Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Mago 2010-05-11 12:09

Rogers chanser mot Overeem ser jag som ganska små. Kommer nog smälla bra i matchen iaf. :)

Kabuto 2010-05-11 12:52

Jag tror också att Rogers har stor chans, han har ganska vild stil och är stor och stark.. Jag tror ändå mest och hoppas mest på Overeem :)

ahl- 2010-05-11 12:54

Thö REEM

Doctor Snuggles 2010-05-11 13:01

Citat:

Ursprungligen postat av Jacksatan (Inlägg 4355907)
Se hans match mot Andrei Arlovski så tror jag nog du ändrar dig...

Varför? Han dominerade i princip hela första ronden, sen så fick han lite slut på gas vilket Arlowski uttnytjade i standupen. Han had fått in några träffar innan som kunde ha varit början på slutet, eller kanske med lite mer tur skulle han kunnat submitta Arlovski i första ronden. Vad är det jag ska ändra mig om nu igen?

Kross 2010-05-11 14:11

Citat:

Ursprungligen postat av ahl- (Inlägg 4356188)
Thö REEM

Följer upp med en HL video av detta monster till karl


Kabuto 2010-05-11 14:18

Jag såg Overeem live i Osaka, Japan när han gjorde stående giljotin på Thompson *cupid* Hade verkligen hoppats på lite stående mellan dom men matchen var ju över nästan direkt..

cero 2010-05-11 14:34

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4356100)
Faktum hit och faktum dit. Att han är så stor och stark som han är, att han är så pass vällrundad på marken och att han är så pass framstående stående som han är, är också faktorer som man måste ta med i beräkningen.

Sedan måste man bevisa det i praktiken också.

Ashenshugar777 2010-05-11 14:42

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4356204)
Varför? Han dominerade i princip hela första ronden, sen så fick han lite slut på gas vilket Arlowski uttnytjade i standupen. Han had fått in några träffar innan som kunde ha varit början på slutet, eller kanske med lite mer tur skulle han kunnat submitta Arlovski i första ronden. Vad är det jag ska ändra mig om nu igen?

Arlovski var heavyweight champion i ufc när HW inte var så fullspäckad med bra fighters. Han ligger ungefär i mitten just nu, och nelson blev slagen av han. Nelson har säkert blivit bättre men han kommer endå inte ha en chans mot folk med sådana muskler som brock & carwin. Han kommer inte kunna ha samma kontroll. Han kommer därmed få äta en jävla massa smällar och själv bli kontrollerad när han blir matchad mot någon av dom (om han kommer så långt).

spoon 2010-05-11 14:53

Citat:

Ursprungligen postat av Ashenshugar777 (Inlägg 4356370)
Arlovski var heavyweight champion i ufc när HW inte var så fullspäckad med bra fighters. Han ligger ungefär i mitten just nu, och nelson blev slagen av han. Nelson har säkert blivit bättre men han kommer endå inte ha en chans mot folk med sådana muskler som brock & carwin. Han kommer inte kunna ha samma kontroll. Han kommer därmed få äta en jävla massa smällar och själv bli kontrollerad när han blir matchad mot någon av dom (om han kommer så långt).

Ska helt klart bli ett nöje att se han försöka iaf :)

Gillade inte han alls under TUF. Men än sålänge så har han ju vunnit sina matcher. Blir helt enkelt kul att se hur högt upp på stegen han klarar att ta sig.

Doctor Snuggles 2010-05-11 14:55

Citat:

Ursprungligen postat av Ashenshugar777 (Inlägg 4356370)
Arlovski var heavyweight champion i ufc när HW inte var så fullspäckad med bra fighters. Han ligger ungefär i mitten just nu, och nelson blev slagen av han. Nelson har säkert blivit bättre men han kommer endå inte ha en chans mot folk med sådana muskler som brock & carwin. Han kommer inte kunna ha samma kontroll. Han kommer därmed få äta en jävla massa smällar och själv bli kontrollerad när han blir matchad mot någon av dom (om han kommer så långt).

Folk verkar ha svårt att skilja på kommer att vinna och kan vinna.

Ashenshugar777 2010-05-11 15:17

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4356391)
Folk verkar ha svårt att skilja på kommer att vinna och kan vinna.

Nej

Doctor Snuggles 2010-05-11 15:48

Citat:

Ursprungligen postat av Ashenshugar777 (Inlägg 4356434)
Nej

Då är du inte särskilt bra på att formulera dig.
Jag har aldrig sagt att han kommer att vinna mot toppen, eller hur stor chans han har, utan att han har en chans (och inte en osannolik sådan).

cero 2010-05-11 17:44

Tyckte in Nelson såg särskilt vass ut under TUF tex. Såg ju nästan ut som att han skulle åka på däng av Kimbo Slice som knappt kan klassas som en mma-utövare.

Pdaddy 2010-05-11 17:50

Damn, Reem the mean demolition machine !!!!
Killen har ju ett stadigt standup thai men inte bara bra standup utan mkt bra ground game åsså.. Han skulle va nåt för UFC :D

Pd

krellik 2010-05-11 18:39

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4356355)
Sedan måste man bevisa det i praktiken också.

Jo det är lika mycket spekulation som rankinglistorna när det gäller faktisk skill, matcherna är det enda som "bevisar" något. Tills vi får en etablerat ranking system som har en officiell roll i vilka utmanare en mästare får möta så är de ungefär lika relevanta som mina spekulationer.
Lite som när Joachim Hansen helt plötsligt försvann från listorna för att han hade gått lite över gränsen över hur länge sen sist han fightades, logiskt för att hålla en lista hanterbar, säger inte ett piss egentligen om honom som fighter.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:04.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)