Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

spoon 2015-08-09 15:14

Nötter är ju väldigt viktiga om man vill att sporten ska växa. Kul att det finns intresse för dam mma.

Tapatalk

Doctor Snuggles 2015-08-09 15:42

Citat:

Ursprungligen postat av mottat (Inlägg 7403034)
För att dom köper skiten utan att ens gilla MMA, Dom skiter i matcherna utan bryr sig endast för det snackas massa om det i sociala medier. Det är ju precis som med Floyd - Manny. Varenda jävel älska ju boxning helt plötsligt men lovar att 3 mille av dom ppv köpen inte sett deras 5 tidigare matcher ens.


Folk som köper saker endast för dom är populära och andra har dom utan att ifrågasätta om de själva ens gillar eller behöver dom = Nötter.

Jag vet vad du är ute efter, Ronda har blivit något av en mainstream-sensation. Jag kan dock förstå att folk är intresserade av att se henne, även om de inte varit intresserade av sporten innan. Sedan vet man inte om man gillar något förrns man provar det, eller hur? Är alla som prövar något nytt nötter?

mottat 2015-08-09 18:24

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 7403064)
Jag vet vad du är ute efter, Ronda har blivit något av en mainstream-sensation. Jag kan dock förstå att folk är intresserade av att se henne, även om de inte varit intresserade av sporten innan. Sedan vet man inte om man gillar något förrns man provar det, eller hur? Är alla som prövar något nytt nötter?

Jag tittar på sport för jag gillar folk som är extremt bra på saker, Jag tittar på Champions league men skiter helt i Dam-VM som spelades nyss. Samma sak för mig när det kommer till MMA. Jag tycker inte det är något fascinerande med att 2 "snygga" tjejer fightas om det är kass teknik osv.

Folk som provar nya saker är inte automatiskt nötter, men folk som följer strömmen utan att ifrågasätta varför de gör det = nötter :D

Sen är de lite komiskt hur Ronda blivit "feministisk ikon" samtidigt som hon hålls till en lägre standard. Men det går ju lite hand i hand med dagens vänsterpack som är för kvotering osv.

cero 2015-08-09 18:29

Vad säger du om detta, Snuggles? Damage control? :D

Citat:

Ursprungligen postat av Andre Pederneiras (google translate)
"Efter detta oseriöst och grundlösa anklagelser, jag upprepar min begäran om att UFC, Dana White och Lorenzo Fertitta, som under de tre månader som föregick kampen går Aldo och Mcgregor båda idrottare testas minst tre gånger i veckan, blod och urin. jag arcarei mig med alla de extra kostnader som detta kan medföra. Innan allt detta situation ser inte hur det inte hända nu för denna kamp. "

http://sportv.globo.com/site/combate/noticia/2015/08/dede-responde-schaub-e-se-dispoe-arcar-com-testes-para-aldo-e-mcgregor.html

Kan ni tänka er om Aldo är ren och man lade till en hög dos EPO? Jesus kristus.

High1ander 2015-08-09 20:06

Citat:

Ursprungligen postat av mottat (Inlägg 7403132)
Jag tittar på sport för jag gillar folk som är extremt bra på saker, Jag tittar på Champions league men skiter helt i Dam-VM som spelades nyss. Samma sak för mig när det kommer till MMA. Jag tycker inte det är något fascinerande med att 2 "snygga" tjejer fightas om det är kass teknik osv.

Folk som provar nya saker är inte automatiskt nötter, men folk som följer strömmen utan att ifrågasätta varför de gör det = nötter :D

Sen är de lite komiskt hur Ronda blivit "feministisk ikon" samtidigt som hon hålls till en lägre standard. Men det går ju lite hand i hand med dagens vänsterpack som är för kvotering osv.

