Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Bästa Fysiken 2007 - Read only (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Hur laddar ni inför klicket? (MAT och PUMP-övn) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=94281)

porja 2007-05-09 00:33

Hur laddar ni inför klicket? (MAT och PUMP-övn)
 
Hur laddar ni inför foto-poseringen (MAT och PUMP-övn) ?

Sniggel 2007-05-09 09:34

Jag har säkert gjort helt fel men:

Åt nästan inga kolhydrater 2 dagar då jag även tränade helkroppspass. Direkt efter 2a passet drack jag 80g kolhydrater med 20g protein. Därefter har jag ätit ris o bröd o dylikt. I morse åt jag grova mackor och för en timme sen åt jag honungspuffar med filmjölk *flex* tänker äta riskakor och honungspuffar fram till ikväll (då tas bilderna) då dessa varor innehåller mycket kolhydrater men lite vätska. Får nog i mig ca 500-600g kolhydrater under laddningen (kunde fått i mig mer men jag var nog inte helt tömd)
Har även undvikit salt dessa 2 sista dagar.
Jag tänker pumpa överkroppen på gymmet först, sedan ta med mig hantlar till fotograferingen för att kunna bibehålla pump hela sessionen. Benen pumpas inte för att det tydligen inte rekommenderas.

Honn 2007-05-09 12:06

Jag leker lite med vätskebalansen. Slutar med salt i morgon samt skär ner lite på vätskan. På fredag skär jag ner ännu mer på vätskan. Fredag eftermiddag börjar jag ladda med massor av kolhydrater. Lördag dricker jag knappt alls innan jag fotar samt att jag laddar med mer kolhydrater. Sen pumpar jag överkroppen och knäpper bilderna, svär över det dåliga ljuset och knäpper om bilderna.

porja 2007-05-09 13:08

Min preliminära uppladdning:

TORSDAG:
  • ingen salt
  • Tömning: nästan inga kolhydrater
  • tränar lättsamt, kanske en promenad också...



FREDAG:
  • ingen salt
  • mycket fiber på kvällen (gröt/banan/äpple/grönsaker)
  • annars inga fler andra kolhydrater
  • ingen träning

LÖRDAG:
  • ingen salt
  • mkt mindre vatten under jobbet(7-15.30, ganska mkt kroppsarbete), detsamma efter jobbet.
  • eliminerar fetterna
  • MKT KOLHYDRATER UNDER DAGEN (potatis/ris/vitbröd)




sedan vad ska man äta strax innan pumpen:
Ahlgrens bilar, godis, bröd................?

porja 2007-05-09 16:46

Glömde säga att jag jobbar också fredag kväll 14-21.


är det bra med gelehallon/riskakor/bilar/sylt innan pumpen?

finns det andra alternativ?

tp_88 2007-05-09 21:22

1v med salt och vatten (~8l/dag), tog bort typ 2dagar innan

2 tömningsdagar, fram till fyllningen. Typ 50-100g kolisar/dag

2 fyllningsdagar (dagen innan och samma dag som fotona togs), massa carbs, 6-800g/dag kanske.


Har 3 fotoserier dock, 1 från den tänkta dagen, 1 från 2 dagar senare, och en när jag börjat bli fet igen (+3kg). Har fortfarande inte bestämt mig för vilken jag ska skicka in. :confused:

Jag kan inte säga att jag tyckte min tömning/fyllning gav nån direkt effekt. Jag körde en light-variant och skulle kanske kört alla perioder längre, eller så spelar det helt enkelt ingen större roll när man ändå är i ganska taskig form.

L-Sami 2007-05-09 21:33

Hehe, härligt att det är fler än jag som kör tömmer och laddar :)

Så här har jag kört.

Två veckor innan fotografering
10 liter vatten om dan + mycket salt.

En vecka innan
Glykogentömmande träning, högst 50g kolhydrater under dessa dagar, och fortsatte med vatten och saltladdning.

Två dagar innan
Stryper saltet helt och hållet, äter mat som innehåller inget salt.

Dagen innan
Börjar kolhydratladdningen, högst 1 liter vatten under dan och stryper vattnet vid 18:00.

