Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2012-11-12 20:40

Du ser det fel. ;)

Grazzafukkinrazzi 2012-11-12 20:43

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6091344)
Han ska ha en fight efter sin avstängning. Mot vem är inte bestämt.

White: Overeem meets Dos Santos-Velasquez winner, possibly in March or April

eller har han ändrat sig?

Doctor Snuggles 2012-11-12 20:58

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 6091389)
White: Overeem meets Dos Santos-Velasquez winner, possibly in March or April

eller har han ändrat sig?

Som sagt, det är inte bestämt. Inget är bestämt förrän kontraktet är signat. Overeem har själv sagt att han vill slåss direkt, och bryr sig inte om det är om titeln eller inte.

cero 2012-11-12 21:03

White: Lyoto Machida will fight against Jon Jones.

:D

eiri 2012-11-12 21:13

såg precis en intervju me overeem han säger han vill vara tillbaka redan i december, verkar ju dock inte bli så? lite väl sent nu väll.

Timme 2012-11-12 21:28

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6091178)
Som ovan, dessutom kan du köpa galan och få den i bra kvalitet från UFC (doh!), om du orkar sitta uppe tills typ 5-6 på morgonen.
Sedan när har du blivit intresserad av mma förresten, Timme?
Verkar som du är ett hyffsat nybakat fan, alltid roligt. :D

Har faktiskt tyckt mma varit ballt sen ganska många år tillbaka har bara inte satt in mig så djupt i sporten. Kollade lite mma redan 2003 ^^

Timme 2012-11-12 21:32

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6091218)
Här är något för dig, Timme, UFC 1. :D

http://vimeo.com/45287348

Tror jag har sett den för ett antal år sen. Är det inte den när royce gracie (stavning? :p ) dominerar?

Petoria 2012-11-12 21:35

Här är en annan klassiker om du missat den :D


Doctor Snuggles 2012-11-12 21:39

Citat:

Ursprungligen postat av Timme (Inlägg 6091531)
Tror jag har sett den för ett antal år sen. Är det inte den när royce gracie (stavning? :p ) dominerar?

Japp. Gracie dominerade ett par events där i början, innan folk lärde sig grappling. Själva eventet var ju gjort för att visa upp gracie jiu-jitsu, så jag har hört att de bjöd in folk med omsorg. Det fanns en massa andra fighters som skulle kunna ha slagit honom.
Även om jag hörde att Karelin också var inbjuden (men nekade eftersom han inte tyckte det var en värdig form av kamp, eller ngt), som med stor sannolikthet skulle ha krossat Royce.
UFC 1 hade f.ö. den värsta domaren i UFC:s historia, även pre-zuffa. Noll koll. :D

Ah, ok, så du var mer casual fram tills nu. Jag har faktiskt för mig jag sett dig i tråden förut, nu när jag tänker efter. Har jag rätt?

Doctor Snuggles 2012-11-12 21:49

Här är förresten något intressant om 12-6 armbågen, från hästens mun som jag inte hört förut. Ca 12:40 in.



Verkar som knän mot en liggande motståndare förbjöds pga den matchen också.

"Knees to the head of a grounded fighter -- a position in which anything more than the soles of a fighter's feet touched the canvas -- had, until that night, been an accepted attack in MMA. Of course, virtually anything was legal in the earliest incarnation of the sport, but under the rules outlined by the New Jersey board, grounded knees to the cranium were as legal as a punch or a rear-naked choke. That is, until Hazzard saw them in action. (It didn't help that McGee, a 6-foot-10 training partner of Chuck Liddell, delivered the strikes on an opponent possessing limited grappling credentials.)
After Hazzard instituted what would later become known as the "Gan McGee Rule," knees aimed at a downed fighter's head were effectively outlawed in North America. Eight years later, however, the debate over which techniques should be allowed in mixed martial arts competition, including McGee's knees, remains unsettled."


Read More: http://sportsillustrated.cnn.com/200...#ixzz2C2m947FL

Dav0d 2012-11-12 22:34

Trots att jag gillar lite regler måste jag säga att knän mot huvudet när någon ligger ner kan vara så extremt skadligt att det är bra att det inte får göras mera.

Doctor Snuggles 2012-11-12 22:46

Citat:

Ursprungligen postat av Dav0d (Inlägg 6091672)
Trots att jag gillar lite regler måste jag säga att knän mot huvudet när någon ligger ner kan vara så extremt skadligt att det är bra att det inte får göras mera.

Jag tvivlar på att det skulle gjort någon större skillnad faktiskt, mot någon som vet vad de gör. Ett knä där du dessutom drar huvudet till dig för ökad kraft är antagligen värre. Overeem försatte fujita i koma med ett helt vanligt knä. Det tog honom ganska många knän på marken att tko:a Kharnitov däremot.
Det är dessutom få positioner där man kan komma åt för att knäa någon i huvudet när man grapplas, utan att ge upp sin position.
Vad det kanske skulle förändrat, är tdd:n. Det skulle vara lättare att straffa misslyckade nedtagningar, och få folk att undvika north-south positionen.
Någon kanske har bättre koll på pride än jag, och minns hur det var där (även om brottningen där överlag var rätt taskig)?

cero 2012-11-12 23:12

Att få kraft i knäna på marken öht är väl ganska svårt om man inte har north-south eller headcontrol. Knän ståendes skadar mycket mer, men om man nu är väldigt illa ute kan man alltid lägga sig ned på marken. Är väl lite därför fotbollssparkar inte är tillåtna också - inte nog med att det ser sjukt brutalt ut, dem kan användas för att avsluta motståndare som redan är halvt medvetslösa.

Timme 2012-11-12 23:14

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6091559)
Japp. Gracie dominerade ett par events där i början, innan folk lärde sig grappling. Själva eventet var ju gjort för att visa upp gracie jiu-jitsu, så jag har hört att de bjöd in folk med omsorg. Det fanns en massa andra fighters som skulle kunna ha slagit honom.
Även om jag hörde att Karelin också var inbjuden (men nekade eftersom han inte tyckte det var en värdig form av kamp, eller ngt), som med stor sannolikthet skulle ha krossat Royce.
UFC 1 hade f.ö. den värsta domaren i UFC:s historia, även pre-zuffa. Noll koll. :D

Ah, ok, så du var mer casual fram tills nu. Jag har faktiskt för mig jag sett dig i tråden förut, nu när jag tänker efter. Har jag rätt?

Ha så flummit! Skapar en turnering för att flasha sin snubbe ^^

Jo jag har tittat in lite här i tråden tidigare ^^ hade jag inte varit byggare/SLare så hade jag vart fighter :D

Timme 2012-11-12 23:16

Snuggles: kör du mma själv förresten? Du är ju onekligen insatt i alla fall :D


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:53.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)