Ronda är utan tvekan i toppen när det kommer till underhållningsvärde. Är nog bara Jon Jones, Anderson Silva, GSP och Connor som jag annars "måste" se, och nu när bara Connor är kvar tillsammans med Ronda så är det få saker som är måste ses. Det som gör Ronda ett "must see" är för hon är så jävla grym på judo/grappling, "ingen man" är i närheten av att vara lika intressant för mig att kolla på när det kommer till grappling.

Men jag håller med om t.ex. Champions Leaugue jämfört med Dam-VM, jag kollar inte på nått bara för "det är bäst i sin division" utan det ska vara underhållande också, t.ex. intresserar inte U21 i herrars fotboll mig heller.

Hursom, jag har iaf. inte fått någon känsla av mma-fans att man kollar på Ronda för att hon är "duktig för att vara tjej", utan för hon är duktig, punkt.

mottat 2015-08-09 20:27

Citat:

Ursprungligen postat av High1ander (Inlägg 7403186)
Det som gör Ronda ett "must see" är för hon är så jävla grym på judo/grappling, "ingen man" är i närheten av att vara lika intressant för mig att kolla på när det kommer till grappling.



Hursom, jag har iaf. inte fått någon känsla av mma-fans att man kollar på Ronda för att hon är "duktig för att vara tjej", utan för hon är duktig, punkt.


Detta går inte ihop för mig, Då det finns många män som är tekniskt bättre än henne i UFC. Då betyder de väl att du håller henne till en annan standard och gillar henne för att hon är "duktig för att vara tjej" ?

Sen följer du judo slaviskt varje OS eller ser varje Metamoris och ska se nästa EDI?


Ronda har ju tränat judo i princip hela livet och är givetvis väldigt bra på grund av det. Men hon möter ju folk som börja med MMA för några år sen för att förlora vikt. Se när hon krossar folk på 20sek som är mycket sämre är ju inte jätte intressant enligt mig.

Sätt in CM punk mot Weidman så få du samma resultat.

Krampus 2015-08-09 20:51

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 7400691)
whup
Länge sedan.

Hayaaaaa!!!! Jo det är lugnt faktiskt. Vad gör ni här då?

High1ander 2015-08-10 00:32

Citat:

Ursprungligen postat av mottat (Inlägg 7403203)
Detta går inte ihop för mig, Då det finns många män som är tekniskt bättre än henne i UFC. Då betyder de väl att du håller henne till en annan standard och gillar henne för att hon är "duktig för att vara tjej" ?

Sen följer du judo slaviskt varje OS eller ser varje Metamoris och ska se nästa EDI?


Ronda har ju tränat judo i princip hela livet och är givetvis väldigt bra på grund av det. Men hon möter ju folk som börja med MMA för några år sen för att förlora vikt. Se när hon krossar folk på 20sek som är mycket sämre är ju inte jätte intressant enligt mig.

Sätt in CM punk mot Weidman så få du samma resultat.

Jag har då inte sett några män göra samma saker som henne i buren judomässigt. Sen tittar jag inte på judo då man inte slår eller sparkar i det. Det är som att säga jag ska kolla på 100m löpning för jag gillar när någon anfallare springer förbi någon snabbt som fan i fotboll. Löpning är ett delmoment i fotboll, på samma sätt är judo/grappling ett delmoment i MMA där som sagt jag tycker hon gör det bäst.

Jag håller inte Ronda till någon annan standard än att hon gör saker andra inte gör plus att det är intressant att se henne slåss.

Sen blir det självklart skillnader mellan olika divisioner, oavsett kön eller ålder. Liksom, tungviktare är inte alls lika snabba och atletiska som fjäderviktarna, trots det kan man ju hävda att t.ex. fjädervikt är skit för de skulle inte ha en chans mot en tungviktare. Jag gillar att se både tungviktare och fjäderviktare, på samma sätt som jag gillar t.ex. drama och action-filmer, men det innebär ju inte att allt är bra bara för det är tungvikt/drama eller fjädervikt/action... Jag tycker även det är kul att titta på t.ex. TUF för att se galna matchups där någon är dålig som får möta någon riktigt bra, etc...

