Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2010-07-21 00:30

Ja, hata dem eller älska dem, faktum är att UFC och Dana har till stor del gjort sporten så stor som den är idag. Innan UFC så sändes knappt någon mma på tv och bara hardkårfansen kände till Pride osv.
Gnälla på deras villkor o.s.v. kan man göra, men faktum är att utan dem så skulle fighters inte kunna tjäna såpass mycket pengar som de kan idag, ej heller i andra organisationer som Strikeforce. Ja, Pride-fighters tjänade kanske mer, men sedan så gick de under pga en ohållbar affärsmodell. Det kommer sannolikt bli bättre och bättre för det kommer komma fler aktörer och sporten kommer växa ännu mer.
Det enda som är tråkigt med UFC är att man aldrig kommer få se några unification bouts, eller överhuvudtaget fights mellan fighters från olika organisationer så man skulle kunna börja göra en någorlunda välstämmande ranking.
På gott och ont kommer kanske UFC dock så småningom att svälja upp alla andra organisationer.

krellik 2010-07-21 00:35

Är jag en sjuk människa som tänker tanken att Zuffas symbol i framtiden är en bronsbyst med Dana Whites huvud på Brock Lesnars kropp?

Ibland måste jag vara djävulens advokat; som Hansen sa när de hade köpt hans kontrakt och ville att han skulle fightas för hälften av pengarna som det stod i kontraktet (eller inte fightas alls): "Jag äter hellre diarre än fightas för UFC". Och klart det är en legitim ståndpunkt i det läget. Men som sagt håller inte UFC koll på kostnaderna så skulle de gå under lika snabbt som elefanter som Elitexc.

Hank 2010-07-21 00:41

Citat:

Ursprungligen postat av Konvex (Inlägg 4487889)
http://www.ustream.tv/joerogan
Joe Rogan live stream med Mayhem Miller började för en 5 min sen typ.

Tackar för den! Härlig nattunderhållning.

cero 2010-07-21 01:10

Fyfan va roligt!

David R 2010-07-21 12:06

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4487785)
Bah massa gnäll. Tummen ner för gnällande.

1. "Dana White är ett rövhål, de hypar på fel sätt, de är snålrövar och partiska"

De är en professionell organisation, deras mål är att tjäna pengar (liksom alla andra proffs organisationer), de är dock de enda som haft en affärsmodell som varit långsiktigt lönsam. För att nå dit fick de även plocka pengar ur sin egen ficka eftersom de gick med förlust de första åren, de gjorde detta för att de trodde på sporten när få andra gjorde det. Vilka rövhål alltså.
Genom att göra sporten lönsam för sig själva så har sporten också blivit lönsam för fighterna i nordamerika/Europa, på detta sätt var det inte när de köpte UFC.

2. "Bu för brottning, usch å fy, gay, bla bla gnäll". Det har varit allmänt känt att brottning är den viktigaste disciplinen inom mma länge, kombinerat med att USA har många starka fristillsbrottare som hemmapubliken kan gilla så är det naturligtvis så att man inte ogillar att promota dessa. Det är naturligt precis som att UFC skulle vilja ha en gala i Sverige (men inte kan för att deras regler inte skulle bli godkända i Sverge som det är nu) så skulle de fokusera på lokala namn som tex Alexander Gustafsson, det drar publik till arenan.
Men å andra sidan så arbetar UFC själva hårt för att göra sina fighter spännande (och inte dominerade av lay n pray), bland annat genom att dela ut stora bonuspengar till fighters som fightar actionfyllt och som faktiskt avslutar.

3. "Bur är dåligt". Bur är det i särklass säkraste alternativet, personligen har jag extremt svårt för att domaren behöver vara så aktiv i matcherna när det är i ring, starta om matchen i mitten av ringen, etc. Det ser jävligt dåligt ut med fighters som kryper runt på knäna eller blir släpade i benet av en domare. Men främst bryter det upp tempot i tighta matcher vilket jag hatar.
Sen finns det fördelar med ring också och det är sin egen smak, men framtiden för mma är naturligtvis i bur.

4. "Publiken buar usch och fy". Amerikansk sportpublik är högljudd, det är en del av deras sportkultur på samma sätt som man sitter tyst i Japan, väldigt enkelt. Allt eftersom vi får se mer och mer UFC event i Europa så får vi se hur mycket bättre/sämre europeiska fans kommer att bete sig.

Att fighting har förlorat sin själ med UFC idag... Då undrar jag vad du jämför med? Pride? Pride hade sina egna helt enorma problem, en hel del har nämts, tex freak matcher med extremt osäker matchning. Och särskilt bra tog man inte heller hand om sina fighters, se bara hur de gjorde med sin egen ikon Sakuraba, använde upp honom som ett köttstycke, eller se hur de behandlade fighters som de inte höll tummarna för, de visste ofta inte vem de skulle möta förän dagarna innan fight. Eller varför inte nämna all maffia skumrask skit som gjorde att de inte hade en fungerande affärsplan (Japansk mma vet fortfarande inte hur man sköter proffs mma legitimt när man har kritiska ögon på sig som ser till att allt går korrekt till, Japansk mma har extrema problem just nu).
Om Pride var definitionen av hur du ser på "själ" inom fighting så undrar jag på vad du definierar själ utifrån.

Sen så hade naturligtvis Pride några fantastiska år, mycket hade att göra med att UFC och Pride hade en dynamik där de konkurerade mot varandra vilket var extremt bra för båda i det läget.

Du borde lägga in en länk till det här svaret i din signatur, klockren sammanfattning av ett ämne som lär dyka upp igen i tråden. :thumbup:

David R 2010-07-21 12:09

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4487833)
Helt klart underskattad karaktär den här säsongen. Good dayum vilken snubbe.

x2

Konvex 2010-07-21 12:36

http://img.photobucket.com/albums/v1...ir-overeem.jpg
Hehehe

Nitrometan 2010-07-21 12:39

:)

Den var skön.

