Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Hockey (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=49)
-   -   NHL Tråden ! (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=108620)

Trance 2009-05-20 19:33

Citat:

Ursprungligen postat av von huff (Inlägg 3679017)
Kollar man mycket på hockey så ser man att lite tacklingar kan ändra matchbilden helt

Ja, Detroit har visat det genom bra power play.

130kg finsk sisu 2009-05-20 19:35

Detroit har ju nog en del fysiska spelare och skulle säkert vara ett lag i min smak om man hade en annan tränare. Tror/vet att det är Mike Babcock som dödar mycket av de heta känslorna. Men som sagt mycket talang i Detroit.

Psychological 2009-05-20 19:36

Citat:

Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu (Inlägg 3679600)
Detroit har ju nog en del fysiska spelare och skulle säkert vara ett lag i min smak om man hade en annan tränare. Tror/vet att det är Mike Babcock som dödar mycket av de heta känslorna. Men som sagt mycket talang i Detroit.

Var inte babcock tränare i anaheim förr ?

130kg finsk sisu 2009-05-20 19:37

Jag vet inte. Men det är Anaheim under Carlye som faller mig i smaken

von huff 2009-05-20 19:46

Varför är hockeyn mindre fysisk idag?Är det pga av alla europeer som hockeyn har ändrats eller spelar man helt enkelt annorlunda med snabare spelvändningar osv?

Om man tänker på sportens framtid och publikintresse så lär det ju inte li bättre om man ändrar reglerna och spelet blir mindre fysiskt

Pingu 2009-05-20 20:25

Citat:

Ursprungligen postat av Psychological (Inlägg 3679603)
Var inte babcock tränare i anaheim förr ?

yes det var han

Pingu 2009-05-20 20:32

Citat:

Ursprungligen postat av von huff (Inlägg 3679622)
Varför är hockeyn mindre fysisk idag?Är det pga av alla europeer som hockeyn har ändrats eller spelar man helt enkelt annorlunda med snabare spelvändningar osv?

Om man tänker på sportens framtid och publikintresse så lär det ju inte li bättre om man ändrar reglerna och spelet blir mindre fysiskt

Eurpoerna har bidragit till det ja, då invationen började så blev det populärt med nhl i övriga världen + en Chef för NHL som inte kan hockey alls så har man en mix mot mer finess spel.
Hockey var öppnare tidigare, lagen hade ett par riktiga hårdingar som såg till att ingen spelade fult mot stjärnorna vilket gav dom utrymme att glänsa. Var så mycket roligare att se NhL för 15 år sedan

Chefen för NHL gary bettman värvades från NBA för hans sätt att göra basketen poppulär i usa därav hans okunnande gällande hockey

Psychological 2009-05-20 20:35

Citat:

Ursprungligen postat av Pingu (Inlägg 3679717)
yes det var han

visst coachade han dom i deras första final ?

Pingu 2009-05-20 20:39

Citat:

Ursprungligen postat av Psychological (Inlägg 3679746)
visst coachade han dom i deras första final ?

Jo och året efter det så missade dom slutspelet och han drog till Detroit

130kg finsk sisu 2009-05-20 20:40

Citat:

Ursprungligen postat av Pingu (Inlägg 3679737)
Eurpoerna har bidragit till det ja, då invationen började så blev det populärt med nhl i övriga världen + en Chef för NHL som inte kan hockey alls så har man en mix mot mer finess spel.
Hockey var öppnare tidigare, lagen hade ett par riktiga hårdingar som såg till att ingen spelade fult mot stjärnorna vilket gav dom utrymme att glänsa. Var så mycket roligare att se NhL för 15 år sedan

Chefen för NHL gary bettman värvades från NBA för hans sätt att göra basketen poppulär i usa därav hans okunnande gällande hockey

