Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Agitator 2015-04-30 01:09

Rockholds läppglans och lorealbruk. Lyoto ser inte ens ut som han tränar brevid rockhold.

Bailah 2015-04-30 03:25

Boxing: Floyd Mayweather’s Son Says He Hit & Kicked His Mother in Handwritten Police Report
04.29.15

Bra timing -.-

qozmox 2015-04-30 05:17

Citat:

Ursprungligen postat av mottat (Inlägg 7335050)
Det där är ju världens sämsta argument, Håller du med varje domslut till 100% själv? Annars borde du inte använda det.

sjävklart håller jag inte med alla domslut.
så, gustafsson hade bältet. försvarade det en match. och förlorade det nu mot johnson.

Citat:

Du tycker inte det är lite konstigt om Cormier nu vinner matchen och blir "mästare"? Precis efter han förlorat mot Jones.
spelar väl ingen roll om han förlorade mot jones.
det är johnson som är mästaren.

arthax 2015-04-30 06:05

Citat:

Ursprungligen postat av qozmox (Inlägg 7335185)
det är johnson som är mästaren.

Trodde bältet var vakant nu?

qozmox 2015-04-30 06:07

Citat:

Ursprungligen postat av arthax (Inlägg 7335192)
Trodde bältet var vakant nu?

jag driver.

argumentet är att bältet inte är på rikt iom omständigheterna,
och går tydligen inte att jämföra med gsp's förlust av sitt bälte,
för hendricks vann mot honom innan han gav upp det, för 95% tycker så.
medans gustafsson förlorade mot jones, fast 95% tycker säkert han vann där också,
och borde därför varit mästare, och förlorade det just mot johnson.

om tusen år kommer framtida hipsters sitta och rota i mma-historien och hävda
att Gruffrek Munterpack inte kan vara mästare, för hade jones inte kvaddat en bil
och blivit av med bältet så hade inte bla bla bla bla bla bla

Hackenschmidt 2015-04-30 09:21

Khabib skadad och borta nu också verkar det som

http://mmajunkie.com/2015/04/khabib-...s-new-opponent

Bara Chris som ska ut också nu då, galan var ju alldeles för bra...

Spiffy 2015-04-30 09:26

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7335055)
För att vinna över en nuvarande mästare måste man vinna övertygande. Är så reglerna säger.

Var i reglerna säger man detta?

High1ander 2015-04-30 13:07

Citat:

Ursprungligen postat av Derbel McDillet (Inlägg 7334924)
Om Jones blir friad så blir han nog "friad" även av UFC. Han kommer nog dock inte bli friad

Beror på. Jag tänkte mer på folk som kanske tror att man är oskyldig bara för man inte döms, och därmed kan begära pengar för att man blev av med jobb osv. på "falska" grunder. Här i Sverige kan man utan problem stämma eller begära pengar för att man frias men kanske t.ex. blivit av med körkort temporärt, etc... Var ju en nisse som var så jävla uppenbart att han hade rattfyllekört, blev av med kortet i 3-4 månader under väntan på att få rättegång, vann rättegången på idioti och fick därmed pengar för förlorad arbetsinkomst då han även var en lastbilschaffis (som inte kunde jobba i 3-4 månader). Alltså, samma sak "kan" hända i USA, men där finns det som sagt en nivå till mygla sig igenom.

Agitator 2015-05-01 00:24

Citat:

Ursprungligen postat av Spiffy (Inlägg 7335273)
Var i reglerna säger man detta?

Vet inte, men står rätt mycket intressant här såg jag när jag ögna igenom det lite snabbt.

http://www.ufc.com/discover/sport/ru...regulations#14

Mitt uttalande bygger på att det alltid upprepas som ett mantra när det är bältesmatcher från dana och annat kunnigt folk.

Dana själv säger ju att man aldrig ska lämna det till dommarna, och det påpekas ofta att en titelhållare premieras ifall matchen är jämn. För att en ny champ ska utses via descision så måste det ju vara övertygande att man vunnit i buren.