Kwon 2010-07-21 12:41

"I heard a Tweety Bird!"

David R 2010-07-21 12:45

Citat:

Ursprungligen postat av Konvex (Inlägg 4488474)

Ja, nån punch-out som Carwin gjorde kommer knappast Overeem att göra det är säkert.

JuzupWilkosz 2010-07-21 13:01

Det roliga i sammanhanget är ju att det är Overeem som är känd för att vika mentalt. Så fort han är pressad gör han en Mir och fryser till sten helt och hållet.

Konvex 2010-07-21 13:08

Citat:

Ursprungligen postat av JuzupWilkosz (Inlägg 4488518)
Det roliga i sammanhanget är ju att det är Overeem som är känd för att vika mentalt. Så fort han är pressad gör han en Mir och fryser till sten helt och hållet.

Jag skulle säga att hans problem förr snarare var att han gassade i nästan varje fight, något han inte gjort sedan han slutat cutta brutalt mkt vikt för att komma ner i lhw.

JuzupWilkosz 2010-07-21 13:28

Citat:

Ursprungligen postat av Konvex (Inlägg 4488527)
Jag skulle säga att hans problem förr snarare var att han gassade i nästan varje fight, något han inte gjort sedan han slutat cutta brutalt mkt vikt för att komma ner i lhw.

Missade du K-1-finalen? Samma gamla Overeem är fortfarande kvar. Såg du inte matchen mot Hari? Overeems blick sa det mesta, han ville inte vara kvar i den matchen.

Doctor Snuggles 2010-07-21 13:40

Citat:

Ursprungligen postat av JuzupWilkosz (Inlägg 4488555)
Missade du K-1-finalen? Samma gamla Overeem är fortfarande kvar. Såg du inte matchen mot Hari? Overeems blick sa det mesta, han ville inte vara kvar i den matchen.

Och det finns många k-1 nivå strikers i mma menar du?

JuzupWilkosz 2010-07-21 13:46

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4488579)
Och det finns många k-1 nivå strikers i mma menar du?

Det handlar inte om huruvida det är K-strikers, Butterbeans eller Shoguns. Har man som fighter ett relativt svagt psyke så är det svårt att förändra en sådan tendens. Jag tycker det fortfarande finns kvar hos Overeem, oavsett om han tryckt som en idiot och blivit stålmannen.

Doctor Snuggles 2010-07-21 14:01

Citat:

Ursprungligen postat av JuzupWilkosz (Inlägg 4488594)
Det handlar inte om huruvida det är K-strikers, Butterbeans eller Shoguns. Har man som fighter ett relativt svagt psyke så är det svårt att förändra en sådan tendens. Jag tycker det fortfarande finns kvar hos Overeem, oavsett om han tryckt som en idiot och blivit stålmannen.

Du överdriver. Jag har sett flertalet av hans matcher och det är mest gasandet från lhwtiden som isf märks. Att du "ser något i ögonen" på honom är inte mycket till bevis.
Sedan är det inte så relevant om han inte kommer att bli pressad, och stående så tvivlar jag på att kommer bli pressad något mer i mma.
Han är tillräckligt bra på subbar och BJJ för att klara sig på marken utan att bli pressad också.

JuzupWilkosz 2010-07-21 15:46

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4488634)
Du överdriver. Jag har sett flertalet av hans matcher och det är mest gasandet från lhwtiden som isf märks. Att du "ser något i ögonen" på honom är inte mycket till bevis.
Sedan är det inte så relevant om han inte kommer att bli pressad, och stående så tvivlar jag på att kommer bli pressad något mer i mma.
Han är tillräckligt bra på subbar och BJJ för att klara sig på marken utan att bli pressad också.

Nej jag överdriver inte. Så fort han får motstånd och blir pressad viker han ner sig. Jag skulle vilja påstå att han har liknande fighterhjärta som Gabriel Gonzaga.

Det är ju precis det som är relevant, vi pratar om MMA där alla aspekter värdesätts. Det är inte K-1 och folk står inte och nöter mot varandra stående.

Är han tillräckligt bra på att klara sig ifrån underlägen? Det är vad som är topic i hela det här resonemanget.

Doctor Snuggles 2010-07-21 16:32

Citat:

Ursprungligen postat av JuzupWilkosz (Inlägg 4488801)
Nej jag överdriver inte. Så fort han får motstånd och blir pressad viker han ner sig. Jag skulle vilja påstå att han har liknande fighterhjärta som Gabriel Gonzaga.

Det är ju precis det som är relevant, vi pratar om MMA där alla aspekter värdesätts. Det är inte K-1 och folk står inte och nöter mot varandra stående.

Är han tillräckligt bra på att klara sig ifrån underlägen? Det är vad som är topic i hela det här resonemanget.

Jo, du överdriver, eller rättare sagt; du vet inte vad du talar om. Han har haft ca 40-50 matcher i mma och k-1. Visa på att majoriteten av gånger har får motstånd så viker han sig, uträknat från ALLA hans matcher där han fått motstånd. Exempel på alla dessa efterfrågas, annars är Juzup full av het luft.
Här har du ett tidigt exempel på hur han klarar sig från underläge på marken

JuzupWilkosz 2010-07-21 16:37

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4488870)
Jo, du överdriver, eller rättare sagt; du vet inte vad du talar om. Han har haft ca 40-50 matcher i mma och k-1. Visa på att majoriteten av gånger har får motstånd så viker han sig, uträknat från ALLA hans matcher där han fått motstånd. Exempel på alla dessa efterfrågas, annars är Juzup full av het luft.

