Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

cero 2011-07-04 13:32

Citat:

Vill vi se en rematch mellan Cruz - Faber? ja/nej? Jag vill se en till match mellan dom iaf
Varför? Ingen tvekan om att Dominick vann enligt mig.

Var ju en grym match, men jag tycker inte att Faber "förtjänar" en re-match.

kaer 2011-07-04 13:53

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5149352)
Varför? Ingen tvekan om att Dominick vann enligt mig.

Var ju en grym match, men jag tycker inte att Faber "förtjänar" en re-match.

Håller med, Faber är bra, men det finns ingen anledning till en direkt rematch, vill Faber han en ny titelfight kan han gott få spöa 1-2 andra contenders först.

Hade inte Faber några riktigt bra träffar på hakan som Dominick knappt såg berörd ut av? Har Faber för lite krut i nävarna?

Fultjack 2011-07-04 13:58

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5149352)
Varför? Ingen tvekan om att Dominick vann enligt mig.

Var ju en grym match, men jag tycker inte att Faber "förtjänar" en re-match.

Just för att det var en grym match så vill jag se en rematch :)
Vist vann Cruz helt rättvist, det säger jag ingenting om.

Tricklew 2011-07-04 13:59

Överlag är det för mycket rematches i Ufc, låt de slåss mot lite nya killar nu.

cero 2011-07-04 14:15

Håller med ovanstående. Ge någon annan en chans nu.

Nitrometan 2011-07-04 14:15

Snyggt avslut av Tito.

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 5147411)
Jag skall aldrig mer snacka om Tito's cracked skull!

Aldrig? *cry*

Kwon 2011-07-04 14:26

An emotional tear-eyed Tito!

VERY DESERVED WIN JACOB ORTIZ!


eternallord 2011-07-04 14:56

Jag tycker verkligen inte att Cruz vann överlägset, det var kul till en början men börjar bli lite småtrött på hans Dancing with the stars-approach. Han fightas knappast för att vinna, han fightas för att inte förlora, bara bobbar in, plockar poäng och bobbar ut. Det var över 3 år sen han hade ett legitimt avslut (mot Bowles var det Bowles som bröt handen och kunde inte fortsätta efter andra ronden) och sen dess har det varit ett gäng decisions. Han träffade men tycktes aldrig rocka Faber som i sin tur hade typ 3 knockdowns.

Tito Ortiz imponerade stort, båda två såg duktigt nervösa ut när fighten började, har inte den blekaste aning om var denne Ortiz dundrade in från, såg fantastisk ut.

Wanderlei borde definitivt pensionera sig, det enda han gör nu är att förkorta sitt liv. Ingen respekterar honom mindre om han går över till att vara lärare på heltid, tvärtom.

Vad tyckte ni om Siver-fighten? Hade jag givit beslutet på fighten i helhet så landade Wiman mycket tyngre saker, men baserat på Unified Rules gav jag Siver rond 1 och 3 och således vinsten, men det kändes fel...

Doctor Snuggles 2011-07-04 15:09

Siver förlorade i min mening, iaf om man går efter huvuddelen av alla andra fighter med en grapplingkomponent. Men nu borde väl folk som gnäller på lnp bli glada iaf.

eternallord 2011-07-04 15:27

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5149415)
Håller med ovanstående. Ge någon annan en chans nu.

Vem? Torres förlorade nyss, Bowles hand är antagligen fucked igen. Den enda som finns är väl Demetrious Johnson, men han bröt sin fibula i fighten mot Torres och det är väl oklart när han är redo att fightas igen.

Bantamweight är än så länge en extremt tunn division, det känns smartast i min mening att bygga av momentet från denna kanon-fight och sälja Cruz - Faber 3 som "the rubber match", sen ge Johnson chansen på vinnaren och förhoppningsvis har man då givit sig själv lite tid att bygga fler contenders i divisionen.

cero 2011-07-04 15:41

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 5149454)
Jag tycker verkligen inte att Cruz vann överlägset, det var kul till en början men börjar bli lite småtrött på hans Dancing with the stars-approach. Han fightas knappast för att vinna, han fightas för att inte förlora, bara bobbar in, plockar poäng och bobbar ut. Det var över 3 år sen han hade ett legitimt avslut (mot Bowles var det Bowles som bröt handen och kunde inte fortsätta efter andra ronden) och sen dess har det varit ett gäng decisions. Han träffade men tycktes aldrig rocka Faber som i sin tur hade typ 3 knockdowns.

Precis som GSP, Frankie osv då? Sen vet jag inte om man kan kalla det "knockdowns" - visst ramlade Dominick, men sen hoppade han upp på fötterna direkt och såg inte det minsta berörd ut. Såg snarare ut som att han tappade balansen som ett resultat av allt hoppande när han blev träffad.

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 5149494)
Bantamweight är än så länge en extremt tunn division, det känns smartast i min mening att bygga av momentet från denna kanon-fight och sälja Cruz - Faber 3 som "the rubber match", sen ge Johnson chansen på vinnaren och förhoppningsvis har man då givit sig själv lite tid att bygga fler contenders i divisionen.

Det har du iofs rätt i. Har dålig koll på BW-divisionen.

kniff 2011-07-04 15:48

Wanderlei har ju knappast imponerat i UFC, fick lite Crocop-vibbar efter denna gala...

Kwon 2011-07-04 15:58

Det kändes lite som Crocop VS Gonzaga.

Dags för det gamla gardet att pass the torch to the new and more complete generation.

Jäkligt glad för Tito blev jag dock.

Doctor Snuggles 2011-07-04 16:01

Varför gnäller inte folk om att Tito känns fejk? Allt som jag hör ur hans mun känns som ett spel för galleriet. Han gillar verkligen att höra sin röst i vilket fall.

kniff 2011-07-04 16:03

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 5149524)
Det kändes lite som Crocop VS Gonzaga.

Dags för det gamla gardet att pass the torch to the new and more complete generation.

Jäkligt glad för Tito blev jag dock.

Jag har sett alla UFC (exkl nån fight night) och följt Tito, och att få se honom besegra Bader och behålla sitt kontrakt var faktiskt lite rörande (goosebumps) folk verkar ha glömt vad han gjort för sporten. Jag struntar ärligt talat i all "BS" Tito svamlat med, det sker ju på en daglig basis från en mängd fighters.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:57.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)