Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

cero 2011-03-12 23:33

EPIC! Synd att dom inte bara kastar över alla från strikeforce så vi kan se sjuka matcher snarast! :D

panzerpig 2011-03-12 23:35

Citat:

Ursprungligen postat av salmiak (Inlägg 4920285)
Monopol är aldrig bra.
Oavsett hur mycket de säger att det handlar om fansen ligger det i grund och botten ett otroligt sug för pengar.

+1 oavsett vad ufc säger just nu...

Jense 2011-03-12 23:47

Citat:

Ursprungligen postat av Tigerkotten (Inlägg 4920325)
detaljer

källa MMAnytt.se

MAXX 2011-03-13 00:02

Citat:

Ursprungligen postat av salmiak (Inlägg 4920285)
Monopol är aldrig bra.
Oavsett hur mycket de säger att det handlar om fansen ligger det i grund och botten ett otroligt sug för pengar.

Nya organisationer kommer ploppa upp i Japan eller Ryssland igen gissar jag på.

cero 2011-03-13 00:06

Hur är ett "otroligt sug för pengar" något dåligt egentligen? De strävar efter att expandera sporten för att dra in så mycket pengar som möjligt.

salmiak 2011-03-13 00:18

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4920503)
Hur är ett "otroligt sug för pengar" något dåligt egentligen? De strävar efter att expandera sporten för att dra in så mycket pengar som möjligt.

Den där quoten grundas främst i hur hysteriskt jag finner Dana's olika utspel, som vars innehåll tycks variera var/varannan vecka. Fighter/promotor-bashing tycker jag visar på att man är mer mån om sin produkt än att lyfta fram sporten som helhet.

Visst kan man argumentera att de kanske kan genomföra något större globalt med mer pengar, men det får tiden utvisa antar jag. Monopol brukar inte bli så bra för konsumenten i regel dock så jag är lite orolig.

Kwon 2011-03-13 02:51

Citat:

Ursprungligen postat av tigerkotten (Inlägg 4920325)
varje gång dan henderson vinner en titel, köper ufc upp organisationen han vann titeln i


lol!!! :d

JusupWillkosz 2011-03-13 03:44

Jusup Salutes Dana White and Lorenzo Fertitta! Jusup vet att UFC är framtiden för UFC, det har aldrig Strikeforce varit.

JusupWillkosz 2011-03-13 03:46

Citat:

Ursprungligen postat av salmiak (Inlägg 4920285)
Monopol är aldrig bra.
Oavsett hur mycket de säger att det handlar om fansen ligger det i grund och botten ett otroligt sug för pengar.

Monopol kan inte appliceras på idrott. Inom idrotten är snarare monopol något positivt som garanterar att fansen får se de matcher de drömmer om. Jusup ser inget problem med att UFC dominerar.

nmanradnävna 2011-03-13 10:41

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4920503)
Hur är ett "otroligt sug för pengar" något dåligt egentligen? De strävar efter att expandera sporten för att dra in så mycket pengar som möjligt.

Expandera sporten.. ;)

cero 2011-03-13 11:49

Citat:

Ursprungligen postat av nmanradnävna (Inlägg 4920833)
Expandera sporten.. ;)

Eller åtminstonde göra så bra matcher som möjligt osv. Så är det väl för alla företag? Pengarna är syftet, men för att få det behöver man ha så bra produkter som möjligt.

Hank 2011-03-13 13:25

Jag förstår inte hur ni som inte gillar detta tänker? Alla indivuduella sporter styrs av en stor organsiation, en elitdivision kan man väl kalla det. Detta för att garantera en så hård och bred konkurrens som möjligt. Det är bara idiotiskt att dela upp profesionella idrottsmän i olika organistationer som omöjliggör väsentliga matchups.

salmiak 2011-03-13 13:42

Citat:

Ursprungligen postat av Hank (Inlägg 4921116)
Jag förstår inte hur ni som inte gillar detta tänker? Alla indivuduella sporter styrs av en stor organsiation, en elitdivision kan man väl kalla det. Detta för att garantera en så hård och bred konkurrens som möjligt. Det är bara idiotiskt att dela upp profesionella idrottsmän i olika organistationer som omöjliggör väsentliga matchups.

Just nu har de samma ägare men fortfarande kontrakt som omöjliggör "väsentliga matchups".
Anledningen till att dessa matcher inte skett tidigare är för att "we don't co-promote", som ufc brukar säga.

Hank 2011-03-13 14:04

Citat:

Ursprungligen postat av salmiak (Inlägg 4921146)
Just nu har de samma ägare men fortfarande kontrakt som omöjliggör "väsentliga matchups".
Anledningen till att dessa matcher inte skett tidigare är för att "we don't co-promote", som ufc brukar säga.

Jo men Dana W hites ord bör man inte lägga allt för stor tyngd vid. Förhoppningsvis och troligen bör vi se rätt markanta förändringar redan till hösten och inom 1 - 1,5 år har UFC ätit upp strikeforce och mma kommer nischa sig åt samma håll som tex tennis och golf där hela eliten är samlad under en jätteorganisation vilket möjliggör vettig ranking, turneringar, superfreakmatchups och allt möljigt smått och gott!

Heniin 2011-03-13 14:29

Ser också det som en positiv sak att de köper strikeforce, varför ska folk alltid gnälla här? jesus kristus. UFC kan expandera sporten så mycket mer, som andra skriver så är många sporter lagda under stora organisationer. Varför skulle man inte kunna göra samma sak inom MMA? Dessutom finns det andra hungriga organisationer där ute än som MFC och bellator.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:43.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)