Han har över tio förluster. Det räcker som underlag för att svara på din fråga. Jag tänker inte gå in och dissekera varenda liten match av den anledningen att jag inte bryr mig om det förgångna. Vad som däremot är sagt är vad som gäller. Overeem är inte stark mentalt och när han kommer få lite motstånd ( det återstår och se...när han vill ta svåra matcher) så är jag helt säker på att det blir en svettig kväll.

Doctor Snuggles 2010-07-21 16:43

Citat:

Ursprungligen postat av JuzupWilkosz (Inlägg 4488874)
Han har över tio förluster. Det räcker som underlag för att svara på din fråga. Jag tänker inte gå in och dissekera varenda liten match av den anledningen att jag inte bryr mig om det förgångna. Vad som däremot är sagt är vad som gäller. Overeem är inte stark mentalt och när han kommer få lite motstånd ( det återstår och se...när han vill ta svåra matcher) så är jag helt säker på att det blir en svettig kväll.

Juzup har lite svårt med statistik och logik. Hans förluster, även om ALLA var förluster pga att han "vek sig" är inte tillräcklig grund att bedöma om han viker sig VARENDA gång. För att göra det så måste man titta på varenda gång han blivit pressad, och se hur många gånger han vunnit respektive förlorat då.
Man måste bry sig om det förgångna för det är grunden till att bedöma någons förmåga. Du tittar precis som alla sherdoggare bara på potential, och hur vet DU vad som är potential, eller om någon ser "bra/dålig" ut i en fight? Det enda sättet att bedöma om någon såg bra eller dålig ut i slutändan är att se på utfallet. Och för att veta att det inte var en slump, eller tur eller whatever, så måste man titta på många matcher.
Du har inte överhuvudtaget visat på att Overeem är svag mentalt när det gäller. Tro kan du göra i kyrkan.

JuzupWilkosz 2010-07-21 16:46

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4488883)
Juzup har lite svårt med statistik och logik. Hans förluster, även om ALLA var förluster pga att han "vek sig" är inte tillräcklig grund att bedöma om han viker sig VARENDA gång. För att göra det så måste man titta på varenda gång han blivit pressad, och se hur många gånger han vunnit respektive förlorat då.

Varje förlust är nästan alltid ett resultat av att en atlet blivit pressad och därigenom vikit ner. Juzup tycker denna diskussion börjar bli löjlig. Uppenbarligen är du på "Overeemtåget" och vägrar se det uppenbara. Jag stannar där. Juzup har inte mer att tillägga i ämnet.

Kwon 2010-07-21 16:49

http://i170.photobucket.com/albums/u...81/Ubereem.jpg
http://i47.tinypic.com/optpwz.jpg
http://image3.examiner.com/images/bl...reem-belt.jpeg
http://img684.imageshack.us/img684/2801/ubereem3.jpg
http://www.sherdog.net/forums/attach...eaud-y14xu.jpg

Doctor Snuggles 2010-07-21 16:55

Citat:

Ursprungligen postat av JuzupWilkosz (Inlägg 4488890)
Varje förlust är nästan alltid ett resultat av att en atlet blivit pressad och därigenom vikit ner. Juzup tycker denna diskussion börjar bli löjlig. Uppenbarligen är du på "Overeemtåget" och vägrar se det uppenbara. Jag stannar där. Juzup har inte mer att tillägga i ämnet.

Jaha. Så det har inget med att göra att man råkat bli knockad? Eller åker på en submission? Eller förlorar trots att man inte viker sig utan kämpar som bara den? Som t.ex. Chuck har blivit i sina 3 senaste fighter, alla där han konstant själv pressade fighten. Wanderlei står typ och växlar slag alltid oavsett hur dåligt det går för honom. Det finns en massa exempel.

Och du missar fortfarande poängen, så vi tar det igen: För att kunna säga om en atlet förlorar varenda gång han blir pressad så måste man kolla på varenda gång han blir pressad. Det är så enkelt att jag vet inte hur jag ska kunna göra det enklare.

Jag är inte på någons tåg, jag skulle inte kunna bry mig mindre om Overeem vinner eller förlorar, jag talar om felaktigheter i DINA argument. Så sluta att greppa efter halmstrån.

Kwon 2010-07-21 17:46

Sly snackar Randy Couture! Har han tre döttrar nu?

Doctor Snuggles 2010-07-21 18:38


pedersen1980 2010-07-22 09:15

Sitter o glyser på Alistairs äldre matcher. Jag har i princip bara tittat på UFC förr.
Har forskat lite. Alistair vikt genom tiderna. Han är numera 195cm.

5/15/2010 Brett Rogers 115kg
12/31/2009 Kazuyuki Fujita 110kg
10/25/2009 James Thompson 115kg
11/09/2008 Gary Goodridge 110kg
6/15/2008 Lee Tae-Hyun 108.8kg
2/24/2007 Mauricio Rua 93kg torsk
9/10/2006 Ricardo Arona 93kg torsk
7/1/2006 Antônio Rogério 93kg torsk

Har inte med alla matcher då jag inte hittat officiell vikt på karln.
Han cuttade tydligen en hel del på slutet av hans LHW karriär.
Ingen som råkar ha vettiga bilder vid dom olika tillfällena?
Vet inte om detta säger nånting om nånting egentligen. Förutom att han inte passar i 93 kilos klassen.

CpÅke 2010-07-22 09:57

Citat:

Ursprungligen postat av JuzupWilkosz (Inlägg 4488890)
Varje förlust är nästan alltid ett resultat av att en atlet blivit pressad och därigenom vikit ner. Juzup tycker denna diskussion börjar bli löjlig. Uppenbarligen är du på "Overeemtåget" och vägrar se det uppenbara. Jag stannar där. Juzup har inte mer att tillägga i ämnet.

assså seriöst vafan e det för fel på dej

Nitrometan 2010-07-22 10:02

Citat:

Ursprungligen postat av JuzupWilkosz (Inlägg 4488890)
Varje förlust är nästan alltid ett resultat av att en atlet blivit pressad och därigenom vikit ner.

