Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Sheogorath 2016-04-03 16:58

Vill tipsa om en tokigt skillig thaiboxare, Saenchai, som förmodligen kommer gå upp i UFC. Har han ett bra takedown-defense kommer han bli farlig. Otrolig reaktionsförmåga och förmåga att läsa sin motståndare och fånga dom ur balans.


cero 2016-04-03 17:25

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 7550487)
Supportar du fortfarande Aldo, Cero? Hans gnäll verkar bara bli värre och värre.

Han försöker ju bara hypa returmötet. *kissass*



Är extremt taggad att se hur han hanterar den här brutala förlusten.

Doctor Snuggles 2016-04-03 17:53

Han verkar hantera den ganska världsfrånvänt och gnälligt. Inte riktigt go and get those fans om man lyssnar på folket. ;)

Doctor Snuggles 2016-04-03 17:56

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 7550527)
Team Aldo 4 life y0.

Hade whinat betydligt mer om jag blev behandlad som Aldo blir av ufc.

Inte riktigt det jag menar. Saker som att han fortfarande är champ, lucky shot, McGregor går på steroider (trots Aldo's lilla egna testskummerier, och att Conor är den mest testade hittills) etc.

cero 2016-04-03 17:59

Testskummerier..?

Doctor Snuggles 2016-04-03 17:59

Citat:

Ursprungligen postat av Sheogorath (Inlägg 7550540)
Vill tipsa om en tokigt skillig thaiboxare, Saenchai, som förmodligen kommer gå upp i UFC. Har han ett bra takedown-defense kommer han bli farlig. Otrolig reaktionsförmåga och förmåga att läsa sin motståndare och fånga dom ur balans.


Senchai är en otrolig thaiboxare, men det kommer kräva många års jobb innan han ens får chansen att "gå upp i UFC".

Bailah 2016-04-03 18:00

Tror snarare median frågar honom såna frågor, han svarar vad han tror och sen blastar median att han whinar.

Tror också conor gick på roids, tror alla går på PEDS.

Doctor Snuggles 2016-04-03 18:01

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 7550594)
Testskummerier..?

Har du redan förträngt det?

http://mmajunkie.com/2015/08/ufc-189...ident-detailed

Ohjo 2016-04-03 18:04

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 7550590)
Inte riktigt det jag menar. Saker som att han fortfarande är champ, lucky shot, McGregor går på steroider (trots Aldo's lilla egna testskummerier, och att Conor är den mest testade hittills) etc.

Är verkligen conor mest testad? Finns de någon källa du kan hänvisa till?

Tapatalk

Doctor Snuggles 2016-04-03 18:09

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 7550596)
Tror snarare median frågar honom såna frågor, han svarar vad han tror och sen blastar median att han whinar.

Tror också conor gick på roids, tror alla går på PEDS.

Inte media som säger att han whinar, det är kreti o pleti. Bara läsa alla kommentarer på nätet.

Det är dessutom en meningslös sak att säga att alla går på peds numer. USADA testar enligt olympisk standard, det blir inte bättre än så; inkluderar bl a CIR tester (vilket gör det väldigt svårt att microdosa t.ex.). Och bristen på bevis är inte bevis. Även om det är naivt att tro att det inte finns några som kan slå systemet, så måste man inse att folk åkte fast till höger och vänster när testning i UFC/mma inte var mycket mer än ett IQ-prov. Men helt plötsligt så har alla fighters blivit världsklass på att dopa sig? Särskilt med tanke på hur många som verkar ha krympt.

Doctor Snuggles 2016-04-03 18:10

Citat:

Ursprungligen postat av Ohjo (Inlägg 7550602)
Är verkligen conor mest testad? Finns de någon källa du kan hänvisa till?

Tapatalk

http://www.usada.org/testing/results...-test-history/

Testad 13 gånger hittills.

EDIT: Tydligen delad förstaplats med Holly Holm nu.

PureWhey 2016-04-03 18:12

Man måste förstå att många utav dessa individer lever och dör för sporten. Deras mål i livet är att hålla uppe det bältet. Jag tror inte många människor förstår hur det är att känna en så stark passion för något att man gör vad som helst för att vinna. Det inkuderer även att slå systemet för att få en överhand såklart. Nu slänger jag inte några namn till höger och vänster, men jag är inte heller naiv.

Exakt detta pratade jag om med mina morföräldrar runt julbordet. Dom hade verkligen 0 förståelse för hur man kunde stoppa nåt i sin kropp som möjligtvis är farligt för att vinna och båda två har varit elitgymnaster...

Varje gång sånthär diskuteras... Hur många gånger testades t.ex. Armstrong och alla andra cyklister som klarade sig undan år efter år? Komigen nu.

Sheogorath 2016-04-03 18:20

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 7550595)
Senchai är en otrolig thaiboxare, men det kommer kräva många års jobb innan han ens får chansen att "gå upp i UFC".

Trist, jag vill se honom NU :D Men det kanske är bra om han får mogna lite som MMA-fighter. Så att han faktiskt har en chans. Tror inte hans excellenta standup-game räcker nu tyvärr.

Doctor Snuggles 2016-04-03 18:24

Anekdotiska uppgifter om atleter som åkt fast förut är ej heller ngt bevis på situationen nu. För att ens uttala sig om ämnet med ngn som helst tyngd krävs det en djup kunskap i den nuvarande kapprustningen, både på sidan av fuskarna och testarna. Vad som är säkert är att det är mycket svårare att komma undan nu. Och om det istället fortfarande är så lätt att komma undan, varför åkte Lombard fast? Varför har Overeem krympt? Varför åkte Romero fast för en designer drog (och han om ngn borde kunna lura systemet med tanke på sin olympiska erfarenhet)?

Nej, som sagt, det är naivt att tro att ingen dopar sig (eller att fighters inte kommer bli bättre på det framöver), men att tvärsäkert påstå att "alla dopar sig" är att göra det mycket enkelt för sig och är inte baserat på fakta.

Grazzafukkinrazzi 2016-04-03 18:25

Citat:

Ursprungligen postat av Sheogorath (Inlägg 7550618)
Trist, jag vill se honom NU :D Men det kanske är bra om han får mogna lite som MMA-fighter. Så att han faktiskt har en chans. Tror inte hans excellenta standup-game räcker nu tyvärr.

Omöjligt för en gubbe att sadla om till MMA nu och tävla med främsta eliten. Det gick för 10-15 år sedan men inte nu.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:44.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)