Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

dared 2010-04-10 23:55

Brukar ogilla bu-rop skarpt i de flesta situationer, men jag tyckte nog Silva förtjänade dessa iaf.

Hade varit så episkt fail från Silvas sida om Maia hade fått in en lucky punch där på slutet :D

Ashenshugar777 2010-04-11 00:13

Jo, jag tycker det är pinsamt nog att kolla när han ska styla så mycket. och sen backar han inte upp det. Då får man räkna med att bli utbuad.

Doctor Snuggles 2010-04-11 00:25

Citat:

Ursprungligen postat av dared (Inlägg 4292533)
Brukar ogilla bu-rop skarpt i de flesta situationer, men jag tyckte nog Silva förtjänade dessa iaf.

Hade varit så episkt fail från Silvas sida om Maia hade fått in en lucky punch där på slutet :D

Vet du vad jag tror hände; en sk "adrenaline dump". Han gjorde så mycket väsen och investerade så mycket energi i de första ronderna så att det helt tog slut. Du vet när man laddar upp så jävla mycket att man istället kör slut på sig själv. Det resulterade i att när sedan Maia fick in något slag så blev han farträdd och reverterade till sin grund som är att vara en undvikande counterstriker, med fokus på undvikande.

Jazen 2010-04-11 02:37

Wtf håller silva på med?

tano 2010-04-11 02:40

Vad är det för fel på Silva? Är han på riktigt dum i huvudet? Hur kan HAN skaka på huvudet efter matchen? Är det för att han är besviken över sin bedrövliga insats?

Tråkigare fight får man leta efter...

Hemma Gymmaren 2010-04-11 02:44

Ehh, wierd. dock så blir det väl roligt att få se bj arbeta sig upp för stegen

Jazen 2010-04-11 02:48

Riktigt uselt sportmanship från silva,står o apar sig o spexar men levererar inte.han hade övertag men dom flesta hitsen kom via chepshotS här o där, inga direkta kombinationer eller uppföljningar. Ufc är en publiksport,o idag skötte han inte sitt jobb helt enkelt.

Tigerkotten 2010-04-11 02:51

Frankie vann rättvist, Bj verkade ej kört sin cardio ordentligt. Såg på kroppen att han inte såg så tränad som han normalt annars gör i Lightweight.

Silva första 2 ronder = mycket bra
De tre andra ronderna ville man bara skulle ta slut fort.

Synd att gustavson förlorade :/ Han gjorde det dock rätt bra, men han borde dock försökt ställa sig upp mera tror jag. Men samtidigt om han hade fått Jones på ryggen, så hade det möjligt blivit knepigt för Jones.

Kabuto 2010-04-11 03:27

Dana, gråtfärdig..


Igen


Försvar!



Blä vilka tråkiga titelmatcher det var :(

Degpekka 2010-04-11 04:10

Finns det att se nånstans igen? jag orkade inte kolla klart innan... har aldrig gillat silvas stil och han sjönk om möjligt ännu lägre idag.

Doctor Snuggles 2010-04-11 04:58

Det är lite synd när det gäller Silva. Matchen skulle kunnat bli episk om han hade följt upp showbåtandet med att faktiskt dominera till ett avslut. Men men, är man så bra så är det väl sannolikt att det är nåt annat fel på en. :D

Degpekka 2010-04-11 05:15

Han får skriva in sig hos GSP och få en ordentlig lektion i ordning och uppförande.

clinteastwood 2010-04-11 06:12

Dålig stil av silva, fy fan!

cero 2010-04-11 10:30

STOR BESVIKELSE!


BJ Penn vs Frankie

Ganska tråkig fight. Ni som säger att Frankie dominerade BJ Penn, så måste ni skoja? Kändes som att BJ skulle kunna avsluta matchen när som helst bara han skulle pressat på lite - såg ut som han väntade på något. Frankie's studsande jabbar gjorde ju knappast någon skada. Ganska synd att BJ inte tog för sig och försökte avsluta matchen. Han lär ju få tillbacks bältet strax endå!

Royce vs Matt

Stor respekt till dessa, men komigen nu. En streetfight med Kimbo Slice på youtube är mer underhållande.

Silva vs Maia

Silva's grejer var ganska roligt till en början, men blev ju bara tråkigare och tråkigare ju längre det gick. Skulle varit riktigt roligt om han avslutade matchen på slutet genom att knocka Maia, som han lätt skulle kunna göra om han ville. Att vänta ut matchen och springa runt som en anka i fem ronder känns ju lite onödigt. Säger som kommentatorerna, vad ville han åstadkomma genom att göra så?

cero 2010-04-11 10:54

Tycker synd om folk som köpte PPV, och kanske reste från andra länder för att se detta.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:56.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)