Blev Juzup pressad? Vek Juzup ner sig när han inte vann Mr O?

Doctor Snuggles 2010-07-22 10:54

Citat:

Ursprungligen postat av pedersen1980 (Inlägg 4489831)
Sitter o glyser på Alistairs äldre matcher. Jag har i princip bara tittat på UFC förr.
Har forskat lite. Alistair vikt genom tiderna. Han är numera 195cm.

5/15/2010 Brett Rogers 115kg
12/31/2009 Kazuyuki Fujita 110kg
10/25/2009 James Thompson 115kg
11/09/2008 Gary Goodridge 110kg
6/15/2008 Lee Tae-Hyun 108.8kg
2/24/2007 Mauricio Rua 93kg torsk
9/10/2006 Ricardo Arona 93kg torsk
7/1/2006 Antônio Rogério 93kg torsk

Har inte med alla matcher då jag inte hittat officiell vikt på karln.
Han cuttade tydligen en hel del på slutet av hans LHW karriär.
Ingen som råkar ha vettiga bilder vid dom olika tillfällena?
Vet inte om detta säger nånting om nånting egentligen. Förutom att han inte passar i 93 kilos klassen.

Han ska tydligen inte ha styrketränat då han var LHW heller. När han började styrketräna ordentligt så beslutade han sig för att vara i HW då han inte kunde cutta så mycket längre bl a. Man ser på Reems kroppsbyggnad (lång, långa armar och ben, bredaxlad) att han sannolikt naturligt lätt ligger på en högre vikt.

CpÅke 2010-07-23 09:52

bump!

Tonto 2010-07-23 10:26

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4490014)
Han ska tydligen inte ha styrketränat då han var LHW heller. När han började styrketräna ordentligt så beslutade han sig för att vara i HW då han inte kunde cutta så mycket längre bl a. Man ser på Reems kroppsbyggnad (lång, långa armar och ben, bredaxlad) att han sannolikt naturligt lätt ligger på en högre vikt.

tror snuggles precis som med Lesnar att dessa två män är geneticly gifted? *slap*

pedersen1980 2010-07-23 10:55

Ja tror nog de finns en kombination av möjligheter.

Men vi hoppas väl alla på hårt arbete, bra gener och bra ärliga kosttillskott.

David R 2010-07-23 14:13

Citat:

Ursprungligen postat av pedersen1980 (Inlägg 4491784)
Ja tror nog de finns en kombination av möjligheter.

Men vi hoppas väl alla på hårt arbete, bra gener och bra ärliga kosttillskott.

Hoppet är det sista som lämnar människan ;)

Betyder en förlust att du inte har bröd på bordet riskerar nog begrepp som "fair play" att komma i skymundan. Tråkigt för många bra tekniska fighters som aldrig kommer fram på grund av att de inte kan mäta sig med de fördelar steroider ger.

Med det sagt så krävs det mer än att man pumpar sig full med kemikalier för att lyckas men i toppen är skillnaderna så små att det ger dig det avgörande övertaget. Jag blev dock förvånad när Josh Barnett åkte dit för det 2002, med tanke på hans fysik på den tiden, nu ser han dock ut som han har spenderat viss tid i gymmet.

Konvex 2010-07-23 14:38

http://tkohub.com/wp-content/uploads...03/barnett.jpg

http://mmarecap.com/images/image/fig...tim-sylvia.jpg

http://www.yorkblog.com/mma/kiril.jpg

=3 dudes som åkt dit för roids.

Utseende säger inte allt. ^^
Edit: eller är det kanske misstänksamma lovehandles som polisen borde kolla efter istället för kappmuskler....?

Doctor Snuggles 2010-07-23 15:55

Citat:

Ursprungligen postat av Tonto (Inlägg 4491729)
tror snuggles precis som med Lesnar att dessa två män är geneticly gifted? *slap*

Ja. Lesnar såg ut som ett monster vid 15 år redan. Jag har sett ett par sådana människor i vardagen, som bara har jävligt lätt för att bygga muskler och oftast är väldigt starka redan som små. Det är som med intelligens, den är delvis uppträningsbar men en stor del är gener, och vissa har det bara förspänt. Större delen människor är i mitten, och det är också oftast de, eller de ännu värre genetiskt lottade, som klagar på AAS-bruk vid minsta misstanke. Eller när någon pissar rent att "det går att lura testet!". Det är en sak att vara blåögd, det är en annan sak att vara konspirationsteoretiker.

Stefan J 2010-07-23 16:09

Citat:

Ursprungligen postat av Konvex (Inlägg 4492121)
http://tkohub.com/wp-content/uploads...03/barnett.jpg

http://mmarecap.com/images/image/fig...tim-sylvia.jpg

http://www.yorkblog.com/mma/kiril.jpg

=3 dudes som åkt dit för roids.

Utseende säger inte allt. ^^
Edit: eller är det kanske misstänksamma lovehandles som polisen borde kolla efter istället för kappmuskler....?

Nä utseende säger inte mycket. Cyklister i Tour de France får steoroider för att minska muskelnebrytningen som ett sådant lopp innebär, och de är knappast kolossala bjässar.

Nu vet alla att cyklingen inte är den renaste idrotten, men man kanske tänker på bloddoping före AAS hos cyklister.

