Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Hockey (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=49)
-   -   NHL Tråden ! (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=108620)

Trance 2009-05-12 12:21

Citat:

Ursprungligen postat av Psychological (Inlägg 3660935)
Min lista då
1. Foppa
2. Lemieux
3. Sundin
4. Gretzky
5. Malkin

Backar

1. Scott Stevens
2. Nicklas Lidström
3. Chris Chelios
4. Mike Green
5. Ray Borque

Blandat från dagens stjärnor med gårdagens, och se GRETZKY är med. Men det är bara för hans poängskörd. Defensivt tex så skulle JAG göra ett bättre arbete än honom .

Förutom att listorna i allmänhet är rätt lustiga men hur i... är Sundin ens i närheten av en sådan lista? Sundin har inte ens varit bäst i NHL en enda säsong. Samt Scott Stevens och Mike Green (borde inte heller vara nära egentligen) före Borque...

Psychological 2009-05-12 12:35

Citat:

Ursprungligen postat av Trance (Inlägg 3660954)
Förutom att listorna i allmänhet är rätt lustiga men hur i... är Sundin ens i närheten av en sådan lista? Sundin har inte ens varit bäst i NHL en enda säsong. Samt Scott Stevens och Mike Green (borde inte heller vara nära egentligen) före Borque...

Spelar väl ingen roll om sudden inte vunnit poängligan . Han är störst i Toronto genom all tider och har gjort otroligt massa poäng . Det räcker för mig, men han kanske är en medelmåttta i dina ögon ? Angående Mike Green så skrev jag (dagens och gårdagens) . Han är lätt NHLs bästa back just nu och om 10 år är han en legend. Sätter han före Bourque eftersom han kommer att ha gjort mer poäng än honom när hans karriär e slut.

Psychological 2009-05-12 12:37

Calle Johansson skulle hålla med min lista bara så ni vet ;)

130kg finsk sisu 2009-05-12 12:41

Citat:

Ursprungligen postat av Psychological (Inlägg 3660935)
Min lista då
1. Foppa
2. Lemieux
3. Sundin
4. Gretzky
5. Malkin

Backar

1. Scott Stevens
2. Nicklas Lidström
3. Chris Chelios
4. Mike Green
5. Ray Borque

Blandat från dagens stjärnor med gårdagens, och se GRETZKY är med. Men det är bara för hans poängskörd. Defensivt tex så skulle JAG göra ett bättre arbete än honom .

Sundin och Malkin har nog absolut ingenting att göra på en TOP-5 lista över
spelare genom tiderna. Foppa har på sätt och vis i.o.m sin talang men spelmässigt kom han aldrig upp i ett TOP-5 status. Gordie Howe, Mark Messier, Jagr, Lindros, Yzerman, Sakic, Mike Bossy, Selänne, Kurri, Bobby Clarke borde gå före Sundin och Malkin. Av backarna hör varken Chelios eller Green hemma där. Var finns Paul Coffey och Bobby Orr?

von huff 2009-05-12 13:11

Det är ganska omöjligt att lista de bästa spelarna, alla bidrar till sitt lag på olika sätt.Chris Pronger är inte top fem i backar men han är underskattad tycker jag

Trance 2009-05-12 13:39

Denna lista är ganska intressant, speciellt om man följer med diskussionerna och röstningen som leder till den. Hela History-board är fullt att folk som är riktigt duktiga och argumenterar väl för sin sak.

http://hfboards.com/showthread.php?t=486479

Men visst är det omöjligt att skapa en objektiv lista; hur väger man olika tider mot varandra och hur väger man en väldigt kort men jättebra karriär mot en lång och bra.

Trance 2009-05-12 13:42

Citat:

Ursprungligen postat av Psychological (Inlägg 3660975)
Spelar väl ingen roll om sudden inte vunnit poängligan . Han är störst i Toronto genom all tider och har gjort otroligt massa poäng . Det räcker för mig, men han kanske är en medelmåttta i dina ögon ?

Sundin har varit bra men det är knappt att han skall komma med i Hall of Fame; det vore i såfall för hans internationella guld och bara för att det är just i Toronto han har spelat i.

Sundin har varit en stabil förstalinje-spelare och ledare som varit väldigt jämn i sin produktion. Men han har aldrig tagit det där sista steget till riktig elit (som t.ex. Forsberg och Lidström har gjort).

