Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Kosttillskott (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=6)
-   -   Överdosera kreatin (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=48845)

Metal_boy_ 2005-08-09 13:21

Överdosera kreatin
 
Jag har typ vräkt i mig 35g om dagen under uppladning. Igår vaknade jag med världens magvärk och illamående. Sket som en uppspöad gris och var nära på att svimma på toastolen. Kände mig helt uttorkad. Kan det ha nått samband?

TrasMannen 2005-08-09 13:35

Det låter ju som att det finns ett samband där ja =)
35 gram, låter rätt mycket. Vilken sort var det, och hur mycket i milliliter är det?

lauria 2005-08-09 13:43

runt 35g är vad jag brukar köra på uppladdningen oxå...Men då dricker jag runt 3-4l vatten om dagen...Du kanske har druckit för lite?

tp_88 2005-08-09 13:48

Jag kör ~50g/dag första 5 dagarna. Sedan 10-15g. Jag har inte haft några problem iaf. Trots att jag inte dricker överdrivna mängder. Men det kan väl visst vara p.g.a kreatinet. Vissa får ju magbesvär.

Metal_boy_ 2005-08-09 14:18

Citat:

Ursprungligen postat av lauria
runt 35g är vad jag brukar köra på uppladdningen oxå...Men då dricker jag runt 3-4l vatten om dagen...Du kanske har druckit för lite?


har antagligen inte druckit ordentligt. Dessutom en hel del koffein när jag väl druckit.

Davil 2005-08-09 14:21

Citat:

Ursprungligen postat av Metal_boy_
har antagligen inte druckit ordentligt. Dessutom en hel del koffein när jag väl druckit.

kreatin & sedan strax därpå en kopp svart kaffe = Magras på hög nivå för min del.

Metal_boy_ 2005-08-09 14:34

Citat:

Ursprungligen postat av Davil
kreatin & sedan strax därpå en kopp svart kaffe = Magras på hög nivå för min del.

Kan en dos kreatin och en halv back trocadero orsakat det alltså? :em:

Kaboffastar 2005-08-09 16:11

Citat:

Ursprungligen postat av Metal_boy_
Kan en dos kreatin och en halv back trocadero orsakat det alltså? :em:

haha nja, kaffe är väl allmänt känt som magdödare.

Btw halv back troca är väl inte så bra för deffandet :D

Metal_boy_ 2005-08-09 16:13

Citat:

Ursprungligen postat av KABOFFASTAR
haha nja, kaffe är väl allmänt känt som magdödare.

Btw halv back troca är väl inte så bra för deffandet :D


var ju ätardag :D Jag syftade mer på koffeinet i trocan.

Kaboffastar 2005-08-09 16:21

Citat:

Ursprungligen postat av Metal_boy_
var ju ätardag :D Jag syftade mer på koffeinet i trocan.

fint, hmm jag tänkte int på koffeinet i trocaderon, eller rättare sagt visste inte att det var det i. jag antar att det kan ha med det att göra koffein som koffein även fast att det inte är lika mycket(?).

Davil 2005-08-09 18:19

Citat:

Ursprungligen postat av Metal_boy_
Kan en dos kreatin och en halv back trocadero orsakat det alltså? :em:

haha. Det låter inte som en bra kombination, fast jag har aldrig provat den. Skulle jag det så dog jag nog omgående pga på tok för högt blodsocker =/

aliquis 2005-08-09 18:32

Citat:

Ursprungligen postat av Metal_boy_
Kan en dos kreatin och en halv back trocadero orsakat det alltså? :em:

schysst deffdryck ;D

Metal_boy_ 2005-08-09 19:21

Citat:

Ursprungligen postat av aliquis
schysst deffdryck ;D

Skojaru. Man märker vilken bra insulinkänslighet man har på Lördagar kan jag säga :D

Bjorne 2005-08-18 14:06

Citat:

Ursprungligen postat av Metal_boy_
Jag har typ vräkt i mig 35g om dagen under uppladning. Igår vaknade jag med världens magvärk och illamående. Sket som en uppspöad gris och var nära på att svimma på toastolen. Kände mig helt uttorkad. Kan det ha nått samband?

Låter som en bakfylla som man kan få efter långa perioder av supande utan längre uppehåll än ett halv dygn :p

spacedog 2005-08-18 18:00

Sket som en uppspöad gris? Mmm...ett målande språk där, Metal. Drar du i dig 35g på en gång, eller delar du upp det under dagen?


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:27.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)