På D dan
Ska ladda med snabba kolhydrater under dan, tills jag ska fotas. Kl 16:00 tänkte jag var klar för att posa lite, tänkte pumpa lite en timme innan fotografering.

krakowww 2007-05-09 21:57

Oj vad seriöst folk kör. Jag fortsätter bara deffen som vanligt och så innan fotograferingen blir det till att pumpa upp ordentligt.

porja 2007-05-09 23:54

ska försöka följa detta upplägget:

FREDAG:
13.00 – lunch: lax + riskakor utan salt
16.00 – lax + riskakor utan salt
19.00 – kycklingbröst + riskakor utan salt
22.00 – lax + gröt/banan/äpple/grönsaker + spaghetti/bröd (uppladdningsdax)


LÖRDAG:
07.00 - Lax(låg fett-halt) + spaghetti ((ingen salt))
10.00 – vit bröd
13.00 – spaghetti
16.00 – spaghetti
18.00 – Vit bröd/bilar/sylt/geléhallon/riskakor/ANDRA FETTBOMBER…
18.45 – pumping time
19.15 – photo time

Whistler 2007-05-10 02:58

Har saltladdat senaste tio dagarna, men tror inte jag kommit upp i tillräckliga mängder vätska. Har varit lite svårt det där.

Började kolhydratstömma i måndags, första dagen ca 100g kolhydrat, idag var jag nere på 35. Fotningen är sent imorgon kväll (torsdag), efter stängningsdags på gymmet, så jag börjar ladda kolhydrater imorgon när jag vaknar (ska försöka sikta på kl 08:00).

Maten jag köpt in (och som ska ner):

500g kyckling (hittar inte utan salt, hur fan göra?)
1000g fullkornspasta
1000g potatis
8 bananer

Lär ju vara mätt om inte annat. Det här kommer göra att jag landar på 600g kolhydrat och 170g protein.

En halvtimme eller så innan pumpning/fotning så drar jag i mig 25g Vitargo i 2dl vatten.

:::EDIT:::
Ah, just det. Ströp vattentillförseln helt vid 22:00 ikväll. Tänker bara dricka om jag mår riktigt dåligt imorgon. :)

Toxic 2007-05-10 04:25

Citat:

Ursprungligen postat av porja (Inlägg 2282481)
ska försöka följa detta upplägget:

FREDAG:
13.00 – lunch: lax + riskakor utan salt
16.00 – lax + riskakor utan salt
19.00 – kycklingbröst + riskakor utan salt
22.00 – lax + gröt/banan/äpple/grönsaker + spaghetti/bröd (uppladdningsdax)


LÖRDAG:
07.00 - Lax(låg fett-halt) + spaghetti ((ingen salt))
10.00 – vit bröd
13.00 – spaghetti
16.00 – spaghetti
18.00 – Vit bröd/bilar/sylt/geléhallon/riskakor/ANDRA FETTBOMBER
18.45 – pumping time
19.15 – photo time

Du menar väl ändå sockerbomber?

Toxic 2007-05-10 04:28

När det gäller kosten stryper jag vattnet till totalt 1L från efter jobbet imorgon till fotningsdags på lördag.... Kommer ladda upp med riskakor utan saltish.... Samt funderar på att köpa en flarra vin + glycerol....:hbang:

Whistler 2007-05-10 07:25

Citat:

Ursprungligen postat av [bb]Toxic (Inlägg 2282558)
När det gäller kosten stryper jag vattnet till totalt 1L från efter jobbet imorgon till fotningsdags på lördag.... Kommer ladda upp med riskakor utan saltish.... Samt funderar på att köpa en flarra vin + glycerol....:hbang:

Vad är glycerol? Varför dricka vin? Själv skulle jag nog bli rolig på bara ett glas just nu...

MilkmaN 2007-05-10 11:15

Ehm, jag hade väl tänkt mig att pumpa upp bröst en aning bara. Inget gjort på mat-fronten eller tömmning eller något i den stilen. Hade inte fungerat när man spelar handboll samtidigt. Tänkte deffa några kilo men det blev inte av.

Känns som om jag inte tog det här lika allvarligt som vissa andra :D

tp_88 2007-05-10 13:04

Citat:

Ursprungligen postat av MilkmaN (Inlägg 2282855)
Ehm, jag hade väl tänkt mig att pumpa upp bröst en aning bara. Inget gjort på mat-fronten eller tömmning eller något i den stilen. Hade inte fungerat när man spelar handboll samtidigt. Tänkte deffa några kilo men det blev inte av.

Känns som om jag inte tog det här lika allvarligt som vissa andra :D

Du har nog inte missat så mycket... :)

Trots att jag försökte mig på en liten tömning/fyllning så kommer jag skicka in bilder tagna 2-3 dagar efter "toppningen", tror jag.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:44.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)