Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Hockey (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=49)
-   -   NHL Tråden ! (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=108620)

Psychological 2009-05-09 19:13

Citat:

Ursprungligen postat av Trance (Inlägg 3652632)
...nej. Bara nej.

Jo jag håller nog med där. Svårare att dominera inom hockeyn nuförtiden än på Gretzkys tid. Då var det ju en oskriven regel att man inte ens fick tackla honom ,och om det hände blev det ett jävla liv. Kolla på dagens stjärnor och vad de får stå ut med. Foppa som tex fick en sprucken mjälte. Hade han lirat på Gretzkys tid så hade han gjort mer poäng än "the great one"

von huff 2009-05-09 19:48

Citat:

Ursprungligen postat av Psychological (Inlägg 3655352)
Jo jag håller nog med där. Svårare att dominera inom hockeyn nuförtiden än på Gretzkys tid. Då var det ju en oskriven regel att man inte ens fick tackla honom ,och om det hände blev det ett jävla liv. Kolla på dagens stjärnor och vad de får stå ut med. Foppa som tex fick en sprucken mjälte. Hade han lirat på Gretzkys tid så hade han gjort mer poäng än "the great one"

Det är omöjligt att veta men man kan alltid gissa.Har inte så mycket kolla på hur man spelade på Gretzkys tid men man spelade säkert mindre fysiskt.Jag tror att det inte skulle bli lika många mål av Gretzky idag pga av fysiskare spel, bättre målvakter och en annars bättre hockey.Sen vet jag inte, var målvaktsskyddena mindre på den tiden?
det kan ochså hända att Gretzky skulle kunna anpassa sitt spel efter dagens ishockey och vara den bästa målgöraren men vem vet.Otrolig spelare hur som helst

Psychological 2009-05-09 20:48

Citat:

Ursprungligen postat av von huff (Inlägg 3655404)
Det är omöjligt att veta men man kan alltid gissa.Har inte så mycket kolla på hur man spelade på Gretzkys tid men man spelade säkert mindre fysiskt.Jag tror att det inte skulle bli lika många mål av Gretzky idag pga av fysiskare spel, bättre målvakter och en annars bättre hockey.Sen vet jag inte, var målvaktsskyddena mindre på den tiden?
det kan ochså hända att Gretzky skulle kunna anpassa sitt spel efter dagens ishockey och vara den bästa målgöraren men vem vet.Otrolig spelare hur som helst

Jo det var han ju. Det kan ingen ta ifrån honom. Men jag undrar om inte Mario Lemieux var en mer komplett spelare ?

von huff 2009-05-09 20:51

Citat:

Ursprungligen postat av Psychological (Inlägg 3655543)
Jo det var han ju. Det kan ingen ta ifrån honom. Men jag undrar om inte Mario Lemieux var en mer komplett spelare ?

Svårt att säjja, man var så ung på den tiden, sku vara roligt att kolla på lite gamla matcher:)

Psychological 2009-05-10 09:20

ikväll återställer Detroit ordningen. Hoppas nån sänker "bög pronger". Hatar den jäveln. Nästan mer än jag hatar Ryan Getzlaf.

130kg finsk sisu 2009-05-10 10:25

Hehe, att spelet var mindre fysiskt förr. Spelarna är större,starkare och snabbare idag. Men på 70 och 80 talet hade varje lag 12-15 fysiska spelare. Idag har man 3-5 i varje lag. Orsaken till att Gretzky var "orörd" så beror på att man helt enkelt fick spö om man rörde honom.
Lemieux var långt ifrån komplett. Eric Lindros och Mark Messier var de mest kompletta.

Motorbreath 2009-05-10 10:33

Retligt mål som avgjorde Caps - Pens inatt.

Pingu 2009-05-10 13:21

Citat:

Ursprungligen postat av Psychological (Inlägg 3655352)
Jo jag håller nog med där. Svårare att dominera inom hockeyn nuförtiden än på Gretzkys tid. Då var det ju en oskriven regel att man inte ens fick tackla honom ,och om det hände blev det ett jävla liv. Kolla på dagens stjärnor och vad de får stå ut med. Foppa som tex fick en sprucken mjälte. Hade han lirat på Gretzkys tid så hade han gjort mer poäng än "the great one"

Är du full....Foppa skulle göra mer poäng än Gretzky, inte en chans

Psychological 2009-05-10 13:49

Citat:

Ursprungligen postat av Pingu (Inlägg 3656390)
Är du full....Foppa skulle göra mer poäng än Gretzky, inte en chans

Klart han skulle ha gjort. Du är full som inte inser det. Dagens hockeyspelare är mycket bättre tränade och det är högre tempo. Foppa skulle ha lekstuga med gretzky

Psychological 2009-05-12 00:14

Nu började precis penguins - capitals. Märker att ESPN är ca två minuter före canal plus. Hoppas penguins vinner o tar en semi plats nu .

Psychological 2009-05-12 00:20

Nu gjorde gubben Guerin 1 - 0

dared 2009-05-12 00:52

Hoppas Capital vänder i andra nu!

Pingu 2009-05-12 08:49

Citat:

Ursprungligen postat av Psychological (Inlägg 3656457)
Klart han skulle ha gjort. Du är full som inte inser det. Dagens hockeyspelare är mycket bättre tränade och det är högre tempo. Foppa skulle ha lekstuga med gretzky

Jagr krossade Foppa offensivt under hela hans karriär, samma med Lindros om man tar bort hans sista skadefyllda år. Ovechkin och Crosby är bättre nu än foppa var så enligt dig då så är Gretzky inte ens topp 5 genom tiderna då.......

Gretzky, Lemieux, Orr och Gordie Howe var i en halet annan liga än alla andra
Den enda jag vill lägga till i den katogorin är ryssen Valeri Charlamov

Sen är det självklart att dom åker snabbare nu då utrustningen inte väger hälften av vad den gjorde tidigare. En Bobby Orr med dagens utrustning åker cirklar runt Alexander Ovechkin

Psychological 2009-05-12 12:13

Citat:

Ursprungligen postat av Pingu (Inlägg 3660531)
Jagr krossade Foppa offensivt under hela hans karriär, samma med Lindros om man tar bort hans sista skadefyllda år. Ovechkin och Crosby är bättre nu än foppa var så enligt dig då så är Gretzky inte ens topp 5 genom tiderna då.......

Gretzky, Lemieux, Orr och Gordie Howe var i en halet annan liga än alla andra
Den enda jag vill lägga till i den katogorin är ryssen Valeri Charlamov

Sen är det självklart att dom åker snabbare nu då utrustningen inte väger hälften av vad den gjorde tidigare. En Bobby Orr med dagens utrustning åker cirklar runt Alexander Ovechkin

Min lista då
1. Foppa
2. Lemieux
3. Sundin
4. Gretzky
5. Malkin

Backar

1. Scott Stevens
2. Nicklas Lidström
3. Chris Chelios
4. Mike Green
5. Ray Borque

Blandat från dagens stjärnor med gårdagens, och se GRETZKY är med. Men det är bara för hans poängskörd. Defensivt tex så skulle JAG göra ett bättre arbete än honom .

Psychological 2009-05-12 12:16

Black Hawks första lag till semi. Var väl lite otippat, men rätt bra gjort av dom . Får se om Detroit blir andra laget i natt som tar en semi plats ?


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:53.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)