Japp, det är Bettman som förstört vad du,jag och många andra old time hockey älskare en gång älskade så högt!
Jag skulle inte direkt skylla på europeèr. Både på 80 och 90 talet togs 3e och 4e femmans spelare uteslutligen från nordamerika vilket bidrog till mera känslor och fysiskt spel. Nu tas många av dessa spelare från europa. Hur det blir kan ni räkna ut själva. Iofs finns det många fysiska europeer men hela tankesättet och spelstilen ändras.
Jag är medveten om att många gillar detta, vilket vi även ser här på kolo.
Men än en gång för Pingu&sisu m.fl är det en katastrof som tar bort de vi vill se; känslor,känslor, tuffspel, känslor, alla för en, slagsmål osv osv Bra hockey får man med båda stilarna! Men jag tycker att man kunde ha en europaliga med eurohockey och ett NHL med "old time hockey"

Psychological 2009-05-20 20:41

Apropå ingenting. Skulle vara kul o se Wikegård VS Don Cherry i boxningsringen !

130kg finsk sisu 2009-05-20 20:43

Tippar på Wikegård. Bänkar ju 125kg ffs! :)
Gillar båda herrrarna. De kan sin hockey! Båda har de min syn vilket är ju den rätta! ;)

Psychological 2009-05-20 20:44

Citat:

Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu (Inlägg 3679764)
Japp, det är Bettman som förstört vad du,jag och många andra old time hockey älskare en gång älskade så högt!
Jag skulle inte direkt skylla på europeèr. Både på 80 och 90 talet togs 3e och 4e femmans spelare uteslutligen från nordamerika vilket bidrog till mera känslor och fysiskt spel. Nu tas många av dessa spelare från europa. Hur det blir kan ni räkna ut själva. Iofs finns det många fysiska europeer men hela tankesättet och spelstilen ändras.
Jag är medveten om att många gillar detta, vilket vi även ser här på kolo.
Men än en gång för Pingu&sisu m.fl är det en katastrof som tar bort de vi vill se; känslor,känslor, tuffspel, känslor, alla för en, slagsmål osv osv Bra hockey får man med båda stilarna! Men jag tycker att man kunde ha en europaliga med eurohockey och ett NHL med "old time hockey"

Det låter ju rasistiskt. Skämt å sidled. Allt ändras med tiden , även hockeyn. Kolla på USA i VM , dom gick långt med en europeisk stil

Pingu 2009-05-20 20:44

Citat:

Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu (Inlägg 3679764)
Japp, det är Bettman som förstört vad du,jag och många andra old time hockey älskare en gång älskade så högt!
Jag skulle inte direkt skylla på europeèr. Både på 80 och 90 talet togs 3e och 4e femmans spelare uteslutligen från nordamerika vilket bidrog till mera känslor och fysiskt spel. Nu tas många av dessa spelare från europa. Hur det blir kan ni räkna ut själva. Iofs finns det många fysiska europeer men hela tankesättet och spelstilen ändras.
Jag är medveten om att många gillar detta, vilket vi även ser här på kolo.
Men än en gång för Pingu&sisu m.fl är det en katastrof som tar bort de vi vill se; känslor,känslor, tuffspel, känslor, alla för en, slagsmål osv osv Bra hockey får man med båda stilarna! Men jag tycker att man kunde ha en europaliga med eurohockey och ett NHL med "old time hockey"

:thumbup:

Cherry är lite gammal för att boxas men jag gillar han. Han kan hockey vilket hans meriter avslöjar och så var han en riktig "goon" när han själv lirade :thumbup:

Pingu 2009-05-20 20:46

Citat:

Ursprungligen postat av Psychological (Inlägg 3679773)
Det låter ju rasistiskt. Skämt å sidled. Allt ändras med tiden , även hockeyn. Kolla på USA i VM , dom gick långt med en europeisk stil

Johnson, Backes och den taklingsflitigaste nhl spelaren dom sista 2 åren Dustin Brown visade att dom var rätt tuffa också


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:04.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)