Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Hockey (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=49)
-   -   NHL Tråden ! (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=108620)

An Iron Soul 2016-10-17 21:26


:D

J.V 2016-10-18 01:44

3-0 Detroit efter första, awhyeah.

Visserligen mot Ottawa, menehhh. Najs ändå.


Sent from my iPhone using Tapatalk

J.V 2016-10-18 03:25

Var lite tveksam pa Vanek men han verkar visa sig vara riktigt bra an sa lange, tre assist idag och ett mal i vardera match innan detta. Detroits spelstil passar nog honom bra.

Dessutom kul att Wings leder ligan i fighting majors. :D

arogen 2016-10-18 06:40

Citat:

Ursprungligen postat av J.V (Inlägg 7657446)
Var lite tveksam pa Vanek men han verkar visa sig vara riktigt bra an sa lange, tre assist idag och ett mal i vardera match innan detta. Detroits spelstil passar nog honom bra.

Dessutom kul att Wings leder ligan i fighting majors. :D

Såja, äntligen mitt Detroit! Håler med om Vanek. Jag gillade honom i Buffalo förr, men nu kanske han är på G igen. Samma med Mike Green, riktigt roligt med karriärens första hat trick.

Kul för Landeskog att både kvittera och avgöra i overtime för Colorado också.

Vad tycker ni om nya idéerna om att återinföra Red-line offside förresten?

J.V 2016-10-18 07:08

Citat:

Ursprungligen postat av arogen (Inlägg 7657473)
Vad tycker ni om nya idéerna om att återinföra Red-line offside förresten?

Det har jag helt missat att det varit snack om? Vardelost ide oavsett.

arogen 2016-10-18 11:54

Citat:

Ursprungligen postat av J.V (Inlägg 7657487)
Det har jag helt missat att det varit snack om? Vardelost ide oavsett.

Dan Boyle m.fl. tror att spelet blir ännu bättre då, mer passningsspel. Nu är hockeyn för simpel och behöver utvecklas. Han menade på att alla försvarare då behöver vara spelbegåvade.

I Sverige pratas det också om det. Robertsson i Skellefteå tycker att detta + nya icingregeln gör att hockeyn blir för stereotypt och att redline vore bra..

J.V 2016-10-22 01:52

Trevlig (och viktig) seger i onsdags och det ser ganska bra ut än så länge mot Nashville! Wings har det mesta spelmässigt och det blir egentligen bara farligt vid giveaways... vilket visserligen varit ganska många.

Sproul har gjort en riktigt bra premiärmatch än så länge!


Sent from my iPhone using Tapatalk

rooz 2016-10-22 06:36

5mille för DDK!

Winning is winning.

An Iron Soul 2016-10-22 23:50

Kronwall är väl fortfarande skadad?
Wings - Sharks ikväll eller Florida - Colorado :)


Min hockey hjärna vill se några helt andra matcher, mer klassiska.
Washington - NY Rangers
Boston - Montreal

Men jag har ju sagt att jag ska följa detroit och Florida den här säsongen.. *popcorn*

J.V 2016-10-23 02:52

Faaaaannnnnnnnnnnnnnnnnnn Fish n Chips borde satt sitt lage pa den brutala giveawayen. Och Chenko blockade vad som definitivt hade varit Nyqvists andra mal. Jag kommer latsas att det star 3-0 nu.

J.V 2016-10-23 03:51

Fakkkiinnnnnnn yiiiiiiiissss! Knock wood, ta i trä och allt vad det är men Ze Winged Wheel är ju faktiskt BRA i år!


Sent from my iPhone using Tapatalk

awesomooo 2016-10-23 07:01

Jets vs. Oilers 20:30 på TV10 ikväll. Kul att dom äntligen kör en NHL-match på TV10 för oss som är för snåla för att pröjsa för Viaplay.

arogen 2016-10-23 07:48

Citat:

Ursprungligen postat av awesomooo (Inlägg 7660219)
Jets vs. Oilers 20:30 på TV10 ikväll. Kul att dom äntligen kör en NHL-match på TV10 för oss som är för snåla för att pröjsa för Viaplay.

Riktigt kul att det är matcher i bra svensk tid. Jag har ju dock Viasat Sport-paketet och Cmore också, så ska inte klaga så :D men som sagt bättre med tidiga matcher.

Detroit har börjat varva upp också! Vancouver, Montreal och Edmonton har startat bättre än jag förväntade mig, så ska bli kul att se hur Oilers presterar ikväll.

J.V 2016-10-23 07:58

Hur fungerar NHL.tv i Sverige? Är det blackout nästan alla matcher då Viasat visar så pass mycket?

Annars är det ju snuskigt billigt och bra. $130 för hela säsongen tror jag att jag betalade. Alla matcher inklusive slutspel, live eller när fan man vill i repris, matcher från tidigare säsonger osv etc.


Sent from my iPhone using Tapatalk

StarkaUlf 2016-10-23 08:00

Citat:

Ursprungligen postat av J.V (Inlägg 7660227)
Hur fungerar NHL.tv i Sverige? Är det blackout nästan alla matcher då Viasat visar så pass mycket?

Fungerar inte alls i Sverige.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:29.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)