Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

leee 2017-07-28 22:53

Citat:

Ursprungligen postat av An Iron Soul (Inlägg 7799173)
Jag hoppas från djupet av mitt hjärta att Daniel Cormier vinner.

Undrar hur mycket fördel Jones har efter att ha varit dopad/avstängd för det och numera väldigt stark (misstänkt ) i en sport som denna.

panzerpig 2017-07-28 23:26

Hoppas verkligen att Cormier vinner. Bara för det så kommer Jones vinna. Det blir ALLTID så.. sorry.

Cooks 2017-07-29 01:37

Hoppas också innerligt på DC. Får se om OSP-Jones dyker upp eller den vi är vana att se.

PS, borde inte Cyborg bara få en handduk som alla andra män? :D

wesaft 2017-07-29 07:30

Jag hejar också på DC! Men tror att Jones tar det.
Och hejar på Maia.
Läser alltid denna tråden, tack alla som håller den i liv :)

Jag har själv tränat mma i ett år nu (två gånger i veckan), väldigt kul. Körde en termin för fem år sedan med.

Här är en intressant analys av hur Maia passerar guard. Tyckte själv att det var riktigt intressant. Frågan inför i morgon är om han klarar svepa Tyron från halvguard, vilket jag gissar att Maia måste klara likt i hans senaste match.

https://docs.google.com/document/d/1...VENyra9V0/edit

svenbanan 2017-07-29 13:23

Maia vs Woodley känns sjukt spännande. Jag har väldigt svårt att tro den går tiden ut.

Varför håller alla på DC? Är det för att Jones är så arrogant och dryg? Själv håller jag på Jones ikväll (eller i morgon bitti kanske man ska säga).

eternallord 2017-07-29 13:48

Vinner Jones så känns chansen för Jones vs Gustafsson 2 ganska stor, och det hade varit en rolig fight att se igen, så av den anledningen håller jag lite på Jones. Han är generellt en mer underhållande fighter att kolla på än Cormier också.

svenbanan 2017-07-29 14:08

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 7799326)
Vinner Jones så känns chansen för Jones vs Gustafsson 2 ganska stor, och det hade varit en rolig fight att se igen, så av den anledningen håller jag lite på Jones. Han är generellt en mer underhållande fighter att kolla på än Cormier också.

Enligt Dana (runt 4:00) så kommer Manuwa få möta vinnaren av Jones - DC, så Alex får nog vänta ett tag ser det ut som...



EDIT: Sedan säger han iofs lite senare att "let's see what happens" när någon frågar om inte vinnaren bör möta Alex. Så det kanske inte är hugget i sten ändå...

Keit 2017-07-29 14:52

Att lita på något Dana lovar är helt lönlöst.

Beror helt på hur och om Manuwa vinner över Oezdemir. Ett tråkigt split decision eller fluke-win lär inte ge honom någon titelmatch.

Alex var väldigt underhållande i sin senaste match och storyn för rematch mellan honom och Jones eller Cormier är väldigt lätt att sälja då han var hyffsat nära på att vinna mot båda av dom.

Men som Dana är som promoter så vill han ha några kort kvar att spela, vilket gör att han måste teasa att Manuwa kan ha en chans. Manuwas sista vinster har ju inte varit över de mest imponerande motståndare heller.

xan 2017-07-29 16:41

Citat:

Ursprungligen postat av Keit (Inlägg 7799355)
Men som Dana är som promoter så vill han ha några kort kvar att spela, vilket gör att han måste teasa att Manuwa kan ha en chans. Manuwas sista vinster har ju inte varit över de mest imponerande motståndare heller.

Nej, men Manuwa har sett så bra ut man kan göra mot det motståndet han fått. Två brutala "holy shit!"-KOs. Han är dessutom 17-2 totalt med förluster mot endast Gustafsson och Rumble, så jag tycker helt klart att han förtjänar en titelmatch.

Vore kul att se Alex som titelhållare men samtidigt är jag inte direkt sugen på att se ytterligare 25 minuter av 2 matcher jag redan sett, om han inte lyckas göra något annorlunda och vinner.

svenbanan 2017-07-29 19:02

Jag skulle tro att Dana ändå är inriktad på att det är Manuwa som står på tur att få en titelmatch. Men han måste ju såklart vinna inatt först. Och kanske kan Alex få chansen ifall det är så att Manuwa vinner, men inte ser så väldigt övertygande ut. Ifall Jones förlorar inatt tror jag han får en match mot Alex innan någon av dem får en ny titelchans. Ifall DC förlorar vette fan hur det blir.

dluddeckens 2017-07-29 19:46

Spelade vinnare på manuwa, lawler, dc till 8 ggr degen.

Kämpa!

Rabi 2017-07-29 22:37

Vilken tid börjar respektive kort (prelims, main event etc)?

An Iron Soul 2017-07-29 22:58

Main Card
4AM CEST

Prelims
2AM CEST

Early Prelims
12:30AM CEST

Rabi 2017-07-29 23:04

Tack!

svenbanan 2017-07-29 23:36

Nu startar early prelims...


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:13.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)