Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

xan 2017-07-19 23:25

Somnar, vaknar och vinner sedan via KO. :D

https://twitter.com/Jolassanda/statu...518848/video/1

xan 2017-07-22 14:36

Andra avsnittet och Snoop har tappat det totalt. Visar absolut ingen respekt till dom som tävlar.



Sparka clownen.

An Iron Soul 2017-07-22 20:03

Weidman fortsätter spela ett högt spel.
Förlorar han ikväll mot Kelvin Gastelum så blir det svårt för honom att kunna komma tillbaka.
Han kommer inte kunna etablera sig som en titelutmanare. Särskilt med tanke på konkurrensen i den vitklassen.

Jag är inte särskilt pepp på att se matchen men kanske gör det iallafall.
Mitt sikte är inställt på nästa helgs gala. Den kommer säkert bli grym. Om ingen torskar för doping eller åker på en skada/sjukdom. Jag utesluter ingenting.

Min tipsrad:
Daniel Cormier vs Jon Jones - Domslut. THIS IS HEART AGAINT SKILL!!! Daniel förtjänar att vinna. En riktig champion. Jon Jones imponerade inte senast mot Ovince Saint Preux. Dessutom kan han inte dopa sig nu. Daniel har varit ständigt aktiv. Fortfarande dominerat och gjort sitt jobb. Det är imponerande. Nu jävlar.
Tyron Woodley vs. Demian Maia - Domslut. Kommer att bli en tråkig fight
Cristiane Justino vs Tonya Evinge - Hon väljer själv hur hon vinner. Men det kommer inte gå tiden ut.
Robbie Lawler vs Donald Cerrone - Ko. Donald Cerrone borde ta iallafall 1 år off p.g.a hälsoskäl. Jag uppskattar hans fightingstil men han hanterar inte sitt varumärke på ett rätt sätt. Kommer därför aldrig bli en aktuell titelutmanare, oavsett hur skicklig han är.
Jimi Manuwa vs Volkan Oezdemir - Mer med hjärtat än hjärnan. Jimi har ett vapen och det är hans slag. Hans brottning är kass. Hade dock varit kul med en skräll av Volkan.

svenbanan 2017-07-22 20:51

Cormier "förtjänar" inte att vinna om han gör en pullup i handduken då han står på vågen i alla fall...

PutteGG 2017-07-22 20:58

Vad är det som händer egentligen när en bra fighter tappar i princip allt och förlorar gång på gång? T.ex Machida som kom in och körde över alla sen blev det förlust på förlust, linkande med Anderson, Weidman m.fl. ?

Rahf 2017-07-22 21:02

Citat:

Ursprungligen postat av PutteGG (Inlägg 7796711)
Vad är det som händer egentligen när en bra fighter tappar i princip allt och förlorar gång på gång? T.ex Machida som kom in och körde över alla sen blev det förlust på förlust, linkande med Anderson, Weidman m.fl. ?

Det är säkert som med alla idrottsmän. Man vill kunna skylla det på en sak, men jag tror att aspekter som ålder, sänkt självförtroende, skadehistorik, ändrad träningsrutin, livsprioriteringar, för vissa utebliven doping, och en uppsjö andra saker spelar in.

xan 2017-07-22 21:15

Citat:

Ursprungligen postat av PutteGG (Inlägg 7796711)
Vad är det som händer egentligen när en bra fighter tappar i princip allt och förlorar gång på gång? T.ex Machida som kom in och körde över alla sen blev det förlust på förlust, linkande med Anderson, Weidman m.fl. ?

När det gäller de som är yngre och inte haft långa karriärer så tror jag motivation kan vara en stor del. Så fort man tappar gnistan så försvinner skärpan direkt och över natt kan man tappa en stor del av det man har. Det här fick jag bittert erfara under min fotbollssatsning i tonåren, ett par månader av tvivel och helt plötsligt var min teknik skit och spelare som inte ens var på min nivå innan sprang cirklar runt mig.

USADA har krossat en del karriärer också. Många var fullproppade av doping och effekterna försvinner komiskt snabbt när man blir ren igen. Detta är mest uppenbart på personer som tidigt i matchen ser ut som sig själva men sedan inte orkar hålla uppe det.

Skador, överträning, naturlig fysisk nedgång, sämre haka osv är andra saker som kan bidra.

svenbanan 2017-07-22 22:48

Är man i yppersta eliten (vilket ju alla i UFC och ett par "divisioner" nedanför är) så är man hela tiden farligt nära gränsen för vad kroppen pallar. De flesta på den nivån har säkerligen skavanker som de måste ta hänsyn till på ett eller annat sätt. Lyckas man med konststycket att hålla sig skadefri en längre period och kan träna fullt ut så är man säkert rent fysiskt ett par nivåer bättre än sin "vanliga" nivå. Detta tror jag gäller nästan oberoende av vilken idrott det handlar om.

UppviglarUno 2017-07-22 23:55

Alex Oliveira är så löjligt bra.
Snälla stanna i WW bara.

Detective 2017-07-23 00:35

Oväntat bra gala inatt.
Var på förhand lite skeptisk till galan, men det brukar iofs vara då som det smäller till.
Måtte Weidman vakna till liv igen. Gastelum är iofs ingen lätt motståndare, men jag tror nog att Weidman fixar en övertygande seger på avslut

An Iron Soul 2017-07-23 03:25

Weidman vann i 3:e ronden på en arm triangle choke. Var nära att bli knockad i slutet av rond 1.

Försöker starta hype till en titel fight mot bisping. Lol. Den hade inte jag velat se. Men någonting måste han ju säga.. "I'm the real champ" o.s.v. :D

Skönt för Weidman att komma tillbaka med en vinst. Men jag tror inte att han kommer nå toppen igen. Nära knock åter igen. Inget gott tecken.

Rabi 2017-07-23 03:34

Weidman till 2.4 i odds. Tack för den.

xan 2017-07-23 14:23

Weidman såg bra ut, men han var också 2 viktklasser kvalitétsmassa större och 13 cm längre.

Gastelum har potentialen att bli titelhållare om han skärper sig och slutar trycka i sig skit hela dagarna.

trädgårdsmöbel 2017-07-23 14:28

När denna tråden dyker upp undrar jag alltid över något som jag aldrig vågar fråga men idag gör jag slag i saken: Urartade verkligen den gamla tråden i misshandelsklipp, eller ville moderatorn plocka auktoritets- och moraliseringspoäng genom att hävda att den gjorde det?

Rahf 2017-07-23 14:29

Fanns det en gammal mma-tråd?


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:17.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)