Angående att Ronda bara får lätta "nybörjare", Jon Jones hade bara hållt på med "MMA" i 3 år när han blev mästare, innan det hade han bara sysslat med brottning. Det är ju i princip standarden för alla i branschen där MMA är något nytt, men de flesta har ju trots allt sysslat med liknande sporter, t.ex. brottning eller boxning. Så att någon är "ny i MMA" säger mig inte så mycket. Tyvärr har Ronda dominerat sönder sin division, så det enda som finns kvar är som hennes senaste motståndare, någon obesegrad men ändå värdelös i förhållande till Ronda.

Det är bara att inse att hype och underhållning säljer, få vill se fighters vara superdefensiva även om det kanske är bästa taktiken för given match, eller när någon bara krälar på någon annan i 5 minuter. Man vill se knock-outs, nedtagningar och submissions. I fotboll så vill man se en match med många mål och räddningar, att se en 0-0 match suger, även om det tekniskt sett bör vara bäst.

mottat 2015-08-10 01:26

Citat:

Ursprungligen postat av High1ander (Inlägg 7403297)
Jag har då inte sett några män göra samma saker som henne i buren judomässigt.

Jag håller inte Ronda till någon annan standard än att hon gör saker andra inte gör.

-

I fotboll så vill man se en match med många mål och räddningar, att se en 0-0 match suger, även om det tekniskt sett bör vara bäst.


Det finns ju flera med bättre judo än henne i UFC. Att hon ser så bra ut har ju o göra med vilka hon möter.

Att göra detta mot en snubbe som Jake Shield är ju 100gr mer imponerande än att Ronda gör en armbar mot Liz Carmouche.

http://cdn.fansided.com/wp-content/b...ombard_5hl.gif

http://38.media.tumblr.com/c896fe12c...1rm7o1_400.gif


Sen har jag sett många fotbolls matcher som slutat 0-0 eller med 1 mål o varit riktigt bra. Samma med UFC/Boxnings matcher som gått till domslut.



Det jag inte förstår är varför en fight som Tate vs Eye är co-main event. Jag förstår varför UFC sätter det där. Eftersom det förmodligen säljer, men det jag inte förstår är varför folk köper och gillar det.

High1ander 2015-08-10 03:33

Citat:

Ursprungligen postat av mottat (Inlägg 7403308)
Det finns ju flera med bättre judo än henne i UFC. Att hon ser så bra ut har ju o göra med vilka hon möter.

Att göra detta mot en snubbe som Jake Shield är ju 100gr mer imponerande än att Ronda gör en armbar mot Liz Carmouche.

http://cdn.fansided.com/wp-content/b...ombard_5hl.gif

http://38.media.tumblr.com/c896fe12c...1rm7o1_400.gif


Sen har jag sett många fotbolls matcher som slutat 0-0 eller med 1 mål o varit riktigt bra. Samma med UFC/Boxnings matcher som gått till domslut.



Det jag inte förstår är varför en fight som Tate vs Eye är co-main event. Jag förstår varför UFC sätter det där. Eftersom det förmodligen säljer, men det jag inte förstår är varför folk köper och gillar det.

Ingen av dom kasten är intressanta, det som gör Ronda grym är när någon kastar henne, så är det hon som hamnar överst. Något som jag inte sett någon annan lyckas gång på gång som hon gör.

Om du inte förstår att det är skillnad i underhållningsvärde och vad som är "bäst" så får det stå för dig.

T.ex. så är herr-tennis jävligt tråkigt att kolla på då det är nada spel och bara serveess jämfört med damer där de kanske tekniskt sett är sämre men roligare att titta på för det faktiskt blir mer spel.

Som sagt, om du nu ska vara en sådan "purist" så kan du ju säga vilken vikt-division som man bara ska kolla på också?

