Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

xan 2017-07-13 20:39

Citat:

Ursprungligen postat av Pudzianovski (Inlägg 7792702)
Jag kan ju inget om MMA men hur kommer det att gå tror ni? Har han någon chans mot Floyden? Är det bara reklamspektakel?

Mayweathers huvud kommer studsa som en basketboll på mattan.

http://i.imgur.com/ZcQB77K.gif

Pudzianovski 2017-07-13 20:45

Citat:

Ursprungligen postat av Spiffy (Inlägg 7792712)
Det är en boxningsmatch, så du behöver inte kunna något om MMA :d

Jo, så mycket vet jag ;)

delta_mats 2017-07-13 22:58

Citat:

Ursprungligen postat av Pudzianovski (Inlägg 7792702)
Jag kan ju inget om MMA men hur kommer det att gå tror ni? Har han någon chans mot Floyden? Är det bara reklamspektakel?

Världens bästa boxare mot en högst medioker boxare? Gissa hur det kommer gå :)

xan 2017-07-13 23:07

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 7792752)
Världens bästa boxare mot en högst medioker boxare? Gissa hur det kommer gå :)

Om han nu är världens bästa boxare så borde han ju inte ha några problem med att knocka Conor? ;)

Kabuto 2017-07-13 23:09

Snart startar väl streamen för NY?

xan 2017-07-13 23:15

Citat:

Ursprungligen postat av Kabuto (Inlägg 7792756)
Snart startar väl streamen för NY?

20 minuter. Men med upplägget dom haft än så länge så lär det dröja minst 1 timma innan själva presskonferensen startar..

delta_mats 2017-07-13 23:23

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7792755)
Om han nu är världens bästa boxare så borde han ju inte ha några problem med att knocka Conor? ;)

Man kan ju vara bra på olika sätt. Floyd var väl aldrig någon KO kung direkt.

Pudzianovski 2017-07-13 23:34

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 7792752)
Världens bästa boxare mot en högst medioker boxare? Gissa hur det kommer gå :)

Ja, normalt så vinner boxaren. Men jag har ingen aning om förutsättningarna. Hur bra är Conor på boxing? När boxades Floyd senast? Är de skadefria? Tränat bra? Längesen de gick match...osv osv... :)

Floyden borde ju vinna.

Agitator 2017-07-14 00:02

Conor kommer gå all out som jag sagt från dag 1.

Första 1-2 ronderna kommer Conor känna av Floyd och sedan göra sitt bästa av få till en KO omgående kommande ronderna.

Antagligen knockar han Floyd inom 4-5 ronder eller så knockas han själv. Att boxas i 12 ronder och vinna på poäng kommer aldrig gå hem, detta vet Conor.

Det som blir mest intressant är ifall Floyd öppnar med att gå all out tekniskt samt går för KO första ronderna. Det blir något ordentligt!

svenbanan 2017-07-14 00:18

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7792772)
Conor kommer gå all out som jag sagt från dag 1.

Första 1-2 ronderna kommer Conor känna av Floyd och sedan göra sitt bästa av få till en KO omgående kommande ronderna.

Antagligen knockar han Floyd inom 4-5 ronder eller så knockas han själv. Att boxas i 12 ronder och vinna på poäng kommer aldrig gå hem, detta vet Conor.

Det som blir mest intressant är ifall Floyd öppnar med att gå all out tekniskt samt går för KO första ronderna. Det blir något ordentligt!

Jag håller med om att Conors chans (även om jag tror den är försvinnande liten) förmodligen ligger i att lyckas knocka Floyd. Om han går ut för hårt riskerar han dock att bli väldigt trött framemot rond åtta eller så. Nu är ju inte jag boxare, men jag kan tänka mig att detta är nåt man definitivt inte vill ska hända. Dessutom var ju det en av anledningarna att han torskade mot Nate.

Så han har väldigt mycket han måste balansera upp.

PutteGG 2017-07-14 00:37

Skulle Conor kunna knocka Floyd? Snälla säg att det är på skämt. Han kommer få svårt att bara träffa än mindre knocka.

svenbanan 2017-07-14 00:46

Citat:

Ursprungligen postat av PutteGG (Inlägg 7792779)
Skulle Conor kunna knocka Floyd? Snälla säg att det är på skämt. Han kommer få svårt att bara träffa än mindre knocka.

Det är betydligt mycket större chans att Conor knockar Floyd, än att han skulle lyckas boxa smartare i tio ronder och vinna på poäng.

Det betyder inte att chansen är stor att Conor knockar Floyd.

Men det är trots allt ett par år sedan Floyd boxades nu, så det finns väl nån slags möjlighet att han begår nåt enstaka litet misstag. Ifall Conor klarar av att ta tillvara på ett sådant tillfälle och träffa Floyd med en "haymaker" så kan vad som helst hända.

Det är dock väldigt lite som talar för att det faktiskt kommer hända. Men omöjligt är det inte. Bara osannolikt.

Cooks 2017-07-14 02:15

http://i.imgur.com/LGg1hHk.gif

"Conor kommer knocka Floyd"
Nej. Han ska vara glad om han ens lyckas träffa Floyd cleant en gång.

"Floyd kan inte knocka Conor, han har inte tillräckligt med power"
Han är ingen Mike Tyson men han är boxare, kanske inte den som slår hårdast men han kan slå hårt, förmodligen inte tillräckligt hårt för en KO i första ronden men när Conor är helt utmattad och fått ta emot stryk i 10 ronder lär det inte vara några problem.

"Floyds händer är brutna och kommer gå sönder igen"
Var de trasiga förut så lär de ju med största sannolikhet ha läkt på två år. Jag är ingen expert men när jag bröt något senast sa läkaren att det inte bara läker utan även blir starkare när det läker. Borde väl vara samma sak här?

With that being said, det är en kampsport och om jag fightas mot Conor 1 miljon gånger så kommer jag förmodligen få in en tursmäll på rätt ställe nån gång och lyckas knocka honom så det är inte helt omöjligt om Conor mot all förmodan lyckas på något mirakulöst sätt. Väldigt osannolikt men definitivt inte omöjligt.

Cooks 2017-07-14 04:43

Vad var det Floyd sa när Conor försökte göra narr av hans val av klädsel? "Rich people don't need to wear suits", verkar som att Conor tog åt sig :D

svenbanan 2017-07-14 04:46

[QUOTE=Cooks;7792787]http://i.imgur.com/LGg1hHk.gif

Den där gif:en alltså. :D

Han är så sjukt "next level".


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:03.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)