High1ander 2009-05-12 14:08

Jag tycker verkligen inte att Foppa är bättre än Gretzky. Foppa är grymt bra, känns mer som en allroundspelare (så på det sättet är han kanske bättre), men Gretzky hade en sjuk talang för att göra mål. Jag kolla Gretzky för ett litet tag sen på diverse videos med hans mål o så. Det man märker med honom är att han är ett jävla geni på att få målvakten dit han vill så han bara kan peta in pucken i mål. Det ser så jävla lätt ut när han gör mål, han leker in pucken. Ofta så sköt han precis så pass löst att målvakten hade tid på sig att "åka iväg" från målet för att pucken skulle gå in, om han hade tagit i hårdare så skulle målvakten fortfarande ha kvar sitt ben ivägen. Det är just sådana saker som jag ser i stora spelare som Mario och Wayne, det är inte bara hårda skott, eller dribblingar, utan det är timingen, de skapar luckor som bara finns en halv sekund och de skjuter mot luckan innan den kommit till, de ser in i framtiden att den kommer öppnas...

Sundin tycker jag inte heller passar in i en topp 5 all time, han är bra, en klippa i laget men ingen fixstjärna.

Mourten 2009-05-12 14:17

Haha vilka jävla listor ni gör, bara för att ni inte kollade ishockey på 1920-1980tal kan ni inte peta dom direkt. Sundin är fan inte ens top 500 genom tiderna.
Gretzky, Howe, Orr, Lemiuex, B Hull, Borque, Hasek, Messier, Esposite, Lidström.
De är stora spelare!

Mourten 2009-05-12 14:18

Ev kommer Crosby och Ovethink nå dit.
Gretkzy har 50 hattricks under NHLs grundserie! å har gjort mer mål än Messier gjort poäng (som är 2a i listan) !!

rooz 2009-05-12 15:41

Stevens var bra på 1 sak, att smälla folk sönder och samman..

Hur Sundin kan komma före storheter som Gretzky,Esposito och Gordie Howe vill jag inte ens uttala mig om:smash:

Detroit till nästa runda, hoppas en viss ryss kan producera igen:whipped:

130kg finsk sisu 2009-05-12 18:45

Stevens är en Hall of Fame medlem som har en enorm respekt bland sina medspelare för sitt tuffa spel, sin dedikation, för sin vilja, för sitt hockeykunnande, för sin ledarstil. Kom inte för bövelen och säg att han inte kunde lira hockey.

Mourten 2009-05-12 18:49

Citat:

Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu (Inlägg 3661806)
Stevens är en Hall of Fame medlem som har en enorm respekt bland sina medspelare för sitt tuffa spel, sin dedikation, för sin vilja, för sitt hockeykunnande, för sin ledarstil. Kom inte för bövelen och säg att han inte kunde lira hockey.

Men likväl spelade han jävligt fult och har många riktigt fega open ice tacklingar på sitt samvete.

130kg finsk sisu 2009-05-12 19:13

Vad jag vet så fick Stevens sällan utvisning för sina tacklingar.
Skulle säga att Super-mario, Foppa och Sudden spelade lika fult som Stevens.

rooz 2009-05-12 19:29

Citat:

Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu (Inlägg 3661806)
Stevens är en Hall of Fame medlem som har en enorm respekt bland sina medspelare för sitt tuffa spel, sin dedikation, för sin vilja, för sitt hockeykunnande, för sin ledarstil. Kom inte för bövelen och säg att han inte kunde lira hockey.

Okej, han var en otrolig ledare.

Citat:

Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu (Inlägg 3661880)
Vad jag vet så fick Stevens sällan utvisning för sina tacklingar.
Skulle säga att Super-mario, Foppa och Sudden spelade lika fult som Stevens.

När Scott Walker slog ner Aaron Ward (Inget slagsmål, utan Walker tar ett "cheap shot") Walker får 2.500 i böter och bli avstängd 1 match. (Han tjänar 2,5 miljoner per år) Det säger lite om knäppt det är i NHL.

När Stevens tacklade Paul kariya så var det ingen "clean" open ice:smash:

Sök på "scott stevens top 10" på tuben om du inte gjort det. Och bedöm därefter:)
__________________________________________________ _______

Pronger är en fegis....Riktigt feg är han


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:23.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)