Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Nitrometan 2011-06-29 07:34

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5140361)
Jo, men var mer intresserad av hans fruktdiet o träning.

Du vet att han äter mer än 29 bananer per dag... ;)

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 5141121)
Jag tycker för övrigt att det är helt otroligt märkligt att kommissionen tycker det är fullt OK att en fighter går runt med artificiellt förhöjda testo-nivåer innan en fight, så länge de är nere till normal-nivå 1-2 dygn innan fighten.

Visst är det märkligt. Men det är poppis med HRT i USA och då väljer de kanske att säga att det är OK bara de lämnar ett prov med rätt nivåer innan matchen.

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 5141121)
For all we know (och ärligt talat är det säkert bra mycket troligare än den historien Marquardt ger själv) så kan Marquardt ha pumpat testo under hela träningscampet och gick av kuren för sent helt enkelt.

Ja, det verkar vara det troligaste. Inte konstigt om han får sparken heller då han tydligen har problem att fightas utan doping.

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 5141121)
Hur fan kan det vara okej så länge man lämnar ett OK prov precis innan fighten? Absurt regelverk, ska man nu ha regler mot steroider så borde prov på förhöjda testo-värden ge avstängning oavsett hur lång tid det är från fighten.

Man tycker ju att ett positivt test är ett positivt test. Men i USA är de inte så förtjusta i träningstester utan brukar bara testa folk i samband med tävling.

Kwon 2011-06-29 07:39

Klart det är poppis med HRT i Usa!

Osis för Nate "The Grandiose" att missa provet bara. Folk hade ju velat se en superperformance samt kanske även lite (hemo)roidrage i buren alt trumspel på ryggen

Just Bleed!
http://www.mmaopinion.com/wp-content.../justbleed.gif

Otto P 2011-06-29 07:50

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 5141110)
http://www.sherdog.com/news/news/Mar...sed-Exit-33535

In a nutshell; Marquardt har tidigare fått en nerbantad version av HRT pga bristande pappersarbete, han kände sig kass inför den här fighten och valde att pumpa in testosteron och fick således för höga nivåer, slutade med behandlingen för sent och kunde inte leverera ett OK test i tid.

Han får inte foten pga förhöjda testo-nivåer i sig, han får kicken för att han inte skötte sitt jobb och således förstörde main-eventet.

Chael har aldrig testat positivt för förhöjda testo-nivåer (och har framförallt inte kostat UFC en massa pengar, tvärtom)

http://bleacherreport.com/articles/4...w-testosterone

eternallord 2011-06-29 07:58

Citat:

Ursprungligen postat av Otto P (Inlägg 5141247)

Återigen, Chael har aldrig testat positivt för förhöjda testo-nivåer, missvisande journalistik vilket antagligen beror på okunskap om hur det fungerar.

Testet som Chael missade var inte för förhöjda testo-nivåer, dessa var normala, testet han missade var för testo-to-episto-ration. Detta test är ett kvitto på att testo har tillförts utvändigt.

"Because TRT involves a synthetic form of testosterone administered manually, it elevates the body’s ratio of testosterone to epitestosterone, which, in Sonnen’s case, triggered a positive result for performance-enhancing drugs (PEDs). His test ratio was 16.9:1, where the normal threshold ratio is 4:1. However, the CSAC did cite that, while Sonnen’s test results of the ratio itself were high, his actual range of testosterone was within the normal levels for adult males."

http://www.sherdog.com/news/news/Son...-Reduced-28540

Om man är på testosterone replacement therapy så är det i princip självklart att man har förvrängd T:E-ratio eftersom man tillför testo, men man ska ändå testa OK för testo-nivån i sig, det gjorde inte Marquardt.

Nitrometan 2011-06-29 08:16

T/E-kvoten är 1 för de allra flesta människor.

Att man tillåter 4 innan man stänger av folk är bara för att vissa individer (som ofta är bra i sport) har "felaktiga" T/E-kvoter.

Man har diskuterat att sänka gränsen till 2, men det har varit protester baserat på att vissa individer då inte skulle få tävla. Men det går att ge medicinska dispenser.

Eddy Bengtsson hade problem med det som junior i brottningen. Kommer inte ihåg exakt siffra men har för mig att värdena låg över 7. Men efter en lång utredning konstaterades att det bara var ett medfött fel och han fick fortsätta brottas.

16,9 är alldeles för högt även för HRT.

Otto P 2011-06-29 08:18

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 5141259)
Återigen, Chael har aldrig testat positivt för förhöjda testo-nivåer, missvisande journalistik vilket antagligen beror på okunskap om hur det fungerar.

Testet som Chael missade var inte för förhöjda testo-nivåer, dessa var normala, testet han missade var för testo-to-episto-ration. Detta test är ett kvitto på att testo har tillförts utvändigt.

