Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Tricklew 2017-04-09 22:50

Känner i efterhand att jag nog överreagerade lite, men det ska visst vara handflatorna i marken, inte fingrarna? I sådana fall var det väldigt uppenbart att knäna var lagliga, och jag gillar regeln, kan inte tänka mig att folk fortfarande försöker skydda sig på detta sätt om 12 månader ifall det är handflatorna som måste vara i marken.

mottat 2017-04-09 23:22

Handflator eller knogarna står det väl i reglerna? Så givetvis var knäna helt lagliga.

https://pbs.twimg.com/media/C88xSZuVoAAiIIC.jpg:large


Jag tror Mousasi dessutom hade lyckats avsluta Weidman fall dom inte stoppat matchen efter dom där knäna.

xan 2017-04-10 12:22

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 7748511)
Coaches är också människor, och de investerar ofta lika mycket, om inte mer, i sporten än vad atleterna själva gör. Att se en fighter man har investerat ett årtionde i i princip medvetet ge bort sin karriärs största chans för att han redan har en fot utanför dörren men ville ha en sista payday måste vara ofattbart frustrerande.

Förstår fortfarande inte varför han valdes att grapplas. Obefintlig chans att vinna över Cormier på det sättet, och dessutom är kickboxning inte lika utmattande.

:confused:

G.W 2017-04-10 14:37

Citat:

Ursprungligen postat av mottat (Inlägg 7748530)
Handflator eller knogarna står det väl i reglerna? Så givetvis var knäna helt lagliga.

12.
*Kneeing and/or Kicking the head of a grounded opponent:
A grounded fighter is defined as: Any part of the body, other than a single hand and
soles of the feet touching the fighting area floor. To be grounded, both hands palm/fist
down, and/or any other body part must be touching the fighting area floor.
A single knee, arm, makes the fighter grounded without having to have any other body part in
touch with the fighting area floor. At this time, kicks or knees to the head will not be
allowed

Detective 2017-04-15 19:53

Då gott folk var det dags för ännu en gala.
Satt och pulade lite och passade på att få till en skaplig rad inför kvällen/natten. (Är ju alltid trevligare om man har lite pengar investerade)

Vad tror ni gott folk?:

Nelson besegrar Volkov på avslut (Känns alltid aktuellt när Roy är i oktagonen)
Jacare besegrar Whittaker på avslut (Många tippar på ett avslut på marken, vilket en hel del talar för. Men jag tror nog personligen att det blir avslut stående. Vilket som funkar iofs för min rad)
Namajunas besegrar Waterson (Troligtvis på domslut, kan eventuellt tänka mig TKO)
DJ besegrar Reis på avslut (Har en liten känsla av TKO idag faktiskt, även om det troliga är submission)

Låt höra era tankar

An Iron Soul 2017-04-15 20:56

Demetrious Johnson
Michelle Waterson
Ronaldo Souza

Övrigt:
Jag ser fram emot Cody Garbrandt vs T.J. Dillashaw.
Som situationen ser ut just nu så står UFC och stampar. Någonting måste hända. Ingen gala eller fight att se fram emot på väldigt länge.

Fighters jag vill se fightas mer ofta: T.J. Dillashaw, Georges St-Pierre, Cristiane Justino och Alexander Gustafsson.

Kan bli intressant att följa Gegard Mousas med. Jag gillar honom. + Att det är en tuff konkurrens i just den viktklassen.

Detective 2017-04-15 21:10

Citat:

Ursprungligen postat av An Iron Soul (Inlägg 7750782)

Fighters jag vill se fightas mer ofta: T.J. Dillashaw, Georges St-Pierre, Cristiane Justino och Alexander Gustafsson.

Kan bli intressant att följa Gegard Mousas med. Jag gillar honom. + Att det är en tuff konkurrens i just den viktklassen.

En fråga som jag kan ställa mig är väl om man verkligen vill se Cyborg mer i UFC?
Det är ju knappast en uppsjö av fighters i viktklassen, och det känns lite som att de aktuella motståndarna: Holm, Randamie försöker undvika Cyborg så länge det bara är möjligt. Tror exempelvis att bägge dessa hellre ser en returmatch än ett möte mot Cyborg. Vilket jag iofs kan förstå då jag inte tror att de har så mycket att komma med i ett sådant möte.
Övriga fighters som finns i organisationen i nuläget så ser jag ingen chans att ställa till med något direkt hot mot Cyborg.
Amanda Nunes är väl den enda som jag misstänker kan ställa till med lite bekymmer. Men jag är inte superförtjust i det här med att hoppa mellan viktklasserna.
Ska man nu börja matcha Cyborg mer så är det enda alternativet som jag ser det att man plockar in en hög med fighters från exempelvis Invicta.

Alex ser jag absolut gärna att han snittar mer matcher än vad han har gjort den senaste tiden. Men det är ju alltid lurigt med skadebekymmer, samt att hitta matchningar i LHW nog inte är det lättaste för top contenders.

GSP är ju precis hemkommen, och jag tror att han kommer att gå en del matcher under den period som han har kvar i karriären

UppviglarUno 2017-04-15 23:18

Riktigt bra match mellan Elliot och Smolka.

An Iron Soul 2017-04-16 01:41

Nu tar jag fram en monster för att orka hålla ögonen öppna dom sista 3 fighterna, dom jag tippat.

Bailah 2017-04-16 02:02

wow.

Bailah 2017-04-16 02:34

Skulle bettat exakt tvärt emot vad jag gjorde.

An Iron Soul 2017-04-16 02:34

Snygg submission. Var jag full när jag tippade eller? hahaha. :D

An Iron Soul 2017-04-16 02:38

Kom igen Reis. Skräll och vinn mot Demetrious johnson.

svenbanan 2017-04-16 02:54

Dags för stålmusen!!! :D

svenbanan 2017-04-16 03:02

Helvete vad bra DJ ser ut!!! Tror inte han blev träffad en enda gång första ronden.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:20.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)