Så var inte fallet i GSP sista fight, så han behöll bältet. Ser inget konstigt alls med det.

eternallord 2015-05-01 00:40

Finns inget i reglerna om att titelmatcher ska dömas annorlunda och givetvis ska det inte vara så heller. Vinner man så vinner man.

Rahf 2015-05-01 03:49

Citat:

Ursprungligen postat av High1ander (Inlägg 7335440)
Beror på. Jag tänkte mer på folk som kanske tror att man är oskyldig bara för man inte döms, och därmed kan begära pengar för att man blev av med jobb osv. på "falska" grunder. Här i Sverige kan man utan problem stämma eller begära pengar för att man frias men kanske t.ex. blivit av med körkort temporärt, etc... Var ju en nisse som var så jävla uppenbart att han hade rattfyllekört, blev av med kortet i 3-4 månader under väntan på att få rättegång, vann rättegången på idioti och fick därmed pengar för förlorad arbetsinkomst då han även var en lastbilschaffis (som inte kunde jobba i 3-4 månader). Alltså, samma sak "kan" hända i USA, men där finns det som sagt en nivå till mygla sig igenom.

Men nu har man trovärdiga ögonvittnen, klara bevismaterial, och en rättegång som bevakas av media. Jag tror knappast Jones kommer undan på idioti. Chansen är snarare stor att han erkänner och får villkorlig dom.

Agitator 2015-05-01 04:14

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 7335910)
Finns inget i reglerna om att titelmatcher ska dömas annorlunda och givetvis ska det inte vara så heller. Vinner man så vinner man.

Don't leave it to the judges then.

Hendricks vann för övrigt inte.

High1ander 2015-05-01 09:05

Citat:

Ursprungligen postat av Rahf (Inlägg 7335919)
Men nu har man trovärdiga ögonvittnen, klara bevismaterial, och en rättegång som bevakas av media. Jag tror knappast Jones kommer undan på idioti. Chansen är snarare stor att han erkänner och får villkorlig dom.

Eftersom han inte blev tagen på bar gärning så kan han säkert komma undan från drog/alkohol anklagelser, vilket isf. gör brottet mindre grovt.

Men men, han sitter i skiten och jag hoppas han får ett straff på minst 2-3 år, för det är inte första gången idioten skiter i sina medtrafikanter. Jag gillar ändå honom som fighter, men verkligen inte som person, falskhet personifierad.

Rahf 2015-05-01 09:29

Jones blev inte tagen på bar gärning, men man har en gata full av vittnen som såg honom inblandad i olyckan. Med tanke på hans mediastatus är det inte osannolikt att många känner igen honom. Han orsakade även kroppslig skada och lämnade medvetet brottsplatsen. Avslutningsvis så har vissa amerikanska stater en sträng straffskala.

High1ander 2015-05-01 10:16

Citat:

Ursprungligen postat av Rahf (Inlägg 7335977)
Jones blev inte tagen på bar gärning, men man har en gata full av vittnen som såg honom inblandad i olyckan. Med tanke på hans mediastatus är det inte osannolikt att många känner igen honom. Han orsakade även kroppslig skada och lämnade medvetet brottsplatsen. Avslutningsvis så har vissa amerikanska stater en sträng straffskala.

Tas man inte på bar gärning så kan du inte bevisa att droger eller alkohol inte tagits efter olyckan. Dvs. han kommer åka ditt för att flytt olycksplatsen, men inte för att ha kört rattfull/drogpåverkad.

Att han flytt från olyckan kanske han kan hitta på någon rolig historia som får det att låta bra, men han hade inte kunnat snacka sig ur varför han kört en bil med droger i kroppen (vilket han nu slipper). I USA så adderar man också straffen, så han kan få 1+2 år för diverse saker, men i Sverige får man t.ex. bara det straffet som är högst värde. Så han kommer komma undan lindrigare...


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:30.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)