"Because TRT involves a synthetic form of testosterone administered manually, it elevates the body’s ratio of testosterone to epitestosterone, which, in Sonnen’s case, triggered a positive result for performance-enhancing drugs (PEDs). His test ratio was 16.9:1, where the normal threshold ratio is 4:1. However, the CSAC did cite that, while Sonnen’s test results of the ratio itself were high, his actual range of testosterone was within the normal levels for adult males."

http://www.sherdog.com/news/news/Son...-Reduced-28540

Om man är på testosterone replacement therapy så är det i princip självklart att man har förvrängd T:E-ratio eftersom man tillför testo, men man ska ändå testa OK för testo-nivån i sig, det gjorde inte Marquardt.

Hmm ok där ser man, men i klarspråk innebär det ju att han hade för höga testo-värden, iom att ratio såg ut som det gjorde?

Vad man än väljer att kalla det, rentvår det honom inte från hans dom!
Han är en fuskare som de flesta andra inom MMA som går på TRT. :)

eternallord 2011-06-29 08:43

Har inga som helst invändningar gentemot att Sonnens TE-ratio var på tok för höga och att TRT-snacket bara är skitsnack, klart Sonnen fuskar. Jag invände bara mot att Cero likställde Sonnens och Marquardts fall, vilket är fel eftersom det är väldigt olika test dom har missat.

Nitrometan 2011-06-29 08:45

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 5141317)
Har inga som helst invändningar gentemot att Sonnens TE-ratio var på tok för höga och att TRT-snacket bara är skitsnack, klart Sonnen fuskar. Jag invände bara mot att Cero likställde Sonnens och Marquardts fall, vilket är fel eftersom det är väldigt olika test dom har missat.

Ach so.

Aber... fusk som fusk.

kaer 2011-06-29 08:50

Kollade versus-eventet igår, blev väl mer eller mindre bara favoritsegrar för mig, Mitrione, kongo och matt brown.

Vet inte om jag fick tack på någon konstigt editerat kopia, men det kändes som ganska få matcher för en tre timmars gala, satans mycket snack och dessutom korta inblickar i matcher som faktiskt gick.

Men sjukt snyggt av Mitrione att bara gå därifrån när han slog ut morecraft, inte hamra på några extraslag på någon som redan är ute.

eternallord 2011-06-29 09:08

Versus-eventen precis som fight night-korten är ju på tv, dvs där är nog en drös reklam mellan varje fight som klippts bort.

Otto P 2011-06-29 09:08

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 5141317)
Har inga som helst invändningar gentemot att Sonnens TE-ratio var på tok för höga och att TRT-snacket bara är skitsnack, klart Sonnen fuskar. Jag invände bara mot att Cero likställde Sonnens och Marquardts fall, vilket är fel eftersom det är väldigt olika test dom har missat.


Ah ok, my bad. Trodde att du ville beskydda Chael :D

Otto P 2011-06-29 09:11

Citat:

Ursprungligen postat av kaer (Inlägg 5141328)
Kollade versus-eventet igår, blev väl mer eller mindre bara favoritsegrar för mig, Mitrione, kongo och matt brown.

Vet inte om jag fick tack på någon konstigt editerat kopia, men det kändes som ganska få matcher för en tre timmars gala, satans mycket snack och dessutom korta inblickar i matcher som faktiskt gick.

Men sjukt snyggt av Mitrione att bara gå därifrån när han slog ut morecraft, inte hamra på några extraslag på någon som redan är ute.

Ja det var en torrent med försnack och genomgång av prelimsen sen main card och eftersnack. Det finns torrents med endast prelimsen också... Dock har du fått dem spoilade om du kollat på ovanstående version.

eternallord 2011-06-29 09:24

Citat:

Ursprungligen postat av Otto P (Inlägg 5141354)
Ah ok, my bad. Trodde att du ville beskydda Chael :D

Ingen fara, det blir som sagt lätt förvirring kring sånt här när journalisterna har dålig koll på vad dom rapporterar :)

Kan vi inte göra testoinjektioner obligatoriskt för alla MMA-fighters så slipper vi såbt här :D

kaer 2011-06-29 11:48

Citat:

Ursprungligen postat av Otto P (Inlägg 5141362)
Ja det var en torrent med försnack och genomgång av prelimsen sen main card och eftersnack. Det finns torrents med endast prelimsen också... Dock har du fått dem spoilade om du kollat på ovanstående version.

Ah ok. Fast jag kollade så sent så jag hade redan lyckats spoila mig själv. Tycker inte det är så farligt att bli spoilad så länge det inte är ngn jättefight eller ngt jag verkligen gillar. Oftast kan jag gilla att se fast jag vet resultatet.

eternallord 2011-06-29 11:56

Jag lyckas nog spoila main-eventet för mig själv på iaf vart tredje event. Jag brukar vara noggrann med att ta bort mina snabblänkar i browsern till alla MMA-sidor för att undvika det, men det blir lätt "slipups", blir lika arg varje gång. Den spoilen jag är mest arg på mig själv över är när Silva mötte Sonnen. Hade varit så otroligt mycket mäktigare om jag inte vetat det innan :(


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:17.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)