Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2014-07-03 19:47

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 7055488)
The champ is here! Det blixtrar verkligen om henne.

Det känns dock som hon fortfarande inte riktigt får i höften i många slag (även om uppercutten och den vänsta kroppshooken ser ok ut), men hennes coach kanske är mest ute efter fart.

Grazzafukkinrazzi 2014-07-03 19:49

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 7055503)
Det känns som hon fortfarande inte riktigt får i höften i många slag (även om uppercutten och den vänsta kroppshooken ser ok ut), men hennes coach kanske är mest ute efter fart.

Man kanske skulle försöka dra ned lite på farten så man ser till att höften inte rör sig åt helt fel håll i alla fall.


Doctor Snuggles 2014-07-03 19:53

Citat:

Ursprungligen postat av AronP (Inlägg 7055448)
Andra fighten i tuf var riktigt grym, nasty armbågar.

Eh, den första var inte att fnysa åt heller. Aj.

Doctor Snuggles 2014-07-03 19:53

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 7055509)
Man kanske skulle försöka dra ned lite på farten så man ser till att höften inte rör sig åt helt fel håll i alla fall.


Hennes skuggboxning ser fortfarande inte superbra ut, men den ser bättre ut än då den där videon togs.
Och på mitts så ser det definitivt ganska bra ut, vilket torde vara lite mer relevant till hur det kan se ut i en fight.
Hon verkar jobba hårt på det iaf.

Griip 2014-07-03 19:56

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 7055503)
Det känns dock som hon fortfarande inte riktigt får i höften i många slag (även om uppercutten och den vänsta kroppshooken ser ok ut), men hennes coach kanske är mest ute efter fart.


Tycker slagen ser vældigt starka ut. Anledningen till att hon inte vrider høften ær før att hon ær såpass stark i bålen att hon slungar ivæg hela axelpartiet(som nær man armbågar) och væger med det upp mer æn det hon mister i høften. De flesta boxare mm anvænder sig av høften och axeln nær dem slår vilket resulterar i ett snabbt slag med lætt tillbakadragningsmøjligheter(wtf?). Det blir dock vældigt lite tyngd i dem slagen. Brottare som redan ær bålstarka nær dem lær sig boxning anammar næstna alltid en helt annan slagteknik. En 1 punch KO typ mer æn den snabba poængboxaren.

Hade gærna velat utveckla mina teorier om slagteknik och skrivit mer men blir alldeles før fort ett alldeles før stort projekt.

Griip 2014-07-03 19:58

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 7055509)
Man kanske skulle försöka dra ned lite på farten så man ser till att höften inte rör sig åt helt fel håll i alla fall.


:laugh:


Hoppas hon inte førsøker læra sig skolboxning! Hon borde ha Rampage som boxningstrænare inte någon med boxningsbakgrund :/

AronP 2014-07-03 20:04

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 7055521)
Eh, den första var inte att fnysa åt heller. Aj.

Nej verkligen inte! Bra avsnitt kan vi ju konstatera :)

Doctor Snuggles 2014-07-03 20:08

Citat:

Ursprungligen postat av AronP (Inlägg 7055547)
Nej verkligen inte! Bra avsnitt kan vi ju konstatera :)

Det enda på hela säsongen? ;)

Doctor Snuggles 2014-07-03 20:09

Citat:

Ursprungligen postat av Griip (Inlägg 7055532)
Tycker slagen ser vældigt starka ut. Anledningen till att hon inte vrider høften ær før att hon ær såpass stark i bålen att hon slungar ivæg hela axelpartiet(som nær man armbågar) och væger med det upp mer æn det hon mister i høften. De flesta boxare mm anvænder sig av høften och axeln nær dem slår vilket resulterar i ett snabbt slag med lætt tillbakadragningsmøjligheter(wtf?). Det blir dock vældigt lite tyngd i dem slagen. Brottare som redan ær bålstarka nær dem lær sig boxning anammar næstna alltid en helt annan slagteknik. En 1 punch KO typ mer æn den snabba poængboxaren.

