Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Verbatim 2010-05-27 16:40

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4390896)
Sitter inte han i fängelse i Marocco nu?

Verkar som att han sitter i Brittiskt fängelse från och med 2009.

Verkar vara en trevlig kille förövrigt.

cero 2010-05-27 16:41

Citat:

Ursprungligen postat av Tigerkotten (Inlägg 4390900)
tror inte de gillade varandra direkt ;) Finns ett annat klipp när Silva dominerar och knäar Rampage och får ett stort leende på läpparna.

Tror Lee Murray åkte dit för bankrån, bara googla så finner du nog svaren :D

Bankrån? :MrT:

krellik 2010-05-27 16:42

Citat:

Ursprungligen postat av Tigerkotten (Inlägg 4390900)
tror inte de gillade varandra direkt ;) Finns ett annat klipp när Silva dominerar och knäar Rampage och får ett stort leende på läpparna.

Aight då är jag med, jag är av samma åsikt för övrigt, där kände man verkligen hatet tyckte jag, kolla bara i ögonen på Wand i det klippet, tror faktiskt inte han är så bra skådespelare...

Fast jag följer inte mma nyhetsflödet lika noga som jag gjorde en gång i tiden, möjligt förstås att det varit någon intervju eller liknande med någon av dem där de sagt att det mest var spel för kulisserna, så vitt jag vet är det dock inte så.

Tigerkotten 2010-05-27 16:44

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4390912)
Bankrån? :MrT:

skitsamma vad det är :P Läste nu att det var någon värdetransport.

cero 2010-05-27 16:46

Citat:

Ursprungligen postat av Tigerkotten (Inlägg 4390920)
skitsamma vad det är :P Läste nu att det var någon värdetransport.

Han borde la ha en hel del pengar redan kan man ju tycka.

Tigerkotten 2010-05-27 16:46

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4390913)
Aight då är jag med, jag är av samma åsikt för övrigt, där kände man verkligen hatet tyckte jag, kolla bara i ögonen på Wand i det klippet, tror faktiskt inte han är så bra skådespelare...

Fast jag följer inte mma nyhetsflödet lika noga som jag gjorde en gång i tiden, möjligt förstås att det varit någon intervju eller liknande med någon av dem där de sagt att det mest var spel för kulisserna, så vitt jag vet är det dock inte så.

Var mera om Pride som många missade. När Shogun bröt armleden eller så mot Coleman, så hoppade hans brorsa in i ringen + Silva mfl. I det kaoset stod även Coleman på Silvas hals/huvud. Phil Baroni var där också :)

krellik 2010-05-27 16:49

Murray måste ju varit en synerligen kriminell typ, annars blandar man inte in sig i en av de största kupperna i britisk kriminal historia så kort tid efter att man nästan blev knivstucken till döds (de fick återuppliva honom efter hans "dött"), fuck man hörde knappt att han återhämtat sig efter den skiten innan den här värdetransportsskiten drog igång.

Tycker fortfarande det är märkligt att vi i Sverige och Storbritanien har högproffilerade typer som är inblandade i sånt här, medan man i USA där sporten funnits längre inte har haft några såna här fall. Kan det ha att göra med att de flesta amerikanska fighterna har sina rötter i college brottning och således har fått en stadigare grund att stå på, eller kan det ha att göra med att den organiserade brottsligheten fungerar på ett annorlunda sätt här jämfört med i staterna?

krellik 2010-05-27 16:51

Citat:

Ursprungligen postat av Tigerkotten (Inlägg 4390925)
Var mera om Pride som många missade. När Shogun bröt armleden eller så mot Coleman, så hoppade hans brorsa in i ringen + Silva mfl. I det kaoset stod även Coleman på Silvas hals/huvud. Phil Baroni var där också :)

Precis, säger ganska mycket om hur hetblodade gamla Chuteboxe gänget var, man ska inte glömma vilken verklighet de kom från, må vara att Rampage är från "teh street" men tror fortfarande livet i Brasilien har potentialen att vara några snäpp mer extremt.

Erik__ 2010-05-27 17:11

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4390817)
Man kan inte gnälla på att Rashad är effektiv i det han gör, man får gnälla på att Silva får lära sig brottas bättre eller att han får vara mer effektiv på marken.

Även om en boxare som vinner matcher på domslut på en bra jabb inte är det mest spännande kan man inte gnälla på honom för det, man måste alltid lägga skulden på motståndaren som får pisk, kör någon ett enkelspårigt game så ska man kunna kontra det, annars hör man inte hemma på den nivån.

Okej jag formulerar mig rätt dåligt som vanligt, tycker bedömningen är lite skev om det värderas så högt att ta ner någon bara för att inte göra något. Då tycker jag nästan att någon som tar sig upp till fötter ska ha samma poäng =)

krellik 2010-05-27 17:28

Citat:

Ursprungligen postat av Erik__ (Inlägg 4390972)
Okej jag formulerar mig rätt dåligt som vanligt, tycker bedömningen är lite skev om det värderas så högt att ta ner någon bara för att inte göra något. Då tycker jag nästan att någon som tar sig upp till fötter ska ha samma poäng =)

Jag är kluven, en nedtagning är ett "kontroll" moment, precis som att dominera rörelserna i oktagonen stående är ett kontroll moment, en nedtagning är desutom en aggresiv handling som kan göra potentiell skada.

Jag tycker att -skada- och försök till avslut ska väga betydligt högre än kontroll kriteriet och här kan jag tycka att det finns klara brister i att olika domare har olika utgångspunkter. I en perfekt värld så skulle tex knän mot north south vara tillåtet för att straffa dåliga inskjutningar, etc. Men i väntan på tydligare regler kring detta så måste man som fighter på UFC nivå vara medveten om att en stor del av brottarna där kommer att använda sin brottning som poänggivande och matchvinnande del av sin fighting, i korthet man måste kunna hantera det eller hålla sig från eliten tills man är redo för det.

Jag tyckte det var skittrist att vår svenske Alexander Gustavson torskade mot Davies men det var också tydligt att han hade tagit uppgiften seriöst och han såg förvånansvärt kompetent ut att försvara mot en så duktig brottares nedtagningar. Det är också vad som krävs på den nivån.

Kwon 2010-05-27 18:22

Rampage VS Rashad

Fokuserad/Arg VS Kolugn?


The Shad (Im in Rampages head!)


http://img163.imageshack.us/img163/9...addance0px.gif

Rampage (Rashad is ignorant!)


Racial Tension? Uncle Tom?

Doctor Snuggles 2010-05-27 19:03

Haha... rashad dance, den där sista grejen där han blundar är verkligen WTF?
Var har han tränat sina duck & weaves, en ashram i tibet någonstans?

Kwon 2010-05-27 19:09

http://i38.tinypic.com/1zbyljc.jpg
http://i33.tinypic.com/295eko2.gif

krellik 2010-05-27 19:31

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4391263)

Vad har han för bajs på sidan av huvudet på den översta?

Kwon 2010-05-27 19:48

Snart så smäller det!
http://assets.sbnation.com/assets/365144/Picture_1.png


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:57.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)