Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Vad är det med asien och kusiner? (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=113697)

Tricklev 2008-05-20 00:05

Vad är det med asien och kusiner?
 
Jag har under det senaste taget sett blandade filmer och Anime ifrån Asien (animen är väll iofs mest ifrån Japan), och ett flertal av dessa har haft inslag av kärlekshistorier, mellan kusiner. Jag är ju fullt medveten om att detta finns i andra kulturer också (jag vill säga södern i USA), men även filmer därifrån brukar undvika ämnet med släktingkärlek, om inte så oftast förlöjligas det.

Så, Japan-älskarna på forumet, vad är det med Asien och denna släktkärlek som finns så representerad i deras media?

Troll 2008-05-20 05:23

Detta är något jag aldrig lagt märke till eller reflekterat över, är heller ingen fantast i ämnet.

Men det förekommer ju överallt och eftersom dom är fler så blir det kanske ett vanligare inslag där?.
Men jag har ingen aning.*screwy*

Vinter 2008-05-20 06:33

Det är en anime(asiatisk) cliche, eller ett exempel på en. Några andra exempel är Det mycket unga underbarnet. Den perverterade gamlingen. Tvillingsyskonen som har ett insestuöst förhållande. Den försupne mästaren etc etc. På samma sätt som kusin kärlek, lite förbjudet och spännande för i alla fall asiater.

Dvs saker som anime skapare brukar slänga in i sin story, och som du kommer att stöta på i fler än en anime.

lovelysmile 2008-05-20 08:22

Freaky är vad de är. Små kanin-, bäver, katt- och andra pälsdjursflickor i korta kjolar som har kvinnliga könsorgan med pratbubblor där det står: "Whoopsie!". Självklart blir de våldgästade av välhängda kentaurpojkar osv. Ytterligheter möts.

Jag vill bo i Japan. Kreativt sett är det den bästa miljön att vistas i.

Tomten 2008-05-20 09:02

Det är möjligt att de anser att tabubelagda ämnen blir intressanta historier, och det stämmer väl kanske?

I Sverige så är det ju något vi i regel sopar under mattan istället för att diskutera det. I Japan så är ju också manga och anime ett uttrycksmedel som är lika vanligt som böcker, så det som kanske bara förekommer i litteratur här i väst, dyker även upp som tecknade och animerade historier i Japan.

Stoltz 2008-05-20 09:33

Incest överhuvudtaget verkar vara ett återkommande inslag i asiatisk manga och anime. Har inte kommit på varför ännu.

Nitrometan 2008-05-20 09:36

Citat:

Ursprungligen postat av Stoltz (Inlägg 2998794)
Incest överhuvudtaget verkar vara ett återkommande inslag i asiatisk manga och anime. Har inte kommit på varför ännu.

Det kanske hänger ihop med att puroresu är populärt i Japan? *popcorn*

Stoltz 2008-05-20 09:39

Citat:

Ursprungligen postat av Nitrometan (Inlägg 2998799)
Det kanske hänger ihop med att puroresu är populärt i Japan? *popcorn*

:laugh:

Snafu 2008-05-20 09:42

Citat:

Ursprungligen postat av Nitrometan (Inlägg 2998799)
Det kanske hänger ihop med att puroresu är populärt i Japan? *popcorn*

Jag vågar inte googla på kontoret, jag misstänker snusk på hög nivå - berätta vad det är nu.

Pudzianovski 2008-05-20 09:48

När jag var yngre trodde jag att alla asiater i filmer o tv-serier kunde karate o sånt ninjagrejs. Jag tror det fortfarande men inte lika mycket.

Stoltz 2008-05-20 09:50

Citat:

Ursprungligen postat av Snafu (Inlägg 2998806)
Jag vågar inte googla på kontoret, jag misstänker snusk på hög nivå - berätta vad det är nu.

Du är halvt rätt. Det är en sorts wrestling.

"Professional wrestling in Japan is commonly referred to as puroresu (プロレス, puroresu?) in Japanese, short for "professional wrestling" ("purofesshonaru resuringu"). Quite different from professional wrestling in the United States, Puroresu is treated as a combat sport (the New Japan Pro Wrestling promotion even use the slogan 'King of Sports') as it mixes martial arts shoot style strikes with complex submission moves and other types of wrestling. While it uses very few storylines or gimmicks, match outcomes are predetermined."

Det är en väldigt cool grej för det är väldigt mycket inom det som är väldigt mycket verkligare än det jag sysslade med, men ändå är slutet redan bestämd när matchen börjar.

Nitrometan 2008-05-20 10:04

Citat:

Ursprungligen postat av Snafu (Inlägg 2998806)
Jag vågar inte googla på kontoret, jag misstänker snusk på hög nivå - berätta vad det är nu.

Stoltv förklarade så bra. Brottning. Män i trikåer.

Å så lite manus, men inte så mycket.

Citat:

Ursprungligen postat av Stoltz (Inlägg 2998817)
Det är en väldigt cool grej för det är väldigt mycket inom det som är väldigt mycket verkligare än det jag sysslade med, men ändå är slutet redan bestämd när matchen börjar.

Verkligare? Var inte din brottning på riktigt? :D

Puroresu är rätt koolt. Tyvärr är det inte så många av de som har försökt dubblera med MMA som har lyckats så bra. Synd. :(

Stoltz 2008-05-20 10:07

Citat:

Ursprungligen postat av Nitrometan (Inlägg 2998846)
Stoltv förklarade så bra. Brottning. Män i trikåer.

Å så lite manus, men inte så mycket.


Verkligare? Var inte din brottning på riktigt? :D

Puroresu är rätt koolt. Tyvärr är det inte så många av de som har försökt dubblera med MMA som har lyckats så bra. Synd. :(

Inte till den grad som Puroresu är - Där snackar vi smärta.

Vinter 2008-05-20 15:30

Ett land där kancho blir värsta innegrejen kan kanske te sig lite udda. :D

Nitrometan 2008-05-20 16:11

Citat:

Ursprungligen postat av Vinter (Inlägg 2999521)
Ett land där kancho blir värsta innegrejen kan kanske te sig lite udda. :D

Kancho, ja jevlar...





Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:47.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)