För övrigt, så är det ju så att när man visar highlights från matcher i t.ex. fotboll så är det målen eller räddningarna som räknas, man visar sällan highlights i "bästa formationerna", eller "spelet i spelet" utan det är mål och räddningar. Som sagt, jag säger inte att 0-0 innebär att det är en dålig match, bara att det inte är det folk "vill se". Man vill ju generellt sett se "jämna matcher" och det kan det ju vara om båda lagen gör 2 mål och 10 räddningar.

mottat 2015-08-10 04:18

haha jag tror inte riktigt du verkar fatta min poäng. Men vi verkar ha olika uppfattning om vad som är underhålling. Att du jämför Jones med Bethe och säger att dam tennis är roligare att titta på gör att jag får säga agree to disagree, o vi har inte så mycket mer att snacka om :D

High1ander 2015-08-10 04:27

https://artofgrappling.files.wordpre...3/12/168-7.gif
https://artofgrappling.files.wordpre...3/12/168-5.gif
https://artofgrappling.files.wordpre...3/12/168-4.gif
https://artofgrappling.files.wordpre...if?w=400&h=189
På alla dessa så är det hon som blir knuffad eller är i sämre läge men kommer ut bäst. Det är det som är så jävla coolt hur hon utnyttjar motståndaren.

Orsaken till att Tate - Eye är co-main är för det är enda sättet att fixa ny utmanare till Ronda, som är en guldgruva rent PR-mässigt.

High1ander 2015-08-10 04:37

Citat:

Ursprungligen postat av mottat (Inlägg 7403319)
haha jag tror inte riktigt du verkar fatta min poäng. Men vi verkar ha olika uppfattning om vad som är underhålling. Att du jämför Jones med Bethe och säger att dam tennis är roligare att titta på gör att jag får säga agree to disagree, o vi har inte så mycket mer att snacka om :D

Det är du som inte verkar fatta. Jag jämför inte Jones med Bethe, du gör det. Jag säger att "nybörjare" i MMA inte säger ett piss. Det finns inga "nybörjare" på toppnivå. Det är som att säga en operasångerska är nybörjare för hon efter 20 år börjar sjunga pop.

Du ställer ju frågor som har självklara svar på. "Varför gör UFC si o så?!" - För det säljer, för det funkar. De har nog lite bättre koll på olika demografer och vilka marknader de vill sälja till/ta över än dig. Sen att du inte gillar det är en annan sak. De behöver inte oroa sig för att tappa dig, för det finns ingen riktig konkurrens till dom, de vill däremot hitta ny köpare, och kvinnosidan finns det gott om nya fans att fånga.

mottat 2015-08-10 05:15

Citat:

Ursprungligen postat av High1ander (Inlägg 7403323)
Det är du som inte verkar fatta. Jag jämför inte Jones med Bethe, du gör det. Jag säger att "nybörjare" i MMA inte säger ett piss. Det finns inga "nybörjare" på toppnivå. Det är som att säga en operasångerska är nybörjare för hon efter 20 år börjar sjunga pop.


Du säger ju emot dig själv? Jones brottades ju innan MMA och var en extremt stor talang som många sagt förmoligen varit med i OS om han kunde fortsätta på amatör nivå. Sen är hans talang för mma ett undantag och knappast en regel så förstår inte varför du ens drog upp han. Går ju knappast att jämföra han med att Bethe bestämmer sig vid 25 års ålder att börja med tai chi och köra lite mitsar med sin pojkvän som coach utan att ens ha någon atletisk talang från det hon visat i UFC.

mottat 2015-08-10 05:23

Citat:

Ursprungligen postat av High1ander (Inlägg 7403323)
Du ställer ju frågor som har självklara svar på. "Varför gör UFC si o så?!" - För det säljer, för det funkar..


Läs vad jag skrev? Jag sa att jag förstår varför DOM gör så men inte varför folk köper. Jag ANTAR att det är för folk tycker det är facinernade med just 2 tjejer som slåss och inte är speciellt intresserade utav hur bra dom. Vilket du också verkar vara? Eftersom du kan titta på Bellator prelims och hitta bättre matcher än Tate - Eye.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:32.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)