Kwon 2010-07-23 17:40

http://postfiles1.naver.net/20091024...rs.jpg?type=w2
http://cdn2.sbnation.com/fan_shot_im...64/29m0y2c.jpg
http://postfiles16.naver.net/2010041...rs.jpg?type=w2
http://postfiles1.naver.net/20100419...rs.jpg?type=w2
http://postfiles9.naver.net/20100419...rs.jpg?type=w2

Kwon 2010-07-23 17:42

http://www.bloodyelbow.com/2010/7/21...erson-silva-by

http://postfiles13.naver.net/2009093...rs.jpg?type=w2
http://postfiles10.naver.net/2010062...rs.jpg?type=w2
http://postfiles13.naver.net/2009101...rs.jpg?type=w2
http://postfiles12.naver.net/2009123...rs.jpg?type=w2

nmanradnävna 2010-07-23 19:17

Varför är MMA-CORE så jävla uselt? Eller har jag inte lärt mig använda det till dess fulla potential än?

Varenda fight jag vill se "Video has been removed"

Hittar inte ens Lesnar vs Carwin nu

Doctor Snuggles 2010-07-23 19:29

Citat:

Ursprungligen postat av nmanradnävna (Inlägg 4492601)
Varför är MMA-CORE så jävla uselt? Eller har jag inte lärt mig använda det till dess fulla potential än?

Varenda fight jag vill se "Video has been removed"

Hittar inte ens Lesnar vs Carwin nu

http://video.google.com/

Tonto 2010-07-23 19:45

Citat:

Ursprungligen postat av nmanradnävna (Inlägg 4492601)
Varför är MMA-CORE så jävla uselt? Eller har jag inte lärt mig använda det till dess fulla potential än?

Varenda fight jag vill se "Video has been removed"

Hittar inte ens Lesnar vs Carwin nu

det är UFC som tvingas hostens ta ner klippen. Du ser dom går runt på att folk köper matcherna. Därför kan de inte bara låta alla kolla 4free.

Kwon 2010-07-23 22:24

Fabricio "The Fedor Killer" Werdum reagerar på 2 snart hårda girls 1 cup



Werdum: "Ohh, you should see this, two women getting each other.. one of them just shit in something, and now they're eating like an icecream.. that's crazy, dude. Ohh, these guys are.. oh, it's disgusting! They put in their mouth, spit, swallow.. holy crap, man! Ohh, look at that she swallowed eveything.

OH FUCK! That kiss! You should see this, they're kissing with shit in their mouth, now this is disgusting. I'll show it to you later, man."

young_george 2010-07-23 22:25

Subtitles, någon?

Kwon 2010-07-24 01:40

Gilles Arsene i UFC, yay or nay? :)

Azklund 2010-07-24 11:46

UFC 117 prediction;

Anderson Silva KO:ar Chael i 1a eller 2a ronden, JDS KOar Roy och Almeida submittar/TKO:ar Hughes. Gud, låt inte Roy Nelson få vinna en match till. Chael's trashtalk var rätt kul i början, men nu börjar det bli löjligt.

Kwon 2010-07-24 11:53

Jag vill se Roy Nelson RULLA över sin motståndare och chokea ut honom med en Bellychoke (Belly to Mouth), för att till slut vinna HW-titeln!

Doctor Snuggles 2010-07-24 12:00

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4493421)
Jag vill se Roy Nelson RULLA över sin motståndare och chokea ut honom med en Bellychoke (Belly to Mouth), för att till slut vinna HW-titeln!

Yes, det vill jag också. Det vore hur komiskt som helst om Nelson vann HW-titeln och tystade (yeah, right) Dana.

Like this:


Pudde borde träna med Paczkow TEAM om han nu ska träna i Polen.

Kwon 2010-07-24 12:02

Haha just så Snuggan! :D

David R 2010-07-24 13:33

Roy Nelson all the way baby!

Vem kan inte gilla en kille som ser ut som om han gillar chips mer än träning och ändå tillhör eliten inom MMA? Det är killar som han som stillar mitt dåliga samvete när jag väljer glass och kakor istället för ett träningspass! :D

David R 2010-07-24 13:39

Citat:

Ursprungligen postat av Konvex (Inlägg 4492121)

=3 dudes som åkt dit för roids.

Utseende säger inte allt. ^^
Edit: eller är det kanske misstänksamma lovehandles som polisen borde kolla efter istället för kappmuskler....?

Jag förstår inte riktigt hur de tränar eller äter om de ser ut så när de dessutom tar steroider. *screwy*

cero 2010-07-25 00:17

Citat:

Ursprungligen postat av David R (Inlägg 4493595)
Jag förstår inte riktigt hur de tränar eller äter om de ser ut så när de dessutom tar steroider. *screwy*

Prioriterar konditionen?

eternallord 2010-07-25 00:29

Timmie såg dock inte ut sådär på den tiden när han preppade. http://www.mma-core.com/videos/_Tim_...t?vid=10000834

krellik 2010-07-25 00:33

http://mmanytt.se/wp/wp-content/uploads/Sylvia.jpg

Man ska inte glömma att Tim är en stor jävel, sen är inte nödvändigtvis de bilderna från när de åkte fast, både Tim och Josh har sett ut i bättre form i vissa fighter.

Annars är inte svaret konstigare att det är av samma anledning som man kan se tjocka styrkelyftare och strongmen som använder steroider, att se rippad ut är inte alltid prio nummer ett i tungvikt.

Kuriosa är att både Tim Sylvia och Chris Leben efter att de torskat båda skyllde på att de enbart använde för att förbättra sin fysik för sponsorernas skull...

Doctor Snuggles 2010-07-25 04:02

Någon som har en bra mma events calendar att bjuda på? Med sådant som går att få tag på förstås, typ Strikeforce, UFC, Mooshin :D, och whatever....

Kabuto 2010-07-25 08:57

www.mma-tracker.net

krellik 2010-07-25 11:32

Fuck det är inte alls tillåtet att posta den länken på offentliga forum, och jag tror inte kollo vill vara ett nav för pirater. -rensa-

Jag tänker även på denna trådens hälsa.

