Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2012-12-10 17:23

Ja, hoppas han inser när det är dags att lägga vantarna på hyllan och dra sig tillbaka. Få fighters som gör det dock, och är man hyllad som världens bästa så blir det ännu svårare.

cero 2012-12-10 17:58

Han har inte visat några tecken på att han börjar sakta ned, och hans bästa prestationer i hela sin karriär har varit nu på sistonde, så varför sluta?

cero 2012-12-10 18:23

Hade Benson en tandpetare i munnen under matchen? Haha.

Tror detta är innan han gick till sina cornermen:

http://i.imgur.com/uDvPJ.jpg

Doctor Snuggles 2012-12-10 18:29

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6143713)
Han har inte visat några tecken på att han börjar sakta ned, och hans bästa prestationer i hela sin karriär har varit nu på sistonde, så varför sluta?

Sade jag att han skulle sluta nu? Poängen är att han kommer att sakta ner när vilket år som helst.

cero 2012-12-10 18:32

Det var till Bailah. Iofs 3 matcher, men det är ganska snart. Och även om han "saktar" ned, så kommer han ju fortfarande klara sig med överlägsen teknik i ett bra tag.

Doctor Snuggles 2012-12-10 18:41

Men vill man verkligen se honom kämpa med motståndare som förut skulle varit en barnlek? Som vi har sett otaliga gånger är det bara sorgset när någon vittrar framför ögonen på en i buren.

cero 2012-12-10 18:47

Varför inte? Känns som att många Silvafans är rädda för att han inte kommer få det beröm han förtjänar om han inte slutar tävla obesegrad, vilket är förståeligt. Snacket om att han "aldrig var så bra till att börja med" osv lär ju dra igång direkt när han förlorar, men sånt struntar jag i helt.

Och då menar jag inte att jag vill se honom bli brutalt knockad 3-4 gånger a lá Lidell innan han slutar.

Doctor Snuggles 2012-12-10 18:55

Jag bryr mig inte så mycket om han skulle förlora, utan att jag inte är intresserad av att se gamla gubbar som förlorat förmågan att slåss bra. Skulle han sjunka till en genomsnittlig nivå så vore det helt ointressant, och som sagt bara sorgset att se på.

Mago 2012-12-10 19:05

Ganska bra event, men jag blev inte riktigt nöjd ändå av någon anledning.
8 av 10 predictions satt iaf och skönt att jag hade fel i och med att Yves Edwards vann! :)

spoon 2012-12-10 19:17

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6143809)
Men vill man verkligen se honom kämpa med motståndare som förut skulle varit en barnlek? Som vi har sett otaliga gånger är det bara sorgset när någon vittrar framför ögonen på en i buren.

Nope det vill man inte. Sorgligt att se Fedor,Cro-cop,BJ och andra hjältar förlora sin väg ut ur UFC.

Mago 2012-12-10 19:20

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6141034)
Jag köper inte det riktigt. Visst finns det talang, och alla kan inte bli konsertpianister i världsklass t.ex., men nog går det att träna upp jävligt mycket även om man har noll talang från början.
Uppercut beror en del på biceps och arm också. Curlar du samtidigt som du slänger den, så ökar du momentum genom att hävarmen förkortas (förklarar det uselt).

Mja. Jag tror att det kan liknas ganska mycket med om man har bra kast-arm eller inte, vilket jag har funderat en del på. :) Kollar man t.ex. i friidrotten på sju- och tiokampare så finns det många som är atleter i världsklass som har världens bästa tränare och tränar stenhårt men ändå kan de inte träna sig till att kasta spjut mer än mediokert. Det är säkert delvis genetiskt, men jag tror att det beror mycket på om man tränade på den väldigt komplexa rörelsen under uppväxten. Jag kan garantera att jag inte skulle kunna lära mig att kasta lika långt eller slå lika hårt med vänster hand som jag nu ganska otränad gör med höger hand.

olwe 2012-12-10 19:32

Tycker ni verkligen att det är så jobbigt när de gamla hjältarna går lite dåligt mot slutet? Tycker ni t.ex. Fedors eller Tysons legend (för er själva) är mindre för att de till slut fick se sig petade från tronen? Jag tycker det är rätt coolt att fortsätta in i det sista. Undantaget dem som uppenbarligen inte borde ta fler slag mot huvudet (som typ Lidell).

Jag hoppas Silva kör på tills han inte pallar mer.

PS. Randy Coutore var ju exempelvis hur ball som helst in i det sista just för att han forsatte in i äldre dagar.

eternallord 2012-12-10 19:36

Fast Couture hade aldrig någon sorts oslagbar aura, han förlorade jämt. Han var mest cool för att han flera gånger lyckades med det som "inte skulle gå".

spoon 2012-12-10 19:38

Citat:

Ursprungligen postat av olwe (Inlägg 6143941)
Tycker ni verkligen att det är så jobbigt när de gamla hjältarna går lite dåligt mot slutet? Tycker ni t.ex. Fedors eller Tysons legend (för er själva) är mindre för att de till slut fick se sig petade från tronen? Jag tycker det är rätt coolt att fortsätta in i det sista. Undantaget dem som uppenbarligen inte borde ta fler slag mot huvudet (som typ Lidell).

Jag hoppas Silva kör på tills han inte pallar mer.

PS. Randy Coutore var ju exempelvis hur ball som helst in i det sista just för att han forsatte in i äldre dagar.

Jag tycker det är riktigt tråkigt och gillar inte att se det. När stora idrottare bara är en skugga av sitt forna jag. Men att sluta på topp är ju inte lätt.

Doctor Snuggles 2012-12-10 19:45

Fan, jag brukar inte bry mig om fighters personligheter, men nu efter ha lyssnat på Mike Ricci på mmahour, så gillar jag verkligen både honom och Rory. Skönt med lite eftertänksamma och tillbakadragna fighters.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:39.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)