Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Tjuckot 2010-05-09 11:58

Citat:

Ursprungligen postat av Aimar (Inlägg 4351697)
Vill nån kort sammanfatta vad som hände i den matchen. Vad sades och what happend? Trodde jag skulle klara och hålla mig vaken efter en utekväll men lyckades somna i soffan.

kosheck tog er honom. Daley gjorde något slags illegalt knä mot huvudet som inte var det, kosheck tog ner honom, kosheck vann, daley försökte nita honom efter domslutet. I princip. Om det var vad du menade?

Tonto 2010-05-09 12:59

Grymt bra gala fan va skönt att Daley är ute. Nu är även TUF 10 hypen över så ingen mer Kimob, mittrione eller roy nelson, SKÖNT!


Sen det bästa av allt, Shogun vann! NU kanske vi kan få se Silva vs. Shogun!

Doctor Snuggles 2010-05-09 13:03

Citat:

Ursprungligen postat av Tonto (Inlägg 4351830)
Grymt bra gala fan va skönt att Daley är ute. Nu är även TUF 10 hypen över så ingen mer Kimob, mittrione eller roy nelson, SKÖNT!


Sen det bästa av allt, Shogun vann! NU kanske vi kan få se Silva vs. Shogun!

Vad babblar du om? Roy är en riktigt vass fighter, och Matt är ju skön och inte så pjåkig han heller. Kimbo borde dock lägga ner nu, han skulle kanske ha mer av en chans om han var 10 år yngre och knäna inte var helt paj.

Ashenshugar777 2010-05-09 13:34

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4351847)
Vad babblar du om? Roy är en riktigt vass fighter, och Matt är ju skön och inte så pjåkig han heller. Kimbo borde dock lägga ner nu, han skulle kanske ha mer av en chans om han var 10 år yngre och knäna inte var helt paj.

Jao nelson är vass men inte kommer han hålla något ufc bälte i sin karriär.

Doctor Snuggles 2010-05-09 13:38

Citat:

Ursprungligen postat av Ashenshugar777 (Inlägg 4351936)
Jao nelson är vass men inte kommer han hålla något ufc bälte i sin karriär.

Varför? Jag ser inget som säger att han inte skulle kunna ta vilken HW som helst.

CpÅke 2010-05-09 13:47

fyfan! denna gala var kul som fan! fyfan va kul o se machida bli knockad

paol's karriär är över:D

kimbo.vad kan man säga? killen har 0 cardio,efter halva första rundan så var han slut på gas.besviken blev jag

Doctor Snuggles 2010-05-09 13:50

Jag förstår inte denna negativa inställning till Machida. Ser den lite överallt. Är det för att han är en counterstriker, som råkade vara med om ett kontroversiellt domslut (jag tycker iof att det var rätt; ska man vinna mot mästaren så ska man dominera)? Det var ju inte hans "fel" hur domarna röstade.

olwe 2010-05-09 13:50

Nelson håller helt klart måttet. Tas personer på den nivån bort från HW så blir divisionen så liten att man inte kan sätta ihop fighter längre.

Drömscenariot nu är att Silva spöar Shael Sonnen, shogun spöar den som vinner i evans/rampage-fighten och sedan matchas de båda ihop (shogun/silva). Ganska troligt tror jag! Och vilken fight!

olwe 2010-05-09 13:54

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4351985)
Jag förstår inte denna negativa inställning till Machida. Ser den lite överallt. Är det för att han är en counterstriker, som råkade vara med om ett kontroversiellt domslut (jag tycker iof att det var rätt; ska man vinna mot mästaren så ska man dominera)? Det var ju inte hans "fel" hur domarna röstade.

Det är nog bara tillfälligt för att alla älskar shogun. Jag själv tycker Machida är asball men det är ju lätt att helt ställa sig mot honom nu när han fått slåss 2ggr mot en riktig old school-favorit från Pride. Machida är snart tillbaka i allas hjärtan =)

Doctor Snuggles 2010-05-09 14:00

Citat:

Ursprungligen postat av olwe (Inlägg 4351987)
Nelson håller helt klart måttet. Tas personer på den nivån bort från HW så blir divisionen så liten att man inte kan sätta ihop fighter längre.

Drömscenariot nu är att Silva spöar Shael Sonnen, shogun spöar den som vinner i evans/rampage-fighten och sedan matchas de båda ihop (shogun/silva). Ganska troligt tror jag! Och vilken fight!

Yes, det är nog den bästa matchupen på länge. Ett riktigt test för Silva som jag för ovanlighetens skull är inte helt säker på att han kommer klara. Bäst för Shogun att han kommer utan några som helst hål i sin standup.

Tonto 2010-05-09 15:28

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4351847)
Vad babblar du om? Roy är en riktigt vass fighter, och Matt är ju skön och inte så pjåkig han heller. Kimbo borde dock lägga ner nu, han skulle kanske ha mer av en chans om han var 10 år yngre och knäna inte var helt paj.

säg en intressant fight med Roy nelson? plus att Dana hatar snubben. precis som resten av världen.

Silva har både chael och vitor belfort innan dana ens kan tänka sig silva vs shogun så ta det lugnt nu grabbar.

Tonto 2010-05-09 15:38

"I didn't hear the bell"
http://i43.tinypic.com/2418pp5.jpg



bam:
http://i43.tinypic.com/nz15qp.gif

Tigerkotten 2010-05-09 15:42

Imponerade att Shogun slutar självmant där. Domaren hinner aldrig bryta. I jämförelse med t.ex D.Hendersson

Doctor Snuggles 2010-05-09 16:44

Citat:

Ursprungligen postat av Tonto (Inlägg 4352170)
säg en intressant fight med Roy nelson? plus att Dana hatar snubben. precis som resten av världen.

Silva har både chael och vitor belfort innan dana ens kan tänka sig silva vs shogun så ta det lugnt nu grabbar.

Skämtar du eller? Ta bara sista matchen mot långben Straub. Vad är det exakt som är ointressant med en knock? Dana hatar väl honom knappast, han var bara ej imponerad i TUF. Det är väl för övrigt skitsamma om man gillar en fighter eller inte, det är inte nån jävla personlighetstävling om du har missat det.

ManuelIT 2010-05-09 16:46

Så jävla glad att Shogun satte det. Fyfan, på vilket jävla sätt med. Guns fucking blazing. Vilka jävla kulor på den snubben att våga göra det mot Machida av alla med, som i princip vinner sina matcher på att kontra sånt.
Fick rysningar.

Och ja, jag såg det direkt hur Shogun självmant avbröt inte ett slag försent när han såg att det var över. Klass på det med tanke på frustrationen han lär ha byggt upp sen förra fajten.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:30.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)