Kabuto 2010-07-25 12:10

Oj! Det hade jag ingen aning om :/

cero 2010-07-25 15:17

Äh, inga problem! Någon som har något annat? Tycker det är jävligt jobbigt att gå in och kolla på varje respektive hemsida för att kolla upp när nästa gala kommer. :D

Kabuto 2010-07-25 15:25

http://www.sherdog.com/events

cero 2010-07-25 15:38

Tackar!

David R 2010-07-25 17:38

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4494553)
Prioriterar konditionen?

Varför skulle de då ta muskelbyggande steroider?

Kwon 2010-07-25 17:45

Shane Carwin behöver lite tips, hjälp honom om ni kan!

Vad kan han göra för att förhindra att detta händer igen?

http://www.bjpenn.com/profiles/blogs...ice-on-dealing

David R 2010-07-25 17:45

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4494571)
http://mmanytt.se/wp/wp-content/uploads/Sylvia.jpg

Man ska inte glömma att Tim är en stor jävel, sen är inte nödvändigtvis de bilderna från när de åkte fast, både Tim och Josh har sett ut i bättre form i vissa fighter.

Annars är inte svaret konstigare att det är av samma anledning som man kan se tjocka styrkelyftare och strongmen som använder steroider, att se rippad ut är inte alltid prio nummer ett i tungvikt.

Kuriosa är att både Tim Sylvia och Chris Leben efter att de torskat båda skyllde på att de enbart använde för att förbättra sin fysik för sponsorernas skull...

Ja, Sylvia är en stor man, fysiskt i alla fall. ;)

Jag undrar bara hur någon som kör en så konditonskrävande idrott som MMA och dessutom tar steroider inte lyckas förändra sin fysik visuellt. Men det är ju klart kör man enbart låga rep för styrka och fortsätter att äta för mycket kalorier märks det inte visuellt nämnvärt. Sen kan det stämma att Tim och Chris gjorde det för sina sponsorer, i Chris fall lyckades han i Tims, ja, kanske inte lika bra...

cero 2010-07-25 18:41

Citat:

Ursprungligen postat av David R (Inlägg 4495585)
Varför skulle de då ta muskelbyggande steroider?

En gissning är att använda sterorider för att då kunna lägga på sig ordentligt med muskler samtidigt som hög prioritering är på högintensiv konditionsträning. Som du vet går dom två inte hand-i-hand precis. Tränar man 14 pass kondition i veckan så finns det ju inte särskilt mycket plats för stora muskulära ökningar kanske, då kanske steorider kan vara en fördel?

Kollade precis på bilden ovan, fan vad liten Brock ser ut i jämförelse.

Citat:

Jag undrar bara hur någon som kör en så konditonskrävande idrott som MMA och dessutom tar steroider inte lyckas förändra sin fysik visuellt.
Varför skulle dessa personer på världseliten inom MMA bry sig om hur sin fysik ser ut visuellt? Dom där extra kilona runt magen som kan se jävligt fult ut kan absolut vara till fördel i vissa fall.

David R 2010-07-25 19:16

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4495720)
En gissning är att använda sterorider för att då kunna lägga på sig ordentligt med muskler samtidigt som hög prioritering är på högintensiv konditionsträning. Som du vet går dom två inte hand-i-hand precis. Tränar man 14 pass kondition i veckan så finns det ju inte särskilt mycket plats för stora muskulära ökningar kanske, då kanske steorider kan vara en fördel?

Kollade precis på bilden ovan, fan vad liten Brock ser ut i jämförelse.

Försöker man kombinera båda två kommer man inte få varken det ena eller andra. Tränar dem hård kondition med AAS i kroppen ligger de risigt till med tanke på hjärtat, men visst, vissa kanske struntar i riskerna.

Citat:

Varför skulle dessa personer på världseliten inom MMA bry sig om hur sin fysik ser ut visuellt? Dom där extra kilona runt magen som kan se jävligt fult ut kan absolut vara till fördel i vissa fall.
Inte att de bryr sig, men om du tar tar steroider samtidigt som du styrketränar och äter mycket protein kommer du att förändra din fysik. Jag bara undrar hur de kommer sig att de såg lika slappa ut i kroppen. Visst är fett bra, Fedor och Roy Nelson approves. :thumbup:

cero 2010-07-25 19:52

Citat:

Försöker man kombinera båda två kommer man inte få varken det ena eller andra.
Va? Styrketräningen tar inte ut konditionen på samma sett som konditionen tar ut styrketräningen.

Citat:

Tränar dem hård kondition med AAS i kroppen ligger de risigt till med tanke på hjärtat, men visst, vissa kanske struntar i riskerna.
Ev negativa effekter ur hälsoperspektiv är ju inget man kan undangå, men många väljer detta för att nå hela vägen upp - och inte bara i bodybuilding. Sen tror jag inte de tog sådana stora mängder som Ronnie coleman.

Citat:

Inte att de bryr sig, men om du tar tar steroider samtidigt som du styrketränar och äter mycket protein kommer du att förändra din fysik. Jag bara undrar hur de kommer sig att de såg lika slappa ut i kroppen.
Inte om du lägger på dig fett med mening, som kanske var deras tanke? Fysiken under allt underhudsfett kan ju knappast bedömmas från utsidan. Att ha 6-7KG fett istället för muskler kan ju faktist vara bra. Kräver mindre syre och du har endå mer vikt bakom slagen. Tror knappast någon atlet på denna nivån har problem med att gå ner eller upp i vikt. Skulle de vilja ha sten-rippade kroppar så är det absolut inga problem.

krellik 2010-07-26 08:49

Steroider kan ha andra funktioner än bara att bli så stor som möjligt för en byggar scen.

