Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

schmecker 2010-03-11 19:58

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4227898)
Du tror inte han har utvecklats på 10 år?
Det är iof osannolikt att han skulle vinna mot Roy, men jag tror han numer iaf är i samma liga.

roy jones såg ut att vara ungefär 100 år i hans senaste match då han blev knockad på 2 min, så ja i en match mellan dem skulle kanske anderson inte skulle vara helt chanslös numera.

krellik 2010-03-11 20:06

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4228646)
Hmm, har sett Barnett och Alex matchen nu och i båda kändes det som han klappade lite väl tidigt. Alex hade ju inte ens fått in choken och han borde kunnat sparka/kravla sig ut toeholden. Han såg dock lite bättre stående ut än vad jag trodde (men inte mycket) och visst var han med i matcherna. Jag har förut sagt att mma-utövare skulle må bra av mer judo-träning.
Men visst blir det intressant, den förra påstådda matchupen var ju också mot någon som kunde judo och sumo.

Inte sett de matcherna sen de gick så då har du bättre koll på Pavel än mej nu då...;) Min prediction står dock om matchen blir av.

Hur bra judokille var Najman som Pudzi mötte, verkar ju främst vara en boxare om man kollar honom snabbt? Har han varit på högre nivå i judo? Viss skillnad på om man har något random svart bälte i judo eller om man varit uppe i världseliten (speciellt om man dessutom har hyffsad koll på marken som Pavel har, det har ju inte alla judokas alls...).

Doctor Snuggles 2010-03-11 20:48

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4228672)
Inte sett de matcherna sen de gick så då har du bättre koll på Pavel än mej nu då...;) Min prediction står dock om matchen blir av.

Hur bra judokille var Najman som Pudzi mötte, verkar ju främst vara en boxare om man kollar honom snabbt? Har han varit på högre nivå i judo? Viss skillnad på om man har något random svart bälte i judo eller om man varit uppe i världseliten (speciellt om man dessutom har hyffsad koll på marken som Pavel har, det har ju inte alla judokas alls...).

Nej, jag menade han som Pudde var ryktad att möta nästa match (som har gjord en mma-match och vunnit på "ligga på motståndarens ansikte med feta magen"-choke), inte hans första match. Najman var bara en halvdan boxare.

krellik 2010-03-11 20:49

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4228815)
Nej, jag menade han som Pudde var ryktad att möta nästa match, inte hans första match. Najman var bara en halvdan boxare.

Okej jag hänger inte med alls, trodde att han skulle möta Pavel i sin nästa match, har tydligen noll koll...:P

Doctor Snuggles 2010-03-11 20:52

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4228821)
Okej jag hänger inte med alls, trodde att han skulle möta Pavel i sin nästa match, har tydligen noll koll...:P

Ja, att han ska möta Nastula är det är det sista jag läst. Men han var ryktad att han skulle möta Paczkow.

krellik 2010-03-11 20:56

Ah nu ser jag filmen där uppe sen du redigerade... Nu kommer jag ihåg den snubben...

Liknande snubbe som Pavel, verkar inte lika atletisk som Natsula, inte varit uppe på lika hög nivå som Natsula, en matchup som ser mer logisk ut om man vill bygga upp en fighter inför en solid mma karriär. Dock så ger en vinst över Natsula mer cred och för Pudzi snabbare till matcher där han kan tjäna större pengar, så tänker han inte göra allt för många matcher så är Natsula den bättre matchupen. Dock åker han på stryk å andra sidan så försvinner minst 50% av hypen runt honom...

Tonto 2010-03-11 21:06

Jag gillar hur Dana snackar skit om GSPs standup för att skapa någonslags hype över matchen även fast det är en otroligt ojämn matchup. GSP är för mig superior vart matchen än tas.

way 2010-03-11 22:51

Tror ni att Fedor mot Brock matchen NÅGONSIN kommer bli av? Vet att det är ett jävligt tjatigt ämne men endå.

davve 2010-03-11 22:53

Citat:

Ursprungligen postat av way (Inlägg 4229346)
Tror ni att Fedor mot Brock matchen NÅGONSIN kommer bli av? Vet att det är ett jävligt tjatigt ämne men endå.

Nej.

way 2010-03-11 22:55

Citat:

Ursprungligen postat av davve (Inlägg 4229356)
Nej.

Varför inte?

eternallord 2010-03-11 23:03

Citat:

Ursprungligen postat av way (Inlägg 4229364)
Varför inte?

För att Fedor är delägare och har kontrakt med M1 global och fightas endast i organisationer där hans företag kan co-promota events med den andra organisationen, tex Affliction och Strikeforce.
UFC kommer aldrig gå med på detta.

way 2010-03-11 23:11

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4229411)
För att Fedor är delägare och har kontrakt med M1 global och fightas endast i organisationer där hans företag kan co-promota events med den andra organisationen, tex Affliction och Strikeforce.
UFC kommer aldrig gå med på detta.

En fight hit och dit kan ju alltid ordnas oavsett, what's the big deal? Tycker Fedor's snack om att han trivs i Strikeforce och att han inte har något att bevisa är en besvikelse. Speciellt när han ses som p4p den bästa i världen. To be the best you gotta fight the best.

Tonto 2010-03-11 23:23

Citat:

Ursprungligen postat av way (Inlägg 4229346)
Tror ni att Fedor mot Brock matchen NÅGONSIN kommer bli av? Vet att det är ett jävligt tjatigt ämne men endå.

Nej. Dana har snackat för mycket skit om Fedor och det är inget han någonsin kommer glömma.

krellik 2010-03-11 23:23

Citat:

Ursprungligen postat av way (Inlägg 4229441)
En fight hit och dit kan ju alltid ordnas oavsett, what's the big deal? Tycker Fedor's snack om att han trivs i Strikeforce och att han inte har något att bevisa är en besvikelse. Speciellt när han ses som p4p den bästa i världen. To be the best you gotta fight the best.

Min åsikt är att UFC och M1/Fedor är precis lika goda kålsupare.

Hellboy Hansen sa någonting i stil med att han hellre äter bajs än att jobba för UFCs slavkontrakt (de köpte hans kontrakt från Pride och ville ge honom hälften av vad det stod i kontraktet), samtidigt att M1 kräver att de ska få gå in och co-promota med UFC är ett orimligt krav. UFC har alla fördelar just nu genom att de är kända -som- mma, dvs folk kallar mma för UFC figthing. De kommer knappast låta andra få gå in och använda det övertaget.

schmecker 2010-03-11 23:23

ufc går aldrig med på enstaka fighter, skriver du under för dem är det ett drakoniskt kontrakt för flera matcher, dvs de äger dig...
dana white skulle aldrig gå med på att nån skulle kunna komma in knocka hans champ och sen sticka.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:58.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)