Hade gærna velat utveckla mina teorier om slagteknik och skrivit mer men blir alldeles før fort ett alldeles før stort projekt.

Särskilt som du skriver mer jobbiga danska bokstäver. *gah!*
Skriv med a och o istället.

I fights hittills så har det dock just blivit mest svaga armslag, så jag vet inte om hon riktigt har lärt sig få in höften/kraften än när det gäller.
Boxning verkar inte vara det mest naturligaste för henne. Då ser Marina Shafirs teknik bättre ut.
Förstår inte alls vad du pratar om när du säger att boxare som använder sig av höften inte får in tyngd i slagen. Låter helt galet.

AronP 2014-07-03 20:11

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 7055552)
Det enda på hela säsongen? ;)

Första var bra också, resten kommer jag knappt ihåg så antagligen inte allt för imponerande :D

Griip 2014-07-03 20:27

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 7055555)
Särskilt som du skriver mer jobbiga danska bokstäver. *gah!*
Skriv med a och o istället.

I fighter hittills så har det dock just blivit mest armslag, så jag vet inte om hon riktigt har lärt sig få in höften än när det gäller.
Boxning verkar inte vara det mest naturligaste för henne. Då ser Marina Shafirs teknik bättre ut.
Förstår inte alls vad du pratar om när du säger att boxare som använder sig av höften inte får in tyngd i slagen. Låter helt galet.


Sjælvklart ær det inte naturligt før henne(du får før øvrigt vænja dig vid skandinaviska bokstæver, det ær framtiden :D). Hon har ju trænat naturliga rørelser(judo, brottning) hela sitt liv och nu ska hon helt pløtsligt læra sig något så onaturligt i rørelserna som boxning, klart det blir problem. Hon borde dock læra sig boxning av tex Fedor, Rampage eller noen annan med brottarbakgrund.

Ja det låter galet :) Formulerade mig lite dåligt.. Boxare anvænder sig av axeln och høften och får enbart tyngd i de slag dær de har en bra høftrotation med. Många slag som flyger ivæg ifrån bara axeln dock och dessa ær inte mer æn snærtar(æven om en tungviktare fort kan knocka en dålig haka med ett sådant slag). Karatekas anvænder sig i Princip enbart av høftrotation och har således tyngd i alla slag. De låter inte axeln jobba något næmnvært och de slæpper heller inte ivæg axelpartiet. Slæppa ivæg axelpartiet ær før øvrigt det jag ær ute efter att Ronda borde fokusera på(som hon tydligen redanær rætt hajj på i mits-videon). Det ær så tex Rampage slår och inte bara han utan de flesta brottare. Æven i MT boxar man ofta så, det ær som att slå en armbåge fast istællet før att træffa med armbågsspetsen så fæller du in underarmen och næven i en rak linje mellan armbåge och træffpunkt. Man svingar tex vid vænsterkrok hela vænstra kroppshalvan som om man kastar ivæg en tung boll. Røra

cero 2014-07-03 20:30

Lol på att ha Rampage som boxningstränare. Fick mig att skratta IRL.

Griip 2014-07-03 20:37

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 7055600)
Lol på att ha Rampage som boxningstränare. Fick mig att skratta IRL.

Det kan jag tænka mig. Jag tror dock du kan tænka dig att jag inte menade det jag skrev :D Hon borde læra sig boxas SOM Rampage, inte av :)

Dvs, in med 1-3 svingar tills hon har kroppskontakt och då dominera stående brottning med kast/knæn. Att førsøka stå på armlængds avstånd och boxas ær idiotiskt om man ær så dominant som hon ær.

cero 2014-07-03 20:45

Vad händer när hon möter någon som hon inte kan ta ned at will? Då blir hon extremt förutsägbar med den stilen du förespråkar, inte sant?

Doctor Snuggles 2014-07-03 20:47

Seriöst, jag orkar inte läsa danska bokstäver. Jag får ont i huvudet.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:42.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)