Tex att man läker skador snabbare, skadehantering är en enorm aspekt, det vet även amatörer som bara tävlar lite, tänk hur det är när inkomst hänger på det.

Även att återhämtningen snabbas på är en faktor som kan vara intressant med tanke på att många försöker köra 2-3 pass om dagen 5-6 dagar i veckan (i perioder åtminstone). En annan sak som hjälper med återhämtning är en jävla massa mat och är man då tungviktare så gör det inte så mycket om man har en gnutta fläsk på magen kanske...
Kolla istället Leben som har en jävligt annorludna fysik efter att han åkte fast för steroider jämfört med innan. Bästa bilderna jag sett är dessa av hans fystränare Joel som hade ett fotograf med i gymmet av en slump precis innan han åkte fast för steroider (alltså inför matchen mot Bisping).

http://www.8weeksout.com/blog/50-chr...-training-pics (behöver kanske registrera er på forumet för att se bilderna, men Joel delar bra grejer om kampsportsfys så kanske inte gör så mycket...)

Syns viss skillnad mot Leben tidigt då han aldrig såg ut i bra form trots rapporter om att han kört hård fys inför matcherna. Sensmoral: fysikerna ser bättre ut i de lättare viktklasserna där de måste vara rippade.

GLC 2010-07-26 10:51

Tack för länken krellik, hade helt missat den siten. Riktigt bra, och många intressanta trådar.

Leben såg heelt olik ut mot tidigare matcher.

David R 2010-07-26 11:26

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4495840)
Va? Styrketräningen tar inte ut konditionen på samma sett som konditionen tar ut styrketräningen.

Alltså, försöker du träna upp styrkan maximalt samtidigt som du tränar upp din kondition maximalt kommer du inte att få lika bra resultat som om du bara hade fokuserat på att träna enbart styrka eller enbart kondition. Lite "Captain obvious" uttalande över det hela men ändå sant ;)

Citat:

Ev negativa effekter ur hälsoperspektiv är ju inget man kan undangå, men många väljer detta för att nå hela vägen upp - och inte bara i bodybuilding. Sen tror jag inte de tog sådana stora mängder som Ronnie coleman.
Du har nog rätt här.

Citat:

Inte om du lägger på dig fett med mening, som kanske var deras tanke? Fysiken under allt underhudsfett kan ju knappast bedömmas från utsidan. Att ha 6-7KG fett istället för muskler kan ju faktist vara bra. Kräver mindre syre och du har endå mer vikt bakom slagen. Tror knappast någon atlet på denna nivån har problem med att gå ner eller upp i vikt. Skulle de vilja ha sten-rippade kroppar så är det absolut inga problem.
Ja, det är möjligt.

David R 2010-07-26 11:29

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4496533)
Steroider kan ha andra funktioner än bara att bli så stor som möjligt för en byggar scen.

Tex att man läker skador snabbare, skadehantering är en enorm aspekt, det vet även amatörer som bara tävlar lite, tänk hur det är när inkomst hänger på det.

Även att återhämtningen snabbas på är en faktor som kan vara intressant med tanke på att många försöker köra 2-3 pass om dagen 5-6 dagar i veckan (i perioder åtminstone). En annan sak som hjälper med återhämtning är en jävla massa mat och är man då tungviktare så gör det inte så mycket om man har en gnutta fläsk på magen kanske...
Kolla istället Leben som har en jävligt annorludna fysik efter att han åkte fast för steroider jämfört med innan. Bästa bilderna jag sett är dessa av hans fystränare Joel som hade ett fotograf med i gymmet av en slump precis innan han åkte fast för steroider (alltså inför matchen mot Bisping).

http://www.8weeksout.com/blog/50-chr...-training-pics (behöver kanske registrera er på forumet för att se bilderna, men Joel delar bra grejer om kampsportsfys så kanske inte gör så mycket...)

Syns viss skillnad mot Leben tidigt då han aldrig såg ut i bra form trots rapporter om att han kört hård fys inför matcherna. Sensmoral: fysikerna ser bättre ut i de lättare viktklasserna där de måste vara rippade.

Det med läkningen stämmer nog bra, sen kan man ju fråga sig hur smart det är i långa loppet eller hur effektivt det är, läker verkligen senor, ligament och ben snabbare av AAS?

Ska bli kul att ta en titt på länken, tack för tipset! :hbang:

Doctor Snuggles 2010-07-26 11:37

Citat:

Ursprungligen postat av David R (Inlägg 4496736)
Det med läkningen stämmer nog bra, sen kan man ju fråga sig hur smart det är i långa loppet eller hur effektivt det är, läker verkligen senor, ligament och ben snabbare av AAS?

Ska bli kul att ta en titt på länken, tack för tipset! :hbang:

Vet du vad ordet "anabolism" betyder?

cero 2010-07-26 13:26

Citat:

Alltså, försöker du träna upp styrkan maximalt samtidigt som du tränar upp din kondition maximalt kommer du inte att få lika bra resultat som om du bara hade fokuserat på att träna enbart styrka eller enbart kondition. Lite "Captain obvious" uttalande över det hela men ändå sant
Förstår inte riktigt hur styrkan kommer i vägen för att träna konditionen maximalt? Förutom ev träningsverk som saktar ner tempot på löprundan dagen efter.

krellik 2010-07-26 14:20

Kroppen är inte en evighetsmaskin som man kan pressa hur hårt som helst. Hård conditioning tar från återhämtningen, styrketräning tar från denna potten med och en jävla massa timmar boxning, brottning, thaiboxning, bjj tar också från denna pott.

