn med k-1 nivå thai?
Men lite ovisst är det, och spännande blir det oavsett vem som möts.

Vad ska UFC göra nu förresten? Finns det ens ngn vettig som kan möta JDS för ett interrim-bälte?

Kwon 2011-01-04 21:53

Nelson VS JDS

Struve VS JDS

Sean McCorkle VS JDS

Mark Hunt VS JDS

The UFC-heavies are STACKED! :D

Kabuto 2011-01-04 22:27

I andra organisationer har det väl varit olika att bli grand prix champ och vanlig viktklass champ. Alltså att det är skilda bälten..

Kwon 2011-01-04 22:33

Vore kul med ett M-1 Strike Tournament-Bälte speciellt för dessa turneringar (som jag hoppas de kör fler gånger, tex en gång per år)

Konvex 2011-01-04 22:41

Bracketen:
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-..._3227764_n.jpg

Predictions: vinnaren i vänsta bracketen slaktar vinnaren i högra i finalen... ;)

Spiffy 2011-01-04 22:50

Citat:

Ursprungligen postat av Konvex (Inlägg 4787436)
Bracketen:

*cry*

ManuelIT 2011-01-04 22:56

FYFAN vad taggad jag är för denna. Helt sick juh. Även om man aldrig aldrig ska ta ut något i förväg, så verkar det fanimej vara skapliga odds för en Overeem vs Fedor.

Hursomhelst, mina pengar för vinnaren av hela skitet ligger på Overeem.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:41.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)