Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Derbel McDillet 2016-04-24 10:48

Citat:

Ursprungligen postat av DammA (Inlägg 7566926)
HEHE nej.

Vill du utveckla mer än att skriva HEHE? För lite kraft, för lite skills? Nu var ju Jon Jones visserligen ringrostig men i de tre första ronderna höll OSP emot jävligt bra

Bailah 2016-04-24 12:14

Grym gala. Yair fighten såg jag nog mest fram emot. Eller ja, Dj också. Var intressant att se Jones igen, fighten var väl väldigt "meh"
Hade OSP kört som han brukar hade det nog varit en roligare fight men på 3v notis så..

Dj är ett jävla monster. Gillar honom så skarpt.

Overall, grym gala faktiskt. Ser fram emot 198 mest dock, kan vara det bästa kortet, ever.

Bailah 2016-04-24 12:18

Sen känns det lite som om Pettis var på någon dunderhonung innan. För han såg verkligen oslagbar ut innan. Nu, väldigt meh. Barbosa såg grym ut dock, sparkarna är rätt snabba asså.

Bailah 2016-04-24 12:26

Så vackert. Fan vad jag gillar Yair. Väldigt underhållande.

http://i.imgur.com/xkyikIP.webm

Grazzafukkinrazzi 2016-04-24 12:52

Citat:

Ursprungligen postat av DammA (Inlägg 7566926)
HEHE nej.

Jo, full camp OSP är GOAT.

Derbel McDillet 2016-04-24 13:14

Svårt att välja pound for pound mellan JJ och DJ. Tycker UFC:s ranking i övrigt är rätt usel. Fattar att de vill ha mästarna i topp men vafan, Aldo losar en match och plötsligt är han bakom Rockhold, Lawler, Cormier etc. Skönt att de iaf inte har Cormier före Jones.

Tricklew 2016-04-24 14:26

Trodde verkligen att Cejudo skulle vara ett svårt test för DJ, men så var det inte, helt underbart att se DJ plocka isär motståndarna.

Jones dominerade onekligen OSP, men tyckte denna matchen var ett bra exempel på varför han aldrig komma gå upp till tungvikt trots att det antagligen kommer diskuteras hela hans karriär. Hans försvar förlitar sig väldigt mycket på längd. OSP smet igenom med flera bra slag, Alexander gjorde samma sak i deras fight, tror inte han skulle ha det roligt i tungvikten.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

cero 2016-04-24 14:31

Citat:

Ursprungligen postat av Tricklew (Inlägg 7567112)
Trodde verkligen att Cejudo skulle vara ett svårt test för DJ, men så var det inte, helt underbart att se DJ plocka isär motståndarna.

Jones dominerade onekligen OSP, men tyckte denna matchen var ett bra exempel på varför han aldrig komma gå upp till tungvikt trots att det antagligen kommer diskuteras hela hans karriär. Hans försvar förlitar sig väldigt mycket på längd. OSP smet igenom med flera bra slag, Alexander gjorde samma sak i deras fight, tror inte han skulle ha det roligt i tungvikten

http://media.zenfs.com/en-us/homerun...180cccbc03893a

Om en fet Cormier på 178 klarar av det, varför skulle inte Jones som redan har en tungviktsram? Alexander hade också presterat bra i tungvikt.

Tricklew 2016-04-24 15:08

Det spelar ingen roll om Cormier klarade det, de har helt olika sätt att slåss. Jones främsta försvar i striking byten är att sträcka fram handen, hur har det funkat mot längre motståndare? De har slagit rakt förbi armen. Jones har haft den vanan i ett par år, tror inte det är något som kommer ändras.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Bailah 2016-04-24 15:52

Dave Meltzer did his overnight audio (he was at 197) & he said that a blow-up occurred between Lorenzo & Conor & his management well before Conor's "retirement tweet". He called it a "showdown" & that Lorenzo basically had enough & made the call.
He said that Dana was not even involved (edit - he said as he knows) & both sides did not speak about it (after the blow-up) until Conor's tweet that he retired.
He also brought up that Ronda was looking closely at how this played out, because she told Zuffa that she hated doing MMA media (she is OK with Hollywood & big media) months ago.


Från Sherdog.

eternallord 2016-04-24 16:00

Jag har alltid tyckt att det känns lite märkligt att det ska göras så mycket media. Det känns självklart att det är tröttsamt och tråkigt och att det definitivt har en negativ inverkan på fighters att de tvingas iväg på sånt. Jag ställer mig tveksam till hur mycket högre revenue det faktiskt leder till i praktiken, folket som hänger på Sherdog och BloodyElbow är redan investerade, och "casual fans" som dom försöker få in i arenan och till PPV-köp påverkas nog mycket mer av billboards och highlight-reels än den tjugoandra intervjun på mmafighting.com

Tricklew 2016-04-24 16:41

Dessa urtrista UFC media dagar drar nog knappast till sig stora ögon som inte redan är investerade. Hans uppvisningar på Conan med mera drar nog till sig mer intresse än UFCs som har följt samma mall ett bra tag nu.

cero 2016-04-24 18:01

Citat:

Jones främsta försvar i striking byten är att sträcka fram handen, hur har det funkat mot längre motståndare?
Nja, hans främsta försvar är fantastisk distanskontroll. Annars hade alla andra långa fighters gjort samma sak, uppenbarligen är det inte så enkelt.

Han har redan bevisat detta mot Alexander, som har längre räckvidd än många tungviktare.

Jag tror att han kommer nå sin fulla potential i HW. Ett par kilo kött på benen och han kommer vara läskigt starkt.

cero 2016-04-24 19:28

Vad fan ska Demetrious Johnson göra nu..?

Flugvikt:

http://www.gifbin.com/bin/052011/130...leweed-gif.gif

Tricklew 2016-04-24 22:24

Han ska fortsätta dominera på 125, varenda gång en champ vinner ett par matcher så talar man om att han ska gå upp i vikt men det händer ändå aldrig. Om de själva inte gör det uppenbart att de är på väg upp kan man släppa det. I hur många år kan de dallra GSP mot Silva före man inser att det inte går att fånga draken.

Mcgregor är den enda som klivit upp på riktigt, och i just det fallet kan man undra om han verkligen hade tömt divisionen innan.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:47.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)