Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

eternallord 2014-06-02 20:50

Cero, cero, cero... Du är så okultiverad!

Doctor Snuggles 2014-06-02 20:51

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 7021591)
Kan i föreställa er Silva bli stockton-slapped i 5 ronder? Ugh, vilken mardröm. :(

Om han kommer tillbaka i bra form lär han mörda Diaz dock.

Jag tror nog han mördar Nick även om han kommer tillbaka på 50%.
Bara hans haka inte försvunnit helt.

cero 2014-06-02 20:53

Citat:

Den är modifierad från en pantera-skiva din hädare
Citat:

Cero, cero, cero... Du är så okultiverad!
Ni får ursäkta - jag är blatte.

Doctor Snuggles 2014-06-02 20:57

"Pantera's Metal Magic" är grymma.


http://assets.noisey.com/content-ima...72/Pantera.jpg



:D

Doctor Snuggles 2014-06-02 23:07

lite lol


mottat 2014-06-03 01:06

According to UFC president Dana White, Jones doesn't want to fight Gustafsson. In fact, the champion has said that he would rather face Daniel Cormier, who is coming off a dominant victory over legend Dan Henderson.

"Just to clear up a couple things, people think we're in contract negotiations with Jon Jones - we're not. Jon Jones still has five fights left on his contract," White said Monday afternoon in an exclusive interview with UFC.com. "So what we're doing right now is trying to get him to sign the bout agreement for Gustafsson. He doesn't want to fight Gustafsson. ... Lorenzo and I have a meeting with Jones on Thursday to get him to sign the bout agreement, and he's asking to fight Cormier instead."


http://www.fighterstyle.com/wp-conte...-Pace-Post.jpg

mottat 2014-06-03 01:13

Hade inte haft något emot att se Jones - Cormier istället men nu är väl Cormier skadad så bara att han signar skiten!

Doctor Snuggles 2014-06-03 01:17

Vet inte om jag riktigt litar på Dana's ord om Jones. Han har sagt så många halvsanningar vid det här laget, och särskilt när saker inte går som han vill. Vet inte om det är den bästa approachen att gå ut i media och gnälla. Jones skulle nog kunna ställa sig på tvären bara därför, han verkar inte ha ngt problem med att ställa krav på UFC.
Tror dessutom Cormier kan vara en svårare matchup, eller minst lika svår, för Jones så jag köper inte riktigt ankeargumentet.

AronP 2014-06-03 06:53

Jag har ju inte riktigt trott på att Jones duckar men det är mkt som är lite halvskumt nu. Gillade cormiers uttalande om en vakant titel, han spelar spelet bra. Förstår inte riktigt det här med att champs kan "välja" matcher, dom borde bara ta det dom blir serverade.

Spiffy 2014-06-03 09:07

Citat:

Ursprungligen postat av AronP (Inlägg 7022024)
Förstår inte riktigt det här med att champs kan "välja" matcher, dom borde bara ta det dom blir serverade.

Det tycker jag borde gälla för alla. Men speciellt illa är det med champs som ska välja sina motståndare. Borde vara något i stil med att tre månader innan eller något så är det inget val, bara att ta matchen. Vid kortare tid så kan det få vara deras eget val om de vill ta matchen. Annars borde det utdömas något straff.

cero 2014-06-03 12:44

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 7021990)
Vet inte om jag riktigt litar på Dana's ord om Jones. Han har sagt så många halvsanningar vid det här laget, och särskilt när saker inte går som han vill. Vet inte om det är den bästa approachen att gå ut i media och gnälla. Jones skulle nog kunna ställa sig på tvären bara därför, han verkar inte ha ngt problem med att ställa krav på UFC.
Tror dessutom Cormier kan vara en svårare matchup, eller minst lika svår, för Jones så jag köper inte riktigt ankeargumentet.

Du vet inte om du litar på Danas ord..? Han snackar alltid skit och totalt nonsens i dessa situationer när någon väntar med att skriva på kontrakt.

Ankeargumentet ligger i att Gustafsson kommer göra mer skada mot Jones. Ingen chans att Cormier toppar det Alex gjorde i första mötet.

cero 2014-06-03 13:21

Never skip leg day

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.n...01488702_n.jpg

cero 2014-06-03 13:24

Dana om Chael:

“I think Chael would be fantastic, [I Danas roll]” White said. “The thing is with Chael, though, is that he over-exaggerates too much, and you don’t know what’s real and what’s not.”

:D

Chael is obviously a passionate guy,” White said. “I think he loves [the sport], and he’s great.”

“Let me tell you what, Chael has so many opportunities right now, he wouldn’t even have time,” White said. “If I left tomorrow, and they said, ‘Hey, we want you to run this thing,’ he’s got a lot of big opportunities out there right now. It’s wide open for him.”

“The guy never turns down a fight; he never says no,” White said. “Doesn’t matter who it is. I could call him tomorrow and tell him he’s fighting Cain (Velasquez), and he’ll take the fight. He’s the best, man. He’s a great guy. But on the flip side, he’s got a lot of opportunities that others don’t.

Doctor Snuggles 2014-06-03 14:03

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 7022331)
Du vet inte om du litar på Danas ord..? Han snackar alltid skit och totalt nonsens i dessa situationer när någon väntar med att skriva på kontrakt.

Ankeargumentet ligger i att Gustafsson kommer göra mer skada mot Jones. Ingen chans att Cormier toppar det Alex gjorde i första mötet.

Jag försökte uttrycka mig kultiverat och återhållsamt, din plebej. ;)
Faktum är att Dana sa typ förra veckan eller ngt att de jobbade på ett nytt kontrakt med Jones. :D

Doctor Snuggles 2014-06-03 14:05

Citat:

Ursprungligen postat av Spiffy (Inlägg 7022132)
Det tycker jag borde gälla för alla. Men speciellt illa är det med champs som ska välja sina motståndare. Borde vara något i stil med att tre månader innan eller något så är det inget val, bara att ta matchen. Vid kortare tid så kan det få vara deras eget val om de vill ta matchen. Annars borde det utdömas något straff.

Grejen är att för qtt kräva ngt sådant, så skulle kontrakten kanske behöva se annorlunda ut, och då kanske fighters inte skulle kunna vara frilansare längre. Det är redan folk som gnällt på kontrakten och sagt att se är väldigt restriktiva och mer som anställningskontrakt.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:39.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)