Väldigt simpelt. På konceptplanet vill man alltid lägga till och lägga till mer träning. Men i verkligheten behöver man omfördela/plocka bort/nedprioritera eller bara bibehålla.

cero 2010-07-26 14:27

Jo, iförsig. Det har du nog rätt i.

Fedor vs Rogers - med ljudeffekter! :D


Nitrometan 2010-07-26 14:47

lol @ ljudeffekterna :D

krellik 2010-07-26 14:48

truly disturbing

Kwon 2010-07-26 18:57

mugshots

Jacksatan 2010-07-26 19:21

Citat:

Ursprungligen postat av David R (Inlägg 4493595)
Jag förstår inte riktigt hur de tränar eller äter om de ser ut så när de dessutom tar steroider. *screwy*

Steroider bygger muskler - det gör en inte rippad eller ger snygg symmetri. Och tro mig, de där killarna har rätt mkt muskler under fettet.

Kwon 2010-07-26 21:00

http://i873.photobucket.com/albums/a...f?t=1280173841

sz0 2010-07-26 21:56



Tror det e svar på Mayhem på rogans podcast eller?

Iaf så vore det fet cool match eller ?

Kwon 2010-07-26 22:02

Grymma argument från Nick Diaz! :D

I fight more each year motherfucker! :D

Kwon 2010-07-26 22:08


Kwon 2010-07-26 22:18

Worlds Greatest Brock Lesnar-fans

mr ruhl 2010-07-26 23:00

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4497696)
mugshots

haha vilka lirare, vad betyder battery som flera av dom var misstänkt för?

Kwon 2010-07-26 23:08

Battery is a criminal offense involving unlawful physical contact, distinct from assault in that the contact is not necessarily violent.

In the United States, criminal battery, or simply battery, is the use of force against another, resulting in harmful or offensive contact.

CpÅke 2010-07-26 23:36

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4498242)
Worlds Greatest Brock Lesnar-fans


haha det där va ett fett lol,dom får representera brocklesnar helt klar

Kwon 2010-07-26 23:41

Crocop Pat Barry midfight conversation we didn't hear
http://www.mmafighting.com/2010/07/2...cro-cop-you-d/

JuzupWilkosz 2010-07-27 02:09

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4498242)
Worlds Greatest Brock Lesnar-fans

Varför känner Juzup igen sig..hehe

HulkH 2010-07-27 11:17

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4498242)
Worlds Greatest Brock Lesnar-fans

HAHAHAHAHAHHA wtf^^ :D

Nitrometan 2010-07-27 11:48

Dana vill inte att Tapout ska sälja/göra en Fedor-tröja.

Citat:

Co-owner and President of M-1 Global, Vadim Finkelchtein, accused the UFC this week of blocking a potential deal between Fedor Emelianenko and TapouT, the world’s most recognizable brand of Mixed Martial Arts apparel and merchandise.

TapouT produced a Fedor shirt that will probably never see the light of day under threat of a lifetime ban from the UFC.

“I’m afraid to disappoint the fans, but it seems like, never. Literally today, they called me from the TapouT firm and told me that they were contacted by [UFC President] Dana [White] of the UFC, and that under the threat of tearing up all the contracts with their organization demanded that TapouT categorically stop producing all the shirts from the line of Fedor Emelianenko.
http://mrjamesryan.com/2010/06/27/uf...rt-production/

Eller iaf säger han att Tapot blir utkastade från UFC på alla tänkbara sätt om de marknadsför Fedor.

cero 2010-07-27 12:56

Citat:

Eller iaf säger han att Tapot blir utkastade från UFC på alla tänkbara sätt om de marknadsför Fedor.
Haha, vafan handlar detta om?

Citat:

Grymma argument från Nick Diaz!

I fight more each year motherfucker!
Någon som vet vart videon finns? Blev tydligen borttagen av användaren.

Citat:

"We were on the ground in the second and he was on top of me punching me and he asked me what was wrong," said Barry. "He said, 'What's wrong with you? Why'd you stop fighting?' I told him, 'I broke my hand,' and he was like, 'Bullsh*t.' I said, 'No sir. My hand is broken. That hand is gone.'"
Aldrig fel med lite småprat under ground-n-pound. :D

CpÅke 2010-07-27 13:29

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4499015)
Haha, vafan handlar detta om?



det är ufc det handlar om, varför tror du jag har snackat skit om dom ständigt, de har ingen respekt för nånting , äckliga amerikaner

Nitrometan 2010-07-27 13:34

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4499015)
Haha, vafan handlar detta om?

Om Fedor inte vill leka med Dana i UFC så tycker inte Dana att han ska få leka nån annanstans heller. Han verkar lite gnällig.

Dana och UFC vill utöva ekonomiska påtryckningar på Fedor för att få med honom i UFC.

cero 2010-07-27 14:02

Makes sense. Frågan är om sådana saker stärker relationen mellan Fedor och UFC inför en ev övergång. :D

Tittade precis på en K-1 top tio KO's. Badr hari bler nedslagen ganska rejält av Karaev för att sedan ställa sig upp och one-punch knocka honom! 4:20 och framåt!

http://www.youtube.com/watch?v=MfAHKmLzaUg&NR=1

Kwon 2010-07-27 19:24

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4499015)
Någon som vet vart videon finns? Blev tydligen borttagen av användaren.




Kwon 2010-07-27 19:35

STOCKTON MOTHERFUCKER!!!


Kwon 2010-07-27 20:05

Frank Mir (innan deff) tränar Spinning Backfist. ;)

Hemma Gymmaren 2010-07-27 23:51

[QUOTE=Kwon;4499629]STOCKTON MOTHERFUCKER!!!


Nick Diaz har aldrig pratat så rent som han gjorde där.

cero 2010-07-27 23:55

Stockton?

sz0 2010-07-28 00:01

Stockton 209 respect that motherfucker.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:20.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)